Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Cześć Panowie
Chcę zacząć temat śmigania offowego i przymierzam się do swojego pierwszego brudasa.
Po przewertowaniu netu skłaniam się do hard enduro i silnika 4t i na ten moment wybór pada na Hondę CRF250X lub KTM'a EXC 250 4t lub 350
Doradźcie w jakim kierunku myśleć
Moje parametry 185 cm 110+ kg. Sporo nawiniętych kilometrów na szosie (głownie szlifierkami) Off - doświadczenie zero
Kasa nie jest czynnikiem blokującym. W ostateczności mógłbym pokusić się o moto nowe, ale nie wiem czy jest sens do nauki?
Edit: przeznaczenie - nauka jazdy i amatorskie śmiganie początkowo w prostym, a z czasem coraz trudniejszym ternie leśno/polno/piaskowo/błotnym.
Chcę zacząć temat śmigania offowego i przymierzam się do swojego pierwszego brudasa.

Po przewertowaniu netu skłaniam się do hard enduro i silnika 4t i na ten moment wybór pada na Hondę CRF250X lub KTM'a EXC 250 4t lub 350
Doradźcie w jakim kierunku myśleć
Moje parametry 185 cm 110+ kg. Sporo nawiniętych kilometrów na szosie (głownie szlifierkami) Off - doświadczenie zero

Edit: przeznaczenie - nauka jazdy i amatorskie śmiganie początkowo w prostym, a z czasem coraz trudniejszym ternie leśno/polno/piaskowo/błotnym.

- Arghor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
- Lokalizacja: łódzkie
idziesz w bardzo dobrym kierunku, możesz też popatrzeć na 125 2t ale te co podałeś też będą dobre. Jeszcze jest yamaha wr 250 f i husqvarna te 250.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
125 w 2T przy tej wadze ? słabo to widze ;D 250 to minimum w 4T żeby to sensownie jechało i nie muliło silnika ( bo to dla niego też nie zdrowe ) hard enduro to bardzo dobry wybór. kwestia czy nowe czy uzywka nalezy do Ciebie. musisz tylko brac pod uwage ze po zakupie warto by dać zawieszenie na serwis i dopasowanie minimum spręzyn pod Ciebie. bo normalnie sa do jakis 80 kg.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Szukam Hard Enduro do nauki Będę jeździł po lesie/polu/piasku/czasem po błocie/. Mam 170 warze ok. 65 kg. Myślałem nad KTM EXC 125. Myślę że, w przeszłości zmienię opony na supermoto.
- Mmeemmbbeerr
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/5/2013, 18:04
- Lokalizacja: WieÅ›:P
to szukaj. nie rozumiem czego chcieć więcej ;D opony supermoto nie wiele dadzą. zeby moto odpowiednio smigał trzeba wsadzic całe koła... a w eXC 125 katować na SM - powodzenia ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam!
Szukam jakiegos hard enduro w 4t, nie mam w crossach doswiadczenia ale od malego jezdze na quadach aktualnie( renegade 800), mam 18 lat,180,i 75kg, zastanawialem sie nad yamaha yz250f, jakie 250 mozecie polecic z KTM-ow? Nie bede nim jezdzil raczej na tor jedynie po lasach itp., cena do 13-14k.
Szukam jakiegos hard enduro w 4t, nie mam w crossach doswiadczenia ale od malego jezdze na quadach aktualnie( renegade 800), mam 18 lat,180,i 75kg, zastanawialem sie nad yamaha yz250f, jakie 250 mozecie polecic z KTM-ow? Nie bede nim jezdzil raczej na tor jedynie po lasach itp., cena do 13-14k.
- velisen
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 13/6/2013, 14:39
yzf to nie enduro tylko crossówka. hard enduro - yamaha WR 250 F, ktm EXC-f 250 oba sprzety porównywalne i w zasadzie obojętne co wybierzesz - bardziej bedzie sie liczył stan techniczny uzywanej maszyny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jezeli mowa o crossówce - kupisz ale bezsensowną
tzn moto bedzie jeździło. ale po 1 skoro sie pytasz o takie rzeczy to pewnie nie masz pojęcia o jeździe w terenie, wiec bez sensu sie pchać na 250tke która Cię sponiewiera. po 2 moto jak pisałem bedzie jeździło... ale bedzie drogie w późniejszej eksploatacji. jeżeli mowa o jakims enduro to mozna wyrwac honde CRM 250 za tą kase igła nie bedzie ale bedzie jeździła i taniej na pewno niz crossówka w eksplo

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak szukam i szukam jakiegoś sensownego moto, aż tu nagle dt 125 dość blisko mnie + cylinder atheny 170cc. http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... f4dda664c0 tu ta dta warto za tą kase ?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Witam,poszukuje informacji,który z tych motocykli jest bardziej wytrzymały/mocny i dobry jakościowo.A mianowicie mam na oku dwa w bardzo dobrym stanie technicznym motocrossy yamahe yz 125 2002r za 4900(do negocjacji)zostało w nim zrobione : przednie zawieszenie,silnik + tylny amortyzator,zostały wymienione panewki Allbays uszczelniacze zbieracze ATENA oraz olej,nowy napęd zebatki i łańcuch DID MX.
Kierownica Renthal, eksportowany na oleju castrol power 2t I ktm-a sx 125 2004 r który ma tuningowane rzeczy takie jak : dyfuzor+końcówka tłumika DOMA RACING,membrana VFORCE,złota głowica VHM,kierownica RENTHAL,pompka sprzęgła PULSE,osprzęt MAGURA,złoty korek wlewu paliwa kosztuje 5999zł(do negocjacji). Oby dwa sa w bdb stanie,którego wybralibyście yamaha właśnie konkuruje z ktm. Którego waszym zdaniem lepiej kupic bo juz sam nie wiem co robic yamaha podobno najlepsza duzo osób jeździ i nie narzeka i jest większa.Pozdrawiam Adrian licze na waszą pomoc
Kierownica Renthal, eksportowany na oleju castrol power 2t I ktm-a sx 125 2004 r który ma tuningowane rzeczy takie jak : dyfuzor+końcówka tłumika DOMA RACING,membrana VFORCE,złota głowica VHM,kierownica RENTHAL,pompka sprzęgła PULSE,osprzęt MAGURA,złoty korek wlewu paliwa kosztuje 5999zł(do negocjacji). Oby dwa sa w bdb stanie,którego wybralibyście yamaha właśnie konkuruje z ktm. Którego waszym zdaniem lepiej kupic bo juz sam nie wiem co robic yamaha podobno najlepsza duzo osób jeździ i nie narzeka i jest większa.Pozdrawiam Adrian licze na waszą pomoc

- adix22904
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22
1) nie ma co wymieniać elementów jakie zostały wymienione bo to sie mija z celem. maszyna 2-3 letnia jest juz po wymianach wielu. 2002 rok to kilkanascie remontów
wiec norma.
jakbys poczytał kilka tematów to bys wiedział - obojętne co kupisz. wszystko to dobre sprzety, i liczy sie tylko kierowca, nie maszyna, zwłaszcza że jestes amatorem i nie ogarniesz moto przez pierwsze kilka sezonów tak, żeby doszukiwać sie ułamków sekundy. eksploiatacyjnie maszyny też wyjdą podobnie. no jedynie w ktmie dodatki fakt sprawiaja ze maszyna jest szybsza... ale po co ? jak amator serii zwykle nie ogarnie. a jedynie traci się przez to wytrzymałosc i zawsze nieco częsciej trzeba do silnika zaglądać. podsumowując - obojętne, yamaha sie dobrze jeździ, i ktmem tak samo, i tak samo honda kawasaki suzuki itd

jakbys poczytał kilka tematów to bys wiedział - obojętne co kupisz. wszystko to dobre sprzety, i liczy sie tylko kierowca, nie maszyna, zwłaszcza że jestes amatorem i nie ogarniesz moto przez pierwsze kilka sezonów tak, żeby doszukiwać sie ułamków sekundy. eksploiatacyjnie maszyny też wyjdą podobnie. no jedynie w ktmie dodatki fakt sprawiaja ze maszyna jest szybsza... ale po co ? jak amator serii zwykle nie ogarnie. a jedynie traci się przez to wytrzymałosc i zawsze nieco częsciej trzeba do silnika zaglądać. podsumowując - obojętne, yamaha sie dobrze jeździ, i ktmem tak samo, i tak samo honda kawasaki suzuki itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jakbyś był po ktm'a to obejrzyj dokładnie moduł zapłonowy czy nie pęknięty (bo często widzi się pęknięte a kosztują niemało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Dziękuje za informacje p.Henio i p.Krzysiu ; ) bardzo mi pomogliście ale jednak rezygnuje z yz ponieważ jest tam tuleja .. a jak pewnie wiecie w wyczynówkach w grę wchodzi tylko nicasil ; ) co do tego ze liczy sie marka tylko rider to ja doskonale o tym wiem czytam też bardzo często fora ; ) dziekuje za wszystko chłopaki ; ) jeżeli macie jakieś jeszcze dobre informacje jak o module to proszę śmiało pisać do mnie na pw albo gg (16272439) ; ) pozdrawiam Adrian
- adix22904
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22
Witam!
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego sprzętu off road. Na początek moje dane:
-waga 82kg
-174 cm wzrostu
-zerowe doświadczenie z motocyklami off road
W okolicy, w której mieszkam jest sporo fajnych lasów, dróg polnych, szutrowych, kilka wzniesień, a także niedaleko mam żwirownie. Możliwy jest wypad na tor crossowy(ale trzeba dojechać motorem w jedną stronę 20 km).
Dlatego przewiduję przez pierwsze 2-3 miesiące po zakupie sprzętu jeździć po polnych, szutrowych i lekkich leśnych trasach a potem może uderzę na bardziej wymagające trasy(ale nie będzie to teren bardzo ciężki).
Mam wielki dylemat czy na swój pierwszy motor wybrać hard enduro czy jednak pójść w soft enduro. Oto czego oczekuję od motoru:
-cena maks do 9 tys za motor(zostawiam jakieÅ› 1,5 tysiÄ…ca na remont)
-na eksploatację mogę wydać nie więcej jak 2500 zł na sezon.
-będę latał 1-3 razy w tygodniu jak czas pozwoli
-moja wiedza z dziedziny mechaniki jest całkowicie podstawowa, najbliższy profesjonalny serwis motorowy mam 22 km od domu dlatego jakichś poważniejszych napraw nie będę umiał na razie sam zrobić(wiadomo im mniej napraw tym lepiej)
-80 % teren taki jak wymieniłem, 20 % asfalt(właściwie tylko na dojazdy i czasami jakiś kawałek)
-agresywny crossowy wygląd(odpada Yamaha DT 125 i wszystko inne do niej podobne) niestety wygląd to dla mnie ważna rzecz.
-pełna możliwość rejestracji i musi mieć kierunki, lusterka itd.
Moje typy:
hard enduro(chyba jednak 2t i nie więcej jak 125 na początek bo po przeczytaniu kilku wątków z tego forum zauważyłem, że polecacie właśnie 125)
KTM EXC 125(ciężko wyrwać), Huska WR 125
Soft enduro
Yamaha WR 250 R(droga), Suzuki DRZ 400s, Huska WRE 125
Zdaję sobie sprawę z tego, że na hard enduro mogę być za słaby aktualnie.
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego sprzętu off road. Na początek moje dane:
-waga 82kg
-174 cm wzrostu
-zerowe doświadczenie z motocyklami off road
W okolicy, w której mieszkam jest sporo fajnych lasów, dróg polnych, szutrowych, kilka wzniesień, a także niedaleko mam żwirownie. Możliwy jest wypad na tor crossowy(ale trzeba dojechać motorem w jedną stronę 20 km).
Dlatego przewiduję przez pierwsze 2-3 miesiące po zakupie sprzętu jeździć po polnych, szutrowych i lekkich leśnych trasach a potem może uderzę na bardziej wymagające trasy(ale nie będzie to teren bardzo ciężki).
Mam wielki dylemat czy na swój pierwszy motor wybrać hard enduro czy jednak pójść w soft enduro. Oto czego oczekuję od motoru:
-cena maks do 9 tys za motor(zostawiam jakieÅ› 1,5 tysiÄ…ca na remont)
-na eksploatację mogę wydać nie więcej jak 2500 zł na sezon.
-będę latał 1-3 razy w tygodniu jak czas pozwoli
-moja wiedza z dziedziny mechaniki jest całkowicie podstawowa, najbliższy profesjonalny serwis motorowy mam 22 km od domu dlatego jakichś poważniejszych napraw nie będę umiał na razie sam zrobić(wiadomo im mniej napraw tym lepiej)
-80 % teren taki jak wymieniłem, 20 % asfalt(właściwie tylko na dojazdy i czasami jakiś kawałek)
-agresywny crossowy wygląd(odpada Yamaha DT 125 i wszystko inne do niej podobne) niestety wygląd to dla mnie ważna rzecz.
-pełna możliwość rejestracji i musi mieć kierunki, lusterka itd.
Moje typy:
hard enduro(chyba jednak 2t i nie więcej jak 125 na początek bo po przeczytaniu kilku wątków z tego forum zauważyłem, że polecacie właśnie 125)
KTM EXC 125(ciężko wyrwać), Huska WR 125
Soft enduro
Yamaha WR 250 R(droga), Suzuki DRZ 400s, Huska WRE 125
Zdaję sobie sprawę z tego, że na hard enduro mogę być za słaby aktualnie.
- laurente
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59
ile masz lat ? ile wzrostu ? jak chcesz moto w miare mocne i nie drogie polecam DRZ 400 w wersji E. dobre do nauki, w miare żwawe, jako 1 sprzęt to i tak bedzie z butów wyrywało
przy tym ekonomiczne. kwestia taka czy sobie fizycznie z tym poradzisz bo w terenie tak dosyc ciezkie moto ( porównując do np exc 125 ) utrzymać w ryzach nie jest łatwo.
i generalnie szedłbym w mocne soft enduro, albo hard ( w sumie nigdzie nie ma konkretnej granicy, taka DRZ E w sumie wyczynówką nie jest, ale niewiele bedzie słabsza, i cięzsza od EXC 400 np ) za tą kase powinienes poradzic sobie z eksploatacją. no i 9 tysi na zakup - też mozna cos w miare ciekawego wypatrzeć.

i generalnie szedłbym w mocne soft enduro, albo hard ( w sumie nigdzie nie ma konkretnej granicy, taka DRZ E w sumie wyczynówką nie jest, ale niewiele bedzie słabsza, i cięzsza od EXC 400 np ) za tą kase powinienes poradzic sobie z eksploatacją. no i 9 tysi na zakup - też mozna cos w miare ciekawego wypatrzeć.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości