Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
 
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez krzysieg3 » 4/12/2012, 16:42

witajcie, mam pytanie :)

Utrzymanie 4suwa np. Hondy crf 450 a 250 różni się znacząco pieniędzmi ? Jak wyglądają ceny cześci do tych moto ? Jest to jakaś różnica ?
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04


Postprzez MJR128 » 4/12/2012, 16:54

ad.1
250 4t zwykle musi pracować na wyższych obrotach niż 450 i tym samym podzespoły zużywają się znacznie szybciej.

ad.2
Jesteś na tyle leniwy, że nie chce Ci się wejść na allegro i sprawdzić cen części jednego i drugiego? Chyba nie sądzisz, że my zrobimy to za Ciebie.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez henio12323 » 4/12/2012, 19:09

dokładnie, po 1 według samej serwisówki do wiekszosci moto, 250 musi byc częsciej regenerowana niz 450tka. choc róznica nie jest duza. wieksza bedzie ze względu na to, że większosc zawodników nie radzi sobie z 450tkami i smigaja na stosunkowo niskich obrotach ;P 250 łatwiej jest opanowac i sie ją wiecęj kręci jak MJR powiedział. ale nie brałbym sprzetu tylko ze względu na to czy jest tani czy nie. to crossówki tutaj sie nie oszczędza, a oszczedny płaci dwa razy... kupujac za mocne moto i zamulając mozesz szybciej np uszkodzic korbę ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez krzysieg3 » 4/12/2012, 20:37

czyli jednak zostanÄ™ przy 250 :) dzieki
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04

Postprzez MJR128 » 4/12/2012, 21:48

henio12323 napisał(a):zamulając mozesz szybciej np uszkodzic korbę ;P


To jest akurat bardzo dobre spostrzeżenie, ponieważ nośność łożyska wzrasta wraz ze wzrostem obrotów, ale do rozsądnej granicy oczywiście.
Czyli suma sumarum "pyrkanie" łożyskom nie pomaga.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kamilxxx7 » 6/12/2012, 16:34

Czy olej Castrol MTX sae 80w bedzie bobry do skrzyniw silniku suzuki rm 125 (98rok) 2T wcześniej był lany ROCK OIL GRO 10W40
kamilxxx7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 23/5/2011, 10:57
Lokalizacja: lubin

Postprzez barek253 » 6/12/2012, 20:02

nie, 10W40 ma być
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez kamilxxx7 » 6/12/2012, 20:20

a ten zaszkodzi?
kamilxxx7
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 23/5/2011, 10:57
Lokalizacja: lubin

Postprzez barek253 » 6/12/2012, 21:24

jest za gęsty
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez wawzon » 6/12/2012, 21:40

Wie ktos moze czy beda transmitowane ms superenduro jezeli tak to gdzie?
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez Damianooo1998 » 7/12/2012, 21:17

EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Nagaroth » 8/12/2012, 12:05

Witam, mam takie pytanie co do cr 125. Nie wiem czemu ale strasznie mi sie slizga sprzeglo, mam olej transoil motul (ten typowy) Tarcze niby są ok bo przed remontem nic sie nie slizgalo, jak wrzucam 1 to tak ledwo co idzie, na dwójce prawie tak samo, musze porządnie rozgrzać motor zeby sie nie slizgalo? Wczoraj przez 5 min chodzil na wolnych i tez mi sie slizgal, ale cylek nie byl tak goracy bo reką normalnie utrzymam.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 12:23

rozbierz sprzęgło i pomierz wszystko zgodnie z ksiązka serwisowa. nikt nie jest jasnowidzem co moze byc przyczyna, ale zakładam że moze to byc albo xle wyregulowana linka ( ze np ciagle jest za mocno naciągnieta ) albo masz spręzynki które nie trzymaja wymiaru. serwisówka podaje wymiar. mozna też zrobic taki szybki test dajac podkładke pod kazdą sprezynke. jak sie conieco poprawi to spręzynki won dasz nowe i powinno byc dobrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 8/12/2012, 12:51

Dzięki za odp, a jak jest brak jednej tarczy, to ma na to duży wpływ?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 13:56

no oczywiscie, spręzynki wtedy tak nie dociskają, i nie ma docisku miedzy tarczami a przekładkami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 8/12/2012, 13:58

Kurde to nie wiem co teraz robić, bo wymieniałem kosz sprzęgła na używany i gość mi mówił, że jest 100% oryginalny od cr z mojego rocznika, a jednak jest o pare mm niższy, że musi być jedna tarcza mniej.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 18:49

w sprzęgle chodzi o to żeby był odpowiedni nacisk talerza dociskowego. tarcze i przekładki muszą miec odpowiedni kształt itd. wszystko musi byc zgrane. ale np KTM ma rózne sprzegła które sa identyczne ale róznia sie własnie tarczami i przekładkami. EXC ma grubsze tarcze i przekładki , SX ma ich więcej i są ciensze. ale oba zestawy są identyczne na wysokość. i mozna zamiennie stosować. wiec jezeli u ciebie jedna tarcza nie wchodzi pokombinował bym żeby ją wywalic. ew kupic tarcze i przekładki od innego modelu CRki od tego z jakiego jest ten kosz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 8/12/2012, 19:02

No ja zamiast 8 tarcz mam 7 i jedną przekładke mniej, a jakbym pokombinował z dociskiem tych sprężynek? Skoro mi słabiej dociska to sprzęgło, to dałbym podkładke pod każdą sprężynę i byłby większy docisk. A i jedno pytanie, na zimnym silniku ma sie troche zlizgać sprzeglo czy nie?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 19:32

mozna próbować. na wszelki wypadek zmierz spręzynki najpierw i porównaj z oryginałem.

co do rozgrzewania slizgac sie nie powinno nigdy, jedynie moze sie zaklejac nieco jak postoi i jest zimne. czyli np moto nieodpalone wbijasz bieg pchasz i moze sie nie rozsprzęglać. ale nie zeby slizgac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 8/12/2012, 19:38

Okej dzięki wielkie, jutro popróbuje coś opatentować ;D
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê