Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
no to podana yamaha DT jest idealna do nauki, jest tania w zakupie i jeszcze tansza w utrzymaniu. jak chcesz ' wyczynowy " motocykl to np ktm exc, ale to troche drozsza sprawa, a utrzymanie troche tansze od crossówki - ale wciąz ze 2-3X drozsze niz yamahy DT.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
są, ale DT to chyba najlepsza opcja - najbardziej popularna itp. obok DT masz ktma lc2, kawasaki kmx, aprilia RX - te 3 moto moga miec troszke wiecej koni - ale wciąż to jedna "półka"
CR to motocykl na tor crossowy, do enduro sie nie nadaje bo ma nieodpowiednie przełożenie, kiepski zawieszenie, zbyt agresywny silnik - no i ciezko ci bedzie go utrzymac finansowo orając po polach.
CR to motocykl na tor crossowy, do enduro sie nie nadaje bo ma nieodpowiednie przełożenie, kiepski zawieszenie, zbyt agresywny silnik - no i ciezko ci bedzie go utrzymac finansowo orając po polach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
WR to wyczynówka - cos pokroju ktma EXC, swietne moto, mocne niezły zawias, nawet mozna powiedziec że wyprzedzało swoją epoke troche. - do polatania w enduro spoko, do pałowania po prostych - nie wiem czy jest sens, ale to bardziej kwestia czy cię po prostu stać - bo poza $$ to nic nie stoi na przeszkodzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
http://olx.pl/oferta/husqvarna-wr-wre-s ... 7dd47eb430
Niedlugo dostane wiecej zdjec. lagi nie ciekna silnik tak samo biegi wchodza ladnie sprzęgło nie szaprie
Za tą cene ^^ z tych zdjęc wiele sie nie zobaczy ale wyglada na Ciekawego. Dobrze Dziekuje Ci za pomoc i cześć
)) !
Niedlugo dostane wiecej zdjec. lagi nie ciekna silnik tak samo biegi wchodza ladnie sprzęgło nie szaprie

Za tą cene ^^ z tych zdjęc wiele sie nie zobaczy ale wyglada na Ciekawego. Dobrze Dziekuje Ci za pomoc i cześć

- zajko2233
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/7/2016, 14:27
Cześć to znowu ja, co myślicie o Becie RR enduro 4t 125 do nauki jazdy po szosie oraz zabawy w terenie?
Czy odczuje jakoÅ› bardzo brak mocy? (tylko 12km)
Chciałbym taką jeździć po lesie (może jakieś niewielkie podjazdy, ogólnie długotrwałe wyjazdy pod górę, taką lajtową, jak szlaki turystyczne w górach), jakieś chopki, ogólnie pobawić się i nauczyć jeździć na motocyklu po szosie, jak i podstawy w terenie. Mam 17 lat, 180cm wzrostu i około 90kg wagi.
Piszę o tej Becie bo wpadła mi w oko jedna w przystępnej cenie, zadbana, 2009r. w mojej okolicy, a yamaszek dt niestety zadbanych nie ma, jak na chwilę obecną.
plus dodam, że bardzo podoba mi się wizualnie, a dźwięk przyprawia mnie o dreszcze, taki kozacki, basowy.
PS. Tutaj widzę, że nawet jakoś dają sobie radę chłopaki:
https://www.youtube.com/watch?v=9EU1ZWV_skg
Można ewentualnie jakoś dodać jej trochę mocy?
Czy odczuje jakoÅ› bardzo brak mocy? (tylko 12km)
Chciałbym taką jeździć po lesie (może jakieś niewielkie podjazdy, ogólnie długotrwałe wyjazdy pod górę, taką lajtową, jak szlaki turystyczne w górach), jakieś chopki, ogólnie pobawić się i nauczyć jeździć na motocyklu po szosie, jak i podstawy w terenie. Mam 17 lat, 180cm wzrostu i około 90kg wagi.
Piszę o tej Becie bo wpadła mi w oko jedna w przystępnej cenie, zadbana, 2009r. w mojej okolicy, a yamaszek dt niestety zadbanych nie ma, jak na chwilę obecną.
plus dodam, że bardzo podoba mi się wizualnie, a dźwięk przyprawia mnie o dreszcze, taki kozacki, basowy.
PS. Tutaj widzę, że nawet jakoś dają sobie radę chłopaki:
https://www.youtube.com/watch?v=9EU1ZWV_skg
Można ewentualnie jakoś dodać jej trochę mocy?
Ostatnio edytowano 5/7/2016, 16:13 przez ziomx, łącznie edytowano 1 raz
- ziomx
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 18/1/2016, 08:03
poczytaj sobie opinie w necie uzytkowników, podejrzewam że nikt tu takiego nie ma - dosyc rzadkie moto.
kazdy 4T 125 jest słąbe i cięzkie, i tego nie ominiesz. do latania po asfalcie czy polatania w lesie spoko. ale podjazdy - to tylko lekkie, bo kawałek scianki pionowej i nie ma szans że to wjedzie. jeszcze zwłąszcza przy twojej wadze.
no i włąsnie - najlepjej pooglądac w necie jak to jeździ i samemu ocenic czy chodzi ci o to czy o cos więcej
to co dla ciebie jest "podjazdem" dla mnie moze byc jedynie małą górką
kazdy 4T 125 jest słąbe i cięzkie, i tego nie ominiesz. do latania po asfalcie czy polatania w lesie spoko. ale podjazdy - to tylko lekkie, bo kawałek scianki pionowej i nie ma szans że to wjedzie. jeszcze zwłąszcza przy twojej wadze.
no i włąsnie - najlepjej pooglądac w necie jak to jeździ i samemu ocenic czy chodzi ci o to czy o cos więcej
to co dla ciebie jest "podjazdem" dla mnie moze byc jedynie małą górką
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siema! jako że jest to mój pierwszy post (choć nie pierwsze konto) to witam wszystkich serdecznie.
Do rzeczy: szukam motocykla hard enduro 4T, z możliwością rejestracji, służący głównie do jazdy po terenie typu: lasy, jakieś mniejsze lub średnie górki i żeby na ulicy sobie od czasu do czasu pośmigać, tak aby z przyjemnością dojechać na "teren". Częstość użytkowania to jakieś 2-3 razy w tygodniu na około godzinę, lub dwie.
Mam doświadczenie na sportach, a jeżeli chodzi o crossy to kilka razy jeździłem na motocyklu Yamaha YZ250F i dobrze mi pasował ten motocykl. Niestety nie ma homologacji, więc odpada :/
Jeżeli chodzi o budżet to myślę o wydaniu 11-12 tys. tak żeby mieć małą rezerwę na ewentualne naprawy.
Za czym się rozglądać? Jakich modeli szukać?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
PS. Wzrost 186 cm, waga 80 kg
Do rzeczy: szukam motocykla hard enduro 4T, z możliwością rejestracji, służący głównie do jazdy po terenie typu: lasy, jakieś mniejsze lub średnie górki i żeby na ulicy sobie od czasu do czasu pośmigać, tak aby z przyjemnością dojechać na "teren". Częstość użytkowania to jakieś 2-3 razy w tygodniu na około godzinę, lub dwie.
Mam doświadczenie na sportach, a jeżeli chodzi o crossy to kilka razy jeździłem na motocyklu Yamaha YZ250F i dobrze mi pasował ten motocykl. Niestety nie ma homologacji, więc odpada :/
Jeżeli chodzi o budżet to myślę o wydaniu 11-12 tys. tak żeby mieć małą rezerwę na ewentualne naprawy.
Za czym się rozglądać? Jakich modeli szukać?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
PS. Wzrost 186 cm, waga 80 kg
- orzechon
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 5/7/2016, 21:24
opcje sensowne sÄ… dwie - yamaha WRf 250, ktm exc 250, no ewentualnei wieksze pojemnosci - zaleznie od potrzeb i terenu. masz jeszcze 450tke yamahe ( i starsze model 400 ) ktma exc 400 450 9 5....
tylko ze za 11-12 klocków igły nie kupisz wiec musisz troche poszukac czegos fajnego.
tylko ze za 11-12 klocków igły nie kupisz wiec musisz troche poszukac czegos fajnego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Trochę się obawiam, że moc Yamahy mogłaby być za mała, tylko czy moje obawy są słuszne?
Jeżeli chodzi o budżet myślę nad wydaniem około 10 tys. tak żeby móc później dołożyć około 3 tys. i zrobić ewentualny remont, czy to są realne koszta i wydaje się to racjonalne? Nie znam dokładnych kosztów części, bo nie siedziałem w crossach, ale myślę, że takie podejście będzie najlepsze.
Poza tym czy masz jakieś zdanie na temat marki Scherco? myślałem konkretnie o Scherco 300.
Miałbym dostęp do motocykla i części, bo kolega pracuje w warsztacie zajmującym się dystrybucją tej marki więc mają też dobry dostęp do części.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!
Jeżeli chodzi o budżet myślę nad wydaniem około 10 tys. tak żeby móc później dołożyć około 3 tys. i zrobić ewentualny remont, czy to są realne koszta i wydaje się to racjonalne? Nie znam dokładnych kosztów części, bo nie siedziałem w crossach, ale myślę, że takie podejście będzie najlepsze.
Poza tym czy masz jakieś zdanie na temat marki Scherco? myślałem konkretnie o Scherco 300.
Miałbym dostęp do motocykla i części, bo kolega pracuje w warsztacie zajmującym się dystrybucją tej marki więc mają też dobry dostęp do części.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!

- orzechon
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 5/7/2016, 21:24
nie ma mocniejszych motocykli niż wyczynowe juz WRki czy ktmy EXC.
tak czy siak po zakupie warto zajrzeć, róznie to ludzie składają, róznie dbają - a wymiana tłoka to np 600 zł, w przypadku jak tłok pęknie - mozesz wpakowac kilka tysiecy. tylko ze za 10 tysi nie oczekuj super zdrowego enduraka
sherco spoko - ale ma swoje grymasy, no i na pewno nie ma mowy o sherco za 10 tysiecy ;D żeby wziac pod uwage ścierko trzeba miec z 2.5 razy wiecej
tak czy siak po zakupie warto zajrzeć, róznie to ludzie składają, róznie dbają - a wymiana tłoka to np 600 zł, w przypadku jak tłok pęknie - mozesz wpakowac kilka tysiecy. tylko ze za 10 tysi nie oczekuj super zdrowego enduraka
sherco spoko - ale ma swoje grymasy, no i na pewno nie ma mowy o sherco za 10 tysiecy ;D żeby wziac pod uwage ścierko trzeba miec z 2.5 razy wiecej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ok, a może zapytam inaczej - w przypadku gdy kupię enduraka za powiedzmy 10 tys. i włożę w niego 3 to będę miał go w dobrym stanie zdatnym do jazdy bez awarii? Oczywiście mówię tu o typowych egzemplarzach z portali ogłoszeniowych, z którymi można się spotkać najczęściej.
W jakie w ogóle roczniki celować? Wiem, że im nowszy tym lepiej, ale jakie byłyby najrozsądniejsze? Czy maszyny np. z 99'-03' mają jakikolwiek sens?
Jeszcze raz dzięki wielkie za odpowiedzi, jesteś super!
W jakie w ogóle roczniki celować? Wiem, że im nowszy tym lepiej, ale jakie byłyby najrozsądniejsze? Czy maszyny np. z 99'-03' mają jakikolwiek sens?
Jeszcze raz dzięki wielkie za odpowiedzi, jesteś super!

- orzechon
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 5/7/2016, 21:24
bedziesz miał w dobrym/niezłym po samym remoncie, problem starych motocykli ( głownie wyczynowych ) polega na tym że ma duzo 'mikro uszkodzen" po prostu np gniazda łozysk są juz powybijane/luźne, czesci zniekształcone, nie raz przegrzane, mowa np o takim wale. nawet jak dasz nową korbe, wyważysz go lepiej niz zaleca serwisówka, to nadal moze mieć np mikrodrgania które szybciej wszystko rozniosą, albo po prostu np czopy beda powycierane i bedzie to nie pracowało tak jak ma byc. i tutaj za 10 tysi troche loteria - mozna kupic moto które sie bedzie w miare kupy trzymał, a mozna kupic parcha na prawde dojeżdzonego który sie potem moze sypać przedwcześnie. zalezy też jaki mechanik sie tym zajmuje - ogarniety bedzie inaczej patrzył na takie moto niz na moto salonowe.
celuj takie na jakie cie stać - ciezko powiedziec, zaleznie tez to jest od samego modelu itp. np ktmy na silniku RFS - 99-06/07 kiedys kosztowały mniej niz teraz - co jest dosyć dziwne, bo motocykle im starsze powinny tanieć. ja swojego 6 lat temu kupiłem za nieco ponad 11 tysiecy.... był to 5 latek, to tak jakby teraz kupić 2011 rok za 11 tysiecy... po 5 latach ( i fakt faktem wsadzeniu z 2X tyle w eksploatacje i tuning ) wziąłem za niego koło 14 tysiecy. wiec wiecej niz dałem - i tego bym nie przypuszczał nawet że cena bedzie sie trzymała a nawet pójdzie w góre. a motocykle tez nie młodnieją a przebieg i zuzycie sie nie cofają ;P
celuj takie na jakie cie stać - ciezko powiedziec, zaleznie tez to jest od samego modelu itp. np ktmy na silniku RFS - 99-06/07 kiedys kosztowały mniej niz teraz - co jest dosyć dziwne, bo motocykle im starsze powinny tanieć. ja swojego 6 lat temu kupiłem za nieco ponad 11 tysiecy.... był to 5 latek, to tak jakby teraz kupić 2011 rok za 11 tysiecy... po 5 latach ( i fakt faktem wsadzeniu z 2X tyle w eksploatacje i tuning ) wziąłem za niego koło 14 tysiecy. wiec wiecej niz dałem - i tego bym nie przypuszczał nawet że cena bedzie sie trzymała a nawet pójdzie w góre. a motocykle tez nie młodnieją a przebieg i zuzycie sie nie cofają ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siemanko. Pisalem tutaj z 3-4 miesiace temu. Mam możliwość kupienia od kolegi exc250 z 2006 roku za 12k oraz zakup tego http://olx.pl/oferta/ktm-exc-200-roczni ... 597158ae13. Z kolegą jest tak, że sprzeda mi motor dopiero jak znajdzie nowy dla siebie (excf350 2012+) co będzie ciężkie. Kolega ma motor zarejestrowany odpicowany itd. ten z aukcji nie ma niestety prawa do rejestracji. Powiedzcie mi co mam robić ? Czekać tydzień, miesiąc, dwa czy brać to exc 200 ?
netrox napisał(a):Witam Was serdecznie
Piszę bo przyszła pora na kupno mojego drugiego enduro w życiu. Wcześniej jeździłem na dt125 z 2005 roku, mam po niej miłe jak i nie miłe wspomnienia ale nie po to tutaj zajrzałemWięc tak :
Mam 22 lata,186cm,95kg.Szukam głównie enduro a po przestudiowaniu wielu artykułów najbardziej do gustu przypadł mi EXC 250. Na motor i ewentualny remont czy pielęgnację posiadam 10-12 tys. Szukam enduro ponieważ będę jeździł głównie po lasach, górkach, błotku itd. wyjazd na tor sporadycznie parę razy w roku. Pojemność 250 wzięła się z tego, że w dt brakowało mi już po prostu mocy. Jeśli czegoś nie dopisałem lub chcecie się czegoś dowiedzieć to odpowiem na wszystkie pytania
@Edit1
Że względów na tańszą eksploatację najlepiej jeśli byłby to 2t.
- netrox
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 19/4/2012, 21:07
enduro 125 2t
Witam wszystkich,
Szukam czegoś do lasu, interesuje mnie 2t pojemnosc 125-200. Czy jest jeszcze jakieś moto podobne do exc 125 czy tylko same crossy? Szukając po necie jakiegoś sensowengo 125 2t to wyskakuje tylko yz,sx, kx, rm ... Nie chce żeby eksploatacja zabiła mnie (nie mówie o paliwie i płynach), bardziej remonty serwisowe. Miałem crossa 450 i nie chce juz sie pchać w takie koszta, nie musi to być też taka wścieklizna
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam
Szukam czegoś do lasu, interesuje mnie 2t pojemnosc 125-200. Czy jest jeszcze jakieś moto podobne do exc 125 czy tylko same crossy? Szukając po necie jakiegoś sensowengo 125 2t to wyskakuje tylko yz,sx, kx, rm ... Nie chce żeby eksploatacja zabiła mnie (nie mówie o paliwie i płynach), bardziej remonty serwisowe. Miałem crossa 450 i nie chce juz sie pchać w takie koszta, nie musi to być też taka wścieklizna

Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam
- KrzysztofP
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:41
netrox - tylko i wyłącznie twoja decyzja. jak tak pytasz to wydaje mi sie ze 200tka bedzie dla ciebie lepsza:P
krzysztofp - exc to najlepsze moto, ale jest np husqvarna WR 125, gasgas ec 125. koszta moze bedą troche tansze ale na jakos super niskie utrzymanie w wyczynówkach nie ma co liczyc
krzysztofp - exc to najlepsze moto, ale jest np husqvarna WR 125, gasgas ec 125. koszta moze bedą troche tansze ale na jakos super niskie utrzymanie w wyczynówkach nie ma co liczyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości