Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez ZX10R » 4/9/2014, 19:10

Siema, znalazłem do kupienia yz 250 przerobioną częściowo na enduro. Oto link :

http://olx.pl/oferta/yamaha-yz-250-2t-2 ... 3qHlb.html

Czy można już coś powiedzieć o niej po wyglądzie ? I jak myślicie, jak się spiszę taka przy typowym lataniu po lesie, polach, czasami w góry na podjazdy ?
"Żyje po to, aby jeździć jeżdżę po to, aby żyć."
ZX10R
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/4/2014, 16:22


Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 4/9/2014, 19:41

Wiadomo, że do lasu lepiej kupić enduro, ale żeby się wdrożyć w ten sport to trzeba od czegoś zacząć. Bardzo rzetelny opis, nie jak większość "nic nie stuka, nic nie puka, wszystko na telefon". Nicasil i selekcja A to bardzo duży plus. Ogólnie crossówka od hard enduro różni się przełożeniami, zestrojeniem silnika i zawieszenia. Jak masz niedaleko to myślę, że możesz śmiało jechać oglądać. Masz już jakieś doświadczenie z tego typu moto? Bo taka ćwiartka w 2T może zaskoczyć w terenie :)
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn


Postprzez henio12323 » 4/9/2014, 19:55

jak nie masz doswiadczenia ( a pewnie nie masz pytajÄ…c o to ) odpusc sobie 250 w 2T :D i tyle w temacie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 7/9/2014, 04:08

a ja mam pytanie troszkę z innej beczki ale chodzi oczywiście o off-road :) Może ktoś podpowiedzieć jak nazywa się "lejek" którym gość nalewa i spuszcza olej używany na filmie w 1:06 minuty i później ? można gdzieś to kupić ? może ma ktoś domowe sposoby zastąpienia takiego zlewaka ?

http://www.youtube.com/watch?v=P-ElCAtxpoU

Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 7/9/2014, 12:05

jak sie nazywa nie wiem, po prostu lejek tylko że do trudno dostepnych miejsc, w specjalistycznym sklepie z narzędziami zapewne dostepny. a w USA to zawsze rózne dziwne narzędzia mają, u mnie w KTMie jest kiepski dostep do spuszczania wody z chłodnicy w cylindrze pod kolankiem, w sumie odkręca sie bez problemowo, kluczyk na "patyku" i idzie ;D ale żeby nie rozlać na cały garaz trzeba kombinować, ja zawsze sobie docinam 2 litrową butelke w dziubek i pasuje idealnie ani kropelka nie spadnie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 7/9/2014, 21:57

Henio pomożesz mi w faktycznym ustaleniu roku produkcji motocykla ? Jest to Honda 250 CRF sprzedający twierdzi że z 2011r, moto na wtrysku alu rama malowanie nietypowe rockstar VIN: JH2 ME10A8 AK602126 z tego co patrzyłem to po numerze wypada 2010 ale nie wszystko potrafiłem sprawdzić, jak jeszcze można zorientować się który to rok ? tak wygląda moje moto: http://olx.pl/oferta/honda-crf-250-CID5 ... 2d1d9a52f6
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 7/9/2014, 22:22

zadzwon do dealera hondy i podaj VIN to ci powiedzą, albo szukaj stronki gdzie dekodują numer vin i bedzie podane która cyfra odpowiada za rocznik, tak samo bym szukał jak i ty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 7/9/2014, 22:38

właśnie ryłem w kalkulatorach i podaje że rocznik 2010, ale nie jestem tego pewien bo cześć odczytów nie pasowała do laserowo wypalonego numeru VIN na ramie moto. Większość kalkulatorów kończy swoje możliwości na roku 2009 ... zrobiłem dokładnie tak jak proponujesz: napisałem do dilera hondy, zobaczymy, w sumie :) to tak czy inaczej jest ok, bo udało mi się atrakcyjnie zaniżyć cenę na swoją korzyść.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez wicherek666 » 9/9/2014, 05:42

czy olej MOTOREX 10w60 Cross Power 4t nadaje się do skrzyni biegów ? poprzedni właściciel twierdzi że lał ten olej każdorazowo do silnika i do skrzyni. Można tak postępować ?

Przy wyłączniku zapłonu motocykla na kierownicy oprócz przycisku do gaszenia silnika jest takie okienko w którym widać taki kwadracik koloru białego co to jest ? zdjęcie poglądowe:
http://motolp.pl/allegro/motor-japan/pr ... 0012/2.jpg
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 9/9/2014, 20:01

edytuj posty na przyszłość
moze byc 2010 ludzie często zawyzają roczniki.

nadaje sie bo to olej ogólnie silnikowy, nie kazdy silnik ma rozgraniczenie na olej do skrzyni i sprzęgła / reszty silnika.

nie mam pojęcia - ale ksiązka serwisowa na pewno mówi co to jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Robas597 » 11/9/2014, 15:43

Z racji że na forum jestem nowy witam wszystkich.

Po 4 latach chce wrócić do ciężkiego enduro ,wcześniej miałem yz 125. Teraz szukam typowego hard enduro i chce kupić ktm 125 exc Na 90% będzie to 2006r .
I tutaj potrzebuje jak najwięcej informacji o tym roczniku w Google nie mogę znaleść z byt duzo info. Na jego temat. Ewentualnie rozważe kupno zbliżonego rocznika gdyby różnica miała być spora np w 2007.
Bardzo proszÄ™ o info.i porady.
Pozdrawiam
Robas597
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/9/2014, 15:09
Lokalizacja: Osielec

Postprzez henio12323 » 11/9/2014, 19:24

a jakich tutaj magicznych info chcesz że nie ma w google. moto jak moto niczym nietypowym sie nie wyróżnia.

2006 i 07 to praktycznie to samo, o ile w ogóle nie to samo, moze jakiestam kosmetyczne zmiany ( typu niektóre srubki nie na ampule tylko torxy ) w 2008 były juz nowe ramy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Robas597 » 11/9/2014, 19:30

Chodzi mi o jakieś testy ,porównania ogólnie opis rocznika.
Robas597
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/9/2014, 15:09
Lokalizacja: Osielec

Postprzez henio12323 » 11/9/2014, 19:45

ee tam to są bzdury, po 1 po tylu latach sprzety czasami nie jeżdzą tak jak nowe, po 2 co ci da taki test ? to wyczynówka z najwyższej półki, wiec nawet jak ktos napisze w tescie że to złom to i tak nic innego nie kupisz. jedynie co to porównanie roczników, ale 06 czy 07 to bez róznicy, chyba że jak pisałem skaczesz wyzej do 08 i nowej ramy,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Robas597 » 11/9/2014, 23:13

Myślę że Masz rację, 2006 mi w zupełności wystarczy.
Dzięki za odpowiedź
Robas597
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/9/2014, 15:09
Lokalizacja: Osielec

Postprzez wicherek666 » 13/9/2014, 15:08

Ok, będę pamiętać aby edytować.

Ostatnio po wymianie oleju dałem pod korek spustowy miski olejowej zdecydowanie za grubą miedzianą podkładkę (2,5mm grubości), dodam że innej nie miałem. Po tych czynnościach zauważyłem że na łbie śruby spustowej co jakiś cza pojawia się kropla oleju. Nie chcę dokręcać zbyt mocno, bo wiem że podkładka jest zdecydowanie za gruba i wiem że dokręcenie z nieodpowiednią siłą uszkodzi gwint w misce. Pytanie na przyszłość: Czy mogę korek spustowy owinąć taśmą teflonową w celu uszczelnienia gwintu ? co się może stać gdy kawałki taśmy teflonowej znajdą się wewnątrz miski ? jaka powinna być grubość uszczelki miedzianej pod korek ? Dodam że nie mam jeszcze manuala do moto i nie mogę sprawdzić.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 13/9/2014, 19:52

im grubsza podkładka pod korku tym mozesz mocniej dokręcic bo sie bardziej podda. a lepsze od miedzianych są aluminiowe. grubosc ciezko mi na oko powiedziec podejrzewam że nie grubsze niz 0.5-0.7

co do dokręcania podstawowa sprawa - ksiązka serwisowa i sprawdzanie momentu dokręcenia i stosowanie tego. wtedy na 99% nie bedzie ciekło, chyba że cos jest uszkodzone np nierówna powierzchnia bloku silnika ( jakies dłubanie cos gdzies kiedys ) sruba powichrowana itp itd.

co do teflonu kiedys tak pare razy troche sobie pomogłem ale nie uwazam że to super pomysł bo najlepiej jak uszczelnione to jest na podkładce. kawałki teflonu zatrzymaja sie na filterkach ewentualnie, ale lepiej nawinąc na koncu gwintu żeby tylko początek wkręcanego gwintu był bez teflonu. ale lepiej próbować normalnie na podkładki i dobre dokręcenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Zetwuka » 14/9/2014, 11:35

Nieaktualne.
Ostatnio edytowano 16/9/2014, 15:26 przez Zetwuka, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zetwuka
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/9/2014, 10:54

Postprzez nabuzowanyko » 14/9/2014, 12:22

Witam, szukam jakiejś 125 do lasu jak i na tor, mam w okolicy ładną moim zdaniem kx z 98r. tylko mam pewne obawy do kawasaki. Bo to wiadomo ludzie gadają różnie, a teraz chciałbym prosić o opinię kogoś ogarniętego :) Awaryjne są? (wiadomo 2t). sprzęgło, tłok, cylinder, tak samo jak w cr bądź nawet yz jest, czy jak kupię kx to mam się szykować na spore koszta?

kawasaki kx 125 http://olx.pl/oferta/kawasaki-kx-125-po ... 6460837cac
nabuzowanyko
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/7/2014, 08:46

Postprzez henio12323 » 14/9/2014, 14:23

1400 zł to smieszna kasa za cokolwiek co jeździ. jak sie trzyma kupy odpala i jexdzi to mozna brać


nabuzy.. - awaryjne nie są, tylko że są serwisochłonne :D trzeba dobrze dbać i wymieniać na czas, żeby nie były awaryjne. dodatkowo KX jest słabym sprzetem do lasu, bo tam sie zazwyczaj sprzety mocno katuje i duzo szybciej leca przebiegi, wiec koszta utrzymania szybko rosną. czy cr czy kx czy yz to jedno i to samo, tu i tu koszta spore, tymbardziej, że jak wspomniałem chcesz latać po lesie to worek z kasą trzeba mieć, żeby z wyjazdu wracać na kołach a nie przyczepce.

ile masz kasy na zakup ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê