Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez kamil90 » 1/7/2013, 15:05

Aha rozumiem. Dzięki za porady, bo dla crossa chciałem sprzedać kompa aby mieć kase ale dalej nie wiem czy warto.
kamil90
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/6/2013, 19:12


Postprzez laurente » 1/7/2013, 19:07

Nasunęło mi się jeszcze kilka pytań otóż:
1. Jest rozdział w soft enduro na 4t i 2t?Jeśli tak to który jest wart polecenia dla laika?Chodzi mi tu głównie o łatwość napraw oraz na koszty eksploatacyjne(części), bo wiadomo, że 2t w hard enduro to teoretycznie częstsze remonty ale tańsze i analogicznie 4t. Jakie są charakterystyki?

2. Jaki cel mają te plastikowe(gumowe?) czarne nakładki na amortyzatory w DRZ 400?Osłaniają przed wlatującym brudem?

3. Miałeś styczność z Kawasaki KLX 300r lub 450r?Chciałbym się coś o tym modelu dowiedzieć bo waga ich jest niska i piękny wygląd ale podobno z trwałością jest kłopot.

4. Potrzbuję więcej modeli mocniejszych i LŻEJSZYCH niż inne soft enduro wymieniliśmy już KLX 300 wersja R, DRZ wersja E oraz ewentualnie wersja S, Honda XR 400, Yamaha WR 250 R - TYLKO tutaj już znacznie słabiej z mocą.
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59


Postprzez kamil90 » 1/7/2013, 20:02

henio12323 napisał(a):kamil bez sensu cokolwiek o nich sadzić. bo moto jak moto. kazde dobre liczy sie jedynie stan mechaniczny który z aukcji jest nie do odgadnięcia.


Jeżeli budżet podniosę na 4 000 - 4200 zł znajdzie się coś w pewniejszym stanie ?
kamil90
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/6/2013, 19:12

Postprzez kris514 » 1/7/2013, 20:06

To zależy mnie np. była już yz 125 z 2004r wyniosła 4600 po pełnym remoncie (kupiłem zatarty) i sam robiłem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 1/7/2013, 20:47

1) 2T ma charakterystyke taką, że na niskich obrotach nie jedzie, ale jak sie wkręci dostaje strzała mocy i wtedy jest agresywny i często nieobliczalny. chociaz nie ma co porównywac crossówki z 2000 roku a enduro z 2012 roku np. bo dzisiejsze 2T maja bardzo wygładzoną charakterystyke, a te wieksze hard enduro czesto są porównywane do 4taktów... choc nigdy nimi nie bedą. 4T ciągnie z dołu, mozna praktycznie powiedziec że wykresem oddania mocy jest linia prosta. co jest lepsze ? pod względem nauki obsługi i remontów na pewno 2T. bo wszystkie wspolne czynnosci są praktycznie takie same, ale same remonty silnika są duzo łatwiejsze. pod względem nauki ? tutaj jest troche kwestia osobista, jedni wolną 2T inni 4T, jest też mówione że kazdy dobry zawodnik musiał kiedys przejść przez 2T. 4T dla mnie z racji wygładzonej charakterystyki jest łatwiejsze do nauki. choc sam sie uczyłem na 2T i na pcozatku kilka moto było w 2T

2) tak, kazde praktycznie moto ma jakąs osłone, wystarczy ją sciągnąc wjechac kilka razy w cięzki teren i prawie pewne że zawieszenie pocieknie ;D zwłaszcza USD

3) miałem praktycznie z 300tką bo to to samo co 250 tylko rozwiercona. 250tke serwisowałem, i polatałem kilka razy i sprzęt typowy soft enduro aktualnie, te starsze okolice lat 96 były duzo bardziej nastawione na sport. o 450 sie nie wypowiem bo to nowe moto i szczerze na oczy nie widziałem jeszcze takiego, raczej serwis nie bedzie odbiegał od innych maszyn tego typu

4) nie ma za bardzo wiecej. DRZ w wersji S to chyba najcięzsza wersja, czyli ta uliczna. wersja E jest lekka. yamaha WR też nei jest super sportowy, DRZ E jest bardziej skierowana w teren niz WR R. jest jedynie jeszcze ktm lc4 400 ( wiekszych nie biore pod uwage ) reszta albo bardzo nietypowe, albo nie opłacalne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 1/7/2013, 20:49

Siema kumpel się pyta o ten spręt pisze ze niby 98 rok a dla mnie to jakis 89 moze nawet starszy przebieg widać od razu ze cofany itd co wy na to?
http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-50-8 ... 64d24dd36b
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 1/7/2013, 21:16

moto widać nawet ładne... co do roczników z tego co wiem podobno istniały z tym wyglądem duzo później.. ale robione na rynki japonskie itp. w europie w okolicach lat 92-93 weszły juz chyba na minarellkach. ale tak czy siak moto moim zdaniem nie warte swojej ceny, 3500 za taki sprzęt. kumpel za moto w lepszym stanie technicznym dał 1200 zł, ( rózncia to tylko taka, że kumpla była pomalowana ) i jedyna róznica to taka że był legalnie na 80 cm zarejestrowany jako motocykl juz. do 2500 mozna było by dać jak na prawde dograny sprzęt. za 3500 spoko kupisz moto z okolic lat 00, jakas derbi sende czy gilere RCR i dostaniesz duzo lepsze heble, czy zawieszenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 1/7/2013, 21:30

Dzięki też było moje takie zdanie ale chciałem się upewnić na wszelki wypadek dzięki heniek ! ;) osobiście 2k bym mógł za to wyłożyc max.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez laurente » 1/7/2013, 21:56

Ok rozumiem.

1)Wolałbym jakiś 2t ALE w klasie soft enduro są jakieś powyżej 125 cm?Czy tylko 125 typu Yamaha DT 125.

2) Dlaczego nie bierzesz pod uwagę większych poj. w KTM LC np 640?Ta wersja przeważa w ogłoszeniach. Za mocna?
laurente
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/6/2013, 17:59

Postprzez henio12323 » 2/7/2013, 08:14

1) sÄ… ale nietypowe, albo stare np suzuki chyba model rmx 250 w 2T, ( swoja drogÄ… kumpel za 6 tysi takiego sprzedaje jc pw) honda crm 250.

2) tak przewaza, ale na początek i do twojej jazdy 600tka bedzie zdecydowanie za cięzka i za mocna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kamil90 » 2/7/2013, 08:51

kris514 napisał(a):To zależy mnie np. była już yz 125 z 2004r wyniosła 4600 po pełnym remoncie (kupiłem zatarty) i sam robiłem


Dzięki za odpowiedź, postaram się poszukać czegoś na allegro i wam podrzucę :)
kamil90
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/6/2013, 19:12

Postprzez Firebird » 2/7/2013, 20:44

Witam!
poszukuję motocykla do używania do jazdy po lesie, poligonach i łąkach, nie planuję jazdy po torach MX. Pewne(nieduże) doświadczenie z takimi motocyklami już mam, gdyż jeszcze do niedawna posiadałem Suzuki TS 70 i fajnie się jeździło jednak potrzebuję czegoś mocniejszego i porządniejszego i oto moje typy(dodam że mam do wydania ok.4600)
- KTM EXC 125 za 4900 jednak po kontakcie z właścicielem i pytaniu kiedy był ostatni remont powiedział że posiada motocykl 1.5 sezonu i chodzi dobrze więc nic w nim nie wymieniał, a mój budżet nie przewiduje remontu takiej maszyny
- standardowa Yamaha DT 125 którą można dostać już od 2800 jednak nie wiem czy nie będzie to zbyt mała moc, gdyż chcę używać motocykla też do jakichś podjazdów, piachu itp. a po jej zakupie sprawdziłbym blokady + planuję ukł. gianelli który można niedrogo dostać na zagranicznych aukcjach
- Suzuki DR 350 1993 - nie znam się totalnie na 4suwach i szczerze mówiąc ta pojemność z początku troche przeraża ale pisze że ma tylko 30KM (wersja 125 z 11KM odpada) i słyszałem od znajomego że się ponoć bardzo grzeją, jeśli się nie jedzie szybko - cena 4800
Dodam że mam 170cm i 70kg i 17 lat i dobrze by było gdyby był z możliwością zarejestrowania gdyż za rok robię A2. Mieszkam w mazowieckim. Rozpatrywałem także możliwość full crossa 125 jednak takie coś pali dużo i praktycznie musiałbym często szukać stacji + koszty paliwa.
Oto przykładowe ogłoszenia które opisałem:
- http://allegro.pl/ktm-exc-125-2002r-i3362569119.html
- http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... 129b20f8ef
- http://otomoto.pl/suzuki-dr-M3711347.html
Firebird
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2/7/2013, 20:32

Postprzez henio12323 » 2/7/2013, 21:17

exc za 5 tysi ciezko dorwac jeżdzącą sztuke, ale nawet jak jeździ to zawsze trzeba miec w zapasie kase na konkretny remont. to wyczynówka wiec i spore są koszta

yamaszki DT odblokowane w pełni na sport wydechu są na prawde mocne ( wpisz sobie w youtube querly, z niemiec typki lataja, i jeden z nim ma ( albo miał) yamahe dt 125, widac że ona z gazu na gume staje i spoko sobie radzi w takim terenie. a zawsze mozna powywalac swiatła itp i ją odchudzić

DR żeby ją przegrzać musiałbys chyba nie gasić jej przez tydzien... prędzej przegrzejesz EXC niz to. i tak ogólnie to osiągi ma porównywalne z DTtką, który sprzet lepszy ? ciezko powiedziec, 4Taktem fajnie sie smiga, ale jest cięzszy. 2T ma wg mnie nieco gorszą charakterystyke oddawania mocy itd ale jest troszke lżejsza.

w full crossie akurat spalanie to najmniejszy wydatek :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Firebird » 2/7/2013, 21:47

OK, więc teraz mam dylemat pomiędzy DT125 a DR350 i tu pytanie czy warto dołożyć 2k i mieć dt z '02-'03 czy nie ma w nich większych zmian w porównaniu z '97-'98? Ogólnie musiałbym się przejechać obydwoma motocyklami i pomyśleć.
Firebird
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2/7/2013, 20:32

Postprzez henio12323 » 3/7/2013, 09:29

w zasadzie nie ma wiekszej róznicy, tu i tu moto bedzie bardzo podobnie jeździło. no kwestia dr a dt nalezy tylko do ciebie :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 5/7/2013, 11:57

Witam panowie, szukam małego motocykla dla dzieciaka.
Wiek : 9 lat
Waga : 30kg
Wzrost : 134cm
Fakt, faktem nie grzeszy wzrostem, więc motocykl o ile to można tak nazwać, musi być mały, mocowo też nie wyżyłowany.
Dobrze byłoby zmieścić się w 2000zł, a z tego jeszcze trzeba doliczyć na kask i butki, więc dużego pola do popisu nie ma, tak patrzę, że Yamaha PW50 przekracza budżet, w sumie może to być nawet trup w przystępnej cenie, zrobi się remont i będzie jak nowy, może ma ktoś jakieś propozycje ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 5/7/2013, 20:19

szczerze na początek dla dzieciaka chinski pojazd 100% wystarczy, tylko pytanie cyz nie bedzie za duzy ? ciezko mi powiedzieć jak ze wzrostem czy bedzie pasował czy nie. ale chinski crossik 50 ccm na lezącym silniku powinien byc idealny. serwis tani, ogólnie pod cięzarem dzieciaka zawieszenie bedzie pracowało jak trzeba. i albo się spodoba - i mozna myslec nad czyms wiekszym konkretniejszym. albo nie i wtedy nie szkoda kasy... bo do 2000 zł to mozna sie zmiescic kupic moto, strój i mieć na kilka lat zapas kasy na cżesci paliwko i opony ;D bo moto mozna za 500 zł nawet wyrwać uzywke. ale zakładając że moto ma byc nowe 1000-1500 juz mozna pewnie cos dorwać ciekawego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 5/7/2013, 22:34

Tak się rozglądałem i wpadłem na Yamahę PW80, nawet do tysiaka widziałem niczego sobie sztuki, a do 500zł do remontu, więc tak rozmyślam nad takim do remontu, tłok jedynie Namury, okolice 200-300zł bodajże, szału nie ma, a pewniak będzie.
Szczerze powiedziawszy, nie mam przekonania do tej chińszczyzny, a szczególnie dla 9 letniego dzieciaka, z tego co pamiętam te małe piździki były odpalane jak kosiarki, a Yamaha już jest wyposażona w kick-starter.
No cóż, będę rozglądał się dalej z tymi motorkami, zapewne wybór padnie na markowe.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 6/7/2013, 07:35

nie mówi o 2T, tylko o 4T. które były normalnie odpalane na kopke. kup po prostu to na co cię stac :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 15/7/2013, 12:18

Siemka a więc znalazłem dość ciekawą oferte Hondy XR400R i mam kilka pytań do was co o niej sądzicie. Dzwoniłem własciciel to gościu 30-45 lat gdzieś mowil prawde z tego co sie dowiedzialem to poprzedni własciciel wsadzil tam pospawany tlok zaczela kopcić i on zmienił na PROXA ale własnie szukalem i jakoś nie moglem znaleść tloczka PROXA do xr400 czy istnieja takowe? Mam tam 250km cena 5,5 oddaje i dodaje jakieś gratisy z tego co wiem trzeba wykupić ubezpieczenie,przegląd, po sezonie opony i napęd klocki podobno są w db stanie olej raz na sezon zmieniał i niby mało latał co o tym sądzicie opłaca się kupić ? Zdjęcia według mnie sa no zjeb*ne i mogą wielu odstraszyć ale prawda jest taka że każde moto lata w takim terenie. Proszę o opinie mam po nią jechać w tym tygodniuu.
http://tablica.pl/oferta/honda-xr400-CI ... 3a58e53374
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê