Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
w ktmach jak to w ktmach, nic specjalnego, jakies tam drobne wady ma, nowsze modele nie mają duzego problemu z tylnym kołem, a i tak bez wyciągania łozysk nic nie obczaisz, bo wymęczona piasta może nie miec luzu jeszcze i bedzie nie do wyczajenia przy zakupie. pozatym ja nawet jak sprzet ma jakiekolwiek wady to nie płacze, bo to po prostu norma i kazdy sprzet jakiestam drobne bolączki ma ale wszystko jest do naprawienia, to wyczynówka wiec tak czy siak kase sie pakuje w większej ilości. co do 250tki sprzet spoko o ile jeździsz technicznie ( oczywiscie rozumiem że mowa o 2T ? ) na długie proste średnio sie nadaje i troche mniej przyjemnie, przynajmniej dla mnie po 4T jak jeździłem np na exc 300 to męczarnia, 250tka jeszcze większa, ale z kolei w trudnym technicznie terenie 2T pokazuje co potrafi i jest lepszy.
delthir -
1) no to sie zdecyduj cross czy enduro bo róznica jest znaczna, crossa kupisz, hard enduro nie, soft enduro spokojnie
2) nie ma za duzo crossów 125 w 4T z tego co kojarze to yamha TT-R jest ale to taki nietypowy sprzet troche. enduro w 4T pali tyle co nic 2.5 - 5 litrów, 2T crossówka pali koło 3-4 litrów na godzine jazdy po torze, enduro 4-7 litrów, uśredniam
3) cross to motocykl bez homologacji, bez swiateł, wyspecjalizowany na tory crossowe, hard enduro to czasami praktycznie motocykle crossowe ale z homologacją swiatłami i dopuszczone do ruchu ulicznego, to są wyczynowe motocykle do scigania się, ale nie po torze crossowym, mają inne zawieszenia inne przełozenia w silnikach itp. no i soft enduro - motocykle bardziej uliczne przypominające hard enduro, spokojnie nadaje sie do polatania po lasach polach, tez dla zabawy mozna i na tor wjechac ale nie słuzą do scigania się
4) chyba wyzej wyjasniłem
5) zalezy jaki sprzet, crossówka nie mozesz, hard enduro da sie ale jazda mało przyjemna, z kolei soft enduro spokojnie mozesz leciec w trase, 125 w 2T mają prędkosci przelotowane nawet po około 100 km/ h i z takimi prędkosciami mozna latac, najwygodniej nie jest, bo ani osłony od wiatru, ani jakies wygodne nie są ale cos za cos
6) do szkoły najtaniej by wyszła jakas 125tka w 4T małe spalanie, praktycznie silniki bezobsługowe, raz na jakis dłuzszy czas zmieniasz olej i tyle. ale to juz cięzkie maszyny i słabe, kiepskie w cięzki teren, po lesnych ubitych sciezkach spopyrkac spoko. 125tki w 2T też sie nadają ale spalanie wieksze no i co jakis czas dojdzie jakis remoncik wiec cena w góre.
7) da rade, 125tka w 4T ma moc porównywalną z 50tką w 2T...
delthir -
1) no to sie zdecyduj cross czy enduro bo róznica jest znaczna, crossa kupisz, hard enduro nie, soft enduro spokojnie
2) nie ma za duzo crossów 125 w 4T z tego co kojarze to yamha TT-R jest ale to taki nietypowy sprzet troche. enduro w 4T pali tyle co nic 2.5 - 5 litrów, 2T crossówka pali koło 3-4 litrów na godzine jazdy po torze, enduro 4-7 litrów, uśredniam
3) cross to motocykl bez homologacji, bez swiateł, wyspecjalizowany na tory crossowe, hard enduro to czasami praktycznie motocykle crossowe ale z homologacją swiatłami i dopuszczone do ruchu ulicznego, to są wyczynowe motocykle do scigania się, ale nie po torze crossowym, mają inne zawieszenia inne przełozenia w silnikach itp. no i soft enduro - motocykle bardziej uliczne przypominające hard enduro, spokojnie nadaje sie do polatania po lasach polach, tez dla zabawy mozna i na tor wjechac ale nie słuzą do scigania się
4) chyba wyzej wyjasniłem
5) zalezy jaki sprzet, crossówka nie mozesz, hard enduro da sie ale jazda mało przyjemna, z kolei soft enduro spokojnie mozesz leciec w trase, 125 w 2T mają prędkosci przelotowane nawet po około 100 km/ h i z takimi prędkosciami mozna latac, najwygodniej nie jest, bo ani osłony od wiatru, ani jakies wygodne nie są ale cos za cos
6) do szkoły najtaniej by wyszła jakas 125tka w 4T małe spalanie, praktycznie silniki bezobsługowe, raz na jakis dłuzszy czas zmieniasz olej i tyle. ale to juz cięzkie maszyny i słabe, kiepskie w cięzki teren, po lesnych ubitych sciezkach spopyrkac spoko. 125tki w 2T też sie nadają ale spalanie wieksze no i co jakis czas dojdzie jakis remoncik wiec cena w góre.
7) da rade, 125tka w 4T ma moc porównywalną z 50tką w 2T...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
henio12323- dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź
To ja myślę, że będzie dla mnie dobry taki soft enduro. Yamaha DT 125 to jest soft enduro? Możesz powiedzieć jaką mocą dysponują takie softenduro 125ccm 2t? Bo ja ogólnie to chciałem tym dzierać na a1 no i ze względu na to, że te 2t chyba nie zmieszczą się w 15km to będę zmuszony brać jakiegoś ściga w 4t, a szkoda bo fajny taki enduro : ) Jakbym jeździł sobie tak spokojnie po lesie bez szaleństw to ile taka dt 125 spali, a ile w trasie przy prędkości 50km/h i 80km/h? Da radę znaleźć jakiegoś soft enduro 4t 125ccm? W sumie to ja już sam nie wiem czy chcę sportowy motocykl czy soft enduro ;/
To ja myślę, że będzie dla mnie dobry taki soft enduro. Yamaha DT 125 to jest soft enduro? Możesz powiedzieć jaką mocą dysponują takie softenduro 125ccm 2t? Bo ja ogólnie to chciałem tym dzierać na a1 no i ze względu na to, że te 2t chyba nie zmieszczą się w 15km to będę zmuszony brać jakiegoś ściga w 4t, a szkoda bo fajny taki enduro : ) Jakbym jeździł sobie tak spokojnie po lesie bez szaleństw to ile taka dt 125 spali, a ile w trasie przy prędkości 50km/h i 80km/h? Da radę znaleźć jakiegoś soft enduro 4t 125ccm? W sumie to ja już sam nie wiem czy chcę sportowy motocykl czy soft enduro ;/
- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
tak yamaha DT to soft enduro, 0-30 koni mniej więcej, zaleznie od motocykla, tuningu stanu itp itd. fabryczna yamaha DT 125 odblokowana ma koło 25 koni z tego co pamiętam. znajdziesz na pewno jakies sztuki zablokowane do 14 koni chyba i wtedy się spokojnie mieszczą. jak scigacze - to zmien dział. spalanie DTtki 4-7 litrów. nie wiem ile przy prędkosciach bo nikt nie jedzie 100 km jedną prędkoscią. da rade znaleźć ale są o połowe słabsze i cięzsze np yamaha XT, honda XR XL suzuki DR,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
osobiście polecam yamahę DT na początek przygody z off road (nie wiem jak najpopularniejsza 125 R, bo ja mam inną) ale to fajne i przyjazne soft enduro. Żadnych częstych wymian, tanie i rzadkie remonty, bardzo dobre i dobrze przemyślane zawieszenie, prosta elektryka, i praktycznie każdą naprawę idzie zrobić samemu. Ostatnio np: miałem wyciek paliwa z zbiornika - 2 dni i po robocie użyłem tylko: Lutownica (duża kolba), cyna, kwas akumulatorowy, akryl w spreju etc. Części są powszechnie dostępne w internecie. Generalnie uważam że dużo się nauczyłem jeżdżąc tym motocyklem, nie jest narywisty idzie go polubić i nad nim zapanować w sposób dający dużo frajdy z jazdy w trudnym terenie.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
hehe potwierdzam słowa kolegi wyżej, o to własnie chodzi, sprzęt łatwy w naprawie to dobrze bo można się nauczyć podstaw. potem kupisz moto za 20 tysiecy i nie bedziesz się bał łap wepchać. a mechanicy tylko czekają na laików totalnych ;D
co do DT, ona normalnie fajnie pyrka, ale jak się posciąga zbędne graty, swiatła, akumulator, podnóżki pasażera itp itd.... to dopiero sprzęcik fajnie sie prowadzi ;D
co do DT, ona normalnie fajnie pyrka, ale jak się posciąga zbędne graty, swiatła, akumulator, podnóżki pasażera itp itd.... to dopiero sprzęcik fajnie sie prowadzi ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
To jakby Pan Moderator pisał o mim moto https://imagizer.imageshack.us/v2/530x9 ... hjzaC7.jpg zdjęcie troszkę lipa bo robione o 4 rano ale jak ktoś zna DT to już wie o co chodzi
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
Zastanawiam się nad zakupem maszyny, która posłużyła by mi przy wypadach do lasu, na pola czy też tor. Wszystkie te 3 miejsca są dostępne w mojej miejscowości.
Do wydania mam ok 4200+/- zł. Byłby to mój pierwszy motocykl, chciałbym coś, co posłużyłoby mi długo i było w miarę ekonomiczne. Dual-Sport/Enduro?
Do wydania mam ok 4200+/- zł. Byłby to mój pierwszy motocykl, chciałbym coś, co posłużyłoby mi długo i było w miarę ekonomiczne. Dual-Sport/Enduro?
- Freezak
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 12/8/2010, 09:39
- Lokalizacja: Ateny
dual sport to enduro ;P i tego szukasz, obojętne co kupisz, byle było zadbane itp, yamaha dt, ktm lc2, kmx, crm, rx, wre i jeszcze kilka innych o których zapomniałem ;P najlepjej 125tka w 2T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
ja chciałbym jeszcze zapytać o EXC 250 jak to się zbiera na koło ? czy każde gwałtowniejsze odkręcenie manetki wiąże się z utratą przyczepności (driftem ) lub wybiciem przedniego koła w powietrze ? ( osobiście: mam nadzieję że tak i to że do czwartego biegu tak idzie ) czy trzeba szarpać, strzelać ze sprzęgła żeby poszło na gumę ? nie miałem okazji jechać hard enduro lub full crosem 2t w tej pojemności, ale 4t full cross całkiem sprawnie taką frajdę szło zorganizować.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
Freezak napisał(a):Zastanawiam się nad zakupem maszyny, która posłużyła by mi przy wypadach do lasu, na pola czy też tor. Wszystkie te 3 miejsca są dostępne w mojej miejscowości.
Do wydania mam ok 4200+/- zł. Byłby to mój pierwszy motocykl, chciałbym coś, co posłużyłoby mi długo i było w miarę ekonomiczne. Dual-Sport/Enduro?
w ubiegły weekend miałem okazję jechać Suzuki DR 650 - fantastyczny motocykl. Jego właściciel to mój bardzo dobry znajomy i z tego co mówił to jego maszyna spisuje się doskonale na traktach leśnych i na off road, serwisy i remonty ograniczają się praktycznie tylko do wymiany oleju (o tym trzeba pamiętać i kontrolować poziom oleju bo rozrząd chodzi na panewce i minimalny brak smarowania może się fatalnie skończyć) oraz czyszczeniu airboxa. Sporadycznie warto skontrolować luzy zaworów. Jedynym mankamentem jest masa tego motocykla, i na tor raczej się nie nada, ale coś za coś. Co do spalania to nie pytałem i nie wiem (bo nie szukałem) ale myślę że swoje potrafi chłapnąć. Swoją drogą uważam że ten motocykl jest godny uwagi z racji choćby tego że w pewnych kręgach jest kultowy. Brał wielokrotnie udział w rajdach Dakar i tam spisywał się rewelacyjnie. Co do ceny motocykla to myślę że każdy coś powinien znaleźć.
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
exc 250 ale jakie 2T czy 4t bo róznica spora. na koło sie staje akurat techniką jazdy nie mocą silnika...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
tak jak wyżej piszę, mowa o modelu EXC 250 to dwusuwowy motocykl enduro od KTM ... możesz napisać co masz na myśl pisząc bo "róznica spora" i "na koło sie staje akurat techniką jazdy nie mocą silnika..." wiesz że w 2T także tak jest ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
- wicherek666
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
- Lokalizacja: Wielkopolska
no bo exc 250 w 4T jest sporo słabszy niz exc 250 w 2T. co do gumowania - przy stawaniu na koło i w 2T i 4T nie liczy sie moc a technika, praktycznie bez dodawania gazu mozna postawic moto do pionu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witajcie
Interesuje mnie zakup motocykla do zabawy, głównie polne drogi, lasy, opuszczone żwirownie. Moto używane 3-4 razy w miesiącu. Mam 21lat 184cm 76kg, doświadczenie w terenie małe (a to z dróg publicznych raczej się nie liczy). Kilka jazd na KX`ie 250, CRF 250, DT 125, i kilkoma quadami. Budżet 10-11 tyś (chciałbym się zmieścić z ciuchami).
Interesuje mnie zakup motocykla do zabawy, głównie polne drogi, lasy, opuszczone żwirownie. Moto używane 3-4 razy w miesiącu. Mam 21lat 184cm 76kg, doświadczenie w terenie małe (a to z dróg publicznych raczej się nie liczy). Kilka jazd na KX`ie 250, CRF 250, DT 125, i kilkoma quadami. Budżet 10-11 tyś (chciałbym się zmieścić z ciuchami).
-
sebawq - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
- Lokalizacja: Wlkp.
hmm jak bedziesz w miare mało uzywał, i nie chciał za duzo wydawac to kup jakies hard enduro w 4T, takie sprzęty są doskonałe na takie warunki, są to wyczynówki wiec utrzymanie sporo kosztuje, ale jak nie katowany to starczy ci na długo. tutaj moje typy to ktm exc, yamaha WR za tą cene. nawet 250tka w 4T w zupełnosci wystarczy,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Będzie to raczej sprzęt do odstresowania się, a jak wiadomo w terenie frajda jest po prostu większa. Co do kosztów utrzymania wiadomo im mniej tym lepiej, ale w razie gdyby przydarzyła się poważniejsza awaria mam drugie moto, więc to mogłoby teoretycznie poczekać na przypływ gotówki. A Yamaha YZF? albo wspomniana wcześniej CRF`ka, czy te motocykle nie nadają się na wyprawy które wymieniłem?
-
sebawq - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
- Lokalizacja: Wlkp.
to są crossówki, nie nadają sie do jazdy enduro. no i są zdecydowanie ddroższe w eksploatacji... hard enduro są nieco tansze i dają wiekszą frajde i wiecej mozliwosci w takim terenie...
no chyba że na prawde chcesz mieć tani sprzęt to suzuki DRZ 400, nie jest to wyczynówka ale w zupełnosci do polatania wystarczy
no chyba że na prawde chcesz mieć tani sprzęt to suzuki DRZ 400, nie jest to wyczynówka ale w zupełnosci do polatania wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
czy WR czy exc - klasa ta sama, ale wg mnie ktmy sÄ… lepiej zrobione, przynajmniej za ta kase.
co do ktma pojemnosc do odrębna sprawa. i dopasowac to trzeba pod warunki. 2t są spoko jak chodzi o techniczną jazde, na długie proste odcinki jest kiepska. z kolei 4T są lepsze na dalsze przeloty, ale są stosunkowo cięzsze wiec troche trudniejsze przy technicznej jeździe. oczywiscie mowa o typowo technicznej jeździe, jak sobie bedziesz pyrkał po żwirowniach to większego znaczenia nie ma, ale jak dla mnie lepsze moto to 4T w tym przypadku.
DRZ mocowo wypada w sumie podobnie, troche mniej agresywnie moc oddaje, ale jest odczuwalnie cięzsza, póki sie nie skacze itp to też duzego znaczenia to tak na prawde nie ma, a moto jest kilka razy tansze w utrzymaniu.
co do rejestracji - prędzej czy później sie przydaje ;D
co do ktma pojemnosc do odrębna sprawa. i dopasowac to trzeba pod warunki. 2t są spoko jak chodzi o techniczną jazde, na długie proste odcinki jest kiepska. z kolei 4T są lepsze na dalsze przeloty, ale są stosunkowo cięzsze wiec troche trudniejsze przy technicznej jeździe. oczywiscie mowa o typowo technicznej jeździe, jak sobie bedziesz pyrkał po żwirowniach to większego znaczenia nie ma, ale jak dla mnie lepsze moto to 4T w tym przypadku.
DRZ mocowo wypada w sumie podobnie, troche mniej agresywnie moc oddaje, ale jest odczuwalnie cięzsza, póki sie nie skacze itp to też duzego znaczenia to tak na prawde nie ma, a moto jest kilka razy tansze w utrzymaniu.
co do rejestracji - prędzej czy później sie przydaje ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kurde trudniejsze niż myślałem chyba w grę wchodzi już tylko 4t. KTM zawsze mówił mi jedno: jesteśmy Austriakami i wiemy jak wygląda moto do latania w terenie. Od zawsze kojarzy mi się z porządnym wykonaniem(co zresztą potwierdzają, wszelakie testy w gazetach motocyklowych). Z drugiej strony spotkałem się z opinią, że części są droższe niż do konkurentów z Japonii (nie zgłębiałem tematu, gdybyś mógł podać jakiś przykład o ile miałeś do czynienia z kupnem części do jednego i drugiego sprzęta)
-
sebawq - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 31/7/2014, 07:10
- Lokalizacja: Wlkp.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości