Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 10/1/2011, 21:28

czy sie nadaje ? średnio. da sie jeździc. ale na pewno to nie daje tyle frajdy co lżejszy mniejszy moto. za 3500 duzo nie kupisz jedynym moim zdaniem sensownym sprzętem było by suzuki DR
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


pierwszy Motocykl Cross lub enduro

Postprzez skokoo » 23/1/2011, 16:32

Witam was od razu na start jeśli błędy itp. wybaczcie i zmieńcie;)
Jaki sprzęt polecicie jako pierwszy do wszystkiego a ogółem.--->
Motocykl będzie co dzień jeżdżony tzn. jak to na roli z pola przez pola zaorane i tak w kółko lasy rowy doły pagórki wzniesienia. a pierwsze co to motor nie może się psuć najmniej aby robić ten remont raz na rok ale aby nie kręcić w lato.
w mojej wiosce kilku ma enduro xt-eki , klx , dr 600ccm> kilku full crossy 4t tylko że przejechać się nie dają i tu ból pamiętam była kiedyś kx 250 ale strasznie się sypała zaś sąsiad chwali tego xt-ka tylko dla mnie trochę za ciężki co powiecie
na dobrego 2t czy już lepiej 4t mówił mi że jak za ciężki to abym brał XR że będzie git tylko że xr i tak jest chyba ciężka zaś nigdy nie widziałem nie jeździłem taką tylko co XT.
a nie chciał bym pchać dużo kasy w nie wiadomo co jeśli full cross to podchodzi mi crf dla tego że jest długi powiedzcie coś jaki będzie dobry nie może być za ciężki musi być zwinny :)
skokoo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/1/2011, 16:10
Lokalizacja: Janów Podlaski


Postprzez henio12323 » 27/1/2011, 13:48

hmm powiem tak :D ciezko wybrac moto lekki zwinny mocny i nie sypiacy sie i tani :D
jak chcesz lekki mocny - full cross. akurat kxy to padła z reguły wiec one czesto sie sypały. polecam honde CR one były chyba najwytrzymalsze sa bardzo popularne wiec jest sporo czesci a jak sporo czesci to ludzie maja mozliwosc ich zmiany a nie jak w przypadku rzadkich moto gdzie jak nie ma od ręki częsci za pomocą drucików powstaje nowa częśc :D

jak chcesz 4T to tez ciezko doradzic co bo raczej wszystkie 4takty są cięzkie. ale jeden mi sie wysuwa - kawasaki klx 250 albo 300. to w miare mocny sprzęcik koło 30 kucy ma. 4T wiec fajnie sie jeździ. remont co powiedzmy 2 sezony. wiec 2 lata jeździsz bez wiekszego wkładu. i jest dosyc lekki bo wazy ze 130 kg w wersji najmocniejszej


co do 2T polecam poczciwą yamahe DT 125. moto mocne lekkie pojeździ 3 lata bez wiekszych remontów. jest tania w exploatacji, i jest zwinna ;d taka mozna powiedziec opcja na klxa tylko że w 2T.

klx i DT to enduro wiec nie wymagaja ładowania duzej ilosci kasy w utrzymanie sprzętu.

wszystkie full crossy czy hard enduraki wymagaja duzo pieszczenia i minimum 1000 zł wkładu rocznie a pewnie prędzej dochodzi do około 2000 zł rocznie na same częsci oleje itp plus benzynka :D wybierz cos z tego


co do xt DR XR to dobre maszynki niezawodne ale maja moc jak dobra 125 w 2T i ważą jak trzy stodwudziestkipiątki :P jak cie takie interesują to mozna wziac pod uwage ale do latania w teren raczej bym odradził. jeździłem DR 650 krowa jakich wiele i w terenie jedynie turystyka po płaskich leśnych szutrach nic pozatym :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez skokoo » 27/1/2011, 17:43

może ja powiem tak i jak możesz doradz i powiedz jaki dobry jaki zły co w jakim często siada interesują mnie takie motorki a motorek będzie sprowadzony z zachodu będzie na pewno bez papieru bo nie potrzebne mi to na gospodarce:) :
sx 125,250 2t, 400,525
tak jak pisałeś Honda crf , cr ale na pewno 250 trochę małe te 125 jak dla mnie :)
kawa- kxf 250 i wyżej to full cross
o suzuki nic nie wiem.
yamaha 426 itp nie mniej podobno tanie w eksplo.

a tak ogółem to ta xr starsza oczywiście na moto mogę przeznaczyć 10-11tys jeśli chodzi troszkę mi się spodobała ta xt dla tego że da się dobrze bujnąć za pewne xr też by się dało :) tylko taki plus a tak to ciężkie czuć pod jajkami kamienie nie powiem tak jak mówisz że dr krowa.u mnie na wiosce właśnie coś takiego posiadają z tych jałówek 2t żadnego juz nie ma jest crf 450 ale stoi w garażu u kumpla bo nie ma kapusty na remont coś z zaworami nie tak był ktm 450 chyba na jednopunkcie ale juz nie ma też często zaworu gość musiał ustawiać 2-3 razy na sezon i pogonił są 2 dr 650 2 xt-ki . tyle
taki ból chodzi mi o to aby można było lekkim ruchem jeździć na tym kole itp przez pola kiedy się chciało bez problemu postawić na te koło
powiem tak nie chciał bym wkładać tak jak wyżej w sezonie na te zawory i cos tam jeszcze w lato musi być wsiad i poszet :D na zimę już co innego ale w lato musi być tak'' nie ma że boli'' doradz coś...
rozumiem słowa oleje smary oponki-spalanie jak to spalanie zawsze trzeba lać bez tego tylko można pchać
skokoo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/1/2011, 16:10
Lokalizacja: Janów Podlaski

Postprzez henio12323 » 27/1/2011, 17:55

wszystkie full crossy sa bardzo kosztowne. yamaha 526 wcale nie jest tania. co prawda jeździsz te 150 mth na 1 tłoczku ale potem jak przyjdzie czas na remont 4 tysiące zniknie nawet nie bedziesz wiedział kiedy :)
nie ma co dzieli ktm co ile sie sypie co ile honda... itp
po prostu 125 i 250 w 2T - co sezon wymiana tłoka. co 2 tłoki korbowód do wymiany, oczywiscie jak korba to uszczelki i wszystkie łozyska. plus dodatkowe remonty jakies łozyska kół wahacza a to zawieha pójdzie....

w przypadku full crossów i hard enduraków w 4T - full crossy co jakies 2 sezony zmiana połowy silnika tłok korba łozyska uszczelki zawory łancuszek. moze 2 -3 sezony o tak powiem ;D hard enduraki troche mniej wymagaja tych wymian bo co około 300 mth nawet tłok wyczymuje :d


haha ty piszesz że 2 -3 razy musiał zawory ustawiac ? 2 -3 razy to strasznie mało nią jeździł :) co 100 litrów benzyny musisz zmienic olej wymienic filtry i ustawic zawory ( policz sobie ile to kosztuje czasu i pieniędzy)


nie ma takiego moto co tylko palić i jeździc ;) i ostro jeździc i nie wsadzac kasy... albo masz moc i płacisz albo masz ciezką krowe i jeździ długo ;D

no nie wiem moze polecic ci tez ktma lc4 620 tez w miare mocny sprzęt najlżejszy nie jest ale jest w miare zrywny. na pewno lepszy od DR :d
no chyba ze masz kase na utrzymanie hard enduraka. to wtedy ktm exc 450 ale za tyle nie kupisz ciekawego. bo tez zasada jest taka że full crossy i hard enduraki w 4T kupuje sie w miare nowe. te z 2002-03 roku mozna nazwać juz przeżytkami.

ja tam polecił bym ci klxa jak wczesniej 250 albo 300 poj. 100 kg wagi chyba 35 kucy w wersji cross. fajna maszynka w miare mocna i wytrzymała. no albo lc4. ktma 520/525 raczej bym ci nie polecił bo jak widze doswiadczenia nie masz zbytnio. jeszcze jest takie cos jak yamaha TTR 600 ona jest w miare lekka. ale to nadal ocięzały 4T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez skokoo » 27/1/2011, 19:19

lux więc jak tak to zapewne będzie ta 2t powiadasz honda
miałem okazje kupić znaczy nie wiem czy okazja w te wakacje ktm 360 za 7500 na giełdzie w słomczynie nie musiał bym jezdzic po zachodzie szukać moto. jeździć nie jeździłem motorkiem bo brat odradził że nie wiadomo skąd części do tego moto zgarąć i zostawiliśmy w spokoju a bardzo mnie ciągnęła.taka ładna i wszytko fajnie silnik świecił się jak psu jajca bardzo mi się podobała mam nawet numer do tego człowieka bo sprowadza z włoch i WB tylko ktm 2t teraz zapewne była by taniej taka maszyna ale z kąd te części brać a 2t sam zapewne był naprawił problem bym miał z regulacją gaźnika.
a w 4t nie wiedział bym jak te zawory i ten łańcuszek powiem tak
lux mi doradziłeś chodź jeszcze nie zakupiłem ale wiem mniej więcej za czym się oglądać 2t lub mniejsza jałówka.
czy jak bym wybrał zamiast tej kawy xr 400 lub 600,650 był by dobry wybór
a jeśli 2t to cr250 tak:) a jak wiesz co z tymi ktm-ami
dobrze mówisz nie mam pojęcia o tym ale wiem to na start że 125 2t będzie za mała za mała
skokoo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/1/2011, 16:10
Lokalizacja: Janów Podlaski

Postprzez henio12323 » 27/1/2011, 19:24

a czemu zakładasz ze 125 w 2T w full crossie bedzie za mała ? jeździłes ? :P niektórzy boją się wręcz 250 w 2T. są czasem po prostu za mocne. a tak czy siak full crossy nie nadają sie bardzo na proste sciezki pola łąki itp :P jadą bo jada ale niski v max tu jest sporym ograniczeniem ;P lepiej radzą sobie na torze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez skokoo » 27/1/2011, 19:34

ta yz 125 i stanowczo za mała właśnie ból tego v-max może wiesz ile waży taka xr'ka czy musiał bym często zaglądać do środka czy jak po zakupie wszystko będzie chodziło jeździła:P to ciągnąć ją do znawcy niech powie co i jak czy coś robić ustawiać zawory, czy te ustawianie zaworów da się samemu ogarnąć czy lepiej do mechanika co już zjadł na tym zęby i wie co i jak.
skokoo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/1/2011, 16:10
Lokalizacja: Janów Podlaski

Postprzez skokoo » 27/1/2011, 19:40

miałem trochę tapczanów 50 multum sam kręciłem w nich tuningowałem itp, cagiva mito 125 jedyna 125 jaką miałem w 2t no i była git tylko z częściami lipa była jeździłem r1, f3 prawie miech ale to sport
a z tych cross to jesli 2t to yz i jeszcze jakaś chinszyzna 125 4t ale to tragedia już wole piechtą chodzić lub rowerem bo korci a nie da się przydusić no i tym xt poza tym niczym innym.
skokoo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/1/2011, 16:10
Lokalizacja: Janów Podlaski

Postprzez henio12323 » 27/1/2011, 19:45

wielkoscia 125/250 są prawie identyczne mój kat 525 jest mniejszy niz kumpla huska WR. i to nawet sporo. co do zaworów jak sie nauczysz sam mozesz. nawet lepiej samemu. trudne to nie jest byle byc dokładnym. dostajesz sie do kopułek głowicy - róznie bywa u mnie np trzeba demontowac bak. potem pod kopułkami masz popychacze wsadzasz miedzy popychacz a zawór listek szczelinomierza odpowiadający luzowi jaki ma być skręcasz śrubką i gotowe. albo jak masz płytkowo to wsadzasz płytke grubszą/cieńsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez skokoo » 27/1/2011, 20:01

mi chodzi wielkością znaczy że mało pod manetką ;) na 1 czy tam na 2 czuć że wyrywa ale to i tak nie to czego chciałem myślałem że będzie o wiele lepiej tak jak mówisz tyle samo koni ma ta krowa co full 125 2t.
525 lux moto u mnie sąsiad zawsze mówi że to już tragedia jest wsiadając na 525 ze pizdziec :) strasznie mało takich moto jest czy są tak dobre czy co nie wiem . ale mniejsza z tym
więc 2t na pewno 250 nie mniej- czyli full cross crf'y sx'y kxf itp itd lepszy na tor do zabaw
zaś lepsza będzie lekka krowa na lasy łąki rowy zaorane pola czyli xr tt.
częściej będę grzebać w 2t niż w 4t w 2t raz na rok wkład nie mniej niż 2 tyś a w 4t raz na 2 lata nie mniej jak 4tyś więc wychodzi to samo:P tylko że nie będę się dotykać tak często dobrze kumam czy źle:P
A HARD ENDURO TO WSZYSTKO ŁADNIE PIĘKNIE lecz za taką kasę będzie lipne
skokoo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/1/2011, 16:10
Lokalizacja: Janów Podlaski

Postprzez henio12323 » 27/1/2011, 20:20

noo dokładnie :D wszystko dobrze podsumowane :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

yamaha dt 50

Postprzez pawdralala » 28/1/2011, 18:01

Witam za około 1,5 miesiąca kupuje yamaha dt 50. I mam parę pytań:
1. Czy przy 46kg i 160cm wzrostu utrzyma ją i będę mógł swobodnie dotykać ziemi? Uprawiam sport, ćwiczę, jak na swój wiek jestem dość silny
2. Jaki rocznik wybrać (chce używany oczywiście(
3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie
4. Na moto chce wydać około 4700zł. Wystarczy?
5. Jaką odzież do tego wybrać. Tutaj najlepiej oszczędnie.
6. Na kartę motorowerową zdawać na policji czy gdzieś indziej (zależy mi na czasie a w szkole dopiero w czerwcu zdawają i trza długo czekać
7. Jestem początkujący, zazwyczaj jeździłem na automacie ale pare razy zmieniałem biegi
Proszę o dobre doradzenie
Pozdrawiam Paweł :D :)
pawdralala
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/1/2011, 22:30

Postprzez henio12323 » 28/1/2011, 22:27

1) tak
2) taki na jaki cie stac im nowsza tym pewnie mniej zarznięta ale małe znaczenie czy 98 czy 00 rocznik np to wiele zmian w niech nie było. to DT kazda udana
3) na wszystko - poczytaj o tym bo istnieje masa tematów
4) wystarczy ;)
5) to zalezy gdzie chcesz latać. podstawa to kask czy ulica czy teren kask podstawa. na ulicy nie musisz jakos specjalnie sie ubierac. raczej nikt w kombi nie jeździ yamahą DT. w terenie pełen strój za kilka tysi to tez nie do konca to czego potrzeba. na ulice wystarczy zwykła kurtka i to max. w teren mozna sie pokusic o strój na crossa bluza spodnie buty ochraniacze jak juz to buzer wystarczy chyba że chcesz na prawde czuc sie bezpiecznie - ochraniacze kolan itp. ale równie dobrze do pyrkania w terenie mogą byc stare jeansy i bd ok :D
6) popytaj w miescie gdzie sie zdaje moze jakies osrodki szkoleniowe maja taką opcje.
7) :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin65432105 » 30/1/2011, 15:29

Co myślicie o hondzie cr 500 :) duża moc za małą kasę...
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez zbyho222 » 30/1/2011, 16:54

O fuck.... miałem na tym potworze nie da sie noramlnie jezdzic ;) Powiem tak nawet na biegu jałowym bierze go na gume hehehehehehhe 8) 8) nie miałem go długo .... ogólnie wrazenia nie z tej planety, z czesciami dosyc dobrze jest na rynku i nie sa wygórowane ceny... miałem problem z jednym jak jest starszy moto i ma tzw beben to cieszko o ta czesc... ze 3 miechy zajeło mi znalezienie nowego
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 30/1/2011, 17:43

CR 500 kupują 2 typy osób - ktos kto na prawde pro jeździ. albo ktos kto chce sie pokazac że ma CR 500 i zapierdala oczywiscie nie zapierdalająć. motor fajny bo lekki i bardzo mocny jak to duze 2T. ale żeby opanowac 40% mocy trzeba miec kilka lat dobrego doswiadczenia w terenie. kto kupuje jako 1 moto lub po yamaszce DT 50. i mówi że zapierdziela ostro w terenie to go wyśmieje. nie da sie tym szybko jeździc dla laika. moto jest tak mocne że ciezko go ogarnąć. a piłowac na niskich biegach na prostej potrafi kazdy :) ciezej pokazac cokolwiek tam gdzie jej miejsce czyli na torze. sam bałbym sie ogarnąć tą bestie po torze. jak sie wkręci to jak pociąg idzie równo tylko co z tego jak bez doswiadczenia moto sponiewiera ciebie :D na początek lepiej jakas 125 ccm kupic :) żeby ją dobrze opanowac tez trzeba kilka lat polatać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ony » 1/2/2011, 19:35

Witam, WR400 - jako Supermoto myślicie, że się nada
Jakie za i przeciw

mam na oku jedną sztukę -> http://allegro.pl/show_item.php?item=1439727396

Pozdrawiam
ony
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 15/5/2008, 15:01

Postprzez Killaz » 6/2/2011, 22:09

Witam, czy nowicjusz offroadu może zacząć swoją przygodę od enduro typu DT 125? Jak na razie mój offroad ogranicza się do brawurowej jazdy samochodem Czinkłaczento po polu i do skakaniu składakiem po górkach, więc w zasadzie pełen profesjonalizm :P
No dobrze, ale dość tych żenujących żartów. Ogarnę DT 125, czy ona ogarnie mnie? Chyba to nie jest taki mocny sprzęt, w końcu to enduro a nie fullcross. Poza tym, nie jestem narwańcem i nie mam płytkiej wyobraźni, a latać będę po lasach i polnych drogach.
Killaz
Świeżak
 
Posty: 206
Dołączył(a): 13/8/2009, 00:23

Postprzez Bostorn » 6/2/2011, 22:24

dt jak najbardziej nadaje się na pierwszy motocykl motocrossowy. przy dobrej regulacji zawieszenia mozna calkiem dobrze się tym bawic :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr