Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Wyjąłem dzisiaj z mojej DT 125 dyfuzor, i przy okazji chciałbym go wyczyscić, ale nie wiem czym i jak. W środku jest tak jakby posmarowany olejem i ciągle sie z niego ulatnia taki dymek jak po przepalaniu. Czy czyszczenie tego dyfuzora np. kretem nie zepsuje nic w nim ?
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
-
anders1998 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
- Lokalizacja: Limanowa
nie nie zepsuje. stosowałem kreta i daje rade. zalej wrzątkiem i zostaw na noc i tak kilka razy. póżniej ulej np połowę wody i nawrzycaj nakrętek małych itp. zatkaj obie strony i powstrząsaj. wszytko powtórz kilka razy i dyfuzor będzie w środku jak nowy. mój fmf teraz pieknie pyrka 

- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
No więc zrobiłem to tak :
Wsypałem kreta, i wlałem cały czajnik wrzącej wody i odstawiłem to na 20 minut, trzepiąc co kilka minut. Robiłem tak dwa razy, potem wrzuciłem to do wanny i bierząca woda wypłukałem wytrzepując ostatnie graty ze środka. I jak przyświeciłem latarką do dyfuzora - uśmiechnąłem sie
Był czysty, widać samą blache. Wiec kolejna misja z odnawiania DT wykonana 
Wsypałem kreta, i wlałem cały czajnik wrzącej wody i odstawiłem to na 20 minut, trzepiąc co kilka minut. Robiłem tak dwa razy, potem wrzuciłem to do wanny i bierząca woda wypłukałem wytrzepując ostatnie graty ze środka. I jak przyświeciłem latarką do dyfuzora - uśmiechnąłem sie


Yamaha DT 125 - I'am WANTED
-
anders1998 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
- Lokalizacja: Limanowa
co do zacisków - ja rozbieram wszystko na częsci pierwsze. i czyszcze przedmuchuje itp. oringi tłoczków smaruje płynem hamulcowym. a tłoczki odrobiną smaru ale dosłownie minimalnie. i wszystko składam. od razu wale duzo smaru do ruchomych elementów zacisku czyli tam gdzie zacisk moze rozchodzic i schodzic się na boki. to sie często zapieka, i potem klocki mogą trzeć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przy okazji jak ściągnąłem dyfuzor obczaiłem tłok, który niedawno przed zimą był wymieniany. Tłok Wossner. I prosze napiszcie mi jak to jest ; nowy tłok na allegro jest ciemno szary a gdy ja popatrzyłem na niego przez otwór dyfka to tłok był cały srebrny, gładki z czarnymi przetarciami.
Czy tak to powinno wyglądać ? Czy tłok dalej nie powinien być cały szary ? I on powinien być cały gładki ?
Czy tak to powinno wyglądać ? Czy tłok dalej nie powinien być cały szary ? I on powinien być cały gładki ?
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
-
anders1998 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
- Lokalizacja: Limanowa
zalezy od spasowania itp u niektórych ten teflon trzyma sie długo. u innych kilka kilometrów i juz jest przytarty. on generalnie jest tam po to aby moto łatwiej docierać i ciasniej pasować bo i tak ma dosyc niskie tarcie. aby nie miał rys głębszych 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, mam pytanie co do uszczelniaczy wałka zdawczego, a mianowicie - do czego jest ten gumowy oring na z ogłoszenia poniżej, co jest pomiędzy zimeringiem i tulejką? Gdzie go trzeba założyć?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-walk ... 97312.html
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-walk ... 97312.html
-
Nagaroth - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
- Lokalizacja: Gdańsk
W tulejce masz rowek w który go wkładasz (aby uszczelnić miejsce miedzy tulejką a wałkiem) simering uszczelnia miedzy karterem a tulejką. Tyle w tym temacie 

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Element 27 ma wbite, czy wtłoczone łożyska - bez możliwości ich wyciągnięcia, tylko wymiana całego elementu ?
Dzisiaj przy próbie wybicia, igiełki się tylko wysypały. Łożysko jak siedziało, tak siedzi.
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Element 16 trzpień się zwyczajnie wybija ? Natrzaskałem go jak głupi i nawet nie drgnie.
Dzisiaj przy próbie wybicia, igiełki się tylko wysypały. Łożysko jak siedziało, tak siedzi.
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Element 16 trzpień się zwyczajnie wybija ? Natrzaskałem go jak głupi i nawet nie drgnie.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
hehe a jaki byłby sens montowania łozysk na stałe ? oczywiscie że są do wyciągniecia. tam są progi na srodku czasami wiec musisz łozysko wybijac nie przez cały łącznik tylko od razu. doradze ze warto to podgrzać i od razu lepiej idzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak podłączyć wyłacznik zapłonu w Exc 125 2004? Jeden kabel ma iść do modułu, a drugi do masy?
EXC 125
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
w ksiązce serwisowej masz rozrysowany układ jest bardzo prosty, sprawdzasz wyłącznik kill switch, patrzysz jakie ma kolory, i idziesz palcem po kablu i widzisz gdzie wchodzi np do modułu i jaki ma kolor i juz masz 1 kabel. drugi to samo. bez kombinacji i niedomowień 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tam chyba masz tylko jeden obieg oleju choć nie wiem, to lejesz tam gdzie normalnie albo masz gdzieś wlew na silniku albo w ramie, tak jest w normalnym motorze nie wiem jak w diabolini.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Masz wlew kolo kopki, stan na oczku z prawej strony i jeden obieg (olej smaruje skrzynie sprzeglo korbe tlok i zawory)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
a czy potrafisz czytać ze zrozumieniem ? przecież KRIS jak dla kompletnego laika napisał co smaruje ten olej, tak ten olej smaruje calutki silnik w środku - mam nadzieje ze teraz bedziesz potrafił to przetworzyć i zrozumieć
wlewasz jeden olej i tyle....

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tylko nie zwykły olej silnikowy, bo on smaruje jeszcze przekładnie i sprzęgło.
Mam takie pytanie z innej beczki, jakie robią największe buty na motor enduro/cross, bo jak się patrzyłem to nie było żadnych 49/50, a ja właśnie takie bym chciał.
Mam takie pytanie z innej beczki, jakie robią największe buty na motor enduro/cross, bo jak się patrzyłem to nie było żadnych 49/50, a ja właśnie takie bym chciał.
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości