Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
do lasow pol tak o popyrkac polatac sprzet super. do ostrego katowania za slaby
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja jadac na rowerze po lesie robie ślad
popatrz sobie na youtube jak DTtki latają... i oceń czy to jest to, czy za mocne / za słabe

popatrz sobie na youtube jak DTtki latają... i oceń czy to jest to, czy za mocne / za słabe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam.
Zamierzam kupić jakieś pierwsze moto. I chciałbym aby to było enduro ewentualnie jakieś supermoto.
Proszę Was o pomoc w wyborze moto. Orientowałem i to nawet sporo ale dalej nie wiem co wybrać. Co sądzicie o yamaha xt 600? A może polecicie coś innego?
Czego oczekujÄ™:
-możliwość rejestracji
-najlepiej 4t, 2t w ostateczności
-duży dostęp do części (gdy trafię na minę to żeby potem nie płakać, że części nie ma)
-aby moto nie było mocno awaryjne i było tanie w utrzymaniu (mile widziane)
-żeby jak coś naprawisz to potem jeździsz i jeździsz i się tym nie przejmujesz przez kilka sezonów
Ogólnie motocykl ma mi służyć na dojazdy, a do tego w niedzielę po kościele pojechać pooglądać trochę przyrody
nie interesują mnie żadne ciężkie tereny. Ogólnie będę jeździł tylko w lekkim terenie.
Budżet na sam motocykl to do 5000 zł.
Pozdrawiam Radek.
Zamierzam kupić jakieś pierwsze moto. I chciałbym aby to było enduro ewentualnie jakieś supermoto.
Proszę Was o pomoc w wyborze moto. Orientowałem i to nawet sporo ale dalej nie wiem co wybrać. Co sądzicie o yamaha xt 600? A może polecicie coś innego?
Czego oczekujÄ™:
-możliwość rejestracji
-najlepiej 4t, 2t w ostateczności
-duży dostęp do części (gdy trafię na minę to żeby potem nie płakać, że części nie ma)

-aby moto nie było mocno awaryjne i było tanie w utrzymaniu (mile widziane)

-żeby jak coś naprawisz to potem jeździsz i jeździsz i się tym nie przejmujesz przez kilka sezonów

Ogólnie motocykl ma mi służyć na dojazdy, a do tego w niedzielę po kościele pojechać pooglądać trochę przyrody


Budżet na sam motocykl to do 5000 zł.
Pozdrawiam Radek.

Ostatnio edytowano 13/5/2013, 15:33 przez radek184m, łącznie edytowano 1 raz
- radek184m
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 9/10/2012, 15:46
w takim razie XT bedzie dobrym wyborem
moto do rejestracji, 4T, częsci sporo... ale i tak zwykle potrzebne nie są bo moto pancerne. jest smiesznie tanie w utrzymaniu porównując z typowo terenowymi maszynami. na gume pójdzie ale ciezka krowa żeby sie tym bawić :d
jeszcze podobnej klasy jest suzuki DR 650.
moto do rejestracji, 4T, częsci sporo... ale i tak zwykle potrzebne nie są bo moto pancerne. jest smiesznie tanie w utrzymaniu porównując z typowo terenowymi maszynami. na gume pójdzie ale ciezka krowa żeby sie tym bawić :d
jeszcze podobnej klasy jest suzuki DR 650.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czyli wybierać między suzuki dr 650, a xt 600?
W sumie patrzyłem te 2 motorki
Ale mówisz, że ciężka krowa ogólnie do jazdy w terenie czy na gumę ciężko?
Jeszcze takie pytanie:
Co w takim motocyklu trzeba doglądać i wymieniać. Rzecz jasna, że jak przyjdzie co do czego to remont silnika, ale tak co sezon to co trzeba wymienić?
W sumie patrzyłem te 2 motorki

Ale mówisz, że ciężka krowa ogólnie do jazdy w terenie czy na gumę ciężko?

Jeszcze takie pytanie:
Co w takim motocyklu trzeba doglądać i wymieniać. Rzecz jasna, że jak przyjdzie co do czego to remont silnika, ale tak co sezon to co trzeba wymienić?

- radek184m
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 9/10/2012, 15:46
i tu i tu, sprzety nie są lekkie wiec jeździc w terenie nie jest łatwo... ale moto jest wysoki w miare, i po szutrach, leśnych sciezkach turystycznie z powodzeniem można ganiać
co sezon - olej. tam sie praktycznie nic nie robi. prosty serwis co jakiś czas. olej, filtry, regulacja gaźnika z czyszczeniem itp. to nie wyczynówka żeby co sezon zmieniać tłok ;P czesci silnikowe itp wymienia się tylko gdy rzeczywiscie wymagają wymiany. np moto bierze olej itp wtedy sie zagląda do tłoka. ale jak sprzet nie katowany i odpowiednio dbany to takich napraw praktycznie sie nie spotyka

co sezon - olej. tam sie praktycznie nic nie robi. prosty serwis co jakiś czas. olej, filtry, regulacja gaźnika z czyszczeniem itp. to nie wyczynówka żeby co sezon zmieniać tłok ;P czesci silnikowe itp wymienia się tylko gdy rzeczywiscie wymagają wymiany. np moto bierze olej itp wtedy sie zagląda do tłoka. ale jak sprzet nie katowany i odpowiednio dbany to takich napraw praktycznie sie nie spotyka

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mysle że bedzie akurat. ja mam kilka cm więcej, siadałem na XT to po ktmie była wygodnie niska 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mam nietypowe pytanie i dość duży wymóg co do motocykla a mianowicie:
Motocykla na/do - taki wszędołaz
- wycieczkę z pasażerką powyżej 300km (do 3 razy w miesiącu)
- codziennej jazdy po kilka godzin (tak tak, ciężko mi żyć bez moto)
- polatania po trasach szutrowych, lasach, czasami a nawet często na piaskownie (piaszczyste tereny) jakieś lekkie podjazdy/zjazdy
- czy latanie z kumplami po terenach tyle że oni latają cr250,wr250, rm250, kx250 itp...
- wysokość motocykla i waga nie gra roli chociaż ważę 60kg i 180cm ale czego dla motocykli się nie robi?
Myślałem o
- KTM LC4 640/ADV - odpadł ponieważ ciężko o części w mojej okolicy a większość których oglądałem zajechane.
- XTZ 660 (1989-1998) z przerobieniem na stricte offroad coś w stylu DAKAR (a koła turystyczne na wycieczki)
- DR350 z tym że to jest śmiech na sali, kiedyś te motocykle kosztowały po 5tyś zł igła stan a jeżdżącą za 3,5tyś zł. A teraz? Rozumię XR250/350/400/650, albo Africa Twin bo to legendarne motocykle.
Z tych co oglądałem to najlepiej odpowiadały drogie moto np. KTM 690R, Yamaha Tenere 660 (2008 rok wzwyż)
Film od ICON pt. The Raiden Files b. odzwierciedla to jak będę wykorzystywał moto dość często.
Motocykla na/do - taki wszędołaz
- wycieczkę z pasażerką powyżej 300km (do 3 razy w miesiącu)
- codziennej jazdy po kilka godzin (tak tak, ciężko mi żyć bez moto)
- polatania po trasach szutrowych, lasach, czasami a nawet często na piaskownie (piaszczyste tereny) jakieś lekkie podjazdy/zjazdy
- czy latanie z kumplami po terenach tyle że oni latają cr250,wr250, rm250, kx250 itp...
- wysokość motocykla i waga nie gra roli chociaż ważę 60kg i 180cm ale czego dla motocykli się nie robi?
Myślałem o
- KTM LC4 640/ADV - odpadł ponieważ ciężko o części w mojej okolicy a większość których oglądałem zajechane.
- XTZ 660 (1989-1998) z przerobieniem na stricte offroad coś w stylu DAKAR (a koła turystyczne na wycieczki)
- DR350 z tym że to jest śmiech na sali, kiedyś te motocykle kosztowały po 5tyś zł igła stan a jeżdżącą za 3,5tyś zł. A teraz? Rozumię XR250/350/400/650, albo Africa Twin bo to legendarne motocykle.
Z tych co oglądałem to najlepiej odpowiadały drogie moto np. KTM 690R, Yamaha Tenere 660 (2008 rok wzwyż)
Film od ICON pt. The Raiden Files b. odzwierciedla to jak będę wykorzystywał moto dość często.
- kzfr
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 29/9/2009, 21:30
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
sam sobie odpowiedziałeś
choc sprzetu pod twoje wymagania nie ma, bo taki nie istnieje. dla mnie najlepiej spisywał by sie ktm lc4 własnie. znam ludzi którzy ganiaja tym wszędzie. jednego dnia wrzucają fotki jak taplaja sie w bagnie czy lesie, a drugiego foto z kilku set kilometrowej wyprawy do niemiec itp. wiec sprzety wytrzymałe i daja rade wszędzie. xtz moim zdaniem przy krowiasta DR 350 super moto, ale na ulicy bedzie troche za słaby, w terenie fajnie sie by latało. africa w terenie nie ma racji bytu praktycznie. chyba że typowy szuter, ale jak piszesz że latają crkami itp, to na pewno nie pałuja po szutrze. XRki, fajne ale 400 pojemność fajnie sie spisuje w terenie. 650 też fajna cos klasy ktma lc4

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Podobno XR400 nie jest 2 osobowa, a jeżeli już jest to rama b. słaba, krótkie siedzenie itp.
KTM LC4 - tak myślałem że to będzie dobry wybór jednak ze znalezieniem w średnio dobrym stanie tego motocykla jest już kiepsko.
Nie ma już motocykli pokroju LC4 ?
KLR/KLX ?
DR650
XR600/650 - podobno 650 nie ma prawa bytu ze względu na spaliny tak? I cena trochę miażdży za dobry egzemplarz.
Czy pogoniłbym za kumplami na trialówce? Są tanie, i b. mało palą do zabawy w sam raz. A do tego kupiłbym np. xtz660 może to jest wyjście? Czy uprzeć się na LC4 i szukać do upadłego?
KTM LC4 - tak myślałem że to będzie dobry wybór jednak ze znalezieniem w średnio dobrym stanie tego motocykla jest już kiepsko.
Nie ma już motocykli pokroju LC4 ?
KLR/KLX ?
DR650
XR600/650 - podobno 650 nie ma prawa bytu ze względu na spaliny tak? I cena trochę miażdży za dobry egzemplarz.
Czy pogoniłbym za kumplami na trialówce? Są tanie, i b. mało palą do zabawy w sam raz. A do tego kupiłbym np. xtz660 może to jest wyjście? Czy uprzeć się na LC4 i szukać do upadłego?
- kzfr
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 29/9/2009, 21:30
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
nie wiem. jak dla mnie za duzo oczekujesz i za bardzo marudzisz.
klr klx w sumie dobre moto ale mało popularne
DR 650 - krowa
XR 600 to fajny sprzet bo dosyc lekki iw terenie daje rade. na trasie jak na singla też da sie jechac
na trialówce raczej prędkosci sie nie uzyskuje sporej.
klr klx w sumie dobre moto ale mało popularne
DR 650 - krowa
XR 600 to fajny sprzet bo dosyc lekki iw terenie daje rade. na trasie jak na singla też da sie jechac
na trialówce raczej prędkosci sie nie uzyskuje sporej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Szukam jakiegoś hard enduro, dopiero zaczynam i nie wiem jakie moto kupić.
Moje gabaryty to 145 cm i około 45 kg wagi .
Koszt to +/- 3500 zł.
Najlepiej jeżeli byście doradzili coś mocnego i niskiego.
Będę jeździł po lasach i polach , nie mam zamiaru wjeżdżać na tor.
Szukam jakiegoś hard enduro, dopiero zaczynam i nie wiem jakie moto kupić.
Moje gabaryty to 145 cm i około 45 kg wagi .
Koszt to +/- 3500 zł.
Najlepiej jeżeli byście doradzili coś mocnego i niskiego.
Będę jeździł po lasach i polach , nie mam zamiaru wjeżdżać na tor.
- czarekorzech
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/5/2013, 20:50
- Lokalizacja: Koszalin
hmm z tym wzrostem hard enduro w zasadzie żadne nie jest dla Ciebie. pewnie wiekowo na duzą maszyne tez nie dasz rady. HM CRE 50 albo 80 to dobry sprzęt na pcozątek juz mozna zaliczac go do klasy hard enduro. tylko nadal pytanie czy ze wzrostem dasz rade - trudno mi powiedziec bo takie sprzety są dosyc wysokie. chyba że odpusc sobie hard enduro. tylko kup zwykła yamahe DT 50 80 czy cos podobnego. ( derbi senda itp ) i bys był na początek zadowolony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z wiekiem nie ma problemu , mam 15 lat i nie boje sie wyzwań ale niestety nie mogę sobie pozwolić na zbyt wysoki sprzęt . Patrzałem yamahe dt i jest za duża. Jeżeli jeszcze znasz coś niskiego i dobrego to z chęcią rozważę każdą propozycje
nie jestem wybredny.

Ostatnio edytowano 20/5/2013, 14:33 przez czarekorzech, łącznie edytowano 1 raz
- czarekorzech
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/5/2013, 20:50
- Lokalizacja: Koszalin
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Cześć,
Chcę w przyszłości kupić jakieś ENDURO 50-tke (najlepiej z tuningiem)
tylko nie wiem jakie myślałem nad Derbi Sendą Drd ale chyba ona nie jest zabardzo silna z tego co sie oriętuje to Yamaha DT w miare dobrze chodzi. Chodzi mi o to żeby była mocna i nie za wysoka. Mam 13 lat, 170 cm, 60kg.
Moto ma nie być stare (do 5 lat).
Dzięki za podpowiedzi.
POZDRO.
Chcę w przyszłości kupić jakieś ENDURO 50-tke (najlepiej z tuningiem)
tylko nie wiem jakie myślałem nad Derbi Sendą Drd ale chyba ona nie jest zabardzo silna z tego co sie oriętuje to Yamaha DT w miare dobrze chodzi. Chodzi mi o to żeby była mocna i nie za wysoka. Mam 13 lat, 170 cm, 60kg.
Moto ma nie być stare (do 5 lat).
Dzięki za podpowiedzi.
POZDRO.
- Mmeemmbbeerr
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/5/2013, 18:04
- Lokalizacja: WieÅ›:P
czarekorzech, skoro DT jest za duza to niestetuy ale mniejszego moto nie znajdziesz. chyba że stara DTtka, albo stara honda crm 50 one są chyba nieco mniejsze.
member - po 1 to dział off road a nie skuterki i inne 50tki. po 2 chcesz kupic 50tke ? to kup. obojętne co kupisz bedzie dobrze. aby cie było stac. no i oczywiscie markowe. derbi senda ma podobny silnik co yamaha DT. osiągi w serii takie same. wiec jakas super duzo lepsza to ona nie jest
member - po 1 to dział off road a nie skuterki i inne 50tki. po 2 chcesz kupic 50tke ? to kup. obojętne co kupisz bedzie dobrze. aby cie było stac. no i oczywiscie markowe. derbi senda ma podobny silnik co yamaha DT. osiągi w serii takie same. wiec jakas super duzo lepsza to ona nie jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości