Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Tego nie można nazwać podjazdem, ale patrząc jaki rozpęd bierze pod ten "podjazd",to dziwne żeby nie podjechał 

Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
hehe to nie podjazd tylko góreczka...
masz jeden z moich filmików ( obczaj sobie rózne co wrzuciłem co to są podjazdy, chociaz dla kogos z gór to jest smieszny podjazd, niestety nie mam wiekszych w okolicy ) https://www.youtube.com/watch?v=f2b2KMP ... BZ4fpglmbg
jest pokazana róznica moc 525 i CR 125tki która nie dawała praktycznie rady DT ma duzo mniejsza moc, duzo słabiej ją oddaje no i moto ciezsze niz 525 wiec same suche dane mówią że ten sprzet nie da rady..
masz jeden z moich filmików ( obczaj sobie rózne co wrzuciłem co to są podjazdy, chociaz dla kogos z gór to jest smieszny podjazd, niestety nie mam wiekszych w okolicy ) https://www.youtube.com/watch?v=f2b2KMP ... BZ4fpglmbg
jest pokazana róznica moc 525 i CR 125tki która nie dawała praktycznie rady DT ma duzo mniejsza moc, duzo słabiej ją oddaje no i moto ciezsze niz 525 wiec same suche dane mówią że ten sprzet nie da rady..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No no KTM to moc jest ,ale aż takich górek w okolicy nie mam. Tak 3/4 tego. To jakie moto byś mi polecił. Na moto jeżdżę odkąd skończyłem 7 lat i trochę wprawy mam ,ale chwilowo mój sprzęt to quad 110 3 biegi z przełożeniami na moc ,ale pod górki to szans nie ma ;( Trochę trudny wybór mam bo jak wezmę fulla to na remonty nie wyrobię i ani to wygodne. Byłbym bardziej za 2t bo jest proste w naprawie.
Ten podjazd twój to ogromny i napewno nie narazie na moje możliwości bo takiego to w życiu nie wezmę jeszcze ta końcówka ,że chyba z wyskoku byś musiał ją brać ;D
Co do twoich filmików to fajne i ta gleba mnie dobiła na końcu ;D Jak będę miał chwilę to je obejrzę wszystkie nie wiem jak wcześniej mogłem twojego kanału nie zobaczyć.
P.S To gumowanie najlepsze jak ktm sam sobie postanowił pojechać i poiskrzyć.
Ten podjazd twój to ogromny i napewno nie narazie na moje możliwości bo takiego to w życiu nie wezmę jeszcze ta końcówka ,że chyba z wyskoku byś musiał ją brać ;D
Co do twoich filmików to fajne i ta gleba mnie dobiła na końcu ;D Jak będę miał chwilę to je obejrzę wszystkie nie wiem jak wcześniej mogłem twojego kanału nie zobaczyć.
P.S To gumowanie najlepsze jak ktm sam sobie postanowił pojechać i poiskrzyć.
- MaciejOffroad
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
- Lokalizacja: Skarszewy
hehe kolege chciałem dogonic i kamerką nagrac, i chciałem za szybko prędkosci nabić i tak wyszło.
jak podjazdy duzo mniejsze to spoko DTtke mozna brac albo cos pokroju DTtki szukaj np ktma lc2 one są ciekawsze wg mnie, silnik jak w DT ale juz na nicasilu, lepszy zawias itp. jedyna wada brak kopki wiec trzeba miec zawsze zdrowe aku. ale rozrusznik to z kolei wg mnie zaleta. kmx, rx i inne sprzęty też są spoko. na dobrą sprawe do nauki i w ogóle to czy zawieszenie troszke lepsze czy troche gorsze przy tej klasie motocykli nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak wyczynowe nie są a do zabawy to też wystarczy
jak podjazdy duzo mniejsze to spoko DTtke mozna brac albo cos pokroju DTtki szukaj np ktma lc2 one są ciekawsze wg mnie, silnik jak w DT ale juz na nicasilu, lepszy zawias itp. jedyna wada brak kopki wiec trzeba miec zawsze zdrowe aku. ale rozrusznik to z kolei wg mnie zaleta. kmx, rx i inne sprzęty też są spoko. na dobrą sprawe do nauki i w ogóle to czy zawieszenie troszke lepsze czy troche gorsze przy tej klasie motocykli nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak wyczynowe nie są a do zabawy to też wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki Henio na twoją odpowiedź można zawsze liczyć !
Co do ktm lc2 to mnie już ten olx denerwuje ;< jeden pisze ,że to full cross i remont 4mth temu ,a 2gi ,że silnik jak w dt i ma 35km... Ale z tego co od ciebie się dowiedziałem i z googli to ma silnik dt i nie ma co patrzeć na głupie opisy.

Co do ktm lc2 to mnie już ten olx denerwuje ;< jeden pisze ,że to full cross i remont 4mth temu ,a 2gi ,że silnik jak w dt i ma 35km... Ale z tego co od ciebie się dowiedziałem i z googli to ma silnik dt i nie ma co patrzeć na głupie opisy.
- MaciejOffroad
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23/6/2014, 07:50
- Lokalizacja: Skarszewy
hehe wiekszosc opisów jest głupa. LC2 to lc2, to jest soft enduro, silnik identyczny jak w DT i 95% częsci pasuje, jedynie moze niektóre częsci mają nieco inny kształt, na pewno prawa pokrywa inna, i chyba głowica inaczej wygląda ale podejrzewam że z DT moze pasować wymiennie. co prawda LC2 ma nieźle strojony dyfuzor itp itd i sprzet nie jest wcale słaby.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
@ henio12323 kilka postów wcześniej miałem przyjemność poznać Twoją opinie na temat motocykli Hard Enduro, pozwolę sobie przypomnieć że wskazywałeś jako wiodącą markę KTM, z czym chyba nie można się nie zgodzić. Napisałeś że jeśli chodzi o motocykle Full Cross masz nieco odmienne zdanie. Możesz coś więcej o tym napisać ? Co sądzisz o Hondzie w roku 2003 ?
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
crossówki - przede wszystkim stare 2003 to są praktycznie sprzety zabytkowe, jeżeli mowa o 4T. zazwyczaj stare technologie, kiepska wytrzymałosc, może nie wtedy ale teraz na pewno ciezko o zdrowe moto. i osobiscie w 4T z tego roku bym sie nie pchał
co innego 2T mozna bo są tanie i jakośtam jezdzą
jak dla mnie crossówki to praktycznie wszystko obojętne, honda ktm yamaha, kazdy ma swoje drobne wady i zalety, może jakis zawodnik ma jasno postawioną wiedze co dla niego lepsze co gorsze, wg mnie dla amatora to kompletnie obojętne, to i to kosztuje duzo, to i to duzo pali, to i to sie podobnie psuje. i podobnie jeździ


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
za 7500 mozna szukac obu spokojnie, bo i to i to kupisz, ale 2T bedzie w lepszym stanie raczej
tylko że te sprzety kompletnie sie do lasu nie nadają, tylko na tor. jak z yamahy to model WR ale 7500 to raczej cięzko bedzie cos ciekawego, moze ktma exc 125tka bys wyrwał w stanie do jazdy i duzo lepsze to bedzie moto do lasu
tylko że te sprzety kompletnie sie do lasu nie nadają, tylko na tor. jak z yamahy to model WR ale 7500 to raczej cięzko bedzie cos ciekawego, moze ktma exc 125tka bys wyrwał w stanie do jazdy i duzo lepsze to bedzie moto do lasu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Henio dlaczego 2T do lasu się nie nadaje ? większość użytkowników 2T twierdzi że zero-jedynkowy system oddawania mocy w tego typu silnikach to mit. Ponadto mowa o (KTM EXC) dzięki zmiennym mapom zapłonu i zmianie ustawień jakiejś sprężyny w gaźniku motocykl może charakterystyką działać bardzo podobnie do 4T. wszyscy twierdzą jednoznacznie - słaby dół to mit, motocykl ciągnie od początku. Mowa oczywiście o nowszych motocyklach 2T po roku 2008. Nie miałem okazji czymś takim się poruszać i każda informacja jest dla mnie przydatną.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
ale wyżej jest mowa o YZ które nie ma zadnych map, i działa tylko zero jedynkowo ;P
EXC masz racje ma mapy chociaż one tutaj nie mają znaczenia bo nawet bez map zadnych EXC jest 10X lepsze do lasu niż crossowy np SX. to nadal na długie proste są kiepskie bo mają małe prędkosci przelotowe, 250tka w 4T i 250 w 2T mimo sporej róznicy mocy podejrzewam że polecą podobnie na prostych, 2T ma przewage w trudnym terenie z powodu niższej masy, niższego srodka cięzkosci itp.
słaby dół - siądź sobie na EXC z początku produkcji powiedzmy te 98 rok, a siądź na ktma z 2014 roku..... i zobacz czy bedzie dobry dół w tym starym.... stare to chodza jak szalone, nic nic a nagle pełen but i nie wiadomo co sie dzieje. nowsze rzeczywiscie mają o niebo lepiej wygładzony dół i moment przejścia, ale w porównaniu do 4T nie ma nadal porównania ;P pozatym duzo lepszy dół ok - ale to kastruje mocno górę, i stare 2takty aż miło się kręciło, a weź pokatuj nowego dwutakta, wyje ryczy a nic nie jedzie
wiec podobnie jak 4T.
miałem okazje potestowac troche nówke salonowego EXC 200 2013/4 i fakt pyrkam np 1-2 bieg daje gazu od razu staje na koło przed przeszkodą, wiec przeszkody typu belki, kłody itp pokonuje sie łatwo. moto bardzo przyjemnie, siadam i czuje sie jakbym jeździł nim dłuższy czas, wszystko zachęca do jazdy ale do technicznej. jak tylko sie wyjedzie na prosta, silnik wyje, słabnie ( nie daje rady na przelotach, po prostu trzeba kręcic ) wiec jak ktoś chce sobie zrobic np 100-150 km dziennie przelotów po lasach to na pewno taki motocykl ani zaden inny w 2T nie bedzie przyjemnym wyborem, 4T tutaj zachowuje sie duzo płynniej. co innego jak sytuacja sie odwraca, trzeba zrobic dziennie 3-4 km wąwozem, wtedy 4T wygląda mizernie
EXC masz racje ma mapy chociaż one tutaj nie mają znaczenia bo nawet bez map zadnych EXC jest 10X lepsze do lasu niż crossowy np SX. to nadal na długie proste są kiepskie bo mają małe prędkosci przelotowe, 250tka w 4T i 250 w 2T mimo sporej róznicy mocy podejrzewam że polecą podobnie na prostych, 2T ma przewage w trudnym terenie z powodu niższej masy, niższego srodka cięzkosci itp.
słaby dół - siądź sobie na EXC z początku produkcji powiedzmy te 98 rok, a siądź na ktma z 2014 roku..... i zobacz czy bedzie dobry dół w tym starym.... stare to chodza jak szalone, nic nic a nagle pełen but i nie wiadomo co sie dzieje. nowsze rzeczywiscie mają o niebo lepiej wygładzony dół i moment przejścia, ale w porównaniu do 4T nie ma nadal porównania ;P pozatym duzo lepszy dół ok - ale to kastruje mocno górę, i stare 2takty aż miło się kręciło, a weź pokatuj nowego dwutakta, wyje ryczy a nic nie jedzie

miałem okazje potestowac troche nówke salonowego EXC 200 2013/4 i fakt pyrkam np 1-2 bieg daje gazu od razu staje na koło przed przeszkodą, wiec przeszkody typu belki, kłody itp pokonuje sie łatwo. moto bardzo przyjemnie, siadam i czuje sie jakbym jeździł nim dłuższy czas, wszystko zachęca do jazdy ale do technicznej. jak tylko sie wyjedzie na prosta, silnik wyje, słabnie ( nie daje rady na przelotach, po prostu trzeba kręcic ) wiec jak ktoś chce sobie zrobic np 100-150 km dziennie przelotów po lasach to na pewno taki motocykl ani zaden inny w 2T nie bedzie przyjemnym wyborem, 4T tutaj zachowuje sie duzo płynniej. co innego jak sytuacja sie odwraca, trzeba zrobic dziennie 3-4 km wąwozem, wtedy 4T wygląda mizernie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a ile masz kasy, gdzie chcesz tym jeździc, ile masz kasy na utrzymanie motocykla w sezonie i A2 to jakie pojemnosci maksymalnie ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A2 to moc 35 kW i stosunku mocy do masy 0.2kW/kg. Kasy tyle ile będzie trzeba, ale jak najmniej, byle by był jak najbardziej bezawaryjny. Ze względu na stosunek mocy do masy patrzę na 250 w 4t (dwusuwy zbyt dużo palą). Co polecicie? Cena na początku to +/- 10tyś + 2tyś na kask, spodnie, buty, buzer, rękawice i gogle.
- AvroFM
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 18/4/2014, 14:27
Mało awaryjny ? Zaproponował bym Ci Suzuki DR-Z 400 S (40KM i 132kg) lub taką jak mam ja wersje E (50KM i 119kg) którą też można dorwać na A2 lub zdławić . Ciutkę mocna na 1 moto
z bezawaryjnych klasyków w miarę nie ciężkich (zależy od wersji) są jeszcze Yamaha TT-R 600, Hondy serii XR 250/400/600/650, KTM LC4

z bezawaryjnych klasyków w miarę nie ciężkich (zależy od wersji) są jeszcze Yamaha TT-R 600, Hondy serii XR 250/400/600/650, KTM LC4
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
Coś lżejszego to z najdziesz w hard enduro gdzie serwisy są dosyć częste. 40 KM w tych motorkach to nie jest przerażająca moc. Warto znaleźć takki motorek w okolicy i po prosu się przejechać czy Ci odpowiada moc.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
dla mnie DRZ była by tu na prawde ciekawym sprzetem
jest jak zadbana ( a za tą kase powinna byc ) to praktycznie bezawaryjna, a ewentualne remonty są rzadkie i smiesznie tanie. w porównaniu do hard enduro mimo że pojemnosc i czasam moc wieksza, to sprzet nie jest trudny do opanowania. moc oddaje w miare liniowo, nie ma zadnego narwanego systemu oddawania mocy.
możesz popatrzeć tez nad kawasaki klx 250, silnik praktycznie identyczny jak w DRZ tylko że mniejszy. sprzecik też fajny ale mało popularny, ciezko cos ciekawego znaleźć a czasami przez jakis czas nie znajdziesz ani jednej sztuki na sprzedaz
jest jak zadbana ( a za tą kase powinna byc ) to praktycznie bezawaryjna, a ewentualne remonty są rzadkie i smiesznie tanie. w porównaniu do hard enduro mimo że pojemnosc i czasam moc wieksza, to sprzet nie jest trudny do opanowania. moc oddaje w miare liniowo, nie ma zadnego narwanego systemu oddawania mocy.
możesz popatrzeć tez nad kawasaki klx 250, silnik praktycznie identyczny jak w DRZ tylko że mniejszy. sprzecik też fajny ale mało popularny, ciezko cos ciekawego znaleźć a czasami przez jakis czas nie znajdziesz ani jednej sztuki na sprzedaz

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości