Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
ja mam ktma i szczerze moge go polecic
te silniki przy katowaniiu kręcą setki kilometrów bez remontów
tłok 17 tysi wytrzymuje wiec nie mało
zreszta wystarczy zobaczyc że smr i exc to te same moto
tylko jeden to seryjny SM
ja sam przerabiam swojego kata na SM bo wiem że na takim sie fajnie lata. mocy na pewno nie brakuje. mozna jeszcze za huską sie rozejrzeć ale podobno tam dosyc czesto trzeba wymieniac tłok i rozrząd





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie ma problemu z czesciami
to nie ta stara huska która wiecej paliła i gubiła oleju niz miała
teraz to dosyc udane motorki i z roku na roku na lepsze. do ktm tez nie są az tak drogie częsci. bym powiedział normalne. sam robiłem remont i ceny są normalne jak na 4T przystało


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Evasion - skoro stać mnie na motocykl to i na remont jego. Nie zalewam go byle czym i nie kupuje zamienników. Jak KTM to częsci też. A że znam odpowiednich ludzi spod szyldu KTM więc rabaty też mam plus gadżety ktm.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
noo bardzo trwałe silniki jak na wyczynówki
tez jakos specjalnie nie wymagaja dbania i pieszczenia sie z nimi. ale podstawowe czynnosci pilnować i lata i lata
ja robiłem tylko góry silnika bo to było do roboty to wyszło mi około 2 tysiecy. plus kosmetyka. ja czesci zamawiałem z Anglii wyszły mi 30% taniej


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Możecie mi pomóc w wyborze 125 w 2T (miałem prawie dwa lata DT80)?
Myślałem głównie o rm 125, gdyż jest tania. Chciałbym wydać jakieś 3000-3500, choć wiem, że pewnie przekroczę budżet ;p
Możecie mi polecić coś innego ewentualnie?
Czy te modele z roku np 1995 lub 1997 nie sÄ… za stare?
Ten olej, który używałem w DT80: http://www.emotos.pl/index.php?p2664,be ... cooter-oil też się nada do takiego sprzętu jaki planuję kupić?
Czy w 125, która posiada jakieś 40 km naprawdę trzeba robić remonty co tydzień ;p?
Wiem, że takie coś pali hektolitry, ale licząc l/100 km (nie potrafię sobie przeliczyć, bo wszędzie jest podawane na MTH) ile to w zaokrągleniu pali? Ze 20 litrów?
Prosiłbym o poważne odpowiedzi, z góry dziękuję
Myślałem głównie o rm 125, gdyż jest tania. Chciałbym wydać jakieś 3000-3500, choć wiem, że pewnie przekroczę budżet ;p
Możecie mi polecić coś innego ewentualnie?
Czy te modele z roku np 1995 lub 1997 nie sÄ… za stare?
Ten olej, który używałem w DT80: http://www.emotos.pl/index.php?p2664,be ... cooter-oil też się nada do takiego sprzętu jaki planuję kupić?
Czy w 125, która posiada jakieś 40 km naprawdę trzeba robić remonty co tydzień ;p?
Wiem, że takie coś pali hektolitry, ale licząc l/100 km (nie potrafię sobie przeliczyć, bo wszędzie jest podawane na MTH) ile to w zaokrągleniu pali? Ze 20 litrów?
Prosiłbym o poważne odpowiedzi, z góry dziękuję

Honda cr 125
- Bumblebeee
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 13/9/2010, 21:44
- Lokalizacja: Ustka
RMki sa niezłe. za 3500 cuda nie kupisz. rozejrzyj sie jeszcze za CRkami
ale ogólnie praktycznie kazdy moto jest podobny i zwłaszcza te tansze mogą byc zajechane wiec trzeba dobrze rozważyć zakup. bo doprowadzenie crossówki do dobrego stanu kosztuje małąfortune
olej hmm firma niezła ale akurat ten model oleju najlepszy chyba nie bedzie. kazdy lata na castrolu power 2T. remonty robisz co 40 mth. wychodzi gdzies że cos rok ostrego śmiganai wymieniasz tłok. spalanie ? 7-11 litrów przy średnio spokojnej jeździe


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio, serio mówisz, że spali 11 litrów tylko? Wiem, że cuda nie kupię i będę musiał w to wsadzić pieniędzy trochę, ale zapewnioną pracę na weekendy i wakacje xD
Co rok wymiana tłoka? Ja w DT 80 zmieniałem średnio co pół roku - wiem, kupowałem chinole za 45 zł hehe, to nie miało większego sensu, ale wyjścia też nie miałem innego.
Co rok wymiana tłoka? Ja w DT 80 zmieniałem średnio co pół roku - wiem, kupowałem chinole za 45 zł hehe, to nie miało większego sensu, ale wyjścia też nie miałem innego.
Honda cr 125
- Bumblebeee
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 13/9/2010, 21:44
- Lokalizacja: Ustka
około podobno i do 15 moze dojsc ale hmm szczerze mówiac nigdy nie widziałem zeby 125 tyle wypiła
haha co pół roku ? kumpel załozył chinola i jeździł cały rok potem sprzedał i chłopak jeszcze pół roku jeździł na tym. dał tez tyle samo. i tez do DT 80. taki tłok 10 tys km spoko wytrzyma

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tylko, że ja lałem olej orlen za 11 zł. Ale teraz już wiem o co chodzi ;p Jeszcze nie powiedziałeś mi co do tego, jak takie motory mają się z wiekiem? Czy jeżeli jest zrobiony remont, to ogólnie wszystko się będzie sypać już?
Aha i ogólnie twierdzisz, że CRka lepsza, od RM?
Aha i ogólnie twierdzisz, że CRka lepsza, od RM?
Honda cr 125
- Bumblebeee
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 13/9/2010, 21:44
- Lokalizacja: Ustka
Witam, jestem świeżakiem na forum i ogólnie moja wiedza na temat jednośladów jest znikoma. Poczytałem trochę forum i chciałbym poprosić także o poradę. Chcę zacząć przygodę z crossem, myślę o zakupie czegoś na początek w okolicach 5000 zł. Rozumiem że u mnie narazie tylko 125 wchodzą w grę. Jednak w moim wypadku może być mały problem, ponieważ mam praktycznie 200 cm wzrostu i prawie 100kg wagi. Boje się że niektóre modele mogą być za małe dla mnie. Co byście polecili dla kogoś o takim wzroście? Czy może wszystkie maszyny mają podobne wymiary?
- qrczak0
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/5/2011, 23:33
raczej wszystkie fule maja podobne wymiary
ale mysle ze dasz rade najlepiej jedz poogladaj jakas maszyne przymierz sie zobaczysz co i jak
no i jak na ten wzrost i wage 125 bedzie odpowiednia
za 5k te duzego wyboru nie ma wiec nie patrz
po marce tylko na to ktory w najlepszym stanie technicznym
ale mysle ze dasz rade najlepiej jedz poogladaj jakas maszyne przymierz sie zobaczysz co i jak
no i jak na ten wzrost i wage 125 bedzie odpowiednia
za 5k te duzego wyboru nie ma wiec nie patrz
po marce tylko na to ktory w najlepszym stanie technicznym
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
co do wieku to wiadomo im starsza tym bardziej skatowana. im starsza kupisz tym wiecej kasy bedziesz wsadzał. za tą kase cuda nie kupisz. ogólnie ludzie latają na sprzętach z 94-95-96 roku i nie narzekają. ale moto z 00 roku bedzie lepiej utrzymane (choc i tu niekoniecznie bo są pasjonaci co maja stare sprzęty i je odpicowują na igiełka, a są sprzęty nowe które juz sie do niczego nie nadają ) głownie chodzi o to że nie liczy sie rok a stan techniczny. wystarczy że masz zawieszenie walniete z przodu i z tyłu plus masz luzy na głowce ramy i wahaczu i 1500 zł do wywalenia... a gdzie silnik ? i ogólnie jak silnik po remoncie to kazdy wytrzyma praktycznie tyle samo D:
qrczak10 barek dobrze powiedział
kazdego po prostu bys musiał podwyższyć sobie w ustawieniach i praktycznie wymiary bedą podobne. kilka mm w tą czy w tą nie zrobi aż takiej róznicy przy tym wzroście. kolega tez ma prawie 2 metry i miał CR 125 z 96 roku i powiem tak że wzrost dawał mu przewage
miał długie nogi i praktycznie od razu dobrze kontrolował motocykl na zakrętach bo miał sie jak dobrze podeprzeć (mówie z początku bo wiadomo jak peirwsze jazdy wyglądają ) i chłopak w miare szybko ogarną jak sie lata
i nie miał raczej potem problemów ze swoją wielkoscia
qrczak10 barek dobrze powiedział



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Troche mnie uspokoiliście co do mojego wzrostu. Co do oceny stanu technicznego to problem jest taki, że sie na tym nie znam wogole i nie wiem jak sprawdzić czy ktoś mi nie wciska kitu. Powie mi że stan idealny, a sie okaże że silnik zajechany i amory do wymiany. Są jakies proste testy które wyłapią jakieś niedociągnięcia? Jak narazie nikt z moich znajomych nie jezdzil nigdy w offroad wiec nie mam z kim jechac aby mi doradził.
- qrczak0
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/5/2011, 23:33
to moze jakiegos mechanika zabrac ze soba
a jak nie no to sie patrzy np czy rama nie spawana czy z silnikan ie ciekna oleje
mozesz tez sciagnac pokrywe magneta i spr lozyskana wale czy luz maja amory to tylko chyba czy nie ciekna mozesz spr ponaciskac kilka razy
lozyska w kolach mozesz sprawdzic na wahaczu lozyska
a jak nie no to sie patrzy np czy rama nie spawana czy z silnikan ie ciekna oleje
mozesz tez sciagnac pokrywe magneta i spr lozyskana wale czy luz maja amory to tylko chyba czy nie ciekna mozesz spr ponaciskac kilka razy
lozyska w kolach mozesz sprawdzic na wahaczu lozyska
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
ciezko powiedziec. nawet jak ci damy instrukcje jak sprawdzac bez doswiadczenia nie sprawdzisz czy luzy są w normie czy nie. kiedys przyjechał koleś ogladac moto łapie za opone i rusza i mówi że luzy w kole. a to były luz na oponie w której nie były duzo powietrza. dopiero mu pokazałem wyraźnie że to na oponie i uwierzył. wiec bez doswiadczenia nie sprawdzisz. jak kupujesz moto dowiedz sie o jakims serwisie motocyklowym ( nie musi byc duzy ) i umów sie własciciel jak nie ma nic do ukrycia na pewno da moto podwieść do serwisu na sprawdzenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości