Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Dziadzia94 » 4/7/2014, 21:32

Czesc jestem nowy na forum i wlasnie zastanawiam sie nad kupnem crossa. Mieszkam nie daleko toru fajnego dla poczatkujacych. Ci ktorzy sa z okolic legnicy pewnie go znaja. Mozecie mi doradzic jaki motor bd najlepszy dla 19 latka ktory przez 3 lata smigal skuterem waze okolo 70 kg. Myslalem nadyamaha dt 125 bo do wydania mam okolo 3-4k. Z tym ze niekoniecznie szukam zarejestrowanego motorku bo praktycznie dojazd do toru jest bezproblemowy jesli chodzi o policje. Stad moje pytanie jaki sprzet moze byc bezpapierow dla amatora?
Dziadzia94
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4/7/2014, 21:10


Postprzez henio12323 » 4/7/2014, 21:41

jeżeli szukasz motocykla który da sobie rade w większosci terenu ma sie nie psuć i dosyc mało palic DT bedzie w tej kasie praktycznie idealna

jak szukasz bardziej wyczynowego sprzetu na tor, który ma duzo lepsze hamulce, zawieszenie i ogólnie ergonomia duzoo lepsza, ale niestety za 3-4 tysie nie kupisz igiełki, a późniejsze utrzymanie bedzie baardzo kosztowne, bo co roku praktycznie remont za 1500 -2000 zł nawet, a czasami i więcej. także tutaj koszty spore ale i mozliwosci duzo wieksze, wtedy mozna szukac jakies crossówki typu honda cr 125, rm, yz itd.....

ale jak ciÄ™ sciganie nie interesuje to DT bedzie duzo lepszym wyborem. DT oraz jej podobne mtx, crm, lc2, rx, etx zalezy co sie trafi blizej i w lepszej kasie bo generalnie jakosciowo to wszystko bedzie dosyc podobne aby grata nie kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Rafixen » 5/7/2014, 10:56

Jaki motocykl enduro do lasu byście polecili ? Tak gdzieś do 5 tys. o pojemności 250ccm-400ccm. Chciałbym żeby nie był zbyt awaryjny i żeby koszty jego eksploatacji nie były jakieś strasznie duże. Co można kupić do 5 tys. w takim stanie żeby to jeździło i nie trzeba było pchać od razu kasy w niego ?
Serce bije w tempie obrotów maszyny :)
Rafixen
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 7/6/2013, 20:38
Lokalizacja: Okolice Krasnegostawu

Postprzez odiro » 5/7/2014, 12:54

za 5 tys w 4t to bym się nie pchał bo troszkę za mało za to wyrwiesz zdrowego KMX 125 czy DT 125 moc jak 250 w 4T
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez Rafixen » 5/7/2014, 14:22

A mniej więcej ile bym musiał dozbierać żeby kupić coś zdrowego w 4T np. DRZ 400 czy DR 350 ?
Serce bije w tempie obrotów maszyny :)
Rafixen
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 7/6/2013, 20:38
Lokalizacja: Okolice Krasnegostawu

Postprzez odiro » 5/7/2014, 15:49

Masz neta to sobie popatrz ;P w mojej okolicy ostatnio jest modna honda xr 600 stara, mocna lekka i trwała, może warto się za nią rozejrzeć :D
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez Rafixen » 5/7/2014, 16:05

No neta mam ale ceny nie są jednoznaczne i komuś kto zbytnio tego nie śledził trudno wyłapać :D
Serce bije w tempie obrotów maszyny :)
Rafixen
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 7/6/2013, 20:38
Lokalizacja: Okolice Krasnegostawu

Postprzez henio12323 » 5/7/2014, 17:27

od 5 tysiecy spoko mozna szukać DR 350tki nawet taniej, za jakies 5500 - 6000 zł mozna wyrwać juz DRZ 400 bez papierów w średnim stanie wizualnym ale jeżdzącą.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dejavu » 7/7/2014, 12:14

Tak z czystej ciekawości jakie szanse mam na znalezienie ktm exc 125 w zimie za ok 4000 -4500zł + 1000 na jej lekki remont? te 1000 zł wolałbym włożyć np w dwie opony napęd klocki lub wygląd czyli okleina bo malowanie się nie opłaca a nie w silnik chyba że tłok np vertex za 350zł dla uzyskania większej mocy.

Miał bym szanse 1 na 10 wyrwania nie skatowanego moto?

Np coÅ› takiego http://olx.pl/oferta/ktm-exc-125-dt-yz- ... 92556e812c
50% na 50% że jest coś roz... ale może akurat coś by się trafiło

Nie wyśmiejcie mnie (za bardzo) po prostu pytam tak z czystej ciekawości a naprawdę podobają mi się te czterdziesto konikowe diabełki
Yamaha DT 50 > Aprilia RX 125 1998r
dejavu
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/9/2012, 23:07

Postprzez kris514 » 7/7/2014, 17:18

Według mnie nie znajdziesz tego typu motocykla który nie będzie wymagał inwestycji w silnik...
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez dejavu » 7/7/2014, 18:14

1.Jakiego typu wkładu będzie on wymagał tzn co jeszcze oprucz tłoka? Jaki przedział cenowy?
2.A w jakim stanie wizualnym będzie za te 4000zł?
3.I jak oceniacie motorek z linku powyżej?
4.Czy w zimie czyli poza sezonem może być większy wybór? i ewentualnie mały spadek ceny?
Yamaha DT 50 > Aprilia RX 125 1998r
dejavu
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/9/2012, 23:07

Postprzez henio12323 » 7/7/2014, 19:19

1) róznie może paść skrzynia sprzegło wał, zawór wydechowy, cylinder skrzynia od 600 zł za uzywke do kilku tysiecy za nową, sprzęgło kompletnie koło tysiaka, w uzywanych częsciach typu kosz, wał - korbowód kosztuje pewnie od 350 zł zawór wydechowy tutaj tylko kilka stówek. a dolicz sobie remont zawieszenia przód tył ( juz prawie mozna tysiaka podliczyc ) jakies głowki ramy klocki hamulcowe napęd. to są spore koszta, a im mniej kasy dasz na zakup tym większe prawdopodobienstwo że kupisz kupe po prostu i drugie tyle kasy nie pomoże odreanimować maszyny. a jeździc takim niepewnym sprzętem to żadna przyjemność
2) allegro.pl i sobie popatrz akurat stan wizualny może byc spoko, komplet plastików w super stanie za jakies 200-300 zł mozna wyrwać i bedzie wyglądać jak nówka
3) nie potrafie oceniac linków, bo jasnowidzem nie jestem
4) jak masz kupic to kupisz, czy zima czy srodek lata, niby zimą są ceny niższe ale dosyc mało maszyn wystawionych jest. cięzko zrobic jazde próbna itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Yamaha YZ250F czy Honda CRF 250R

Postprzez wicherek666 » 16/7/2014, 11:08

Witam serdecznie, jako że jestem nowy chciałem wszystkich serdecznie pozdrowić oraz przywitać a także życzyć wszystkim wyłącznie bezpiecznych i udanych wypraw motocyklowych.

Planuję zakup motocykla full cross i generalnie zdecydowałem się na Yamaha YZ250F lub Honda CRF250R z rocznika 2009-2010 bo na taki zakres finansowy mogę sobie pozwolić. Chciałem zapytać o waszym zdaniem słabe i mocne punkty tych modeli w założeniu opartym o identyczny stan techniczny obu motocykli. Z racji tego że wychowałem się na motocyklach z silnikami zasilanymi gaźnikiem skreślam Hondę z wtryskiem paliwa - chciałem zapytać czy to dobry tok myślenia ? to najstarszy motocykl krosowy który spotkałem na wtrysku i myślę że jako jeden z pierwszych opartych na tej technologii może wiązać się z pewnymi problemami. Proszę o poradę.



Pozdrawiam.
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 16/7/2014, 22:11

powiem Ci tak, troche bez sensu gdybać i poszukiwać najlepszej crossówki bo kazda ma wady i zalety, yamaha ma 5 tytanowych drogich zaworów... honda ma wtrysk który na pewno jako 1 wypust nie był idealny. i tak mozna wypisywać a i tak to Ci nic nie da. bo czy wydasz kase na zawory, na inne pierdoły czy na wtrysk to przecież bez róznicy. każda wyczynówka kosztuje duzo i zapewniam Cię ze nie ma tanszych ani droższych. a wewntualne róznice są znikome i znacznie większy wpływ ma to jaką sztuke kupisz, niż to co dany motocykl sobią przedstawia ;P

także szukaj co ci sie trafi aby w jak najlepszym stanie w stosunku do ceny, bo czasami opłaca się kupic trupa i go wyremontować solidnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 23/7/2014, 11:47

chciałem zapytać jeszcze o częstotliwość przeprowadzania remontów w motocyklach 2t, czy to faktycznie i zawsze prawda że tłoki wymienia się znacznie częściej niż w 4t i czy taka wymiana wypada częściej niż 50 mth ? Czy takim motocyklem oprócz jazdy wyczynowej (która bardo mi się podoba i którą będę preferować) można będzie wyskoczyć sobie raz na jakiś czas na dłuższą przejażdżkę leśnymi traktami ze znajomymi, czy raczej taka mała zróżnicowana charakterystyka jazdy okaże się zabójcza dla tej jednostki napędowej ? no i wreszcie jakie koszty utrzymania takiego potwora w ciągu sezonu ? zakładam że wymianę tłoka, korby, wału etc... cały remont silnika będę robić sam, mam warunki, sprzęt i niestety mało doświadczania w remontach silników spalinowych - ale ojciec ma, robił każdy sprzęt który jeździł w PRL i myślę że budowa i zasada działania 2t niewiele się zmieniła od tamtych konstrukcji. Czy na normalne naprawy i obsługę wystarczą kwoty rzędu 3k na sezon czy raczej pójdzie bardziej w kierunku 6k każdego roku ? chodzi o to co normalnie się zużywa i wymienia oraz reguluje. Osobiście powiem że bardzo podoba mi się sposób oddawania mocy przez silniki 2t i pierwszym wyborem który rozważałem był właśnie cross o 250cc 2t a dokładniej honda, później się wystraszyłem że nie mam szans tego opanować i że się źle skończy więc zacząłem interesować się 4t. Po przejażdżce YZ250F nie powiem szła pięknie, jak lokomotywa,parła do przodu od samego dołu, ale tu właśnie brakowało mi tego dopalenia które w 2t załącza się w pewnym zakresie obrotów, i w którym objawia się pełna moc dwu suwa :) ,konieczności "pyrkania" sobie silnikiem, i tego wściekłego dźwięku wydechu.

Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 23/7/2014, 22:25

zalezy o czym mówisz, bo nie sprecyzowałes o jaki motocykl chodzi, co innego yamaha dt co innego yamaha YZ...

ale tak nie ma opcji żeby tłok w 2T wytrzymał tyle samo/więcej niz eksploatowany w takich zamych warunkach tłoczek w 4T ( i maszynie 4T tej samej klasy )

przy normalnej jeździe tłok w 2T wymienia się co 30-50 mth. ale czasami da się spokojnie ponad 100 nabić... tylko że wtedy zazwyczaj cylinder jest przedwczesnie zuzywany i koszta rosną. pozatym większe ryzyko że cos padnie.

w wyczynówkach (zwłaszcza 2T ) im mniej się operuje gazem tym gorzej, no zadnego hamowania silnikiem a w jeździe enduro czasami tak wychodzi i wtedy za zdrowo dla silnika nie jest.

3000 zł mysle że spokojnie utrzymasz tkai sprzęt, mozna juz od 1000 zł tylko że przy rzadkich lekkich jazdach. licze że ta kwota to nie tylko na silnik ale też i remonty ramy itp, no i licze koszt samych częsci.

kto co lubi, akurat dla mnie charakterystyka 2T jest troche gorsza bo jak sie włącza ta wscieklizna to moto jest mało przewiduwalne, trudniej troszker wyczuc uślizg koła itp itd, jeszcze w motocrossie gdzie gaz jest ciągle do konca sprawa ma się inaczej, w enduro z kolei to całkiem tragedia jak dla mnie ( mowa o crossówce w enduro ) bo juz same typowe enduro, mają charakterystyke bardziej jak 4T, i coraz bardziej lepiej ciągną z dołu

i tak jeszcze ode mnie - pomysl gdzie chcesz tym jeździc i jak, i rozważ zakup HARD ENDURo typy KTM EXC, na torze radzi sobie niewiele gorzej ( no może prócz dalekich skoków, i skoków na płaskie ) ale takim mozesz i kilka km na tor dojechac nawet i asfaltem, i polatac po lasach itp, i wraz koszta eksploatacji beda niższe, mniejsze spalanie itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 23/7/2014, 23:21

no ........ właśnie o EXC także i głównie myślę: http://www.scigacz.pl/Uzywany,KTM,250,E ... 23375.html ,,,ten art mówi jak dla mnie sam za siebie ... Remonty ? w domu we własnym zakresie = oszczędność, co do oszczędzania premixu w 2t, to nie ma opcji ... tu trzeba paliwo i olej na maksa przerabiać na spaliny i jestem tego świadomy i wiem jak to się ma do stanu żywotności sinika bo sam się o tym przekonałem, a także i kosztów. Co do DT to polecam każdemu początkującemu. Sam obecnie posiadam w swojej kolekcji rzadką wersję 175 MX z 91 roku z silnikiem AC oraz maksymalnie ograniczoną instalacją elektryczną. Po lekkim tuningu silnika tj: głowica splanowana, wypełniona skrzynia korbowa, tłok wossner ... przy próbach z 1 pierścieniem skończyło się na honowaniu szklanki i starciu warstwy teflonu na tłoczku (swoją drogą polecam te tłoki bo są warte swojej ceny) i wymianie kompletu pierścieni (całokształtu jednak nie polecam bo szkoda cennego czasu a co za tym idzie frajdy z jazdy) ale mimo wszystko było fajnie :D, wyszlifowane kanały (jeśli ktoś chce, to od tego polecam zacząć zabawę - redukcja zawirowań powietrza potrafi zdziałać cuda)... Nie wiem jaką ma moc ale na serwisowym napędzie i tylnym laczku pełna kostka 120/90 na 1 i 2 biegu przy gwałtownym odkręceniu rolgazu idzie na koło bez względu na rozmieszczenie środka ciężkości, więc na początek można wiele zrozumieć i polubić, a co najważniejsze wiele się nauczyć.

A co to pierwszego akapitu ... to napisałem że mowa o YZ_F to czterosuwowa odmiana.

I dzięki za ostatni szczególnie waży dal mnie akapit " i tak jeszcze ode mnie - pomysl gdzie chcesz tym jeździc i jak, i rozważ zakup HARD ENDURo typy KTM EXC, na torze radzi sobie niewiele gorzej ( no może prócz dalekich skoków, i skoków na płaskie ) ale takim mozesz i kilka km na tor dojechac nawet i asfaltem, i polatac po lasach itp, i wraz koszta eksploatacji beda niższe, mniejsze spalanie itp itd "

Osobiście jestem fanem Japońskich motocykli, myślisz że w ofercie hondy lub yamahy znajdę odpowiednik enduro o którym mowa ?? choć z drugiej strony myślę że to odpowiedni moment aby lekko zmienić dotychczasowe poglądy ;)


Pozdrawiam i dziękuję.
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 24/7/2014, 20:22

jak dla mnie nie ma mowy żeby japonczyk równał sięz KTMem, niestety bo konkurencja jest tak kiepska że ktm nie ma sobie równych od dłuższego czasu, jedyny sprzet o który cokolwiek mozna by powiedziec to yamaha WR F, czyli 4T od yamahy w hard enduro, nie ma 2T.

honda ma co prawda CRF X, ale jako enduro to jedne z najgorszych typowo hard enduro, i żeby jakikolwiek zawodnik chciał tym startowac w zawodach typu enduro to praktycznie musiał by budować motocykl od podstaw, gdzie ktm praktycznie drobne modyfikacje i gotowy do zawodów, zresztą sama domena ktm, READY TO RACE mówi sama za siebie :D

miałem honde yamahe suzuki i ktm, widze różnice, ktm jest mega przemyslany, dostep do czegokolwiek jest banalnie prosty i szybki, często 2 kluczami mozna pół motocykla zdemontować, a kupując zestaw kluczy ktm które ważą moze z 1 kg, kilka kluczy, mozna cały motocykl rozebrac w szczerym polu. przy japonczykach juz jest gorzej, głupia zmiana filtra powietrza w ktmie moge go wymienic w garniturze i sie nie pobrudze, w hondzie trzeba pchać łapy do aiboxa wiecznie uwalonego ;D

tutaj wszystko pisze względem hard enduro, w motocrossie mam inne zdanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 24/7/2014, 23:24

ok, to mogę powiedzieć że już prawie zdecydowałem się na EXC 250, na co szczególnie zwrócić uwagę poza kondycją silnika przy zakupie używanego kata ? czytałem że jest problem z osią i ułożyskowaniem tylnego koła, coś poza tym ? coś szczególnego od wściekłej pomarańczy ? Ty jako użytkownik KTM jak oceniasz EXC 250 ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez Delthir » 25/7/2014, 17:20

Cześć jestem nowy na forum i witam wszystkich bardzo serdecznie!
Chciałbym Wam zadać kilka pytań odnośnie motocykli enduro, no więc tak:
1.Jaki motocykl cross/enduro 125ccm do 4/5tys. zł?
2.Ile palÄ… takie 2t 125ccm cross/enduro a ile 4t?
3.Może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica między cross a enduro bo nie wiem jak mam to nazwać :D
4.Czy takie motocykle rejestruje siÄ™, czy majÄ… miejsce na rejestracje?
5.Da radę jeździć takim motorem po szosie przy prędkości ok. 80km/h po szosie bez dyskomfortu np. wibracje czy coś?
6.W miarę możliwości to chciałbym takim motocyklem dojechać do szkoły (20km w jedną stronę) lepszy do tego będzie taki zwykły szosowy 4t czy jednak taki enduro + do tego można w terenie pojeździć?
7.Da radę ogarnąć taki motocykl jeśli wcześniej jeździłem tylko na skuterze 50ccm?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale jestem kompletnym nowicjuszem.
Delthir
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê