Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Corki » 23/4/2016, 21:31

Właśnie zastanawiałem się nad: Yamaha DT i kmx, ale ma to tylko 15km, po odblokowaniu 30, czyli trochę więcej niż MZ, w której brakuje mi mocy, chociaż jest trochę podkręcona. Zastanawiałem się nad zakupem uszkodzonego moto za 2-3tyś i wyremontować, ale większość to własnie sprzęty typu CR, RM, YZ, ale one są znów przystosowane do torów i podobno źle znoszą jazdy po polach, lasach. Ogólnie to chciałbym kupić raczej uszkodzony motocykl, niż w dobrym stanie, bo wtedy wiem na czym jeżdżę i w razie zakupu uszkodzonego, na pewno dołożyłbym coś więcej niż 4tyś, bo wtedy nie musiałbym się martwić ewentualnym remontem. A dokładnie o co chodzi z tym, że cross nie nadaję się do jazdy po lesie i drogach polnych, chodzi o to, że sypie się skrzynia czy o twarde zawieszenie ?.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska


Postprzez henio12323 » 23/4/2016, 21:46

nie patrz na suche dane. MZ w porównaniu do 125tki ledwo sie toczy i nie przyspiesza.

tak crossówki kiepsko radzą sobie po prostych, są wolne, maja kiepskie zawieszenia duzo palą, słabo oddają moc, są zbyt agresywne, nie lubią pałowania na prostej no i szybko leci przebieg przez co są bardzo drogie. i co wazniejsze - sam zakup to pikuś, utrzymanie potem jest bardzo kosztowne, a im starsze moto tym wiecej wydasz. no i porządny remont kosztuje tyle co wartosc motocykla :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Corki » 23/4/2016, 22:05

A utrzymanie i eksploatacja hard enduro, jest tańsza czy podobna jak crossa?, co do tej MZ to kolega na DT 125 jeździł podobnie jak ja na MZ i nie widziałem, jakiejś szczególnej różnicy w mocy, jedynie miał lepsze zawieszenie i pewnie trochę niższą wagę jak i lepszy wygląd.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 24/4/2016, 06:57

hard enduro troszke tansze niz crossówka, ale to wciąz wyczynówka - wiec trzeba duzo przy takim moto latać, co wyjazd prać filtr, co chwile zmieniac olej, i odpowiednio serwisować.

DT i inne soft enduro - praktycznie lejesz wahe i nic nie robisz takiego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 24/4/2016, 11:30

Rozumiem, sporo ostatnio czytałem na temat DT i soft enduro, ale martwi mnie czy wytrzyma jazdę po ciężkim terenie, bo w tych terenach co ja jeżdżę, błoto się lepi i jest twarda ziemia + górki, taki XT600 i DR350, sobie średnio radzą, bo są za ciężkie i często siadają w błocie, tak że ciężko je wydostać, a często sprzętami typu MZ, CZ, Jawa, wracało się bez łańcucha, lub w przypadku MZ z silnikiem na zewnątrz. Na większości filmików, na których ludzie śmigają na DT i tego typu sprzętach, mają teren raczej taki bardziej piaszczysty.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 24/4/2016, 11:55

jak nie wytrzyma to inne moto w tej cenie tez nie wytrzymaja tego za dobrze ;) xt 600 to kloc i w terenie nigdy sobie nie poradzi. po prostu nie masz kasy na moto które sobie poradzi w extreme terenie - kup na razie DT a potem zbieraj na cos lepszego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 24/4/2016, 14:19

To chyba, jednak się wstrzymam z zakupem i dozbieram więcej pieniędzy, a jakie są konkretne różnice między Hard enduro, a crossem, które wpływają na awaryjność, z tego co wiem to w obu przypadkach wymienia się tłoka w okolicy 30-40mth, korba co dwa tłoki, w crossie jest sztywniejsze zawieszenie, hard enduro ciągnie bardziej od dołu, jedni piszą, że cross się nie nadaje do lasu/na polne drogi, ponieważ ma sztywne zawieszenie, a znów inni, że podczas jazdy crossem po polnych drogach i lasach, sypie się skrzynia.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 24/4/2016, 19:34

awaryjnosc jest ta sama - i zalezy od uzytkownika

róznica jest znaczna w zywotnosci, crossówka ma lekkie wysokokręcące sie silniki, tam nie jeździ sie półobrotami. albo gaz odkręcony albo nie - i przez to silnik ciągle pracuje na wysokich i wyzszych niz enduro obrotach, to tez kwestia tego że cross ma duzo mocy ale ma niski moment obrotowy - jak chcesz wyjechac pod górke, nie musisz kręcic pod "czerwone pole" żebyś dał rade wyjechać, w enduro zapewne wystarczyły by niskie/średnie obroty. no juz nie wspomne o tym że przez to ciezko łapać w crossie trakcje, na błocie czy slislim podjedzie crossówką ciezko jest wjeżdzać, bo albo nie jedzie albo mieli kołem. enduro łatwiej jest łapać przyczepność bo ma duzy zakręs obrotów uzytecznych i ciągnie z samego dołu. czesto same silniki też są np mniej obciążone, kwestia jest tez przełożen, tam gdzie endurakiem pyrkasz i lecisz 60 km.h crossówką musiał byś juz pałować na wysokim biegu i wysokich obrotach. stąd róznice.

zawieszenie to juz całiem inna kwestia - zawieszenie w crossie ma w miare wybierać nierównosci, i pozwalać na skakanie i lądowanie bez problemu, no i moto ma sie "sztywno" prowadzić. w enduro chodzi o to żeby łapać kołami trakcje, np na technicznym sliskim terenie, z np kamieniami czy belkami pod kołami, crossówką bedziesz podskakiwał bezwładnie, i sie slizgał, enduro bedzie miało duzy wiekszy i dłuzszy kontakt kół z podłożem = bedziesz mógł jechac a nie sie slizgać

czy skrzynia sie sypie - nie ma powodu, tak samo sie sypać moze na torze MX. bardziej sie sypie też z tego że te motocykle maja setki wysmiganych godzin, tysiac źle wbitych biegów, i ogólne zuzycie zmęczeniowe - wiec w motocyklach tak starych zawsze moze cos pójść nie tak. w enduro tez
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 24/4/2016, 20:07

No teraz już rozumiem, a jaka jest różnica między wymianą tłoka w crossie a hard enduro ?, przy takim samym użytkowaniu, np jak w crossie będzie tłok, napęd do wymiany po 40mth, to w hard enduro będzie po np 60mth ?, a co do reszty, to cross się nie nadaje do lasu i polnych dróg, bo jest po prostu nie wygodny?, bo z tego co wyczytałem, to wszystko na to wskazuje, ale po przesiadce z MZ 250 i tak będzie dużo lepiej.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 24/4/2016, 21:23

tak średnio w crossie 40 - hard enduro około 70. ale zalezy co gdzie jak i gdzie. w znajomym moto exc 200 swieższy rocznik tłoki szły co około 100 godzin.

to że cross jest niewygodny to juz jedna z mniej waznych powodów ale tak jest niewygodny, i jest też głosny co tez jest minusem - raz że sie rzuca w 'uszy" z daleka, dwa że ludzie sie bardziej burzą o to w lesie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 24/4/2016, 22:10

No rozumiem, a warto jest kupić hard enduro/crossa z 1997-2000, czy odpuścić sobie tak stare modele i celować w te po 2000r ?, a co do jazdy po prostych, jakby tak zmienił trochę przełożenia na np troszkę mniejszą zębatkę, to powinno to lepiej znosić proste w przypadku crossa.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 25/4/2016, 07:11

im nowszy tym lepszy.

troche lepiej na pewno ale wieksza zębatka to drastyczny spadek momentu i takie moto w błocie ledwo ruszy. na siłe nic nie zrobisz to sie nie nadaje i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 25/4/2016, 21:36

Doszedłem do wniosku, że jednak się wstrzymam z zakupem i przemyślę jeszcze to, na dzień dzisiejszy to będę szukał jakiejś okazji i szukał Suzuki RM, Honde CR, Yamahe YZ lub Husqvarna WR. Pytałem się znajomych co śmigają na crossach po lasach, drogach polnych i dobrze im się śmiga, a ja rzadko przekraczam 20-30km podczas wypadu, tylko śmigam na miejscu w okolicy domu i mam mało odcinków na których, mógłbym jeździć na stałych obrotach i bez zmiany biegu, cały czas jest mieszanina biegów i głównie wysokie obroty. Będę celował w Hard enduro, ale jak będzie jakaś okazja z crossem to możliwe, że właśnie crossa zakupie.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez KrzysztofP » 26/4/2016, 13:54

Witam wszystkich,
Przelatałem sezon na crossie yamaha 450 i stwierdzam, że to nie jest motor na moje potrzeby a więc lasy, pola itp. (wiem że to maszyna typowo na tor, ale była zakupiona okazyjnie). W związku z tym prosił bym o propozycje jakiegoś ciekawego sprzętu, ale coś w rodzaju soft (nie mam kasy wrzucać w motor 3-4 tys na sezon). Podobają mi się nawet klx 250 rocznikowo ok 2005 ale czy nie będzie troche słabe porównując wcześniejszą maszyną. Chociaż nie zależy mi na mocy 60km bo po lasach to się połowy potencjału nie wykorzystuje ;-) Przedział cenowy 7-9.
Pozdrawiam
KrzysztofP
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:41

Postprzez henio12323 » 26/4/2016, 14:01

corki - twoja decyzja, tylko pytac kogos kto lata crossem w enduro to troche bez sensu ;P spytaj kogos kto latał i crossem i endurakiem i niech wtedy podpowie. tak czy siak powodzenia.



krzysztofp - a gdzie i ja kchcesz smigac ? klxy są fajne ale dosyc słabe, pomyslał bym nad suzuki DRZ 400, fajnie smiga, i jest bardzo tania w eksploatacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KrzysztofP » 26/4/2016, 14:37

Teren raczej się nie zmieni, a więc lasy, pola, trochę błota, podjazdy różnego stopnia... ;) tak przeszukujac forum najlepszym wyborem dla mnie było by jakieś hard enduro, ale przeszukujac swój budżet to już nie koniecznie ;d wiem ile kosztowała moja yz, z tego też powodu teraz szukam coś tańszego w utrzymaniu. Suzuki drz 400 nie słyszałem o niej nigdy złego slowa, a więc sprzęt jak najbardziej tak tylko z dostępnością do niej już gorzej. Bardzo tego malo, cenowo też niezaciekaiwe za 2002 r 11k. Nie zależy mi żeby to mogło jeździć po ulicach bo na ulice w stajni jest coś innego ;) jakaś alternatywa dla drz ??
KrzysztofP
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:41

Postprzez henio12323 » 26/4/2016, 17:17

na pewno lepsza dostępnosc niz kawasaki klx. swoja drogą oba te motocykle maja praktycznie te same silniki. spokojnie da sie dorwać jezdzącą drz za 6000 zł. mozesz kupic honde XR która wygląda 10X gorzej i jest powietrzakiem, ale całkiem fajnie jeździ i jeszcze lepiej trzyma cene :D drz to praktycznie jedyne takie moto - fajnie jeździ, mało kosztuje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KrzysztofP » 26/4/2016, 20:44

Ok to rozpoczynam poszukiwania drz ;-)

podpowiedz mi jeszcze czy miała jakieś bolączki na które warto zwrócić uwagę. Nie chodzi mi tutaj o ogolny przegląd towarzyszący zakupowi.

czy jak od czasu do czasu wyskocze z kolegami crossami poganiać się po torze, to taka drz daje rady ?

ps. sprzedałeś już swojego potworka? bo widziałem, że sie do tego przymierzasz :)

Pozdrawiam
KrzysztofP
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:41

Postprzez henio12323 » 26/4/2016, 21:06

hmm jako tako nie, najwieksza bolączka ogólnie DRZ ( kazdego 4T zresztą tylko w przypadku drz to takie dopatrywanie mocne ) to głowica - jak przytarta to jest problem, tylko ciezko to zweryfikować bez zaglądania do środka. jeszcze zawieszenie z tyłu a raczej kiwaczki - zestawy są dosyc drogie, a i te potrafia sie szybko posypać, i mało kto o to mocno dba, wiec tam trzeba zajrzeć. paru znajomych ma / miało DRZ nikt w sumie na nic nie narzeka.

spokojnie, kumpel startował DRZtką na zawodach cross country, supermoto, na torze też nieźle sobie radziła maszyna. oczywiscie to nie jest wyczynówka ale daje rade.

aa no i jak szukasz poluj na wersje odchudzane o oznaczeniu E albo Y jak ci nie zalezy na kwitach. one sa mocniejsze, lżejsze, nie wiem czy maja w ogóle rozrusznik ( Y na pewno nie ma ) ale chyba nawet lepsze zawieszenia mają.


nie sprzedałem, wystawiłem tak o, sam jeszcze nie wiem czy na 100% sprzedam, musze poczekać aż wyjdzie model 2017 i wtedy ocenie co i jak :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Atom7331 » 3/5/2016, 14:01

Szukam czegoÅ› fajnego po lesie po drogach leÅ›nych itp. Po asfalcie raczej nie bÄ™dÄ™ jeździÅ‚ ewentualnie tylko kawaÅ‚ek żeby wjechać w polnÄ… drogÄ™. Co polecacie? InteresujÄ… mnie max. 125.PatrzyÅ‚em na suzuki rm 125. Fajnie by byÅ‚o gdyby nie byÅ‚o mega drogie w utrzymaniu. Budżet: 5000zl.Moje parametry  17 lat wzrost: 183cm waga:73kg
Atom7331
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3/5/2016, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê