Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez dawidsx » 6/2/2013, 13:16

1500zl , reszta idzie na ubior
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23


Postprzez MJR128 » 6/2/2013, 13:21

To 1000 zł za zmianę charakterystyki całego zawieszenia i 500 na dobry napęd z innym przełożeniem.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez Marcin1324 » 7/2/2013, 11:02

Ale może lepiej poszukaj jakiegoś enduro, bo cross będzie cię kosztował dużo więcej pieniędzy.
oczywiscie że nowsze crossówki maja rozruszniki, zwłaszcza duze 4T. to spora oszczędność sił. jak moto sie wyglebi odpalać 450tke łatwo nie jest. a rozrusznikiem bzyknie i jedzie dalej Smile jak dla mnie plus. rozrusznik z aku waza chyba jakies 1.5-2kg cos tak czytałem wiec też nei jest to straszne obciązenie.

Aha, to sorry myślałem że w crossach chcą za wszelką cenę zmniejszyć wage. :)
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Bostorn » 7/2/2013, 12:18

dawidsx napisał(a):Skoro to tyle taka przeróbka to może spytam co byście kupili do 7 tysięcy?
bardziej jazda enduro , raz na jakis czas samorobione hopki bo toru prawdziwego nie mam obok.


za 7 tysi można kupic do lajtowego enduro Yamahe DT, maszyna naprawdę świetna jeżeli chodzi o poczatki

jeżeli bardziej pro enduro to do 7 tysi mozna dorwac ktma EXC 125

full crosa nie kupisz za 7 tysi i nie przerobisz taka by był jak enduro, nie ma bata, koszta i tak Cię zjedzą i tak Cię zjedzą

jeżeli interesują Cię jazdy po lecie, jakichs szutrach to za 7 tysi spokojnie kupisz nowszego soft enduro typu suzuki DR, Honda XR, kawasaki klx, yamaha xt

nie wjeżdzaj fullem w las bo nie dosc że sobie robisz dziurę w kieszeni to jeszcze sprzęt dobijasz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez dawidsx » 7/2/2013, 13:49

problem z tym ze te dt klx xt itp. wogole mi sie nie podobajÄ….
dt ma mało mocy moim zdaniem , juz cr85 mi sie lepiej jezdzilo.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 7/2/2013, 14:45

no ok ale kwestia czy masz kase na CRke, licz że mozesz nawet kilka razy w sezonie wymieniac tłok :P jak ostro katował bedziesz w lesie. jak amsz kase kupuj nikt ci nie zabroni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 7/2/2013, 17:11

znajomy przez 3 lata nic w niej nie robil poza zawiasem i oponami , inni swoje 2t max raz w roku remontujÄ… (tlok naped korba czy inne) i wszystko dziala jak nalezy , oleje to wiadomo wiec to wszystko przesadzone ze tlok co 10mth itp nawet w jednym serwisie mowili ze zmieniac co 10mth to moze zawodnik latajacy od rana do nocy tak to wystarczy mierzyc kompreche i raz do roku starczy tlok
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 7/2/2013, 17:56

rób jak chcesz ;) nie pilnując wymian musisz liczyc sie z tym że silnik w kazdej chwili moze wybuchnąc. 2 sprawa jak moto długo jest uzywane na 1 tłoku dla amatora spadek mocy spowodowany zuzyciem sie zestawu tłok+cylinder jest mało zauwazalny. ale jest lipne to w skutkach, bo zbyt duzy luz montażowy przedwczesnie zuzywa nicasil a regeneracja jest dosyc kosztowna ;) bo trzeba koło 1000 zł liczyć. jak chcesz dbać jak koledzy - powodzenia :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MJR128 » 7/2/2013, 18:25

Pomiar ciśnienia sprężania w dwusuwie Ci najbardziej zobrazuje ile zużyty jest tłok hehehehe.
Musisz jeszcze troche offroadowego chleba pojeść, żeby dorosnąć do prawidłowej eksploatacji.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Bostorn » 7/2/2013, 18:30

10mth jest dla zawodnika kręcącego od 0 full gaz i itp

max na jaki moze pozwolic sobie amator to ok 25-30mth

w ciągu roku sredniego latania trzeba przynajmniej tłok wymienic, wiec wychodzi 2 tłoki rocznie

a jak 2 tłok to korba, łożyska na wale itp

więc rób jak uważasz, myślisz że jesteś mądry i cwany to po co piszesz i się pytasz?

enduro jest w las, nie full, tyle w tym temacie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez dawidsx » 7/2/2013, 20:02

bo ktoras strona mnie wprowadza w blad.
w tym artykule z WASZEGO SERWISU wynika co innego.
scigacz.pl/KTM,144,SX,vs,Honda,CRF250,R,malopojemnosciowe,przeciwienstwa,5763.html

henio spokojnie wytlumaczyl konsekwencje i o to mi chodzilo a nie o reszte z gadaniem o trzech miliardach wymian dziennie
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez kzq » 9/2/2013, 19:47

Czeka mnie wymiana łożysk w tylnym amortyzatorze, na allegro widziałem takie zestawy jednak taki zestawik na górę i dół amortyzatora wyniesie ponad 200zł (sam dół: http://allegro.pl/all-balls-lozysko-amo ... 06119.html). Z tego co widzę jest są to nietypowe łożyska, więc może być problem z ich dostaniem w lokalnych sklepach. Jakieś pomysły skąd je wziąć taniej?

Będę wymieniał olej w lagach, jeżeli uszczelniacze nie puszczają to czy warto je wymienić?
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Postprzez Marcin1324 » 9/2/2013, 20:55

Z allegro lub w serwisie KTM, możesz też spróbować w sklepie rolniczym czasem jakieś ślizgi w maszynach mają takie łożyska. Ale wątpie żeby były takie rozmiary.

Uszczelniacze nie są drogie, a jak wymienisz to będziesz miał spokój.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez papek23 » 9/2/2013, 21:44

regeneracja przedniego zawieszenie wyjdzie cie ok 150 zł bo same oleje sa drogie :) no i juz masz pewne ze przód masz robiony i spokój na długi czas bo nie wiadomo w jakim stanie masz ten stary olej w jakim stanie no i napewno po regeneracji bedzie troszke lepiej chodził
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez anders1998 » 9/2/2013, 22:46

Witam.

Z gaźnika cieknie mi paliwo, a dokładniej to z tej rurki odprowadzajacej nadmiar benzyny w komorze pływakowej w Yamaha DT 125. Czy mozna zatkać tą rureczke, tak aby paliwo sie z niej nie wylewało ? Kupie w najbliższym czasie zestaw napraczy gaźnika, ale na ten czas chciałbym aby mi nie ubywało paliwa poprzez nieszczelność zaworka iglicowego i chce to zatkać, ale nie wiem cy to dobry pomysł. W sensie, ze nie zaleje czegoś i wgl ?
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez Marcin1324 » 9/2/2013, 23:14

nie możesz zatkać tej rurki, bo będzie go zalewało jak masz za duży poziom paliwa w gaźniku.
A tak w ogóle to masz dobrze wyregulowany pływak?
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez anders1998 » 9/2/2013, 23:26

W sensie jak wyregulowany pływak ? Pływak jest uzależniony właśnie chyba od poziomu paliwa w komorze pływakowej. Proporcjonalnie do ilości paliwa jest podnoszony a zaworek iglicowy razem z nim zatyka gniazdo aby nie lało sie paliwo. Ale widocznie zaworek jest nieszczelny albo sie zablokowało, coś tam wpadło.
Ostatnio edytowano 9/2/2013, 23:30 przez anders1998, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez henio12323 » 9/2/2013, 23:30

co do łozyska PDS moim zdaniem nie ma sensu kupowac oryginał albo zamiennik - bo są drogie. ja kupiłem najtansze łozysko dałem hm nie wiecej niz 25 zł na pewno. pge16X jak dobrze pamiętam oznaczenie. róznica była taka że łozysko miała przeciety pierscien który po wprasowaniu w wahacz sie zaciskał. ale łozysko pracowało jak trzeba. ( oryginał jest na sztywno zrobiony ) dobrze nasmarowałem i smigam 2 sezon i ani grama luzu. jedynie co sezon wymieniam uszczelniacze ( po rozbiórce i przesmarowaniu łozysk nie chce mi sie wciskac starych brudnych uszczelnaiczy, a jeden kosztuje 2 zł wiec od razu wymieniam wszystkie na wahaczu 6 sztuk.

nie mozesz zatkać bo bedzie sie lało do silnika. po 1 zobacz dla czego cieknie. moze zestaw naprawczy nic nie dać. zobacz czy jest poprawnie ustawiony. czy nie ma syfu, czy nie ma widocznego uszkodzenia i sprawdź te gniazdo czy nie ma na nim syfu byc moze trzbea go dobrze wyczyscic i bedzie działał bez wydawania kasy w zestawu naprawcze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez anders1998 » 9/2/2013, 23:36

No chyba jedynym powodem może być zablokowanie sie pływaka albo tak jak napisałeś - syf w gnieździe. Jutro wyjme gaźnik i obczaje tam sytuacje (choć w ostatnich 2 miesiacach czyściłem i ustawiałem gaźnik 2 razy ale zapomniałem popatrzyć na gniazdo zaworka iglicowego).
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez kzq » 10/2/2013, 12:07

Przydało by się przesmarować tłoczki hamulcowe, tylko nie wiem od czego zacząć przód to jest tak:
http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... brembo-rac.
W samochodach jest taka guma, a tutaj widzę że w cylinderku są o-ringi, także czarna magia to dla mnie jest.
A tył to już zupełnie: http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... rembo-2001. Jeszcze tyłu nie rozbierałem, ale przydało by się ogarnąć także te elementy na których zacisk pływa (nr 8).
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê