Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
tak tylko 125 Dr a 125 TM ni jak sie do siebie nie równaja TM 85 jest szybsza niz DR 125 wiec skoro tak to powinienes pod wzgledem mocy patrzec na DR 350...
czy moto wart swojej ceny. TMki bym nie kupował bo za tyle crossówki sie nie kupuje. TM to super sprzęt wyczynowy ma najwiecej mocy z wszystkich które wymieniłes. ale wymagaja duzego wkładu finansowego. a ten model nie jest zbyt nowy wiec zwłaszcza na takiego trzeba duzo dawac kasy. i ogólnie crossówki za taka crossówki sie nie kupuje. no i to moto na tor nie w las
DR to bardzo spokojny sprzecik. silnik kręci milionowe (:P) przebiegi. tani w eksploatacji. pali tyle co nic. ale tez tyle co nic ma mocy. kilka kucy co prawda ma w miare moment obrotowy wiec kazdego zawiezie gdzie trzeba ale na ostrą jazde nie ma co liczyc. i generalnie jak zdrowa to jeździ latami. no ale jak przyjdzie czas remontu jak to 4T zawsze jakis tak koszt tych wszystkich czesci jest. do spokojnej turystyki po lesie sie nadaje
KMXy to sprzętu podobne do DT. sątansze bo mniej lubiane
ogólnie odrzucaja stylistyka. ale maja nieco mocniejsze silniki od DTtek. nieco gorzej z dostępem tez jest do czesci. co prawda tłok korba wszystko od reki. ale jak cos padnie nietypowego to miesiacami mozna szukac. średnie koszta eksploatacji średnio pali 5-6 litrów
DT to klasyka sprzet dla kazdego
w miare mocy silnik średnie zawieszenie, pali podobnie co kmx, choć generalnie nieco mniej. czesci są łatwo dostepne bo jest to najpopularniejszy motór tego typu.
nie wiem czy ta odp cie satysfakcjonuje...
czy moto wart swojej ceny. TMki bym nie kupował bo za tyle crossówki sie nie kupuje. TM to super sprzęt wyczynowy ma najwiecej mocy z wszystkich które wymieniłes. ale wymagaja duzego wkładu finansowego. a ten model nie jest zbyt nowy wiec zwłaszcza na takiego trzeba duzo dawac kasy. i ogólnie crossówki za taka crossówki sie nie kupuje. no i to moto na tor nie w las
DR to bardzo spokojny sprzecik. silnik kręci milionowe (:P) przebiegi. tani w eksploatacji. pali tyle co nic. ale tez tyle co nic ma mocy. kilka kucy co prawda ma w miare moment obrotowy wiec kazdego zawiezie gdzie trzeba ale na ostrą jazde nie ma co liczyc. i generalnie jak zdrowa to jeździ latami. no ale jak przyjdzie czas remontu jak to 4T zawsze jakis tak koszt tych wszystkich czesci jest. do spokojnej turystyki po lesie sie nadaje
KMXy to sprzętu podobne do DT. sątansze bo mniej lubiane

DT to klasyka sprzet dla kazdego

nie wiem czy ta odp cie satysfakcjonuje...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam!!
Jestem nowy na tym forum z góry dziękuje za udzielone odp. Od jakiegoś czasu zamierzam kupić crossa do jazdy w terenie, lesie ewentualnie na torze mój wybór padł na Yamahę YZ tylko zastanawiam się nad pojemnością 125/250 mam 20 lat 190cm i 92kg wagi czy 125 nie będzie dla mnie za słaba??
- burneika
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 17/2/2011, 14:19
- Lokalizacja: Łuków
Tylko ty mozesz dac sobie na to odpowiedz czy nie bedzie za słaba... niby 125 ale zponiewierac potrafi ostro.... 250 to juz inna bajka.. ja z wsk 125 dosiadłem cr 250 przepasc w cholere ale troch oleju jeszcze mi zostało i jeszcze zyje
Jezeli masz jakies doswiadczenie to 125 bedzie dobrym wyborem 


- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
a głowniej wolisz latac po lasach i sciezkach czy bardziej tor ? bo na lasy yztka to nie idealny moto, niski v max, krótkie biegi są męczące. z kolei na torze moto 100% sie sprawdza. na lasy i czasem tor lepiej kupic jakiegos enduraka, i odwrotnie na tor i czasem jakis las czy cos to yztke mozesz brac. a jaka pojemnosc to jak koledzy powiedzieli - tego nie wiadomo, sam musisz ocenic. ja tam bym z motyką na słońce nie wyskakiwał i rozsądnie wziął 125. sporo potrafi, choć nie ukrywajmy duzy jesteś i 125 nie bedzie miała pod toba lekko, z kolei 250 moze byc za mocna trzeba mieć pewne doswiadczenie jazdy w terenie żeby siadac na wyczynową 250tke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
kazdy sprzet jest stwozony do czegos innego. pomysl logicznie. DR to ciezki słaby motocykl - nie nadaje sie na tor crossowy. TM to lekka wyczynówka która wymagha czestych remontów wiec nie nadaje sie do codziennego nabijania kilkudziesiecio kilumetrowych przebiegów... powiedz czego ty oczekujesz od motocykla. bo kazdy w swojej klasie jest dobry. ale nie wiemy jakiej klasy motocykla TY oczekujesz. pisałes ze chcesz smigac po lesie. tylko smigac po lesie mozna na 2 sposoby - po cichu spokojnie pyrkając - wtedy bierz DR. a jak chcesz bardziej poszaleć wybierz DT lub KMXa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):a głowniej wolisz latac po lasach i sciezkach czy bardziej tor ? bo na lasy yztka to nie idealny moto, niski v max, krótkie biegi są męczące. z kolei na torze moto 100% sie sprawdza. na lasy i czasem tor lepiej kupic jakiegos enduraka, i odwrotnie na tor i czasem jakis las czy cos to yztke mozesz brac. a jaka pojemnosc to jak koledzy powiedzieli - tego nie wiadomo, sam musisz ocenic. ja tam bym z motyką na słońce nie wyskakiwał i rozsądnie wziął 125. sporo potrafi, choć nie ukrywajmy duzy jesteś i 125 nie bedzie miała pod toba lekko, z kolei 250 moze byc za mocna trzeba mieć pewne doswiadczenie jazdy w terenie żeby siadac na wyczynową 250tke
Myślę że latał bym więcej na torze i czasem w lesie,
chodzi mi czy yz 125 da radę ze mną na podjazdach pod górki itp czy będzie na to za słaba i lepiej brać 250. Na torze jeździłem 125 i spokojnie daje radę ale zastanawiam się jak będzie w terenie??
barek253 napisał(a):napewno za slaba nie bedzie
ok 40 koni ma
sam mam crke i daje rade
to zalezy czy juz na czyms jezdziles?
Tak jeździłem właśnie yz 125 tylko że na torze i jak na tor to by mi spokojnie stykała ale zastanawiam się jak wyskoczę do lasu na piaski to czy przy mojej wadze 125 da radę jak myślicie??
edytuj posty
madcap
Właśnie o to mi chodziło dzięki bardzo za odpowiedź heniu

Ostatnio edytowano 18/2/2011, 15:02 przez burneika, łącznie edytowano 1 raz
- burneika
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 17/2/2011, 14:19
- Lokalizacja: Łuków
to wyczynówka ona idzie jak czołg. o ile trzymasz na obrotach to wjedzie wszędzie
wiec nie ma problemów. co do 250 juz napisałem, teoretycznie była by lepsza bo by sie mniej męczyła, ale kwestia czy ty dasz wtedy rade ją ogarnąc bo róznica jest wyraźna, i raczej nie poleca sie na 1 wyczynowy sprzęt 250 w 2T.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
za ta cene ciezko bedzie cos kupic
dlaczego chcesz akurat 4t?
yamaha dt125 jest co prawda 2t ale bardzo wytrzymala i nie musisz duza w nie wkladac a za 4k juz kupisz dobra
z 4t to moze np kawasaki klx 250 jest np.taki
http://allegro.pl/kawasaki-klx-250-e-kx ... 89248.html
dlaczego chcesz akurat 4t?
yamaha dt125 jest co prawda 2t ale bardzo wytrzymala i nie musisz duza w nie wkladac a za 4k juz kupisz dobra
z 4t to moze np kawasaki klx 250 jest np.taki
http://allegro.pl/kawasaki-klx-250-e-kx ... 89248.html
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
jedyne enduro w miare tanie to klx. ale do 4k ciezko dostac w ciekawym stanie no chyba ze bd bez papierów
z papierami róznie bywa pewnie było by trzeba troche poszukac i wcale tak fajnie nie chodzą one ;P

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
co do klxa akurat to nie jest aż taka wyczynówka jak nie wiem CRFa np. moim zdaniem to jeden z ciekawszych motocykli. jest w miare mocny, cos koło 30 -35 kucy. ma nawet niezłe zawieszenie - duzo lepsze niz taka DTtka ale wyczynowe to to nie jest. w miare lekka 250 z 94 koło 120 kg wiec niexle ( mówie o wersji torowej bo i taka jest ) i to wszystko składa sie na niezły pojazd który ma niezłe osiągi i dzieki niewysilonej jednostce na prawde niezłe przebiegi kręci. nie znam żadnych danych co ile tłok itp itd. ale na pewno torowa wersja KLXa ma żywotnosc tłoka 2X wieksza niz w przypadku stricte wyczynówek. wiec wyjdzie moze na pewno taniej w eksploatacji
taniej niz cr 125, yz 125 , crf 250 itp itd 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam. Mam do kupienia kawasaki kmx 125 '99 lub honde xlr 125 '99 oba w cenie 3,3 tys zł. Motory mimo to różnią się. Kawasaki to dwusuw o wiekszej mocy. Honda czterosuw, oszczedniejsza. Mam zamiar jezdzic w weekendy po lesie. Mam dylemat co wybrac. Zaznaczam, że jestem początkujący.
- DexX89
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/2/2011, 11:30
- Lokalizacja: myślenice
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości