Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 3/5/2016, 14:18

no to na pewno nie RM, RM to crossówka - na tor crossowy, nie nadaje sie na przeloty po lesie. do 5 tysiecy, i nie drogie w eksploatacji - yamaha dt 125, kawasaki kmx, ktm lc2, aprilia rx 125 - tego typu moto szukaj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Corki » 8/5/2016, 22:24

Witam, chciałbym się was zapytać o opinię na temat 4 suwów do 6tyś, przemyślałem ostatnio sprawę i trochę pośmigałem na sprzętach należących do moich znajomych, no i doszedłem do wniosku, że lepiej mi się śmiga na 4 suwie, niż na 2. Zastanawiam się nad: Husqvarna te 410, Husaberg Fe501, Suzuki DR350 (tylko takie znalazłem w tych pieniądzach). Zrezygnowałem trochę z 125cc w 2t, ponieważ przez ostatni tydzień trochę na nich jeździłem i kiepsko mi się jeździ, jakoś wydają mi się słabe, albo ci właściciele coś porobili z nimi, że to tak kiepsko jeździ. Po przesiadce z MZ 250, nie odczułem różnicy w mocy, nawet wydawało mi się, że ten KTM exc 125 i Husqvarna WR 125, są słabsze niż ta moja MZ. Śmigałem przez ten ostatni tydzień na KTM exc 125 - około 1 godzinę, na husqvarnie 125 - też coś tyle, i Suzuki DR600, Yamaha XT600 - z 20-40 min, no i na tych 600 to fajnie się śmigało, tylko są bardzo ciężkie, ale szło by się przyzwyczaić, no i podczas nieudanego podjazdu trzeba z minimum 2 osoby, aby tego kloca sprowadzić. Z tego co wiem, taki 4t remonty ma rzadziej, ale droższe no i to wychodzi +/- podobnie jak eksploatacja 2t, ma dobry dół, ale na wysokich obrotach szału nie robi i są trochę cięższe od takich 125-250 w 2t, no ale jak zalane nie będą przekraczać 130kg to raczej nie jest tak źle. Sam już nie wiem, czy lepiej kupić hard enduro w 2t, czy polować na takiego Husaberga, Husqvarne lub DR350 w 4t, te dwa pierwsze są dość lekkie i mają ponad 40km, ale nie wiem o ich awaryjności itd, a co do DR350 to podobno jest niezniszczalna i bardzo uniwersalna.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska


Postprzez henio12323 » 9/5/2016, 08:39

huska - padlina, husaberg - jeszcze większa. suzuki dr - swietne moto, chociaz troche cięzkawe.

koszta utrzymania zadbanej DR są prawie zerowe, ale tez jest dosyc ciezka. 600tki w teren to też porażka, chyba ze przeloty turystyczne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 9/5/2016, 12:28

Teraz już sam nie wiem, chciałbym jakiegoś 4t nie przekraczającego 130kg i z mocą ponad 40km, ale w moim budżecie takiego nie znajdę (max +/- 6tyś). Crossy nie ciągną praktycznie od dołu i mają często remonty, a ostatnio się trochę do tej Husqvarny i ktm zraziłem, chyba, że oni mają na wykończeniu te moto, bo na yt jak widziałem to całkiem fajnie to śmiga, a jak przesiadłem się bezpośrednio z DR600 na Husqvarne to nie czuć na niej było prędkości, ani przyspieszenia.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 9/5/2016, 12:35

jak dbasz i jak kupisz tak masz, zadbany ktm jeździ i jeździ - ale żeby utrzymać zadbanym to trzeba co chwile furmanke siana ładować, zwłaszcza w starszym moto.

DR600 idzie jak traktor, od dołu ciągnie nieźle, w koncu pojemnosc nie mała. ale to sie nie nadaje do normalnego swirowania w terenie.

i niestety z g.... bata nie ukrecisz jak to sie mówi, albo płącisz i masz, albo nie płącisz i masz byle co albo nic. kazdy by chciał jeździc mocnym lekkim motocyklem który kosztuje tyle co dobry rower, i najlepiej żeby sie nie psuł aaa i jeździł na wode tylko...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 9/5/2016, 12:59

W moim budżecie mieści się chyba jedynie Husqvarna WR 125, poczekam aż kolega zrobi remont, bo w najbliższym czasie ma zamiar robić i wtedy się przewiozę, jak będzie silniejsza to chyba wybiorę jednak ta WR 125, bo lekka jest, a w tych pieniądzach niczego lepszego raczej nie znajdę, ewentualnie Suzuki DR350, lub Honda XR600, jeśli będzie jakaś okazja, bo słyszałem, że ta Honda XR600 jest całkiem dobra, waży 130kg, ale ma bardzo wytrzymały silnik.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez bobbers » 9/5/2016, 15:40

Nie wiem jak te nowsze xr ki bo w starszych modelach glowice padaly jak muchy
bobbers
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 23/9/2014, 18:07

Postprzez Corki » 9/5/2016, 16:47

W takim razie zostało mi tylko polować na Husqvarnę, a co myślicie o Husqvarnie WR 250?, opłaca się w nią inwestować w razie jakby się jakaś ciekawa trafiła, czy za mocna jak na w sumie pierwszego 2t, no i czy koszty eksploatacji się bardzo różnią od 125.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez henio12323 » 9/5/2016, 21:41

wr 250 troche wscieklizna, bez doswiadczenia moze sie kiepsko to skonczyc ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jejek196 » 22/5/2016, 16:42

20 lat, 175cm, 78kg. Witam, chce zacząć przygodę z offroadem, od roku chodzi za mną cross i postanowiłem że w końcu spełnię swoje oczekiwania :) Chciałbym kupić crossa, od razu mówię, że do jazdy po bezdrożach, laskach polach itd. 10 km od miejsca zamieszkania mamy jezioro, myślałem o dojazdach polnymi, ogólnie to bym sobie chciał pozapierda***. Na razie nie myślę o jeździe po torach, choć pewnie z czasem się zmieni. Prawka na motor nie mam i zamiaru tego zmieniać też. Teraz pytanie o pojemność i 4t czy 2t, ogólnie na crossach znam się tyle co nic, jeździłem kiedyś dużo skuterem i pare razy 80cc. Na początek bedę musiał oswoić się z jazdą i nie będę ciskał do odciny, głupi nie jestem, ale z czasem pewnie jak umiejętności wzrosną to nie chcę żeby trzeba było zmieniać na coś większego. Budżet około 5k, planuje kupić za jakieś 2 miesiące maszyne bo wtedy będę tyle miał. Prosze o jakieś propozycje, myślałem nad 250cc 4t.
jejek196
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2016, 16:27

Postprzez jejek196 » 22/5/2016, 17:28

Może 125 dt? Mam znajomego co od małego bawi się w motocyklach więc byśmy go jakoś odchudzili i może podkręcili. Nie chcę żeby mi się cross rozsypał jak go przeciągnę trochę na biegu.
jejek196
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2016, 16:27

Postprzez henio12323 » 22/5/2016, 19:33

edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim

po 1 zapoznaj sie z definicjami co to cross a co to enduro

cross to sprzet na tor crossowy, bez homologacji, nie nadaje sie do enduro ( latania po lesie)
enduro masz albo hard enduro - wyczynówki do scigania sie w zawodach enduro i tego typu klimaty
soft endur0 - motocykle w sumie asfaltowe które nieźle sobie radzą w terenie

DT to swietny wybór na początek, tanie w zakupie, tanie w eksploatacji. i jest to soft enduro. obok dt masz jeszcze inne podobne, ktm lc2, kawasaki kmx, aprilia rx.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jejek196 » 23/5/2016, 10:57

Teraz już wiem, więc celował bym w hard/soft enduro, bo zdecydowanie więcej będę śmigał przez łąki, pola i bezdroża niż na jakimś torze. Polecasz mi zacząć od 125 czy może od razu 250? Nie chciał bym w przyszłym roku wymieniać. bo będzie mi czegoś brakowało.
jejek196
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2016, 16:27

Postprzez henio12323 » 23/5/2016, 14:38

125 w 2T i 250 w 4T to podobne sprzety - podobne osiÄ…gi. z kolei 250 w 2T - bedzie zdecydowanie za mocna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jejek196 » 23/5/2016, 14:52

To mówisz, że celować w yama dt albo ktm lc2? Który będzie lepszy na bezdroża i lasy? Te kawasaki i aprillia mi się nie podobają wizualnie. Chyba że jeszcze jakieś propozycje, tylko mówię że w 5k bym chciał się zmieścić
jejek196
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2016, 16:27

Postprzez henio12323 » 23/5/2016, 15:16

oba są podobnej klasy, w zasadzie ktm ma nawet silnik taki sam jak w DT po małych przeróbkach. ( inny cylinder itp ) i ktm ma troszke lepsze zawieszenie. ale nie odskakuje jakos mocno

popatrz rózne moto na olx/allego/sprzedajemy, ciezko wymienic wszystkie a na pewno jeszcze jakies są. odpusc dziwnie brzmiące nazwy typu yamasaki, kingway itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 27/5/2016, 10:30

Witam, to znowu ja, szukałem Husqvarny, ale nic ciekawego nie znalazłem, więc chciałbym jeszcze zwiększyć zakres poszukiwań do innych sprzętów i mam takie pytania: Do ilu km można podkręcić i ile wagi zbić na enduro typu, KTM LC2, Yamaha DT 125, Kawasaki KMX 125 ?, z tego co wiem to po odblokowaniu mają ok 30km, ale nie wiem czy jeszcze da się coś z tego silnika wycisnąć, nie robiąc jakiś dziwnych przeróbek, które mocno zmniejszą żywotność tego silnika. Drugie pytanko mam takie czy Suzuki DR350, nadaje się w ciężki teren, czy czasem się nie przegotuje bo ona jest chyba studzona powietrzem, a katowanie przez jakieś błoto nie bardzo służy silnikom, które są chłodzone powietrzem, no i ile dało by się z niej zbić kg, bo na sucho chyba waży 130kg czyli dość dużo. Czytałem, że DR350 jest bardzo uniwersalna i jest całkiem przyjemna w terenie, ale trochę mnie brak chłodnicy odstrasza, bo stojąc w miejscu i kopiąc po wahacz w błocie, to ma słabe studzenie. No i jeszcze jedno pytanko mam takie: Czemu Kawasaki KX 125 z 2004 roku to enduro, a z innych roczników to crossy?, błąd w opisie czy to jakiś taki wyjątkowy przypadek.

Przy okazji, chciałbym zapytać, czy faktycznie koszt eksploatacji 250 4t, jest bardzo drogi ?, słyszałem, że nie opłaca się kupować 250 4t bo koszty eksploatacji są bardzo drogie, że lepiej kupić większą pojemność byle nie 250 4t.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Witam Yamaha wrf 250 vs ktm exc 400

Postprzez lolo12 » 27/5/2016, 16:34

Witam wszystkich.
Mam pytanie bo byłem posiadaczem yamahy wrf 250 (05) a chcę się stać posiadaczem ktm exc 400 ( 2008-2011).
-Jaka będzie różnica w mocy i pracy silnika?
- Jak będzie wyglądać Utrzymanie ktm exc 400 ( wiem ze wszystko zależy w jakim stanie kupię)
- Prosiłbym o inne różnice miedzy tymi maszynami bo wiem tyle ze ktm będzie parę koni silniejszy .
Z góry dziękuję za pomoc
lolo12
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
Lokalizacja: Drawsko Pom

Postprzez henio12323 » 28/5/2016, 06:23

corki - zbijesz zaleznie tyle ile wywalisz. cudów nie osiągniesz na pewno. ale wywal aku, wywal podnózki, wywal bagaznik to z 5 kg masz lżej. mocą mozna sie bawić w nieskonczoność... ale realnie około 30 koni i wiecej ciezko wydusić. to nie jest tak źle moto są w miare zwinne, potem problemy są z ramą, zawieszeniem czy hamulcami bardziej niz mocą.

co do chłodzenia powietrzem - to jest włąsnie bardziej "odporne" na grzanie, bo jest spora radiacja kazdym żeberkiem, jak zaczniesz sie gotować moto chłodzonym wodą w miejscu, to nie masz zadnego chłodzenia.

a skąd taki pomnysł ze kx 125 2004 to enduro ? błąd w opisie albo sciema, albo ktos sobie zarejestrowal


lolo12 - no 400sta ma wiekszy silnik wiec bedzie szybszy.
-utrzymanie podobnie, pewnie troche taniej realnie wyjdzie.
- ktm jest pomaranczowy, yamaha niebieska. i ma inne kształty plastików ramy i silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Corki » 29/5/2016, 11:13

A taki KMX, LC2, DT, po odblokowaniu i zwiększeniu mocy do ok 35km, nie straci bardzo na żywotności i czy nie będzie ona porównywalna z sprzętami Hard Enduro o podobnej mocy?.
Corki
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23/4/2016, 09:16
Lokalizacja: Polska

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê