Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez UÅ›miech na Mordzie » 9/6/2014, 21:31

Witam, mam okazję kupna Yamahy YzF 426, 2002r., co sądzicie o tym moto ? będzie to moja pierwsza crossówka, co prawda jeździłem już hondą mtx 80 i Yamahą yzf250 (od kumpla) ale to było kilka razy. Obecnie posiadam również kawasaki 305 gpz (turystyk), jak myślicie dam radę ? mam lekko ponad 180cm wzrostu i 75kg Jestem dośc dobrze zbudowany. Jakby się znalazł jakiś właściciel tak owego modelu to jak z awaryjnością ?
Dziękuje
Uśmiech na Mordzie
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3/1/2014, 18:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez henio12323 » 9/6/2014, 21:56

arokh - wszystkie nadajÄ… sie tak samo ;)

usmiech - to jedno z najgorszych sprzetów pod względem awaryjnosci, ma kilka bardzo słabych punktów, skrzynia biegów głowica, łozyska wałka balansującego, i trzeba o to mocno dbać, a jak cos strzeli częsci kosmicznie drogie, a z uzywek cos znaleźć - graniczy z cudem. wiec bardfziej sie opłaca kupic yzf ale na częsci nie do jazdy ;D osobiscie odradzam. co do jazdy samej zalezy gdzie chcesz jeździc. crossówka do lasu sie średnio nadaje, a wręcz nie nadaje z kolei 450tka na tor jest zdecydowanie za mocna. wiec jak dla mnie sprzęt troche nietrafiony :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Arokh » 9/6/2014, 22:04

Ok Henio dzięki za pomoc jeszcze się zdecyduje którego wybrać i za tydzień lub dwa pojadę go kupić i zapiszę się na AM.
Zawsze warto spróbować czegoś nowego.
Arokh
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20/5/2014, 22:16
Lokalizacja: TG

Postprzez UÅ›miech na Mordzie » 9/6/2014, 22:12

Aha no dzięki, mogę dorwać yamaszkę za śmieszne pieniądze i sprawdzoną tzn. w dobrym stanie, dlatego nie wiem czy warto się w nią pchać
Dziękuje
Uśmiech na Mordzie
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3/1/2014, 18:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 10/6/2014, 06:22

no własnie śmieszne bo one po tyle chodza. a jak cos sie posypie to kilka tych smiesznch pieniędzy trzeba wydać na remont ;D teraz ziomek serwisuje takie cos, wszystkie zawory przepuszczaja, na korbie luzy, i 5 bieg w skrzyni posypany. za sam zestawy tryby plus wodzik 5 biegu w serwisie ponad 1500 zł :D ale jakos dorwał za tyle całą uzywaną skrzynie. - za tą kase miałbys w ktmie połowe nowej skrzyni ;D i moto tez było sprawdzone, az strzeliło - to wyczynówka, jednego dnia jeźzi drugiego dnia juz silnik moze leżeć na stole :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtaki9 » 19/6/2014, 21:47

Siemanko :) Co sądzicie o CR-80 na dużych kołach dla 14-sto latka o wzroście 180cm i 80KG wagi? Byłby to mój drugi cross przedtem miałem chińską 125-tke :) Z góry dzięki :D
Nie Moc Silnika Lecz Technika Czyni z Ciebie Zawodnika . Lwg
xtaki9
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/2/2013, 15:23
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez henio12323 » 19/6/2014, 22:10

sprzęt spoko, z tym wzrostem małe koła całkowicie odpadają. na 125tke chyba też nie ma co sie pchać od razu. na tor sprzęt dobry .
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez UÅ›miech na Mordzie » 21/6/2014, 12:10

Witam chciałbym poznać opinie posiadaczy i nie tylko KTM-a exc 200 2004r. A czy częsći od 125 lub 250 pasują do tak owej 200 czy nie?
Dziękuje
Uśmiech na Mordzie
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3/1/2014, 18:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 21/6/2014, 12:59

zalezy jakie, 200tka to był troche nietyp i chyba tłok jest inny, a korbowód chyba pasował od 250tki. musiał bys sobie w katalogi wejść i popatrzec co i jak

ogólnie to rama itp wszystko wymiennie 125-525 jedynie detale tłok, korba mogą sie róznic

no a co do samego motocykla, jest super, na taki trudniejszy teren, las ale raczej nie długie proste. sprzęt ma dosyc niski v max, przez co troche się katuje bo przelotowo 70 km h jechac to juz tak dosyc sporo dla tego motocykla ;D ale do technicznych zabaw swietny, lekki poręczny. duzo pali jak to 2T ale jest niezawodny o ile zadbany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaciejOffroad » 23/6/2014, 08:09

Siemka mam 14 lat wzrostu nie wiem ile dokładnie tak 160-165cm. Chcę kupić jakieś crossa 100% w teren tzn. błoto lasy górki itd . Wcześniej myślałem nad yamaha dt 125 ,ale tak sobię teraz myślę ,że wolałbym zainwestować w coś lepszego tzn. yz 250. Wcześniej jeździłem pocketem crossem x2,quadem 110,motorynka po tunie mechanicznym ,ale cud to nie był i teraz piaggio sfera 50 full sport i quad zongshen 110 pół automat. Nie piszcie mi ,że się zabije bo jak mam zginąć to TYLKO na motorze. Motorami jeżdzę odkąd skończyłem 6 lat i to kocham.

P.S 4T nie chcęęęę bo nic przy 4t nie umiem ,ale na 2t naprawdę się trochę znam.
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez henio12323 » 23/6/2014, 10:08

hahahahha yz 250 ? w tym wieku i z tym wzrostem :D ten motocykl zabije cie w 10 sekund. hahah jak chce zginąc to tylko na motorze, chłopie wróć do gimnazjum i pożyj jeszcze troche :D weź sie opanuj

po 1 full cross nie nadaje siÄ™ do lasu,
po 2 taka DT w zupełnosci tobie wystarczy. opanuj ją w 50% i potem pogadamy o czyms mocniejszym.

chyba że masz z 10 tysiecy to sie poleci cos ciekawszego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaciejOffroad » 23/6/2014, 13:44

Tak wiem wzrost mam bardzo mały ,a cross będzie kupiony w zimę i będę jeździł dopiero jak będę miał te 175cm+. Na wakację mam robotę i sprzedam piaggio to 5tyś będę miał i z YZ 250 to może trochę przesadziłem. Jak często trzeba robić remont w DT/YZ 125 przy jeżdzeniu 2-4h dziennie.

Co sądzicie o kawasaki kmx 125 ? Na niektórych aukcjach piszą ,że ma 43km. To raczej naciągane ,czy są faktycznie tak mocne.
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez sylwek199888 » 23/6/2014, 15:36

2-4h dziennie ? Myślę, że remont raz na dwa miesiące w yz będzie ok ;) Stary, jeśli chcesz tyle jeździć, to kup dt ;) W dt remont co jakieś 15-20tys km, w yz 40mth. Eksploatacja i remonty w dt są tanie, w przeciwieństwie do yz (patrz ceny na allegro). Po skuterze taka yz Cię zmiecie ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez MaciejOffroad » 23/6/2014, 15:50

Tak chce jeździć tyle ,a w weekendy nawet więcej bo to najlepsze zajęcie ,a napewno lepsze niż granie w lola czy inna gówniana grę cały dzień.
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez sylwek199888 » 23/6/2014, 19:04

Pozostaje tylko soft enduro ;]

viewtopic.php?t=7951
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez marek1s » 23/6/2014, 19:13

Witam. Planuje sobie kupić crossa w 2T. Cena do 4 tyś sprawny i przygotowany. Pojemność chyba 250ccm. Jeździłem wcześniej 125 w 4T i trochę taki mół. Zastanawiam się nad Suzuki RM 250 oraz Kawasaki KX o tej samej pojemności. Jeżdżę głównie po lesie. Ale gdy będzie juz czym to i wypadów na tor nie wykluczam. Czy dobrze wybrałem? Czym się różnią te modele i jak jest z kosztem utrzymania oraz faktyczne spalanie licząc w godzinach lub km? Oczywiście o mechanice silników mam pojęcie także za mechanika ew. płacić nie będę.
marek1s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/6/2014, 18:39

Postprzez MaciejOffroad » 23/6/2014, 19:37

Co sÄ…dzicie o kawasaki kx ? Czy faktycznie ma te 43km jak tutaj typek pisze i jak w nim z remontami ? http://olx.pl/oferta/cross-kawasaki-kx- ... 8;promoted
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez sylwek199888 » 23/6/2014, 21:05

To jest to samo, co yz, cr, rm itp. Po co pytasz się nas o poradę, jak i tak myślisz swoje ? To nie jest chinol i nic nie jest tanie. Remont robi się co 40mth (było chyba jakieś przeliczenie, 10mth to 7 zbiorników). Te motocykle dużo palą. Jazda fullem po lesie to udręka, często brakuje dołu, twarde zawieszenie itp. Remont, tłok 350zł, szlif do 100zł, korba 350-430zł (średnio co dwa tłoki), jak już korba to już wszelkie łożyska w silniku, uszczelniacze itp ;) Biorąc po uwagę , że będziesz robił je często, to może braknąć Ci kasy. Jesteś z Skarszew, chce Ci się przejechać pół Polski po motocykl ? Lepiej będziesz, jak poszukać tej dt. Fulle w 2t, to specyficzne motocykle, które dają frajdę z jazdy, ale bez doświadczenia (na chinolu nie można dużo się nauczyć) nie brałbym takiej maszyny. CO jazdę trzeba coś przy nich zrobić, a to klamka, filtr wyprać i nasączyć, coś się urwało, odleciało. Zastanów się i nie porywaj się z motyką na słońce ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 23/6/2014, 21:09

marek1s - zapomnij o 250 w 2T to za mocne sprzrty dla amatora, 125 w 4T to rzeczywiscie muł, ale wystarczy kupic 125 w 2T i masz kilka razy więcej mocy. pozatym jeżeli chcesz jeździc po lesie to kiepski pomysł z crossówkami, szybko je tam zarżniesz. ale z tym budżetem fajnego enduro nie znajdziesz. pomysl na początek nad czyms typu yamaha dt, kawasaki kmx, ktm lc2, są to soft enduro, spokojniejsze sprzety ale duuuuzo tansze w zakupie i eksploatacji.

jak koniecznie chcesz crossówke to licz sie ze sporymi wydatkami i na paliwo i na częsci, 1500 zł rocznie to minimum w same częsci, a nie ździw sie pojedynczego remontu na 2X więcej $$

maciejoffroad - moto jak moto, remonty jak w kazdej wyczynowej crossówce wiec mozesz sobie docyztac w necie. czy ma 43 konie po 1 to trzeba isc z tym na hamownie, po 2 to wyczynówka, przez kilka wyjazdów gdy sie zbliza remont z 43 moze zostac duzo mniej. 43 to moze szczytowo, gdzieś na hamowni na perfekcyjnym silniku. a potem jak jest na prawde to nawet nie ma co sobie tym głowy zawracac bo nikt tego nie liczy. pozatym nie tylko moc ma znaczenie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez marek1s » 23/6/2014, 21:26

patrze na kmx 125 2t oraz klx 650 w 4t. PotrzebujÄ™ coÅ› o mocy conajmniej 25km.

ten klx mieści się nawet w budżecie.
marek1s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/6/2014, 18:39

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê