Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
to zalezy na jaka trafisz. jaki rocznik itp jak rejestrowana. czesto mozna spotkac sciagane zza granicy i wtedy cuda wpisują. jedne 25 koni inne 35. rzeczywiscie mogą tyle mieć ale jak wpisane jest w dowodzie to róznie bywa. ale mysle że jak jest moto z salonu i nic nie kombinowane to ma tyle ile rzeczywiscie ma chyba te 26 kucy zalezy od rocznika jeszcze pewnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czyli na 100% ma wiecej niz 15km?
zerknij na to
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... --current/
na kazdej stronie pisza ze ma 15km, jesli nie ma wpisane w dowodzie ze ma wiecej nic 15 a mniej nic 33km to po 2 latach ograniczenie dalej bedzie obowiazywalo.
a i obliczylem ze nawet wersja dr-z ktora wazy 146kg ( ta sa te nowsze) z ograniczeniem do 33km i tak bedzie miala odrobine za duzo moc do wagi takze odpada:P
pozostaje tylko dt o ile ma wiecej niz 15km w dowodzie, masz moze jeszcze jakis pomysly to moze byc enduro jak i supermoto rocznik 2005+ i oczywiscie ma miec ponad 15km.
a no i jeszcze pytanko czy w dowodzie wpisana jest waga na sucha czy z wszystkimi plynami?
zerknij na to
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... --current/
na kazdej stronie pisza ze ma 15km, jesli nie ma wpisane w dowodzie ze ma wiecej nic 15 a mniej nic 33km to po 2 latach ograniczenie dalej bedzie obowiazywalo.
a i obliczylem ze nawet wersja dr-z ktora wazy 146kg ( ta sa te nowsze) z ograniczeniem do 33km i tak bedzie miala odrobine za duzo moc do wagi takze odpada:P
pozostaje tylko dt o ile ma wiecej niz 15km w dowodzie, masz moze jeszcze jakis pomysly to moze byc enduro jak i supermoto rocznik 2005+ i oczywiscie ma miec ponad 15km.
a no i jeszcze pytanko czy w dowodzie wpisana jest waga na sucha czy z wszystkimi plynami?
- <RAF>
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 3/1/2011, 16:06
tak na pewno raczej mniej niz 15 koni nigdy nie osiaga. chyba zalana tzn ja mam exc 525 normalnie waży chyba ze 115 kg zalana 125 nie wiecej bak mam mały 5 kg 1 kg płyn 1 kg olej wiec łacznie wiecej niz 10 kg sie nie uzbiera z zalania a w dowodzie mam 140 kg. mówie to zalezy jaki moto i co ma wpisane. jedna DT bedzie miała wage suchą inna zalana. to zalezy jaka kupisz. DT ma na pewno wiecej niz 15 koni i mniej niz 33.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam!Mam pytanie czy na pierwszego mojego crossa (Mam 165 cm wzrostu)będzie odpowiednia yamaha dt 80.Mamdo wydania 2500zł.
EXC 125
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
to zależy komu jaka moc odpowiada. ale czytajac twoje posty i patrzac na nick to w zupełnosci wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam! Czy KTM exc 125 będzie dobrym motocyklem dla mnie przy 170 cm i 58 kg. Napiszcie jeszcze jakie będzie spalanie , serwis , koszty utrzymania i czy poradzę sobie z tą mocą, bo obecnie jeżdżę na Honda xr 125l.
- ganek_95
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
- Lokalizacja: Łagów Lubuski
Mysle ze powinno byc okej.... z poczatku jak cos nie ulegaj z gazem i powinno byc okej przy twoich gabarytach.... ja mam podobne a przesiadłem sie z wsk 125 na honda cr 250 i było spoko.... spalanie powinno byc zalezy od jakiej jazdy ale około 3-5 litra ..... reszta no jak to w moto bedziesz dbał o wszystko naprawy wymiany na bierzaca to bedzie tez okej, wiadomo ceny napraw i wymian do najnirzszych nie naleza....
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
3 litry to musiał bys na prawde pyrkac. jest to sprzęt hard enduro wiec nie bardzo lubi takie turlanie sie wiec trzeba liczyc że raczej koło 3 to sie nawet nie bedziesz zbliżał ;D a granica 5 litrów mysle że exc da rade przepalic spokojnie koło 8 litrów na setke w terenie jakie koszta utrzymania. popatrz sobie ceny na allegro. tłok wymieniasz co mniej wiecej półtora sezonu. zalezy ile latasz ale przypuśćmy około 80 mth zmiana tłoczka. zresztą wejdz na stronke ktma, tam sciagnij serwisówke i bedziesz miał podane co ile zmieniac olej, co ile tłok, co ile korbowód itp itd :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
80mth to chyba nie, bo widziałem na scigaczu test sx 125 to zawodnicy wymieniaja co 10mth a ci co jezdza po lasach 30 mth. Troche przerazaja mnie te koszty i spalanie. A może wr 250 F ? To ma 40 konikow i mniej pali od exc? A wr to tez hard enduro. A nie wiem w ogóle czy lepiej endurasa czy cross. Napiszcie mi zalety i wady obydwu i czy lepiej wr czy exc albo yzf 250f.
Honda XR 125L --> YZ 125
- ganek_95
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
- Lokalizacja: Łagów Lubuski
hahha 10 mth ? to ledwo co do tarty. po 1 tu była mowa o EXC a SX a EXC to nieco inne moto. po 2 nawet w SX gdzie silnik jest bardziej wyżyłowany to zmienia sie tłoczki co pewnie 40 mth. kolejna sprawa zawodowcy nie jeżdzą SX 125 po lasach.
i kolejna rzecz skoro martwią cie koszty nawet nie patrz w strone crossówek. skoro koszty spalania są dla ciebie wysokie. to założe sie że nie bedzie cię stać na dobre utrzymanie motocykla pod względem technicznym. haha nie no nie bedziemy porównywali wszystkiego to bez sensu. poczytaj specyfikacje jednego i drugiego moto.
sprawa wyglada tak enduro jest słabszy nieco i bardziej wytrzymały. wiec jak juz tak ci na kosztach zalezy to kup enduro. czy 4T czy 2T to juz bez znaczenia bo koszty beda podobne. choc w przypadku hard enduro 4T moze byc nieco droższe w utrzymaniu. zalety i wady - psuja sie wada, zaleta czysta moc. co tu wiecej opisywac.
jak chcesz motor który w miare mało kosztuje w miare mało pali to poszukaj kawasaki klx 250 albo 300. najlepiej w wersji bez homologacji. z 95 roku kupisz za około 3500. o dziwo jest to w miare mocny i zwinny sprzęcik no i jest dosyc wytrzymały jak na swój rocznik i poziom wyżyłowania
i kolejna rzecz skoro martwią cie koszty nawet nie patrz w strone crossówek. skoro koszty spalania są dla ciebie wysokie. to założe sie że nie bedzie cię stać na dobre utrzymanie motocykla pod względem technicznym. haha nie no nie bedziemy porównywali wszystkiego to bez sensu. poczytaj specyfikacje jednego i drugiego moto.
sprawa wyglada tak enduro jest słabszy nieco i bardziej wytrzymały. wiec jak juz tak ci na kosztach zalezy to kup enduro. czy 4T czy 2T to juz bez znaczenia bo koszty beda podobne. choc w przypadku hard enduro 4T moze byc nieco droższe w utrzymaniu. zalety i wady - psuja sie wada, zaleta czysta moc. co tu wiecej opisywac.
jak chcesz motor który w miare mało kosztuje w miare mało pali to poszukaj kawasaki klx 250 albo 300. najlepiej w wersji bez homologacji. z 95 roku kupisz za około 3500. o dziwo jest to w miare mocny i zwinny sprzęcik no i jest dosyc wytrzymały jak na swój rocznik i poziom wyżyłowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a ja powiem tak yz 250f nawet nie kupuj bo to moc juz potęzna wr 250f niby hard enduro ale to samo mocy na wpizdu.... zostan lepiej przy 125... 250 jak nie wiesz o co biega sponiewiera cie na kazdym kroku.... rób raczej tak jak radzi Henio wie o co naprawde chodzi ja raczej bazuje na swoich doswiadczeniach.....
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
zbyho jak to ? od kiedy 250 w 4T jest mocniejsza od 125 w 2T ? mocowo wychodzi podobnie tyle że wiadomo 250 rwie z dołu a 125 z góry. 125 ma wiekszy v max. i generalnie jak puscisz obie maszyny na tor to maja takie same szanse. kwestia jedynie opanowania sprzętu. to jest potwór i to WR250F jako ze to hard enduro mozna bardziej porównac do ktma exc albo huski wre
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jakoś wcześniej czytałem to Beavis napisał, że 4t lepsze na początek, bo wybacza wiele błedów a jest dopiero 250 4t hard enduro bo 125 4t to mam teraz i jest to dualsport do wszystkiego. Mi nie chodzi o spalanie tylko o ceny serwisowe a nie bede jezdzil na zawody tylko przecierał własne szlaki w lesie. EXc jest fajne bo jest mocne , lekkie, poręczne a moj obecnie honda xr 125l wazy na sucho 120 kg to za duzo ja na moto w teren nawet lekki. A jak mowilem Wr 250f to 4t i wybacza wiele bledow kierowcy i nawet wczesniej na forum pisaliscie ze 250 4t ma podobną moc co 125 2t. No to WR lub Exc. Dt miałem mieć tylko zaduze gabaryty jak w teren i klasyczna sylwetka. Przeciez na servis w exc czy wr nie bede wywalał kasy na oryginaly tylko vertex czy woosner. I pytam was czy wr lepsze czy exc na drugie moto.
Honda XR 125L --> YZ 125
- ganek_95
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
- Lokalizacja: Łagów Lubuski
edytuj posty.
generalnie 2T nie lubi asfaltu. np na centrum warszawy EXC spoko sie nadaje ciagle dohamowywanie i rura i tak w koło - moto to dobrze znosi. 4T znowi dobrze i to i po prostu trasy gdzie jednostajnie trzymamy gaz. jednakże 4T lubi czeste zaglądanie do rozrządu wiec to jest nieco uciązliwe że wyskoczysz kilka razy na miasto i juz trzeba zawory przeglądac. co do wypowiedzi beavisa że 4T wiecej wybacza - oczywiscie ma racje. tylko inna sprawa wybaczanie błedów CRM 250 a DR 350 czy nawet 650 - crm mimo że moze slabsza od 650 to jest bardziej narwana i trzeba uwazac. i 4T w tym przypadku wiecej wybacza. z kolei w crossówkach i hard endurakach 4T jest równie narwana wysoko mozna ją kręcic i wystarczy troche za duzo gazu dać i i plecy zaliczone wiec nie ma opcji że to wybacza wiecej błedów czy to. generalnie tak na codzien i w teren moze bedzie lepsza WRFka bo jest po prostu mniej wyżyłowana i wiecej zniesie na asfalcie. z kolei jak chcesz wiecej fanu z jazdy w terenie WR albo EXC bedzie odpowiednim sprzętem
generalnie 2T nie lubi asfaltu. np na centrum warszawy EXC spoko sie nadaje ciagle dohamowywanie i rura i tak w koło - moto to dobrze znosi. 4T znowi dobrze i to i po prostu trasy gdzie jednostajnie trzymamy gaz. jednakże 4T lubi czeste zaglądanie do rozrządu wiec to jest nieco uciązliwe że wyskoczysz kilka razy na miasto i juz trzeba zawory przeglądac. co do wypowiedzi beavisa że 4T wiecej wybacza - oczywiscie ma racje. tylko inna sprawa wybaczanie błedów CRM 250 a DR 350 czy nawet 650 - crm mimo że moze slabsza od 650 to jest bardziej narwana i trzeba uwazac. i 4T w tym przypadku wiecej wybacza. z kolei w crossówkach i hard endurakach 4T jest równie narwana wysoko mozna ją kręcic i wystarczy troche za duzo gazu dać i i plecy zaliczone wiec nie ma opcji że to wybacza wiecej błedów czy to. generalnie tak na codzien i w teren moze bedzie lepsza WRFka bo jest po prostu mniej wyżyłowana i wiecej zniesie na asfalcie. z kolei jak chcesz wiecej fanu z jazdy w terenie WR albo EXC bedzie odpowiednim sprzętem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości