Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez marynarz1 » 4/1/2011, 16:23

Na początek wystarczająca. Będziesz latał jak żmija po pomidorach :D
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka


Postprzez henio12323 » 4/1/2011, 16:47

to zależy komu jaka moc odpowiada. ale czytajac twoje posty i patrzac na nick to w zupełnosci wystarczy ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez ganek_95 » 5/1/2011, 16:34

Witam! Czy KTM exc 125 będzie dobrym motocyklem dla mnie przy 170 cm i 58 kg. Napiszcie jeszcze jakie będzie spalanie , serwis , koszty utrzymania i czy poradzę sobie z tą mocą, bo obecnie jeżdżę na Honda xr 125l.:)
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez zbyho222 » 5/1/2011, 16:59

Mysle ze powinno byc okej.... z poczatku jak cos nie ulegaj z gazem i powinno byc okej przy twoich gabarytach.... ja mam podobne a przesiadłem sie z wsk 125 na honda cr 250 i było spoko.... spalanie powinno byc zalezy od jakiej jazdy ale około 3-5 litra ..... reszta no jak to w moto bedziesz dbał o wszystko naprawy wymiany na bierzaca to bedzie tez okej, wiadomo ceny napraw i wymian do najnirzszych nie naleza....
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 5/1/2011, 17:52

3 litry to musiał bys na prawde pyrkac. jest to sprzęt hard enduro wiec nie bardzo lubi takie turlanie sie :D wiec trzeba liczyc że raczej koło 3 to sie nawet nie bedziesz zbliżał ;D a granica 5 litrów mysle że exc da rade przepalic spokojnie koło 8 litrów na setke w terenie :D jakie koszta utrzymania. popatrz sobie ceny na allegro. tłok wymieniasz co mniej wiecej półtora sezonu. zalezy ile latasz ale przypuśćmy około 80 mth zmiana tłoczka. zresztą wejdz na stronke ktma, tam sciagnij serwisówke i bedziesz miał podane co ile zmieniac olej, co ile tłok, co ile korbowód itp itd :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ganek_95 » 5/1/2011, 20:04

80mth to chyba nie, bo widziałem na scigaczu test sx 125 to zawodnicy wymieniaja co 10mth a ci co jezdza po lasach 30 mth. Troche przerazaja mnie te koszty i spalanie. A może wr 250 F ? To ma 40 konikow i mniej pali od exc? A wr to tez hard enduro. A nie wiem w ogóle czy lepiej endurasa czy cross. Napiszcie mi zalety i wady obydwu i czy lepiej wr czy exc albo yzf 250f.
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez henio12323 » 5/1/2011, 23:43

hahha 10 mth ? to ledwo co do tarty. po 1 tu była mowa o EXC a SX a EXC to nieco inne moto. po 2 nawet w SX gdzie silnik jest bardziej wyżyłowany to zmienia sie tłoczki co pewnie 40 mth. kolejna sprawa zawodowcy nie jeżdzą SX 125 po lasach.
i kolejna rzecz skoro martwią cie koszty nawet nie patrz w strone crossówek. skoro koszty spalania są dla ciebie wysokie. to założe sie że nie bedzie cię stać na dobre utrzymanie motocykla pod względem technicznym. haha nie no nie bedziemy porównywali wszystkiego to bez sensu. poczytaj specyfikacje jednego i drugiego moto.
sprawa wyglada tak enduro jest słabszy nieco i bardziej wytrzymały. wiec jak juz tak ci na kosztach zalezy to kup enduro. czy 4T czy 2T to juz bez znaczenia bo koszty beda podobne. choc w przypadku hard enduro 4T moze byc nieco droższe w utrzymaniu. zalety i wady - psuja sie wada, zaleta czysta moc. co tu wiecej opisywac.

jak chcesz motor który w miare mało kosztuje w miare mało pali to poszukaj kawasaki klx 250 albo 300. najlepiej w wersji bez homologacji. z 95 roku kupisz za około 3500. o dziwo jest to w miare mocny i zwinny sprzęcik no i jest dosyc wytrzymały jak na swój rocznik i poziom wyżyłowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zbyho222 » 6/1/2011, 00:25

a ja powiem tak yz 250f nawet nie kupuj bo to moc juz potęzna wr 250f niby hard enduro ale to samo mocy na wpizdu.... zostan lepiej przy 125... 250 jak nie wiesz o co biega sponiewiera cie na kazdym kroku.... rób raczej tak jak radzi Henio wie o co naprawde chodzi ja raczej bazuje na swoich doswiadczeniach.....
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez grunder » 6/1/2011, 00:58

Ja ci proponuje Yamahe DT, która jest debiloodporna, na twój tok myślenia i użytkowania w.w przyszłych motocykli.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 6/1/2011, 11:25

zbyho jak to ? od kiedy 250 w 4T jest mocniejsza od 125 w 2T ? mocowo wychodzi podobnie tyle że wiadomo 250 rwie z dołu a 125 z góry. 125 ma wiekszy v max. i generalnie jak puscisz obie maszyny na tor to maja takie same szanse. kwestia jedynie opanowania sprzętu. to jest potwór i to :D WR250F jako ze to hard enduro mozna bardziej porównac do ktma exc albo huski wre
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ganek_95 » 6/1/2011, 14:58

Jakoś wcześniej czytałem to Beavis napisał, że 4t lepsze na początek, bo wybacza wiele błedów a jest dopiero 250 4t hard enduro bo 125 4t to mam teraz i jest to dualsport do wszystkiego. Mi nie chodzi o spalanie tylko o ceny serwisowe a nie bede jezdzil na zawody tylko przecierał własne szlaki w lesie. EXc jest fajne bo jest mocne , lekkie, poręczne a moj obecnie honda xr 125l wazy na sucho 120 kg to za duzo ja na moto w teren nawet lekki. A jak mowilem Wr 250f to 4t i wybacza wiele bledow kierowcy i nawet wczesniej na forum pisaliscie ze 250 4t ma podobną moc co 125 2t. No to WR lub Exc. Dt miałem mieć tylko zaduze gabaryty jak w teren i klasyczna sylwetka. Przeciez na servis w exc czy wr nie bede wywalał kasy na oryginaly tylko vertex czy woosner. I pytam was czy wr lepsze czy exc na drugie moto.
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez ganek_95 » 6/1/2011, 15:01

Co bedzie tansze i bardziej poreczne na codzien w teren?W gre wchodzi jeszcze yzf 250 . Z tych trzech wybierzcie i napiszcie gdzie jakie moto najlepiej sie nadaje.
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez henio12323 » 6/1/2011, 17:45

edytuj posty.

generalnie 2T nie lubi asfaltu. np na centrum warszawy EXC spoko sie nadaje :D ciagle dohamowywanie i rura :D i tak w koło - moto to dobrze znosi. 4T znowi dobrze i to i po prostu trasy gdzie jednostajnie trzymamy gaz. jednakże 4T lubi czeste zaglądanie do rozrządu wiec to jest nieco uciązliwe że wyskoczysz kilka razy na miasto i juz trzeba zawory przeglądac. co do wypowiedzi beavisa że 4T wiecej wybacza - oczywiscie ma racje. tylko inna sprawa wybaczanie błedów CRM 250 a DR 350 czy nawet 650 - crm mimo że moze slabsza od 650 to jest bardziej narwana i trzeba uwazac. i 4T w tym przypadku wiecej wybacza. z kolei w crossówkach i hard endurakach 4T jest równie narwana wysoko mozna ją kręcic i wystarczy troche za duzo gazu dać i i plecy zaliczone :D wiec nie ma opcji że to wybacza wiecej błedów czy to. generalnie tak na codzien i w teren moze bedzie lepsza WRFka bo jest po prostu mniej wyżyłowana i wiecej zniesie na asfalcie. z kolei jak chcesz wiecej fanu z jazdy w terenie WR albo EXC bedzie odpowiednim sprzętem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ganek_95 » 6/1/2011, 21:12

czyli wr 250f na codzien nawet w lekki teren bedzie lepsza i tansza w utrzymaniu od exc? A i jeszcze jedno czy koszty utrzymania yz 250f i wr 250f są podobne? Bo ja bym tym np jezdzil w tygodniu po suchym terenie a soboty i niedzielke to juz na ostro bo o asfalcie nie ma mowy to nie jest od tego enduro.Ja sobie zostawie xr 125 i przerobie na sm i dlatego szukam drugiego moto na jekis terenik no bo suzuki odpada nie szukam maszyn tej marki kawasaki tez malo popularne, honda z kolei nawet 4t to wysokoobrotowe sprzety a ja lubie dól a honda enduro hard ma slabe wiec tez odpada noi jest ktm i yamaszka. Z tych marek to do dyspozycji KTM EXC 125, YAMAHA WR 250F i YAMAHA YZ 250F ten jedyny crossik bo jest tez lekki i fajny. Poradz mi ktory lepszy bo jeszcze nie wiem czy chce enduro hard czy crossowke. Bo mam tylko w poblizu jeden tor 5-6 km przez las noi obawiam sie czy wr nie bedzie miala miekkiego zawiasu jak od czasu do czasu wyskocze na niego a wiado yz to sprzety wlasnie na tor i czy nie zabraknie mocy wr-ce tak jak wczesniej pisales a tak to bede raczej latal po lasach no wr ma swiatla i jak wieczorem bede wracal to sie przydadzą noi nie wiem ktory z tych trzech a chce dobrze wybrac zeby nie żalowac.
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez henio12323 » 6/1/2011, 21:48

tak :D no logiczne że jak YZ jest mocniejsza to jest tez drozsza w utrzymaniu :D honda wysokoobrotowa ? od kiedy xD jak 4T to kazda ciagnie równo z dołu. tyle że honda niestety nie pokazała fajnych 250 w 4T. nie do konca... yz to moto na tor tak - ale WR ma równie dobre zawieszenie bo to nie jest motor na ulice choc ma homologacje tylko na rajdy typu cross country. gdzie masz długie proste ale zdarzają sie spore hopki itp. ja tam mam kata exc 525 niby hard enduro na rajdy itp ale po torze super mi sie śmiga, jeździłem z WR 250, z CRF X 450 i równo smigalismy po torze. nie było ze którys lepszy ( no wiadomo mój bo najmocniejszy no i tamci kierowcy to raczej doroślejsi odemnie ludzie którzy nie latają aż tak sportowo jak ja - przynajmniej sie staram a oni pół turystycznie pół sportowo :D ) zawiasem sie nie martw. i tak pewnie bys nie wykorzystał 50 % zdolnosci zawiasa w WRce. a byc moze że w yzfce siedzi taki sam jedynie sie moze wstępną twardoscią róznic. co do mocy YZ jest dla tego na tor. bo ma krótkie biegi jest nieco lzejsza bo na torze nie wymagaja świateł - WR jest na rajdy gdzie swiatła muszą byc. no i tyle z róznic. wiec yz mniej wyciska gdyż ma krótkie biegi żeby lepiej przyspieszała. WR moze miec podobnie z mocą ale ma długie biegi żeby wyciskała wiekszy v max przy zachowaniu mocy odpowiedniej do jazdy w kazdym terenie. na pewno mocy ci nie zbraknie choc yz ma jej wiecej dostępnej na kazdym biegu :D nie wiem czy dobrze zrozumiale napisałem xD czuje że sie 10X pofubiłem ale juz mi sie nie chce poprawiac ;D po prostu yz - na tor, oczywiscie lasy tez ale WR znosi lepiej długie proste dlatego jak masz latac wiecej po lasach i w drugiej kolejnosci tor to WR bedzie lepsza. z kolei EXC 125 to super motorek i tu i tu. oczywiscie tez bardziej nadaje sie na lasy jako że brat SX nadaje sie bardziej na tor :D i dochodzi jeszcze taka kwestia - ja tak mówie ten na tor ten na las. a prawda jest taka że kupisz sobie hard enduraka i na torze bedziesz smigał aż miło. jak nie jeździsz wyczynowo to bym brał hard enduro a nie full crossa. sam mam własnie ktma a miałem full crossy wczesniej. fullem super w terenie i zwłaszcza na torze lekki zwinny. ale ktmem całkiem inna bajka jazda. zwłaszcza w lesie moment osiaga zadana predkosc mocy nigdy nie zbraknie piachy takei czy owakie to 0 problemu. z kolei SX 525 niby to samo a v max ma duzo gorszy i 4 biegi no na pewno tym wjedziesz po pas w błoto i koła nie zatrzymasz ale EXC tez dało by sie przez to przeprawic :D i jeszcze crossówki maja tak krótkie biegi żeby z winklów momentalnie sie zbierały zobacz zakręty 180stopni na torze oni z nich jak z procy wychodza. raczej tobie jak nie zalezy na czasówkach takie wychodzenie z winkli nie jest potrzebne :D kurde ale sie rozpisałem no nic :d miłem lekturki :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez feen1 » 6/1/2011, 22:58

sprzedam kawasaki kx 85 nr gg 19900003 !!!
feen1
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/1/2011, 22:41
Lokalizacja: żywiec

Postprzez henio12323 » 6/1/2011, 23:09

ogłos sie w odpowiednim miejscu. masz dział sprzedazy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez arti16 » 7/1/2011, 13:22

Jeśli boisz się o moc w wr to po kilku zabiegach można ją odblokować i będzie taka sama moc ja w yzf :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez ganek_95 » 7/1/2011, 14:09

Honda jest wysokoobrotowa ale nie chodzi o to ze siega az 13 tys rpm tylko za lubi wysokie obroty aobacz sobie test na tej stronie sx 144 vs crf 250r i wlasciciel mowi ze jesli ktos woli isc od dolu i krotkie biegi to yamaha jesli ktos lubi cisnac gaz i wkrecac na obroty to honda. A co do wyboru to dzieki za pomoc. prz mojej jezdzie wezme hard enduro no bo gdybym mial wiecej torow w okolicy to wybral bym cosoowke a bede smigal po lasach i terenie bo mam 2 km za domem poligon wedrzyn to wr bardziej sie sprawdzi i jesli mowisz ze zawiasem mam sie nie martwic to ok. Raz na jakis czas wskocze na tor , ale glownie to lasy. Teraz to juz sie tylko zastanowie ktory bo nigdy nie jezdzilem 2t exc i jest lekki to moze jego wezme a pozniej wr. To mowisz ze yz bierze wr choc ten sam silnik??
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez henio12323 » 7/1/2011, 14:34

ale nie ma co porównywac sxz 144 do CRF 250 bo logiczne że CRF ciagnie z dołu bo to w koncu 4T. ale porównując jazde w terenie czy ja mam exc 525 czy ten kumpel crf x 450 to równo kręcilismy. o kręcenie chodzi na jakich obrotach masz dostepny pełeną moc i moment obrotowy. 4T duze są strojone żeby od 1500 obrotów juz rwały jak nalezy - skoro CRF jest nastawiona na wyzsze obroty to ma moze kilka obrotów wyżej najwiekszy moment ale to niczego nie zmienia dla twojej amatorskiej jazdy nie ma to zadnego znaczenia. kazdy cross i hard enduro lubi wysokie obroty :) i założe się że gdybys dosiadł yzf 450 a CRF 450 to bys nie czuł zbytnio różnicy :) roznice poczuje zawodnik pod który sie stroi motor, zresztą motor tez sie stroi indywidualnie pod tor lub trase a raczej nikt z normalnych smiertelników tak nie robi wiec róznice w obrotach i ciągnięciu moto z dołu czy nieco wyżej to 0 róznicy :D

tak yz bedzie na pewno mocniejsza raz że ma krótsze przełozenia, dwa że jest lżejsza 3 że ma specyfike silnika zestrojoną pod tor mx. WR ma nieco spokojniejszy silnik bo po co ci nagłe rwanie do przodu na trasie lepiej żeby liniowo aczkolwiek i tak agresywnie oddawała moc.
ja tu tak pisze mozesz pomyslec że ta róznica jest potęzna - jest ale tylko dla zawodowca. jak siadłbys na WR i na YZ to bys aż tak ogromnej róznicy nie poczuł.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr