Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez wawzon » 2/11/2012, 14:53

procz wymiany i regulacji nic kolega mowil ze glosniej chodzi nie wiem
zaworki zwykle proxa
tez mi sie wydaje ze mi sie wydawalo bo jezeli bylo by cos nie tak to pewnie byly by roznice w mocy

dzieki za odp :D
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36


Postprzez kzq » 3/11/2012, 16:04

Witam,
moje pytanie dotyczy łożysk w silniku.
Co jakiś czas owe łożyska trzeba wymieniać:
-wał korbowy
-wałek wyrównoważający
-2x skrzynia biegów.
oraz uszczelniacze w silniku.

Oryginalne łożysko na wał kosztuje 260zł za sztukę, na alledrogo po 200 zamienniki prox itd. (za wszystkie łożyska wyszłoby około 900zł)
Jakie macie patenty na te łożyska, czy jeśli w lokalnym sklepie zamówię łożyska o podanych wymiarach jakiejś dobrej firmy to będzie śmigać? U mnie w silniku niby łożyska co 90mth, czyli razem z tłokiem można by było zmieniać.
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań


Postprzez henio12323 » 3/11/2012, 16:11

tyle ile zaleca ksiÄ…zka serwisowa ;)

ja zazwyczaj wymieniam te łozyska wału itp razem z wymiana korby. od razu rozpoławiam silnik to robie konkretna generalke, wszystkie łozyska uszczelnaicze uszczelki itp. wtedy jest pewność że jest ok i sie nie sypnie i robota na marne.

niestety oryginał kosztuje ale jest 100% pewny. mozna kupic identyczne łozyska dokładnie te same które są montowane fabrycznie dla twojego EXC tam chyba ntny siedzą jak dobrze pamiętam i mozna takie dorwac troche taniej. ale trzeba sie naszukac. a szukaj najlepiej po oznaczeniach ( nie tylko po wymiarach ) na łozysku albo w katalogach są oznaczenia łozysk i jak takie kupisz masz pewnosc że bedzie ok. zamienniki to zamienniki moga nie wytrzymac tyle co oryginał i zakładasz na włąsne ryzysko. a kupując w ogóle jakies tanie łozyska pod wymiar mozesz kupic łozyska zupełnie nieprzystosowane.
ja do swojego EXC dałem za wszystkie jakies 600 zł wiekszosc łozysk wsadzałem FAGi i póki co po sezonie nie ma nawet minimalnego luzu nigdzie. na skrzynie chyba NTNa dorwałem taniej niz fag. i na np kosz sprzęgłowy tez wsadziłem cos innego niz fag. uszczelniacze kupowałem takie jakie dostałem. np na zębatke zdawczą nie kupowałem super uszczelniaczy po 20 zł sztuka. bo w razie wycieku wymiana trwała by 10 minut ;P z kolei np na wał starałem sie zamontowac najlepszy jaki dostałem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kzq » 4/11/2012, 17:37

Jakie są konsekwencje jazdy na lekko zbyt bogatej mieszance, wyższe spalanie i co jeszcze?
Na zbyt ubogiej to: zbyt wysoka temperatura spalania, szybciej sprzęt można zagotować i coś jeszcze?

Bo dławił mi się przy dodaniu gazu, więc odkręciłem z 2.25 na 2.5, później się okazało że pompa przyśpieszacza nie wyciska dobrze, zrobiłem ją ale miałem już sprzęt złożony i nie chciałem znowu rozbierać. Na 2.25 świeca była minimalnie ciemniejsza od "kawy z mlekiem".
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Postprzez henio12323 » 4/11/2012, 17:58

nadmiar wywala niepotrzebnie zarzucając swiece. i bedzie tez mógł mieć nieco mniej mocy niz na mieszance idealnej. zbyt uboga to głownie włąsnie spadek mocy, zbyt wysoka temp i reszte skutków które towarzyszą sbyt wysokiem temp.

gaźnik sportowych motocykli idealnie kawy z mlekiem miał nie bedzie. ja mam jasny czarnawy kolor i jest ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 6/11/2012, 20:59

Jak odróżnić husqvarne wr od wre bo zależy mi żeby było to wre bo jest mniej wysilona
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez CiastuÅ› <3 » 6/11/2012, 23:23

Najprościej po podnóżkach. WRE jest 2-osobowa.
Avatar użytkownika
CiastuÅ› <3
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 5/11/2012, 19:31
Lokalizacja: EPI

Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 10:01

a jak ktos zdejmie podnóżki ? :P

jest inny sposób. WRE ma po prawej stronie okienko w którym widać olej. WR tego nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Black-Ghost » 7/11/2012, 11:05

Witam jako że nie bywam w tym dziale wogóle to teraz nurtuje mnie jedno pytanie. Czy gdybym kupił taki motocykl: http://otomoto.pl/kawasaki-kx-kxf-250-k ... 15031.html to też będe musiał robić remont silnika co sezon jak w 2T? czy 4T sa bardziej odporne na zużycie.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 11:17

4T wytrzymują więcej, mniej wiecej 2X tyle wytrzymuje tłok co w 2T. ale remont jest duuuzo drozszy niz w przypadku 2T. srednio na jedno wychodzi. w 2T często i tanio. w 4T jeden remont moze kosztowac 3-4 tysie spoko. zawóry 700 zł, cylinder prawie 1000 zł. tłok z 500 zł, uszczelki, łozyska - 500 zł korbowód 500 zł. i juz masz ładną sumkę :D a czasem dochodzi do zuzycia np wałków rozrządu, trzbea liczyc łancuszek itp itd. wiec troche kasy idzie. im starsza maszyna w 4T tym kosztą idą w górę ;/głownie jezeli chodzi o wyczynówke. jak kupisz roczną czy 2 letnia to problemy np z wałkami rozrządu praktycznie nie bedą ci z znane. w maszynie z 05 roku mogą sie juz cuda dziać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Black-Ghost » 7/11/2012, 11:36

Nawet przy amatorskiej jezdzie gdzieś po lasach czy polach silnik też tak szybko sie zużyję? Nie planuje tym jezdzić wyczynowo tylko mieć taką odskocznie od latania na dziesiątce :) Ostatnio pojezdzilem na koledze KTM-mie (nie wiem jakim) wiem że 2T i nie podobała mi sie charakterystyka silnika. A wcześniej jezdzilem kolegi hondą 4T i było zdecydownie fajniej :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 12:31

przede wszystkim crossówka ( bez swiateł itp ) nie nadaje sie na las, i tam silnik szybciej sie zuzywa niz smigana po torze MX :D mth szybkko lecą i z taka jazdą enduro szybko mozna sprzet zarznąć. pozatym nie jest przystosowany pod enduro krótka skrzynia biegów, niski v max, oddawanie mocy praktycznie zero jedynkowe, zawieszenie beznadziejne do enduro. duuzo lepiej tu sie sprawdzi hard enduro np ktm EXC, który ma dłuzsze biegi, zmieniona charakterystyke silnika względem np ktma SX który jest niemalże bliźniaczy a jednak EXC dzieki tej innej charakterystyce wytrzymuje wiecej niz crossówka, troche mniej pali. no i zawieszenie itp dobre pod lasy pola itp ale i na tor wjechac mozna. co do charakterystyki no to niestety 2T albo sie lubi albo nie :D tylko że za 5 tysi nie kupisz enduro w 4T zeby sie nadawał do jazdy. crossówke bardzo trudno za tyle kupic :P takie enduro w 4T zeby było w miare trzeba dac 8-9 a najlepiej ponad 10 tysi. a skoro nie chcesz ganiac wyczynowo moze lepiej postawic na cos bardziej lajtownego ? suzuki DR 350, kawasaki klx 250/300 , za troche wiecej kasy ciekawe moto dla Ciebie mysle by była suzuka DRZ 400
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Black-Ghost » 7/11/2012, 13:28

Chciał bym coś ze stajni zielonych :) KTM-y są za drogie a ja tym planuje pojezdzić pare razy w roku. Więc nie chciał bym inwestować bóg wie jakich pieniędzy bo 80% mojego czasu pochłania jazda po drogach. Ile czasu można takim KX250F jezdzić bez remontu? Z tego co patrzyłem po allegro to ceny tych KXF-ów 250 wahają sie od 6tyś zł do 8-9tyś zł.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 13:49

zalezy głownie od stanu technicznego mysle że jakies 80-90 mth przy mega amatorskiej jeździe tłok wytrzyma. ale jak pisałem stare moto to troszke ryzyko. po prostu szkoda było by kupic moto który po miesiącu sie rozleci a jak pisałem remonty silnika to koszmar w przypadku wyczynowych 4T ;/ zreszta moze sie wypowie kolega duriv który ma kxfa i to nowszego :P troche juz kasy wpakował... a to zawory, albo tłok, cylinder poszedł i trzeba było nowy . itp itd. sie nazbierało kilka tyśków. pozatym sprzęty są jak najbardziej ok ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Black-Ghost » 7/11/2012, 14:08

Szkoda że nie da sie kupić czegoś co sie nie rozpada po sezonie jazdy. Ahh te crossy. A coś takiego da rade na kołach od enduro?: http://moto.allegro.pl/klx-650-dr-xt-tt ... 74763.html
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 14:13

noo niestety ;/ ja mam maszyne z 2005 roku stan był super jak kupiłem, smigam duzo i juz ponad 10 tysi wywaliłem w sam serwis ;/ droga zabawa niestety.

to zalezy gdzie i jak chcesz smigac. w porównaniu z kxfem to całkowicie 2 rózne historie :P takim klxem 650 to sobie mozna popyrkac do lasu na pół gwizdka turystycznie polatać po szutrach, i sciezkach. kxf z kolei jest idealny na tor motocrossowy, do skoków, ciasnych winkli i praktycznie nie odejmowania gazu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wawzon » 7/11/2012, 16:08

bierz dr 350 do twoich potrzeb swietnie sie sprawdzi posciagasz wszystkie zbedne rzeczy np lampe itd moj znajomy mial tak i calkiem fajnie mu sie sprawowala w lesie

co do kxf jak trafisz kolega ma 3lata wyminieal tylko zaworki ja tak trafilem ze po 15mth generalka ale jezdzi sie super :D
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez kzq » 7/11/2012, 20:57

Witam,
po prawej stronie ramy, pod kierownicą mam takie małe plastikowe kolanko, wygląda jakby miał tam iść wężyk od korka wlewu paliwa. Oczywiście tego wężyka nie mam, dlatego takie pytanie.
Dobrze myślę?
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Postprzez AdasiR6 » 7/11/2012, 22:07

Czy wszystkie regulatory napięcia to "jeden pies" czy są firmy lepsze i gorsze? Jest różnica w regulatorze napięcia (oczywiscie mowa o nowym) z allegro za 60zł i za 240zł? Na wygląd są identyczne.
AdasiR6
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:31

Postprzez Scyzor1989 » 7/11/2012, 22:49

czy w yamaszce yz250f lub w kawie kx250f podczas odpalania ustawia sie tlok ?
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê