Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 19/8/2014, 21:23

crossówki - przede wszystkim stare 2003 to są praktycznie sprzety zabytkowe, jeżeli mowa o 4T. zazwyczaj stare technologie, kiepska wytrzymałosc, może nie wtedy ale teraz na pewno ciezko o zdrowe moto. i osobiscie w 4T z tego roku bym sie nie pchał :D co innego 2T mozna bo są tanie i jakośtam jezdzą :D jak dla mnie crossówki to praktycznie wszystko obojętne, honda ktm yamaha, kazdy ma swoje drobne wady i zalety, może jakis zawodnik ma jasno postawioną wiedze co dla niego lepsze co gorsze, wg mnie dla amatora to kompletnie obojętne, to i to kosztuje duzo, to i to duzo pali, to i to sie podobnie psuje. i podobnie jeździ
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez filippo20 » 20/8/2014, 17:50

Witam !
Czego byście szukali za około 7500zł ?
Ja narazie jestem za yz125/yz250f (jeszcze nie wiem który :P ) co jeszcze mogę szukac w tej cenie . Motocykl przeważnie do lasu .
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37


Postprzez henio12323 » 20/8/2014, 20:20

za 7500 mozna szukac obu spokojnie, bo i to i to kupisz, ale 2T bedzie w lepszym stanie raczej

tylko że te sprzety kompletnie sie do lasu nie nadają, tylko na tor. jak z yamahy to model WR ale 7500 to raczej cięzko bedzie cos ciekawego, moze ktma exc 125tka bys wyrwał w stanie do jazdy i duzo lepsze to bedzie moto do lasu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 29/8/2014, 10:21

Henio dlaczego 2T do lasu się nie nadaje ? większość użytkowników 2T twierdzi że zero-jedynkowy system oddawania mocy w tego typu silnikach to mit. Ponadto mowa o (KTM EXC) dzięki zmiennym mapom zapłonu i zmianie ustawień jakiejś sprężyny w gaźniku motocykl może charakterystyką działać bardzo podobnie do 4T. wszyscy twierdzą jednoznacznie - słaby dół to mit, motocykl ciągnie od początku. Mowa oczywiście o nowszych motocyklach 2T po roku 2008. Nie miałem okazji czymś takim się poruszać i każda informacja jest dla mnie przydatną.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 29/8/2014, 20:06

ale wyżej jest mowa o YZ które nie ma zadnych map, i działa tylko zero jedynkowo ;P

EXC masz racje ma mapy chociaż one tutaj nie mają znaczenia bo nawet bez map zadnych EXC jest 10X lepsze do lasu niż crossowy np SX. to nadal na długie proste są kiepskie bo mają małe prędkosci przelotowe, 250tka w 4T i 250 w 2T mimo sporej róznicy mocy podejrzewam że polecą podobnie na prostych, 2T ma przewage w trudnym terenie z powodu niższej masy, niższego srodka cięzkosci itp.


słaby dół - siądź sobie na EXC z początku produkcji powiedzmy te 98 rok, a siądź na ktma z 2014 roku..... i zobacz czy bedzie dobry dół w tym starym.... stare to chodza jak szalone, nic nic a nagle pełen but i nie wiadomo co sie dzieje. nowsze rzeczywiscie mają o niebo lepiej wygładzony dół i moment przejścia, ale w porównaniu do 4T nie ma nadal porównania ;P pozatym duzo lepszy dół ok - ale to kastruje mocno górę, i stare 2takty aż miło się kręciło, a weź pokatuj nowego dwutakta, wyje ryczy a nic nie jedzie :D wiec podobnie jak 4T.

miałem okazje potestowac troche nówke salonowego EXC 200 2013/4 i fakt pyrkam np 1-2 bieg daje gazu od razu staje na koło przed przeszkodą, wiec przeszkody typu belki, kłody itp pokonuje sie łatwo. moto bardzo przyjemnie, siadam i czuje sie jakbym jeździł nim dłuższy czas, wszystko zachęca do jazdy ale do technicznej. jak tylko sie wyjedzie na prosta, silnik wyje, słabnie ( nie daje rady na przelotach, po prostu trzeba kręcic ) wiec jak ktoś chce sobie zrobic np 100-150 km dziennie przelotów po lasach to na pewno taki motocykl ani zaden inny w 2T nie bedzie przyjemnym wyborem, 4T tutaj zachowuje sie duzo płynniej. co innego jak sytuacja sie odwraca, trzeba zrobic dziennie 3-4 km wąwozem, wtedy 4T wygląda mizernie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez AvroFM » 2/9/2014, 16:46

Siemka. Jakie Enduro polecicie na początek? Mam A2 (w końcu się udało), i szukam enduro czasem miasto, głównie teren. Co myślicie o Gas Gas EC-F 250? Lub może Husqvarna FE 250? Co polecicie, oczywiście z homologacją?
AvroFM
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 18/4/2014, 14:27

Postprzez henio12323 » 2/9/2014, 19:51

a ile masz kasy, gdzie chcesz tym jeździc, ile masz kasy na utrzymanie motocykla w sezonie i A2 to jakie pojemnosci maksymalnie ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez AvroFM » 3/9/2014, 16:15

A2 to moc 35 kW i stosunku mocy do masy 0.2kW/kg. Kasy tyle ile będzie trzeba, ale jak najmniej, byle by był jak najbardziej bezawaryjny. Ze względu na stosunek mocy do masy patrzę na 250 w 4t (dwusuwy zbyt dużo palą). Co polecicie? Cena na początku to +/- 10tyś + 2tyś na kask, spodnie, buty, buzer, rękawice i gogle.
AvroFM
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 18/4/2014, 14:27

Postprzez odiro » 3/9/2014, 18:10

Mało awaryjny ? Zaproponował bym Ci Suzuki DR-Z 400 S (40KM i 132kg) lub taką jak mam ja wersje E (50KM i 119kg) którą też można dorwać na A2 lub zdławić . Ciutkę mocna na 1 moto :P

z bezawaryjnych klasyków w miarę nie ciężkich (zależy od wersji) są jeszcze Yamaha TT-R 600, Hondy serii XR 250/400/600/650, KTM LC4
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez AvroFM » 3/9/2014, 18:29

Hmm... Trochę zbyt ciężkie i duża pojemność... Może coś mniejszego? 250cc ew. 350cc? Aż tak narazie na mocy mi nie zależy, byle było te +/- 30KM.
AvroFM
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 18/4/2014, 14:27

Postprzez odiro » 3/9/2014, 18:53

Coś lżejszego to z najdziesz w hard enduro gdzie serwisy są dosyć częste. 40 KM w tych motorkach to nie jest przerażająca moc. Warto znaleźć takki motorek w okolicy i po prosu się przejechać czy Ci odpowiada moc.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez henio12323 » 3/9/2014, 21:08

dla mnie DRZ była by tu na prawde ciekawym sprzetem
jest jak zadbana ( a za tą kase powinna byc ) to praktycznie bezawaryjna, a ewentualne remonty są rzadkie i smiesznie tanie. w porównaniu do hard enduro mimo że pojemnosc i czasam moc wieksza, to sprzet nie jest trudny do opanowania. moc oddaje w miare liniowo, nie ma zadnego narwanego systemu oddawania mocy.

możesz popatrzeć tez nad kawasaki klx 250, silnik praktycznie identyczny jak w DRZ tylko że mniejszy. sprzecik też fajny ale mało popularny, ciezko cos ciekawego znaleźć a czasami przez jakis czas nie znajdziesz ani jednej sztuki na sprzedaz :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez odiro » 4/9/2014, 14:52

dokładnie z kawasaki jest jeszcze oprócz 250 klx 300 oraz klx 400 który jest identyczny jak drz (Suzuki wydawane na Amerykę )
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez ZX10R » 4/9/2014, 19:10

Siema, znalazłem do kupienia yz 250 przerobioną częściowo na enduro. Oto link :

http://olx.pl/oferta/yamaha-yz-250-2t-2 ... 3qHlb.html

Czy można już coś powiedzieć o niej po wyglądzie ? I jak myślicie, jak się spiszę taka przy typowym lataniu po lesie, polach, czasami w góry na podjazdy ?
"Żyje po to, aby jeździć jeżdżę po to, aby żyć."
ZX10R
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/4/2014, 16:22

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 4/9/2014, 19:41

Wiadomo, że do lasu lepiej kupić enduro, ale żeby się wdrożyć w ten sport to trzeba od czegoś zacząć. Bardzo rzetelny opis, nie jak większość "nic nie stuka, nic nie puka, wszystko na telefon". Nicasil i selekcja A to bardzo duży plus. Ogólnie crossówka od hard enduro różni się przełożeniami, zestrojeniem silnika i zawieszenia. Jak masz niedaleko to myślę, że możesz śmiało jechać oglądać. Masz już jakieś doświadczenie z tego typu moto? Bo taka ćwiartka w 2T może zaskoczyć w terenie :)
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez henio12323 » 4/9/2014, 19:55

jak nie masz doswiadczenia ( a pewnie nie masz pytajÄ…c o to ) odpusc sobie 250 w 2T :D i tyle w temacie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 7/9/2014, 04:08

a ja mam pytanie troszkę z innej beczki ale chodzi oczywiście o off-road :) Może ktoś podpowiedzieć jak nazywa się "lejek" którym gość nalewa i spuszcza olej używany na filmie w 1:06 minuty i później ? można gdzieś to kupić ? może ma ktoś domowe sposoby zastąpienia takiego zlewaka ?

http://www.youtube.com/watch?v=P-ElCAtxpoU

Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 7/9/2014, 12:05

jak sie nazywa nie wiem, po prostu lejek tylko że do trudno dostepnych miejsc, w specjalistycznym sklepie z narzędziami zapewne dostepny. a w USA to zawsze rózne dziwne narzędzia mają, u mnie w KTMie jest kiepski dostep do spuszczania wody z chłodnicy w cylindrze pod kolankiem, w sumie odkręca sie bez problemowo, kluczyk na "patyku" i idzie ;D ale żeby nie rozlać na cały garaz trzeba kombinować, ja zawsze sobie docinam 2 litrową butelke w dziubek i pasuje idealnie ani kropelka nie spadnie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 7/9/2014, 21:57

Henio pomożesz mi w faktycznym ustaleniu roku produkcji motocykla ? Jest to Honda 250 CRF sprzedający twierdzi że z 2011r, moto na wtrysku alu rama malowanie nietypowe rockstar VIN: JH2 ME10A8 AK602126 z tego co patrzyłem to po numerze wypada 2010 ale nie wszystko potrafiłem sprawdzić, jak jeszcze można zorientować się który to rok ? tak wygląda moje moto: http://olx.pl/oferta/honda-crf-250-CID5 ... 2d1d9a52f6
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 7/9/2014, 22:22

zadzwon do dealera hondy i podaj VIN to ci powiedzą, albo szukaj stronki gdzie dekodują numer vin i bedzie podane która cyfra odpowiada za rocznik, tak samo bym szukał jak i ty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê