Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez barek253 » 13/2/2011, 11:50

za ta cene najlepiej wziasc wlasnie dttke
szczegolnie jesli zaczynasz moc na poczatek ci chyba wystarczy pojezdzisz troche zobaczysz czy ci bedzie brakowalo zawsze mozesz dozbierac i przesiasc sie na cos wiekszego
ale jesli chcesz jezdzic w offroadzie a nie na torach to lepiej chyba by bylo nie brac fullow tak jak napisales yz tylko np dozbierac i kupic wrke jakas
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez henio12323 » 13/2/2011, 11:52

czesc. to zalezy czy cie stać. DT to super sprzecik do podstawowej nauki jazdy. jest chyba najłatwiejszy do opanowania w miare lekki, nie jest aż tak mocny i nieprzewidywalny i duzo nie kosztuje. ale nie ukrywajmy YZ 85 to teoretycznie lepszy sprzęt do nauki prawdziwego off roadu. to tez jeszcze zalezy gdzie chcesz jeździc. jezeli chcesz jeździc jak Bóg przykazał po torze ew jakies trudne leśne sciezki i o ile czułbyś się na siłach bierz YZ. jezeli interesują cie raczej długie leśne proste i tzw turystyka motocyklowa DT bedzie lepsza na początek z racji tego że nie bedziesz musiał często zmieniać tłoczka np. bo mam nadzieje że wiesz ile kosztuje utrzymanie takie yz. w twoim wieku teoretycznie smiało mozna 85 polecic bo tacy ludzie ganiaja nawet na 125. ale miło że podchodzisz do moto z respektem i decydujesz sie na mniejsze wcale nie słabsze moto.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez asg7777777 » 13/2/2011, 12:48

Jeszcze mam takie pytanie. Ile będzie kosztowało utrzymanie yz z powiedzmy 2005r. na sezon ??
asg7777777
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34

Postprzez henio12323 » 13/2/2011, 12:54

co rok musisz zmienic tłok, co 2 - 3 tłoki korbowód i cylinder (regeneracja cylka albo wymiana) jak korba to i łozyska i uszczelki. wiec trzeba liczyc tak lekko 1000 zł rocznie na same utrzymanie + benzyna z olejem. prawie pełny remont silnika w 2T to koszt 2 tys zł. ale tego remontu nie robi sie co rok tylko np co 3 lata. a wczesniej jakies drobne częsci. w tych 1000 zł rocznie masz uwzględnione jakies łozyska kółm głowki ramy klocki hamulcowe itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez asg7777777 » 13/2/2011, 12:56

To jeszcze jedno pytanie :P Jaki najlepszy rocznik i pojemność DT :)
asg7777777
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34

Postprzez barek253 » 13/2/2011, 12:57

napewno olej do mieszanki,spray do lancucha,olej do filtra powietrza,olej do skrzyni to te najwazniejsze zeczy ktore trzeba miec
no i na koniec sezonu remont czyli tlok, nowe uszczelki szlif <jesli bedzie tuleja>
pewnie kolo 1k wyjdzie na caly sezon jazdy
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 13/2/2011, 13:17

nie ma najlepszego rocznika i pojemnosci. rocznik z reguły im nowszy tym mniej zajechany. ale ja miałem i DT z około 96 roku i z 88 jakos i oba silniki betonowe i idiotoodporne. nie ma co patrzec na rocznik tylko na stan techniczny. co do pojemnosci to zalezy czego oczekujesz. 50 to 50 jeździsz legalnie i mozna zarejestrowac i mozesz tym latac jak masz karte. 80tka to juz motocykl ale ma wiecej mocy niz 50, 125 analogicznie wiecej mocy niz 80. nie ma lepszych i gorszych
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez asg7777777 » 13/2/2011, 13:32

Będzie trzeba coś wymieniać jak się kupi taką starą 80 powiedzmy z 94r?
asg7777777
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34

Postprzez henio12323 » 13/2/2011, 13:33

to zalezy czy będzie cos wymiany. tłok wymieniasz co 15-20 tyś km jeżeli tłok bd do wymiany to go musisz wymienic. ale koszta nie są wysokie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez asg7777777 » 13/2/2011, 13:49

Ostatnie pytanie :P Jaki jest koszt utrzymania na sezon ?
asg7777777
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34

Postprzez henio12323 » 13/2/2011, 13:55

to głownie zalezy co trafisz. ja miłem sezon to wymieniłem tylko napęd - 100 zł. czasem np pójdzie linka to trzeba zmienic. to juz po prostu losowe wypadki. mozesz wpisac sobie w allegro. i popatrzec częsci które mogą ulec uszkodzeniu ( opona, tarcze sprzęgła, linki, łozyska głowki ramy, tłok, korbowód, ) czasami da sie kupic tak zdrowy motor że jeździsz bez kompletnie żadnego wkładu prócz benzyny i oleju ( no i smaru do łancucha np ) a czasami mozna kupic trupa tanio gdzie jest kilka rzeczy do zrobienia. ale generalnie koszt utrzymania DT jest dosyc niski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Kupno motocykla

Postprzez DexX89 » 16/2/2011, 11:57

Witam. Mam zamiar kupić motocykl enduro/cross na zbliżający się sezon. Jestem początkujący. Co myślicie o tych aukcjach, które mnie interesują:

<b>TM</b>
http://moto.allegro.pl/super-tm-raing-1 ... 97860.html

<b>Suzuki Dr 125</b>
http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-125-za ... 97430.html

<b>Kawasaki KMX 125</b>
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125 ... 42462.html

<b>Kawasaki KMX 125</b>
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125 ... 28791.html

<b>Yamaha DT 125</b>
http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-125-ok ... 92152.html
DexX89
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/2/2011, 11:30
Lokalizacja: myślenice

Postprzez henio12323 » 16/2/2011, 12:04

mysle że sąto cross enduro ale nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz... podałeś całkowicie różne motocykle o róznych mocach i osiągach. moze najpierw powiedz czego oczekujesz od takiego motocykla, gdzie chcesz jeździc, jak często, ile jestes w stanie przeznaczyc pieniędzy rocznie na utrzymanie motocykla, ile masz lat, ile ważysz. bo ni jak sie ma taka TMka do DRki przepaść mocy to kilkadziesiąt koni i kilkadziesiąt kg.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DexX89 » 16/2/2011, 23:19

Bardziej mi chodziło o to czy te motocykle są warte swojej ceny. I czy ktoś miał z nimi styczność. Mam 180cm i 70 kg. Głównie chce pośmigać po lesie. Szukam na początek 125. Mogę wyłorzyć na motor 3,5 tys zł.
DexX89
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/2/2011, 11:30
Lokalizacja: myślenice

Postprzez henio12323 » 16/2/2011, 23:28

tak tylko 125 Dr a 125 TM ni jak sie do siebie nie równaja TM 85 jest szybsza niz DR 125 wiec skoro tak to powinienes pod wzgledem mocy patrzec na DR 350...

czy moto wart swojej ceny. TMki bym nie kupował bo za tyle crossówki sie nie kupuje. TM to super sprzęt wyczynowy ma najwiecej mocy z wszystkich które wymieniłes. ale wymagaja duzego wkładu finansowego. a ten model nie jest zbyt nowy wiec zwłaszcza na takiego trzeba duzo dawac kasy. i ogólnie crossówki za taka crossówki sie nie kupuje. no i to moto na tor nie w las


DR to bardzo spokojny sprzecik. silnik kręci milionowe (:P) przebiegi. tani w eksploatacji. pali tyle co nic. ale tez tyle co nic ma mocy. kilka kucy co prawda ma w miare moment obrotowy wiec kazdego zawiezie gdzie trzeba ale na ostrą jazde nie ma co liczyc. i generalnie jak zdrowa to jeździ latami. no ale jak przyjdzie czas remontu jak to 4T zawsze jakis tak koszt tych wszystkich czesci jest. do spokojnej turystyki po lesie sie nadaje


KMXy to sprzętu podobne do DT. sątansze bo mniej lubiane :P ogólnie odrzucaja stylistyka. ale maja nieco mocniejsze silniki od DTtek. nieco gorzej z dostępem tez jest do czesci. co prawda tłok korba wszystko od reki. ale jak cos padnie nietypowego to miesiacami mozna szukac. średnie koszta eksploatacji średnio pali 5-6 litrów


DT to klasyka sprzet dla kazdego :P w miare mocy silnik średnie zawieszenie, pali podobnie co kmx, choć generalnie nieco mniej. czesci są łatwo dostepne bo jest to najpopularniejszy motór tego typu.



nie wiem czy ta odp cie satysfakcjonuje...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Witam!!

Postprzez burneika » 17/2/2011, 14:38

Jestem nowy na tym forum z góry dziękuje za udzielone odp. Od jakiegoś czasu zamierzam kupić crossa do jazdy w terenie, lesie ewentualnie na torze mój wybór padł na Yamahę YZ tylko zastanawiam się nad pojemnością 125/250 mam 20 lat 190cm i 92kg wagi czy 125 nie będzie dla mnie za słaba??
burneika
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/2/2011, 14:19
Lokalizacja: Łuków

Postprzez barek253 » 17/2/2011, 15:22

napewno za slaba nie bedzie
ok 40 koni ma
sam mam crke i daje rade
to zalezy czy juz na czyms jezdziles?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez zbyho222 » 17/2/2011, 15:25

Tylko ty mozesz dac sobie na to odpowiedz czy nie bedzie za słaba... niby 125 ale zponiewierac potrafi ostro.... 250 to juz inna bajka.. ja z wsk 125 dosiadłem cr 250 przepasc w cholere ale troch oleju jeszcze mi zostało i jeszcze zyje ;) Jezeli masz jakies doswiadczenie to 125 bedzie dobrym wyborem ;)
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 17/2/2011, 16:02

a głowniej wolisz latac po lasach i sciezkach czy bardziej tor ? bo na lasy yztka to nie idealny moto, niski v max, krótkie biegi są męczące. z kolei na torze moto 100% sie sprawdza. na lasy i czasem tor lepiej kupic jakiegos enduraka, i odwrotnie na tor i czasem jakis las czy cos to yztke mozesz brac. a jaka pojemnosc to jak koledzy powiedzieli - tego nie wiadomo, sam musisz ocenic. ja tam bym z motyką na słońce nie wyskakiwał i rozsądnie wziął 125. sporo potrafi, choć nie ukrywajmy duzy jesteś i 125 nie bedzie miała pod toba lekko, z kolei 250 moze byc za mocna trzeba mieć pewne doswiadczenie jazdy w terenie żeby siadac na wyczynową 250tke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DexX89 » 17/2/2011, 23:45

Jaki będzie najlepszy wybór z podanych przeze mnie sprzętów? Proszę o rady ogólne.
DexX89
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/2/2011, 11:30
Lokalizacja: myślenice

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na gr