Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez nabuzowanyko » 14/9/2014, 14:27

kasy na zakup sprzętu mam 4500-5000zł

a ta jazda w lesie nie wygląda tak jak w przypadku np. EnduroKEX, jest to bardziej takie jeżdżenie po drogach leśnych, piaskowych, podjechać pod górkę, tak amatorsko po prostu.
nabuzowanyko
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/7/2014, 08:46


Postprzez wicherek666 » 14/9/2014, 15:56

@nabuzowanyko może napisz coś więcej o sobie ? ile masz lat ? jakie masz doświadczenia z motocyklami ? jakie posiadasz warunki fizyczne ? od siebie na początek powiem że coś co jest z roku 98 i nie nazywa się Suzuki DRZ lub jego odpowiednik od Kawasaki albo ikona którą jest Honda CR 500 - nie będzie jeździć, bo będzie zajechane i zaniedbane. Większość czasu zamiast cieszyć się jazdą i zatapiać mózg w adrenalinie, spędzisz przed kompem szukając części i zamienników oraz domowych sposobów rozwiązania całego szeregu problemów.


Coraz bardziej czuję nieodpartą chcicę na rywalizację w motocrossie :) Kocham enduro, to moja pasja, ale odkąd mam full-cross ... zaczynam czuć w sobie bestię.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska


Postprzez henio12323 » 14/9/2014, 17:36

nie wiem co to endurokex, obojętne czy jeżdzenie tak czy hardcorowo, KX działa zero jedynkowo - albo gaz na maxa albo nie dajesz w ogóle, praktycznie nie da sie jechac na pół gwizdka . a pyrkanie też szkodzi dla silnika. pozatym jest niski V max, wiec jechac te 60 km/h to obroty juz musza byc spore. twoja decyzja tylko mówie Ci jak jest, miałem CR 250 do lasu ( swietny pomysł na któreśtam moto z kolei ) niby fajnie na prostej przywaliłem to na wsi kazdy mnie słyszał i był szpan, ale potem "zmądrzałem" i kupiłem enduro i była to przesiadka kosmiczna wręcz, 10X lepiej mi sie lata na enduro po lesie, jazda sprawia przyjemnosc. kolega to samo zawsze cross cross, a teraz też na EXC gania i sobie chwali taką jazde w lesie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Enduro 125 !

Postprzez Kacur84 » 15/9/2014, 13:49

Siemka Panowie !
Mam 16 lat i moje preferencje z motocyklami to skuter 50 ccm więc zamierzam spróbować czegoś nowego chodzi mi o dość Hardcorowe Enduro, i tu zaczyna się Długa Droga Pod Górkę, ponieważ dość mocno zastanawiałem się nad kupnem DT 125 ale 2T to dość porządne koszty więc pomyślałem nad XT 125. Bardzo proszę o odpowiedź, bądź doradzenie mi czegoś innego. :)
Kacur84
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/9/2014, 13:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dawidsx » 15/9/2014, 15:35

Co kupić??
Głównie ostry leśny teren,strome podjazdy.
4t,minimum 2007 rok,do 10.000zl
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez wicherek666 » 15/9/2014, 18:30

Co może się stać silnikowi gdy zalałem go większą ilością oleju ? jest troszkę ponad maksymalny stan na miarce ? czy objawami takiego błędu może być gorsza praca silnika na biegu jałowym, zimnym silniku zaraz po odpaleniu ? Czy nadmiar oleju może doprowadzić do tego że silnik zgaśnie sam z siebie chodząc na luzie przez chwilkę po odpaleniu ? mowa oczywiście o 4T.


Co do DT to polecam, fajny sprzęt i myślę że jak na 16lat będzie idealny po 50CC, przyjemny ale jak się chce, to szybko się go ogarnia i chce się czegoś więcej. Swoją drogą jak do lasu to mogę szczerze powiedzieć że to moto idealne dla kogoś kto zaczyna przygodę. Później polecam szukać EXC najlepiej 4T choć myślę że taki kat 2T ma także swoje plusy. Za 10K myślę że powinno się coś znaleźć, bo pojawiają się takie oferty co jakiś czas. Sam ostatnio szukałem i powiem że czaiłem się na EXC, ale pięknie to wyglądało tylko na stronie WWW w realu, wychodziła cała masa problemów o których albo właściciel nie wiedział, albo nie chciał wiedzieć. Moja rada jest taka, znajdź model pod siebie który sprosta Twoim wymaganiom, szukaj właściwej oferty, ale jak się trafi coś naprawdę zdrowego nie wahaj się - Bierz. Mi tak przeszedł obok nosa świetny exc z 2009r i był blisko mojego miejsca zamieszkania. Drugi raz trafił się full-cross i tym razem błędu nie popełniłem mimo że chciałem kupić hard enduro. Mimo wszystko jak na razie jestem zadowolony.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 15/9/2014, 18:55

kacur84 - hardcorowe enduro i wymieniasz DTtke i jeszcze słabsze XT :D ale mi hardcor, to tak jakbys powiedział że chcesz brać udział w zawodach typu nascar maluchem, niby adrenalinka bedzie ale prędkosci i możliwosci stosunkowo zerowe ;D to co wymieniłeś to są swietne sprzety to nauki jazdy, po lasach polach, czasem jakis tor ale nie są mocne, XT to raczej bardziej turystyka niz ostre latanie. DTtką jeszcze da sie cos ciekawszego polatać ale nie ma mowy o pionowych podjazdach czy ostrym hard enduro. i jeżeli koszta DTtki cie zrażają to nie wiem czy cokolwiek jest sens kupować, bo akurat to jedno z najtanszych motocykli tego typu jakie sa. XT troche tansza bo jedynie odchodzi serwis tłoka itp, ale dochodza co sezonowe koszta regulacji zaworów co jakis czas jaka wymiana łancuszka itp, i podejrzewam że w ciągu kilku lat XT wcale nie wypadnie duuuuuzo taniej.

dawidsx - pod twoje preferencje to wyjdzie tylko jakas crossówka ja tam wolałbym kupic troszke słabsze ale enduro bo sie lepiej sprawdzi, ktm EXC pojemnosc do uzgodnienia :D


wicherek - teoretycznie moze mu sie cięzej pracować, bo normalnie ( zalezy od konstrukcji ) olej praktycznie jest rozchlapywany po całym silniku, a jak jest go za duzo to jest ciezej sie silnikowi kręcic, ale jak masz troszeczke ponad stan nie powinno miec znaczenia. znaczenie ma tez np cisnienie za duzo oleju to zmniejsza powierzchnia dla gazów potrafi czasami nawet jakas uszczelke wydmuchać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 15/9/2014, 21:23

Właśnie jeździłem trochę EXC 450 2006 i KXF 250 2008 i różnica jest nie do porównania.
EXC to mistrzowski sprzęt,dużo lepiej reaguje na gaz niż crossowka(w tym przypadku KXF),rozrusznik,sześć biegów,no poprostu wszystko lepsze ale na allegro są dwa rodzaje EXC. Stare albo drogie,chyba że 2t ale nie chce 2t chociażby ze względu na spalanie i na to ze spodobało mi się to kopniecie od dołu z czterosuwa. Jeśli bym dorwal do mojego pułapu exc z minimum 2006 roku to bym brał w ciemno ale ciężko będzie.
A coś pokroju CRF450 się sprawdzi czy raczej nie polecasz? Raz na jakiś czas jest przelot 2,3 km w miarę prostej drogi szutrowej,gdzie się da bujnąc te 120-130kmh ale głównie jakieś ryzy,kamienioly czy techniczne przejazdy po lesie
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez filippo20 » 15/9/2014, 21:30

jaki kupić olej do yz250f ? I czy jak wleje 1,3 L to bedzie dobrze ?
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 15/9/2014, 21:37

dawid - to szukaj na nowej ramie od 2004 roku 2005 moze cos wyrwiesz, ja widywałem oferty typu exc z papierami za 5 tysiecy odpala jeździ ale bierze olej, silnik do remontu, wiec powiedzmy 5 tysiecy w remont ( praktycznie pół nowego silnika by było za to ) i masz igiłe. szukaj a znajdziesz :D jak ma byc SX to równie dobrze moze byc CRF :P obojętne to czy to, to jeden grzyb przy eksploatacji.

filippo - polecam motul 300V najbardziej sprawdzny olej, najlepiej brać też z pewnego źródła. co do specyfikacji jaki to zajrzyj do ksiązki serwisowej i dopasuj pod swoje warunki. co do 1.3 litra - tak czy siak kupujesz minimum 2 litry, a wlewa sie tyle ile potrzeba ( masz miarke w yamaszce pewnie bagnet ) wlewasz aż bedzie odpowiedni stan na miarce. a ile wejdzie róznie bywa, jak wymienaisz filtr albo nie to juz jest rozbierznosc czasami ponad 100 ml. jak dobrze spuscisz olej to tez moze byc drugiej setki rozbierzność to juz masz 200 ml wiec moze nie 1.3 tyko 1.5 litra wejdzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 15/9/2014, 21:38

Nie polecam brać w ciemno, bo to nie jest tani sport a wielu tego nie rozumie a później mamy wysyp motocykli świeżo po remoncie na popularnych serwisach aukcyjnych. Jeśli nie masz doświadczenia i sporej krzepy proponuję CRF 450 na początek odpuścić, bo to będzie naprawdę bardzo bolało :) Poza tym to cross, ale z tego co latam ze znajomymi po lasach full crossy dają radę, w większości latamy podjazdy, górki, techniczne najazdy, pasy p-poż, błotka, to co dostępne w sercu puszczy noteckiej.

Jeden z ostatnich weekendów:

https://www.youtube.com/watch?v=gmFV6Pz ... e=youtu.be
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez dawidsx » 16/9/2014, 07:15

wicherek666, mi nie chodzi czy dam radÄ™ bo o to siÄ™ nie bojÄ™ tylko czy crf nie bedzie katowany jak sx 125 w lesie.
nie jezdzilem crf 450 i nie wiem jaką ma charakterystyke w porównaniu do exc.
henio, sx'a średnio widze bo 4 biegi sam rozrusznik i wogóle :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Kacur84 » 16/9/2014, 09:09

A co moglibyście polecić mam swoje odłożone 6000 PLN, i chodzi mi o coś co się nie rozsypie na pierwszym lepszym podjeździe .
Kacur84
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/9/2014, 13:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 16/9/2014, 21:09

za 6 tysiecy na pewno nie szedł bym w nic w 4T w 2T z kolei crossówki do lasu bezsens zupełny, ( jeszcze 4T potrafią dawac rade ) w sumie za 6 tysiecy to mozna dobrą tylko yamahe DT 125 wyrwac :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wicherek666 » 17/9/2014, 05:47

w sumie za 6 tysiecy to mozna dobrÄ… tylko yamahe DT 125 wyrwac Very Happy


Nawet bardzo dobrą bym powiedział :) szukaj suzuki DRZ to odpowiedź dobra na większość pytań.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez Mroyo203 » 17/9/2014, 16:28

Witam. Zamierzam kupić jakieś moto do jazdy tylko po polach/lasach i chciałem kupić KTM SX 125, ale poczytałem sporo tematów i widzę, że jest to drogie w utrzymaniu, bo aż co 30 godzin trzeba zmieniać tłok :O Będzie to mój pierwszy cross i nie wiem co polecacie innego. Chyba, że ten KTM SX 125 jeżdżąc tak amatorsko tylko da radę bez problemu przejeździć sezon? Wypowiedzcie się :)
Mroyo203
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2014, 16:25

Postprzez henio12323 » 17/9/2014, 19:44

poczytałem wiec powinienes na wszystko dostac odpowiedź.

sx nie nadaje sie na pola i lasy, tłok sie wymienia max co 50 mth później to tylko strata kasy trzymac taki tłok. lepiej do lasu kupic EXC, drozszy w zakupie ale tanszy w eksploatacji, i to nie cross tylko enduro, tłok sie wymienia co minimum 70 godzin wiec duzo wiecej mozna nalatac. moto mniej pali i jest stworzone do lasu. ale i tak koszta są bardzo duze, wiec jak masz problem z kasa na utrzymanie pomysl o czyms spokojniejszym typu yamaha DT 125, do nauki i tak w sam raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mroyo203 » 17/9/2014, 20:18

Właśnie teraz poczytałem sporo i zdecydowałem, że zostaje mi tylko EXC, ale czytałem, że pali bardzo dużo i na baku pojeżdżę na spokojnej jeździe z 2.5h, czy to prawda? W dodatku polatałbym sezon na tłoku jeżdząc tak tylko po leśnych trasach z 2 razy w tygodniu po max. 2h? A DT nie jest za słabe?
Mroyo203
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2014, 16:25

Postprzez filippo20 » 17/9/2014, 20:58

Weług mnie.
2,5h caly bak możliwe, sezon byś polatał w takim tempie . Czy za słabe? zalezy jak jezdzisz , czy na czymś jezdziles
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 17/9/2014, 21:07

mroyo - nie wiem ile bys wyjeździł. ja sezonowo robie koło 100 mth ale latam raczej sporo. a ile ty zrobisz to tylko ty wiesz ;P

skoro exc duzo pali to skąd pomysł w ogóle o SXa ? który pali wiecej ?

DT za słabe- zalezy do czego, jak masz zamiar ganiac po prostych odcinkach to moze byc nawet lepsze od EXC.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê