Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez sebawq » 31/7/2014, 07:31

Witajcie
Interesuje mnie zakup motocykla do zabawy, głównie polne drogi, lasy, opuszczone żwirownie. Moto używane 3-4 razy w miesiącu. Mam 21lat 184cm 76kg, doświadczenie w terenie małe (a to z dróg publicznych raczej się nie liczy). Kilka jazd na KX`ie 250, CRF 250, DT 125, i kilkoma quadami. Budżet 10-11 tyś (chciałbym się zmieścić z ciuchami).
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.


Postprzez henio12323 » 31/7/2014, 21:24

hmm jak bedziesz w miare mało uzywał, i nie chciał za duzo wydawac to kup jakies hard enduro w 4T, takie sprzęty są doskonałe na takie warunki, są to wyczynówki wiec utrzymanie sporo kosztuje, ale jak nie katowany to starczy ci na długo. tutaj moje typy to ktm exc, yamaha WR za tą cene. nawet 250tka w 4T w zupełnosci wystarczy,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez sebawq » 31/7/2014, 22:01

Będzie to raczej sprzęt do odstresowania się, a jak wiadomo w terenie frajda jest po prostu większa. Co do kosztów utrzymania wiadomo im mniej tym lepiej, ale w razie gdyby przydarzyła się poważniejsza awaria mam drugie moto, więc to mogłoby teoretycznie poczekać na przypływ gotówki. A Yamaha YZF? albo wspomniana wcześniej CRF`ka, czy te motocykle nie nadają się na wyprawy które wymieniłem?
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 31/7/2014, 22:03

to są crossówki, nie nadają sie do jazdy enduro. no i są zdecydowanie ddroższe w eksploatacji... hard enduro są nieco tansze i dają wiekszą frajde i wiecej mozliwosci w takim terenie...

no chyba że na prawde chcesz mieć tani sprzęt to suzuki DRZ 400, nie jest to wyczynówka ale w zupełnosci do polatania wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sebawq » 31/7/2014, 22:11

Chyba poważniej zgłębię temat WR`ki, a jeśli chodzi o KTM-a chodziło Ci również o 250ccm? Najchętniej tego motocykla w ogóle bym nie rejestrował..
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 31/7/2014, 22:20

czy WR czy exc - klasa ta sama, ale wg mnie ktmy sÄ… lepiej zrobione, przynajmniej za ta kase.

co do ktma pojemnosc do odrębna sprawa. i dopasowac to trzeba pod warunki. 2t są spoko jak chodzi o techniczną jazde, na długie proste odcinki jest kiepska. z kolei 4T są lepsze na dalsze przeloty, ale są stosunkowo cięzsze wiec troche trudniejsze przy technicznej jeździe. oczywiscie mowa o typowo technicznej jeździe, jak sobie bedziesz pyrkał po żwirowniach to większego znaczenia nie ma, ale jak dla mnie lepsze moto to 4T w tym przypadku.

DRZ mocowo wypada w sumie podobnie, troche mniej agresywnie moc oddaje, ale jest odczuwalnie cięzsza, póki sie nie skacze itp to też duzego znaczenia to tak na prawde nie ma, a moto jest kilka razy tansze w utrzymaniu.

co do rejestracji - prędzej czy później sie przydaje ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sebawq » 31/7/2014, 22:33

Kurde trudniejsze niż myślałem :D chyba w grę wchodzi już tylko 4t. KTM zawsze mówił mi jedno: jesteśmy Austriakami i wiemy jak wygląda moto do latania w terenie. Od zawsze kojarzy mi się z porządnym wykonaniem(co zresztą potwierdzają, wszelakie testy w gazetach motocyklowych). Z drugiej strony spotkałem się z opinią, że części są droższe niż do konkurentów z Japonii (nie zgłębiałem tematu, gdybyś mógł podać jakiś przykład o ile miałeś do czynienia z kupnem części do jednego i drugiego sprzęta)
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 1/8/2014, 20:59

częsci wcale nie są droższe ;) uwierz mi nie jeden sprzęt przez ręce mi sie przewinął. niektóre częsci rzeczywiscie dziwnie drogie, ale niektóre smiesznie tanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sebawq » 2/8/2014, 00:25

Akurat wierzę Ci w 100% ;) zastanawiam się jeszcze nad sxf-em poleciło mi go kilka osób i nie wiem jak to oceniać. I tutaj rodzi się problem
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 2/8/2014, 21:00

SX-f to super sprzet zaletą na pewno bedzie nizsza cena zakupu.... ale kiepsko nadaje sie do trasek enduro, wiec jakies leśne sciezki, itp itd są gorszym terenem. SXF to moto na tor crossowy, gaz do odciecia, ciągle zakręty i skoki. w enduro sprawa wygląda inaczej, powinien miec inne zawieszenie, inną dynamike silnika i EXC posiada własnie inne te cechy. utrzymanie EXC również jest stosunkowo sporo tansze niz SXFa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sebawq » 3/8/2014, 00:47

Twoja wiedza jest masakryczna ;) Dzisiaj pożyczyłem CRF`a na cały dzień i micha cieszy się do teraz ;D w skrócie NIE WIEM co wybrać na co się czaić -.-
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 3/8/2014, 11:59

hehe powiem Ci tak moje pierwsze większe maszyny to też były wyczynówki crossowe, no i jeździło się wtedy spoko..... potem dopiero nabrałem doswiadczenia kupiłem enduro i nie zamienił bym na nic innego. miałem ostatnio okazje polatac SXFem 250tką to masakra do lasu, wyje jęczy, szarpie, twardy zawias, twarde siedzenie jak dla mnie zero frajdy z jazdy ;P jak dla ciebie bez wczesniejszych "doznań" bedzie na początku spoko... ale uwierz mi że jak dorwiesz enduro, to po pewnym czasie poczujesz, że miedzy enduro a cross jest spora różnica, i do lasu na korzyść enduro. sprzęt jest szybszy, wygodniejszy, mniej pali, rzadziej sie remontuje. w sumie to nie ma minusów, bo enduro to sprzet stworzony do enduro :P cross na tor i praktycznie tyle w temacie ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sebawq » 3/8/2014, 20:17

hahahah rozumiem doskonale ;) EXC 450 co sądzisz moc/masa/da się to okiełznać na początku?
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez henio12323 » 3/8/2014, 22:28

jeżeli to ma byc latanie po prostych odcinkach lasy pola to spoko, jest to bardzo mocny sprzęt i jak sie nie czujesz na siłach to troche bez sensu brac, bo kupic maszybe zbyt mocną, żeby ciągle sie jej bać też bez sensu. i potem zamiast cieszyc sie jazdą boisz się dac gazu w zakrętach ;P

jeżeli ma to byc do troche trudniejszego technicznie terenu też troche kiepsko bo trudno wyczuc maszyne i trzeba miec duze umiejętności żeby czysto technicznie takim sprzętem latać, i mniejszy sprzęt bedzie zdecydowanie lepszy.

a co sądze - moto fajne mocne i lekkie jak to wyczynówki :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sebawq » 3/8/2014, 22:33

Masakryczny dylemat :< Nie wiem już na co patrzeć i czego szukać. Jak to się mówi za duży wybór źle, za mały jeszcze gorzej... Powiedz mi idzie to jakoś zobrazować (bo u mnie nikt nie ma takiego enduraka) jak taki EXC 250 4t ma się do właśnie CRF`ki?
Avatar użytkownika
sebawq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez MaciejOffroad » 4/8/2014, 19:36

Siemanko to znowu ja niezdecydowany.
Henio w jakimś temacie dowiedziałem się ,że byłeś posiadaczem DT tylko nie wiem czy 80 czy 125. Po komentarzach widać ,że się znasz na rzeczy. Możesz powiedziesz mi jak się spisuje dt 125 w terenie i czy daje rade z pionowymi ściankami i jak z wytrzymałością przy katowaniu na max obrotach przez kilka godzin (wiadomo przerwa na jedzenie i inne sprawy).
Ostatnio edytowano 4/8/2014, 19:55 przez MaciejOffroad, łącznie edytowano 1 raz
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez henio12323 » 4/8/2014, 20:57

pionowe scianki to niestety nie dla DTtki, jest troche mułowata i przy cięzkawa, po lesnych sciezkach to sobie spoko radzi, ale podjazdy niestety ;P wytrzymałosc spora, nawet jak sie katuje w koncu to soft enduro. no nie wiem jak tutaj opisac ;P wiadomo im wiecej katujesz tym szybciej sie zuzywa, ale to nie jest wyczynówka wiec nie wymienisz tak czy siak tłoka co kilkadziesiat godzin ;P tylko co kilka - kilkanascie tys km.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 6/8/2014, 11:11

jak wygląda sprawa mieszanki olej/paliwo w exc 250 2t ? jest dozownik z osobnym zbiornikiem na olej (mam nadzieję że nie), czy robi się to klasycznie - mieszając paliwo i olej w kanistrze a całość podaje się do baku ? sorry za tak banalne pytania ale nie znam nikogo kto jeździ ktm 2t. Jeszcze chciałem zapytać o wymianę łożysk w tylnym kole ktm, ile może to kosztować i czy da radę zrobić to samemu bo myślę że nie będzie to nic nadzwyczajnie trudnego - chyba że się mylę to proszę o sprostowanie.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 6/8/2014, 21:13

mieszasz sam 1:50 mniej wiecej.

tylne koło - nie wiem ile serwis za to bierze, ale wymiana jest dosyc prosta. zajmuje mi jakies 10-15 minut na spokojnie. potrzebujesz cos do wybijania. palnik, smar i nowe łozyska plus uszczelniacze. a i jeszcze szczypce do pierscieni segera bo są zabezpieczenia w tylnym chyba kole
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaciejOffroad » 8/8/2014, 11:53

Henio jakoś ta DT według tego filmiku sobie radzi (0:30) https://www.youtube.com/watch?v=xruBdKIL12M
MaciejOffroad
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
Lokalizacja: Skarszewy

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê