Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
powiem Ci tak, troche bez sensu gdybać i poszukiwać najlepszej crossówki bo kazda ma wady i zalety, yamaha ma 5 tytanowych drogich zaworów... honda ma wtrysk który na pewno jako 1 wypust nie był idealny. i tak mozna wypisywać a i tak to Ci nic nie da. bo czy wydasz kase na zawory, na inne pierdoły czy na wtrysk to przecież bez róznicy. każda wyczynówka kosztuje duzo i zapewniam Cię ze nie ma tanszych ani droższych. a wewntualne róznice są znikome i znacznie większy wpływ ma to jaką sztuke kupisz, niż to co dany motocykl sobią przedstawia ;P
także szukaj co ci sie trafi aby w jak najlepszym stanie w stosunku do ceny, bo czasami opłaca się kupic trupa i go wyremontować solidnie.
także szukaj co ci sie trafi aby w jak najlepszym stanie w stosunku do ceny, bo czasami opłaca się kupic trupa i go wyremontować solidnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
chciałem zapytać jeszcze o częstotliwość przeprowadzania remontów w motocyklach 2t, czy to faktycznie i zawsze prawda że tłoki wymienia się znacznie częściej niż w 4t i czy taka wymiana wypada częściej niż 50 mth ? Czy takim motocyklem oprócz jazdy wyczynowej (która bardo mi się podoba i którą będę preferować) można będzie wyskoczyć sobie raz na jakiś czas na dłuższą przejażdżkę leśnymi traktami ze znajomymi, czy raczej taka mała zróżnicowana charakterystyka jazdy okaże się zabójcza dla tej jednostki napędowej ? no i wreszcie jakie koszty utrzymania takiego potwora w ciągu sezonu ? zakładam że wymianę tłoka, korby, wału etc... cały remont silnika będę robić sam, mam warunki, sprzęt i niestety mało doświadczania w remontach silników spalinowych - ale ojciec ma, robił każdy sprzęt który jeździł w PRL i myślę że budowa i zasada działania 2t niewiele się zmieniła od tamtych konstrukcji. Czy na normalne naprawy i obsługę wystarczą kwoty rzędu 3k na sezon czy raczej pójdzie bardziej w kierunku 6k każdego roku ? chodzi o to co normalnie się zużywa i wymienia oraz reguluje. Osobiście powiem że bardzo podoba mi się sposób oddawania mocy przez silniki 2t i pierwszym wyborem który rozważałem był właśnie cross o 250cc 2t a dokładniej honda, później się wystraszyłem że nie mam szans tego opanować i że się źle skończy więc zacząłem interesować się 4t. Po przejażdżce YZ250F nie powiem szła pięknie, jak lokomotywa,parła do przodu od samego dołu, ale tu właśnie brakowało mi tego dopalenia które w 2t załącza się w pewnym zakresie obrotów, i w którym objawia się pełna moc dwu suwa
,konieczności "pyrkania" sobie silnikiem, i tego wściekłego dźwięku wydechu.
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
zalezy o czym mówisz, bo nie sprecyzowałes o jaki motocykl chodzi, co innego yamaha dt co innego yamaha YZ...
ale tak nie ma opcji żeby tłok w 2T wytrzymał tyle samo/więcej niz eksploatowany w takich zamych warunkach tłoczek w 4T ( i maszynie 4T tej samej klasy )
przy normalnej jeździe tłok w 2T wymienia się co 30-50 mth. ale czasami da się spokojnie ponad 100 nabić... tylko że wtedy zazwyczaj cylinder jest przedwczesnie zuzywany i koszta rosną. pozatym większe ryzyko że cos padnie.
w wyczynówkach (zwłaszcza 2T ) im mniej się operuje gazem tym gorzej, no zadnego hamowania silnikiem a w jeździe enduro czasami tak wychodzi i wtedy za zdrowo dla silnika nie jest.
3000 zł mysle że spokojnie utrzymasz tkai sprzęt, mozna juz od 1000 zł tylko że przy rzadkich lekkich jazdach. licze że ta kwota to nie tylko na silnik ale też i remonty ramy itp, no i licze koszt samych częsci.
kto co lubi, akurat dla mnie charakterystyka 2T jest troche gorsza bo jak sie włącza ta wscieklizna to moto jest mało przewiduwalne, trudniej troszker wyczuc uślizg koła itp itd, jeszcze w motocrossie gdzie gaz jest ciągle do konca sprawa ma się inaczej, w enduro z kolei to całkiem tragedia jak dla mnie ( mowa o crossówce w enduro ) bo juz same typowe enduro, mają charakterystyke bardziej jak 4T, i coraz bardziej lepiej ciągną z dołu
i tak jeszcze ode mnie - pomysl gdzie chcesz tym jeździc i jak, i rozważ zakup HARD ENDURo typy KTM EXC, na torze radzi sobie niewiele gorzej ( no może prócz dalekich skoków, i skoków na płaskie ) ale takim mozesz i kilka km na tor dojechac nawet i asfaltem, i polatac po lasach itp, i wraz koszta eksploatacji beda niższe, mniejsze spalanie itp itd
ale tak nie ma opcji żeby tłok w 2T wytrzymał tyle samo/więcej niz eksploatowany w takich zamych warunkach tłoczek w 4T ( i maszynie 4T tej samej klasy )
przy normalnej jeździe tłok w 2T wymienia się co 30-50 mth. ale czasami da się spokojnie ponad 100 nabić... tylko że wtedy zazwyczaj cylinder jest przedwczesnie zuzywany i koszta rosną. pozatym większe ryzyko że cos padnie.
w wyczynówkach (zwłaszcza 2T ) im mniej się operuje gazem tym gorzej, no zadnego hamowania silnikiem a w jeździe enduro czasami tak wychodzi i wtedy za zdrowo dla silnika nie jest.
3000 zł mysle że spokojnie utrzymasz tkai sprzęt, mozna juz od 1000 zł tylko że przy rzadkich lekkich jazdach. licze że ta kwota to nie tylko na silnik ale też i remonty ramy itp, no i licze koszt samych częsci.
kto co lubi, akurat dla mnie charakterystyka 2T jest troche gorsza bo jak sie włącza ta wscieklizna to moto jest mało przewiduwalne, trudniej troszker wyczuc uślizg koła itp itd, jeszcze w motocrossie gdzie gaz jest ciągle do konca sprawa ma się inaczej, w enduro z kolei to całkiem tragedia jak dla mnie ( mowa o crossówce w enduro ) bo juz same typowe enduro, mają charakterystyke bardziej jak 4T, i coraz bardziej lepiej ciągną z dołu
i tak jeszcze ode mnie - pomysl gdzie chcesz tym jeździc i jak, i rozważ zakup HARD ENDURo typy KTM EXC, na torze radzi sobie niewiele gorzej ( no może prócz dalekich skoków, i skoków na płaskie ) ale takim mozesz i kilka km na tor dojechac nawet i asfaltem, i polatac po lasach itp, i wraz koszta eksploatacji beda niższe, mniejsze spalanie itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no ........ właśnie o EXC także i głównie myślę: http://www.scigacz.pl/Uzywany,KTM,250,E ... 23375.html ,,,ten art mówi jak dla mnie sam za siebie ... Remonty ? w domu we własnym zakresie = oszczędność, co do oszczędzania premixu w 2t, to nie ma opcji ... tu trzeba paliwo i olej na maksa przerabiać na spaliny i jestem tego świadomy i wiem jak to się ma do stanu żywotności sinika bo sam się o tym przekonałem, a także i kosztów. Co do DT to polecam każdemu początkującemu. Sam obecnie posiadam w swojej kolekcji rzadką wersję 175 MX z 91 roku z silnikiem AC oraz maksymalnie ograniczoną instalacją elektryczną. Po lekkim tuningu silnika tj: głowica splanowana, wypełniona skrzynia korbowa, tłok wossner ... przy próbach z 1 pierścieniem skończyło się na honowaniu szklanki i starciu warstwy teflonu na tłoczku (swoją drogą polecam te tłoki bo są warte swojej ceny) i wymianie kompletu pierścieni (całokształtu jednak nie polecam bo szkoda cennego czasu a co za tym idzie frajdy z jazdy) ale mimo wszystko było fajnie
, wyszlifowane kanały (jeśli ktoś chce, to od tego polecam zacząć zabawę - redukcja zawirowań powietrza potrafi zdziałać cuda)... Nie wiem jaką ma moc ale na serwisowym napędzie i tylnym laczku pełna kostka 120/90 na 1 i 2 biegu przy gwałtownym odkręceniu rolgazu idzie na koło bez względu na rozmieszczenie środka ciężkości, więc na początek można wiele zrozumieć i polubić, a co najważniejsze wiele się nauczyć.
A co to pierwszego akapitu ... to napisałem że mowa o YZ_F to czterosuwowa odmiana.
I dzięki za ostatni szczególnie waży dal mnie akapit " i tak jeszcze ode mnie - pomysl gdzie chcesz tym jeździc i jak, i rozważ zakup HARD ENDURo typy KTM EXC, na torze radzi sobie niewiele gorzej ( no może prócz dalekich skoków, i skoków na płaskie ) ale takim mozesz i kilka km na tor dojechac nawet i asfaltem, i polatac po lasach itp, i wraz koszta eksploatacji beda niższe, mniejsze spalanie itp itd "
Osobiście jestem fanem Japońskich motocykli, myślisz że w ofercie hondy lub yamahy znajdę odpowiednik enduro o którym mowa ?? choć z drugiej strony myślę że to odpowiedni moment aby lekko zmienić dotychczasowe poglądy
Pozdrawiam i dziękuję.

A co to pierwszego akapitu ... to napisałem że mowa o YZ_F to czterosuwowa odmiana.
I dzięki za ostatni szczególnie waży dal mnie akapit " i tak jeszcze ode mnie - pomysl gdzie chcesz tym jeździc i jak, i rozważ zakup HARD ENDURo typy KTM EXC, na torze radzi sobie niewiele gorzej ( no może prócz dalekich skoków, i skoków na płaskie ) ale takim mozesz i kilka km na tor dojechac nawet i asfaltem, i polatac po lasach itp, i wraz koszta eksploatacji beda niższe, mniejsze spalanie itp itd "
Osobiście jestem fanem Japońskich motocykli, myślisz że w ofercie hondy lub yamahy znajdę odpowiednik enduro o którym mowa ?? choć z drugiej strony myślę że to odpowiedni moment aby lekko zmienić dotychczasowe poglądy

Pozdrawiam i dziękuję.
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
jak dla mnie nie ma mowy żeby japonczyk równał sięz KTMem, niestety bo konkurencja jest tak kiepska że ktm nie ma sobie równych od dłuższego czasu, jedyny sprzet o który cokolwiek mozna by powiedziec to yamaha WR F, czyli 4T od yamahy w hard enduro, nie ma 2T.
honda ma co prawda CRF X, ale jako enduro to jedne z najgorszych typowo hard enduro, i żeby jakikolwiek zawodnik chciał tym startowac w zawodach typu enduro to praktycznie musiał by budować motocykl od podstaw, gdzie ktm praktycznie drobne modyfikacje i gotowy do zawodów, zresztą sama domena ktm, READY TO RACE mówi sama za siebie
miałem honde yamahe suzuki i ktm, widze różnice, ktm jest mega przemyslany, dostep do czegokolwiek jest banalnie prosty i szybki, często 2 kluczami mozna pół motocykla zdemontować, a kupując zestaw kluczy ktm które ważą moze z 1 kg, kilka kluczy, mozna cały motocykl rozebrac w szczerym polu. przy japonczykach juz jest gorzej, głupia zmiana filtra powietrza w ktmie moge go wymienic w garniturze i sie nie pobrudze, w hondzie trzeba pchać łapy do aiboxa wiecznie uwalonego ;D
tutaj wszystko pisze względem hard enduro, w motocrossie mam inne zdanie.
honda ma co prawda CRF X, ale jako enduro to jedne z najgorszych typowo hard enduro, i żeby jakikolwiek zawodnik chciał tym startowac w zawodach typu enduro to praktycznie musiał by budować motocykl od podstaw, gdzie ktm praktycznie drobne modyfikacje i gotowy do zawodów, zresztą sama domena ktm, READY TO RACE mówi sama za siebie

miałem honde yamahe suzuki i ktm, widze różnice, ktm jest mega przemyslany, dostep do czegokolwiek jest banalnie prosty i szybki, często 2 kluczami mozna pół motocykla zdemontować, a kupując zestaw kluczy ktm które ważą moze z 1 kg, kilka kluczy, mozna cały motocykl rozebrac w szczerym polu. przy japonczykach juz jest gorzej, głupia zmiana filtra powietrza w ktmie moge go wymienic w garniturze i sie nie pobrudze, w hondzie trzeba pchać łapy do aiboxa wiecznie uwalonego ;D
tutaj wszystko pisze względem hard enduro, w motocrossie mam inne zdanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ok, to mogę powiedzieć że już prawie zdecydowałem się na EXC 250, na co szczególnie zwrócić uwagę poza kondycją silnika przy zakupie używanego kata ? czytałem że jest problem z osią i ułożyskowaniem tylnego koła, coś poza tym ? coś szczególnego od wściekłej pomarańczy ? Ty jako użytkownik KTM jak oceniasz EXC 250 ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
Cześć jestem nowy na forum i witam wszystkich bardzo serdecznie!
Chciałbym Wam zadać kilka pytań odnośnie motocykli enduro, no więc tak:
1.Jaki motocykl cross/enduro 125ccm do 4/5tys. zł?
2.Ile palÄ… takie 2t 125ccm cross/enduro a ile 4t?
3.Może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica między cross a enduro bo nie wiem jak mam to nazwać
4.Czy takie motocykle rejestruje siÄ™, czy majÄ… miejsce na rejestracje?
5.Da radę jeździć takim motorem po szosie przy prędkości ok. 80km/h po szosie bez dyskomfortu np. wibracje czy coś?
6.W miarę możliwości to chciałbym takim motocyklem dojechać do szkoły (20km w jedną stronę) lepszy do tego będzie taki zwykły szosowy 4t czy jednak taki enduro + do tego można w terenie pojeździć?
7.Da radę ogarnąć taki motocykl jeśli wcześniej jeździłem tylko na skuterze 50ccm?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale jestem kompletnym nowicjuszem.
Chciałbym Wam zadać kilka pytań odnośnie motocykli enduro, no więc tak:
1.Jaki motocykl cross/enduro 125ccm do 4/5tys. zł?
2.Ile palÄ… takie 2t 125ccm cross/enduro a ile 4t?
3.Może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica między cross a enduro bo nie wiem jak mam to nazwać

4.Czy takie motocykle rejestruje siÄ™, czy majÄ… miejsce na rejestracje?
5.Da radę jeździć takim motorem po szosie przy prędkości ok. 80km/h po szosie bez dyskomfortu np. wibracje czy coś?
6.W miarę możliwości to chciałbym takim motocyklem dojechać do szkoły (20km w jedną stronę) lepszy do tego będzie taki zwykły szosowy 4t czy jednak taki enduro + do tego można w terenie pojeździć?
7.Da radę ogarnąć taki motocykl jeśli wcześniej jeździłem tylko na skuterze 50ccm?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale jestem kompletnym nowicjuszem.
- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
w ktmach jak to w ktmach, nic specjalnego, jakies tam drobne wady ma, nowsze modele nie mają duzego problemu z tylnym kołem, a i tak bez wyciągania łozysk nic nie obczaisz, bo wymęczona piasta może nie miec luzu jeszcze i bedzie nie do wyczajenia przy zakupie. pozatym ja nawet jak sprzet ma jakiekolwiek wady to nie płacze, bo to po prostu norma i kazdy sprzet jakiestam drobne bolączki ma ale wszystko jest do naprawienia, to wyczynówka wiec tak czy siak kase sie pakuje w większej ilości. co do 250tki sprzet spoko o ile jeździsz technicznie ( oczywiscie rozumiem że mowa o 2T ? ) na długie proste średnio sie nadaje i troche mniej przyjemnie, przynajmniej dla mnie po 4T jak jeździłem np na exc 300 to męczarnia, 250tka jeszcze większa, ale z kolei w trudnym technicznie terenie 2T pokazuje co potrafi i jest lepszy.
delthir -
1) no to sie zdecyduj cross czy enduro bo róznica jest znaczna, crossa kupisz, hard enduro nie, soft enduro spokojnie
2) nie ma za duzo crossów 125 w 4T z tego co kojarze to yamha TT-R jest ale to taki nietypowy sprzet troche. enduro w 4T pali tyle co nic 2.5 - 5 litrów, 2T crossówka pali koło 3-4 litrów na godzine jazdy po torze, enduro 4-7 litrów, uśredniam
3) cross to motocykl bez homologacji, bez swiateł, wyspecjalizowany na tory crossowe, hard enduro to czasami praktycznie motocykle crossowe ale z homologacją swiatłami i dopuszczone do ruchu ulicznego, to są wyczynowe motocykle do scigania się, ale nie po torze crossowym, mają inne zawieszenia inne przełozenia w silnikach itp. no i soft enduro - motocykle bardziej uliczne przypominające hard enduro, spokojnie nadaje sie do polatania po lasach polach, tez dla zabawy mozna i na tor wjechac ale nie słuzą do scigania się
4) chyba wyzej wyjasniłem
5) zalezy jaki sprzet, crossówka nie mozesz, hard enduro da sie ale jazda mało przyjemna, z kolei soft enduro spokojnie mozesz leciec w trase, 125 w 2T mają prędkosci przelotowane nawet po około 100 km/ h i z takimi prędkosciami mozna latac, najwygodniej nie jest, bo ani osłony od wiatru, ani jakies wygodne nie są ale cos za cos
6) do szkoły najtaniej by wyszła jakas 125tka w 4T małe spalanie, praktycznie silniki bezobsługowe, raz na jakis dłuzszy czas zmieniasz olej i tyle. ale to juz cięzkie maszyny i słabe, kiepskie w cięzki teren, po lesnych ubitych sciezkach spopyrkac spoko. 125tki w 2T też sie nadają ale spalanie wieksze no i co jakis czas dojdzie jakis remoncik wiec cena w góre.
7) da rade, 125tka w 4T ma moc porównywalną z 50tką w 2T...
delthir -
1) no to sie zdecyduj cross czy enduro bo róznica jest znaczna, crossa kupisz, hard enduro nie, soft enduro spokojnie
2) nie ma za duzo crossów 125 w 4T z tego co kojarze to yamha TT-R jest ale to taki nietypowy sprzet troche. enduro w 4T pali tyle co nic 2.5 - 5 litrów, 2T crossówka pali koło 3-4 litrów na godzine jazdy po torze, enduro 4-7 litrów, uśredniam
3) cross to motocykl bez homologacji, bez swiateł, wyspecjalizowany na tory crossowe, hard enduro to czasami praktycznie motocykle crossowe ale z homologacją swiatłami i dopuszczone do ruchu ulicznego, to są wyczynowe motocykle do scigania się, ale nie po torze crossowym, mają inne zawieszenia inne przełozenia w silnikach itp. no i soft enduro - motocykle bardziej uliczne przypominające hard enduro, spokojnie nadaje sie do polatania po lasach polach, tez dla zabawy mozna i na tor wjechac ale nie słuzą do scigania się
4) chyba wyzej wyjasniłem
5) zalezy jaki sprzet, crossówka nie mozesz, hard enduro da sie ale jazda mało przyjemna, z kolei soft enduro spokojnie mozesz leciec w trase, 125 w 2T mają prędkosci przelotowane nawet po około 100 km/ h i z takimi prędkosciami mozna latac, najwygodniej nie jest, bo ani osłony od wiatru, ani jakies wygodne nie są ale cos za cos
6) do szkoły najtaniej by wyszła jakas 125tka w 4T małe spalanie, praktycznie silniki bezobsługowe, raz na jakis dłuzszy czas zmieniasz olej i tyle. ale to juz cięzkie maszyny i słabe, kiepskie w cięzki teren, po lesnych ubitych sciezkach spopyrkac spoko. 125tki w 2T też sie nadają ale spalanie wieksze no i co jakis czas dojdzie jakis remoncik wiec cena w góre.
7) da rade, 125tka w 4T ma moc porównywalną z 50tką w 2T...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323- dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź
To ja myślę, że będzie dla mnie dobry taki soft enduro. Yamaha DT 125 to jest soft enduro? Możesz powiedzieć jaką mocą dysponują takie softenduro 125ccm 2t? Bo ja ogólnie to chciałem tym dzierać na a1 no i ze względu na to, że te 2t chyba nie zmieszczą się w 15km to będę zmuszony brać jakiegoś ściga w 4t, a szkoda bo fajny taki enduro : ) Jakbym jeździł sobie tak spokojnie po lesie bez szaleństw to ile taka dt 125 spali, a ile w trasie przy prędkości 50km/h i 80km/h? Da radę znaleźć jakiegoś soft enduro 4t 125ccm? W sumie to ja już sam nie wiem czy chcę sportowy motocykl czy soft enduro ;/

To ja myślę, że będzie dla mnie dobry taki soft enduro. Yamaha DT 125 to jest soft enduro? Możesz powiedzieć jaką mocą dysponują takie softenduro 125ccm 2t? Bo ja ogólnie to chciałem tym dzierać na a1 no i ze względu na to, że te 2t chyba nie zmieszczą się w 15km to będę zmuszony brać jakiegoś ściga w 4t, a szkoda bo fajny taki enduro : ) Jakbym jeździł sobie tak spokojnie po lesie bez szaleństw to ile taka dt 125 spali, a ile w trasie przy prędkości 50km/h i 80km/h? Da radę znaleźć jakiegoś soft enduro 4t 125ccm? W sumie to ja już sam nie wiem czy chcę sportowy motocykl czy soft enduro ;/
- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
tak yamaha DT to soft enduro, 0-30 koni mniej więcej, zaleznie od motocykla, tuningu stanu itp itd. fabryczna yamaha DT 125 odblokowana ma koło 25 koni z tego co pamiętam. znajdziesz na pewno jakies sztuki zablokowane do 14 koni chyba i wtedy się spokojnie mieszczą. jak scigacze - to zmien dział. spalanie DTtki 4-7 litrów. nie wiem ile przy prędkosciach bo nikt nie jedzie 100 km jedną prędkoscią. da rade znaleźć ale są o połowe słabsze i cięzsze np yamaha XT, honda XR XL suzuki DR,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
osobiście polecam yamahę DT na początek przygody z off road (nie wiem jak najpopularniejsza 125 R, bo ja mam inną) ale to fajne i przyjazne soft enduro. Żadnych częstych wymian, tanie i rzadkie remonty, bardzo dobre i dobrze przemyślane zawieszenie, prosta elektryka, i praktycznie każdą naprawę idzie zrobić samemu. Ostatnio np: miałem wyciek paliwa z zbiornika - 2 dni i po robocie użyłem tylko: Lutownica (duża kolba), cyna, kwas akumulatorowy, akryl w spreju etc. Części są powszechnie dostępne w internecie. Generalnie uważam że dużo się nauczyłem jeżdżąc tym motocyklem, nie jest narywisty idzie go polubić i nad nim zapanować w sposób dający dużo frajdy z jazdy w trudnym terenie.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
hehe potwierdzam słowa kolegi wyżej, o to własnie chodzi, sprzęt łatwy w naprawie to dobrze bo można się nauczyć podstaw. potem kupisz moto za 20 tysiecy i nie bedziesz się bał łap wepchać. a mechanicy tylko czekają na laików totalnych ;D
co do DT, ona normalnie fajnie pyrka, ale jak się posciąga zbędne graty, swiatła, akumulator, podnóżki pasażera itp itd.... to dopiero sprzęcik fajnie sie prowadzi ;D
co do DT, ona normalnie fajnie pyrka, ale jak się posciąga zbędne graty, swiatła, akumulator, podnóżki pasażera itp itd.... to dopiero sprzęcik fajnie sie prowadzi ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
To jakby Pan Moderator pisał o mim moto
https://imagizer.imageshack.us/v2/530x9 ... hjzaC7.jpg zdjęcie troszkę lipa bo robione o 4 rano
ale jak ktoś zna DT to już wie o co chodzi
Pozdrawiam.



Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
Zastanawiam się nad zakupem maszyny, która posłużyła by mi przy wypadach do lasu, na pola czy też tor. Wszystkie te 3 miejsca są dostępne w mojej miejscowości.
Do wydania mam ok 4200+/- zł. Byłby to mój pierwszy motocykl, chciałbym coś, co posłużyłoby mi długo i było w miarę ekonomiczne. Dual-Sport/Enduro?
Do wydania mam ok 4200+/- zł. Byłby to mój pierwszy motocykl, chciałbym coś, co posłużyłoby mi długo i było w miarę ekonomiczne. Dual-Sport/Enduro?
- Freezak
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 12/8/2010, 09:39
- Lokalizacja: Ateny
dual sport to enduro ;P i tego szukasz, obojętne co kupisz, byle było zadbane itp, yamaha dt, ktm lc2, kmx, crm, rx, wre i jeszcze kilka innych o których zapomniałem ;P najlepjej 125tka w 2T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja chciałbym jeszcze zapytać o EXC 250 jak to się zbiera na koło ? czy każde gwałtowniejsze odkręcenie manetki wiąże się z utratą przyczepności (driftem ) lub wybiciem przedniego koła w powietrze ? ( osobiście: mam nadzieję że tak
i to że do czwartego biegu tak idzie
) czy trzeba szarpać, strzelać ze sprzęgła żeby poszło na gumę ? nie miałem okazji jechać hard enduro lub full crosem 2t w tej pojemności, ale 4t full cross całkiem sprawnie taką frajdę szło zorganizować.


Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
Freezak napisał(a):Zastanawiam się nad zakupem maszyny, która posłużyła by mi przy wypadach do lasu, na pola czy też tor. Wszystkie te 3 miejsca są dostępne w mojej miejscowości.
Do wydania mam ok 4200+/- zł. Byłby to mój pierwszy motocykl, chciałbym coś, co posłużyłoby mi długo i było w miarę ekonomiczne. Dual-Sport/Enduro?
w ubiegły weekend miałem okazję jechać Suzuki DR 650 - fantastyczny motocykl. Jego właściciel to mój bardzo dobry znajomy i z tego co mówił to jego maszyna spisuje się doskonale na traktach leśnych i na off road, serwisy i remonty ograniczają się praktycznie tylko do wymiany oleju (o tym trzeba pamiętać i kontrolować poziom oleju bo rozrząd chodzi na panewce i minimalny brak smarowania może się fatalnie skończyć) oraz czyszczeniu airboxa. Sporadycznie warto skontrolować luzy zaworów. Jedynym mankamentem jest masa tego motocykla, i na tor raczej się nie nada, ale coś za coś. Co do spalania to nie pytałem i nie wiem (bo nie szukałem) ale myślę że swoje potrafi chłapnąć. Swoją drogą uważam że ten motocykl jest godny uwagi z racji choćby tego że w pewnych kręgach jest kultowy. Brał wielokrotnie udział w rajdach Dakar i tam spisywał się rewelacyjnie. Co do ceny motocykla to myślę że każdy coś powinien znaleźć.
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
exc 250 ale jakie 2T czy 4t bo róznica spora. na koło sie staje akurat techniką jazdy nie mocą silnika...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak jak wyżej piszę, mowa o modelu EXC 250 to dwusuwowy motocykl enduro od KTM ... możesz napisać co masz na myśl pisząc bo "róznica spora" i "na koło sie staje akurat techniką jazdy nie mocą silnika..." wiesz że w 2T także tak jest ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
no bo exc 250 w 4T jest sporo słabszy niz exc 250 w 2T. co do gumowania - przy stawaniu na koło i w 2T i 4T nie liczy sie moc a technika, praktycznie bez dodawania gazu mozna postawic moto do pionu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości