Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Nagaroth » 10/12/2012, 16:13

Witam ponownie, wiem już o co chodzi z tym sprzęgłem, poprostu docisk sprzegla mi nie dociska bo sa za nisko tarcze (tarcze i sprezyny jak nowe wg. serwisówki) to teraz mam pytanie, od jakiego moto podejdą przekładki, bo moje mają grubość 1.5mm a jakbym dał dwie przekładki po 2mm to by było akurat. Ewentualnie moge dodać tarcze na tarcze ale to chyba nie jest zbyt dobre zgranie, tak samo przekładka na przekładke, dlatego wole dać np. dwie grubsze.

Jak coś to tutaj są dokładne wymiary moich przekładek

http://allegro.pl/trw-przekladki-sprzeg ... 78112.html

Dobra znalazłem takie przekładki:

http://allegro.pl/trw-przekladki-sprzeg ... 14122.html

wymiary są identyczne, a grubość 2mm, czyli będą pasować?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez henio12323 » 10/12/2012, 17:41

ja AC-10 sporo smigam wszędzie, i asfalt ( a sprzęt jest mocny i nawet nie odkręcając opony lecą w oczach ) wiec kamienie też jej szybko nie zniszcza, bardzo łądnie rwie w piasku. mogła by troche lepiej wgryzac sie na mokrej trawie. ale w słabszym motocyklu mysle ze i tak trakcja bedzie zadowalająca. wiec na to bym postawił

czy bedą ? skąd mamy wiedziec. nikt z nas nie robił takich kombinacji. próbowac mozna. jeszcze ciekawe jestem czy nie róznia sie wykonaniem przekłądki od takie CB a od wyczynowej sety... kup załóz i napisz co wyszło dla potomnych. o konkrety nie pros bo jak pisałem nikt tego nei robił żeby konkretnie pomóc. a jasnowidzem nikt nie jest zeby wywróżyć czy bedzie ok. wg logiki powinno byc ok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Nagaroth » 10/12/2012, 17:54

Honda XL 600 ma takie same jak w cb 500 (przynajmniej rozmiary) a to jest takie enduro, jak niczego innego nie wymyśle to spróbuje to zmontować i napisze jakie efekty.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kamilxxx7 » 10/12/2012, 18:30

jak można rozpoznać rocznik motocykla chodzi mi o suzuki rm niby 98 rok
kamilxxx7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 23/5/2011, 10:57
Lokalizacja: lubin

Postprzez kris514 » 10/12/2012, 18:33

Można rozpoznać po:
-plastikach(chociaż to jest niepewne)
-numerze vin(pewniak chyba że przebijane)
-numerze silnika(niektóre)
-zmianach w poszczególnych rocznikach

żeby zobaczyć galerie tych motorów:
http://schematy.netai.net (i tutaj galeria, lub nr vin )
http://motodacross.com (galeria)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kamilxxx7 » 10/12/2012, 18:40

ok wielkie dzięki ;)
kamilxxx7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 23/5/2011, 10:57
Lokalizacja: lubin

Postprzez kzq » 13/12/2012, 16:07

Witam,
dzisiaj sobie pohasałem po śniegu i moje opony nie mają trakcji, z przodu mam scorpion mx a z tyłu łysawą crossową oponę mitas. Przymierzam się do zakupu zestawu Michelin AC-10 i tutaj moje pytanie, jak nowe opony dają sobie radę z jazdą po śniegu na asfalcie, a także po polach z bardzo grubą warstwą śniegu :D, nie koniecznie te które podałem?

Rozważam także zrobienie z tych starych opon opony z "kolcami", czy tam śrubami. Jednak co to tego rozwiązania mam pewne wątpliwości, czego najlepiej użyć jako "kolców", widziałem używali blacho-wkrętów, śrub z nakrętkami. Jeździł w ogóle ktoś z kolcami, jak przyczepność i ile wytrzymują te kolce?

Podoba mi siÄ™ tego typu opona: http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/p ... A.jpg.html

Co do tego mam wątpliwości czy te blachowkręty się nie cofną podczas jazdy i dętki nie przebiją:
http://www.enduro-adventure.com/new/ind ... Itemid=234
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Postprzez papek23 » 13/12/2012, 17:23

jak jest nowa kostka to wszystko wyrwie :) ac10 fajne ale z tego co wiem ponoc przednia opona nie ma takiej fantastycznej przyczepności a poza tym było tych tematów multum razy wiec poszukaj ich google nie gryzie :DD a co do opony z kolcami jest wiele technik żeby to zrobic ale z tych linkó których dodałeś to ten 1 byłby lepszy 2 tez niczemu sobie ale jak jest nowa kostka bo do starej to ino raz by sie wgnietły i kapec :P
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez henio12323 » 13/12/2012, 18:34

zalezy jaki snieg, ogólnie to jak jest snieg mokry to wystarczy 2X obrócic kołem, oponka sie oblepia sniegiem i jedziesz jak na slickach :D kolcowana 10X sobie poradzi niz nawet nowa ale kostka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 13/12/2012, 18:52

po co podczas skakania crossem wciska sie hamulec? ;/
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez henio12323 » 13/12/2012, 19:20

ogólnie nie powinno sie uzywac hamulca podczas skoku, tzn przynajmniej dla amatora jest to niebezpieczne, widziałem osobiscie przypadek jak kolega wyskoczył iancisną przedni hamulec nie zdążył odpuscic po wylądowaniu od razu przekoziołkował przez przód :D

generalnie chodzi o to że jak skaczesz to koła w pewien sposób działaja jak koło zamachowej, daja napęd, przy dohamowaniu automatycznie moto zwalnia. jeżeli jest taka sytuacja że masz szybki najazd ale krótką hopke i nie chcesz po prostu hamować na dojeździe, w locie mozna przystopować maszyne hamulcem, lub jezeli skoczysz i przednie koło wyrwie za bardzo w góre po nacisneciu hamulca zanurkuje, z kolei jak pisałem przy za dalekim skoku nacisniecie tylnego hamulca sprawi że moto gwałtownie poleci w dół.

ja hamulca nie uzywam, ale ostatnio na torze, gdzie jest wyskok na spory zjazd wyskoczyłem, a kolega przedemną zjechał zbyt spokojnie, w locie zorientowałem sie że kieruje się mu na plecy ;/ w locie przyhamowałem, i na kolege nie wpadłem, ale ja juz na sprzęcie sie nie utrzymałem i ładną glebe zaliczyłem ;D


żeby w locie nie hamować lepiej zrobic whipa który spowalnia i ukierunkowuje lot ;D jezeli oczywiscie trzeba. bo jak hopka jest dostatecznie długa whip czy scrub są tylk odla pokazu ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez papek23 » 13/12/2012, 19:29

a no to wiadome ze śrubowany czy jak bedzie duzo lepsza no ale troszke roboty trzeba w nia włożyć :P
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez kamilxxx7 » 14/12/2012, 08:14

Gdzie może się znajdować numer vin i numer silnika? suzuki rm 98rok za nic nie mogę znaleźć :)
Ostatnio edytowano 16/12/2012, 20:08 przez kamilxxx7, łącznie edytowano 1 raz
kamilxxx7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 23/5/2011, 10:57
Lokalizacja: lubin

Postprzez henio12323 » 14/12/2012, 10:22

numer ramy prawa strona główki ramy, nr silnika okolice zebatki zdawczej, zwykle pod nią albo pod dzwignia zmiany biegów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 14/12/2012, 12:05

w razie problemów bądź nie zgadzających się roczników, możesz spisac numer modułu schowanego tuż pod polem startowym, dany silnik, rocznik wychodził z danym modułem, dodatkowo jest jeszcze model gaźnika, nr seryjny który częśto również pomaga określic rok maszyny
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 14/12/2012, 14:27

henieq nr silnika może być jeszcze nad wałkiem od kopki
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kzq » 15/12/2012, 14:41

http://allegro.pl/sciagacz-do-lozysk-we ... 96710.html

Byłby przydatny przy ściąganiu łożysk w kołach.
Czy taki ściągacz nadał by się do ściągania łożysk w silniku?
Producent zaleca stosowanie innych ściągaczy numer 10: http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... 00520-raci
Jednak wolałbym ten który podałem.

Do których łożysk służy ściągacz 5-7mm, łożyska na skrzyni biegów, wałek wyrównoważający??
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Postprzez henio12323 » 15/12/2012, 23:47

ciezko powiedziec jak z wymiarami. czy ten yato da rade. łozyska w kołach powinien wyjąć. chociaz ja je wybijam :P ten 5-7 w ktmie bo nie wiem do czego chcesz uzyc, słuzy do wyciagniecia łozysk z wałka balansującego, i chyba jednego ze skrzyni biegów. tam nie ma dojscia od "tyłu" i trzeba uzywac takich własnie wybijaków.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 16/12/2012, 11:50

szkoda zachodu na tego Yato, do większych łożysko może i dojdzie, ale mniejsze za nic, średnica jego jest za duża, to są typowe ściągacze do łożysk w silnikach elektrycznych, przemysłowych gdzie małe łożysko jest średnicy twojego na korbie :D

wiadomo są mniejsze i większe ale nie jestem przekonany co do takich wynalazków, może dlatego że bawiłem się profesjonalnym sprzętem, ale również tak jak Heniek napisał wiele łożysk się wybija, palniczek, dobry wybijaczek, młotek gumowy jeżeli delikatne miejsce, albo młotek z lekką główką i jazda, a najlepszym sposobem na wyjmowanie łożysk jest rozgrzanie miejsca dookoła i wypchnięcie go na prasie.


a do łożysk do których nie ma dojscia tak jak Heniek pisze są specjalne narzędzia
http://motormonitor.com.pl/imgLib/narzedzia/tmip.jpg to jest najlepsze narzędzie, tym się bawiłem i jak już to coś takiego szukaj

zdjecia, opis, film
http://www.mapro.skf.com/products_pl/mec_tmip.htm
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kamilxxx7 » 16/12/2012, 18:07

Na ile tłoków moze starczyć nowa powłoka nikasilowa jak się nałoży (jeżdząc amatorsko) Suzuki rm 125 98rok ;)
kamilxxx7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 23/5/2011, 10:57
Lokalizacja: lubin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê