Zobacz wątek - Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM
NAS Analytics TAG

Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez milosh » 29/11/2007, 08:43

MadboY: wiadomo, że trzeba się rozglądać i lusterka w moto nadają się tak naprawde do niczego, ale jak robie na placu osemke to wole sie skupic na tym, zeby ladnie pojechac, nie podeprzec sie i nie wyjechac poza licnie, co swoja droga na tej osemce w WORDzie jest po prostu banalem, tym bardziej, ze uczylem sie na starej osemce. Ja to naprawde widze, ze mialem farta z tym egzaminatorem. Jedyne co mi powiedzial przez intercom to "test test" na poczatku i na koniec gdzie mam moto na placu zaparkowac po egzaminie :D cos czuje, ze limit mojego farta przynajmniej do konca roku mam wykorzystany :P
Suzi GS500F 2007
Avatar użytkownika
milosh
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/8/2007, 18:27
Lokalizacja: Wawa


Postprzez 4est » 30/11/2007, 17:24

Witam serdecznie.

Pochwale sie i ja ;)
Zdalem wczoraj egzamin w Wawie na Odlewniczej ;)
na mieeeeciutko ;) egzaminator byl ciut nieprzyjemny, ale z drugiej strony moze to celowy zabieg, zeby miec dystans do niego ;)

BTW: Ja tez dostalem zjebke za akcje z pieszym, tylko w innym wydaniu ;)
Podczas skretu w prawo z ul. Kondratowicza w Annopol (podczas drogi powrotnej do Word'u) na 2 etapowym przejsciu wszedl na pasy dzieciak w wieku szkolnym.
Jak doszedl do wysepki na srodku - mrygalo juz swiatlo zielone dla pieszych - zatem co zrobil ?
Wlazl na pasy i widzac ze zapalilo sie juz czerwone wrocil znowu na wysepke...
Mysle sobie, qrde ale mam teraz rozkmine:
- jesli pojade (niby slusznie) to mi moze powiedziec, ze pieszy ma prawo zejsc z pasow i wymusilbym pierwszenstwo... zatem zonk ;)

Wiec co ja madry zrobilem ?
Kiwnalem glowa dzieciakowi, zeby juz polazl wpiz.....u :lol:

Po powrocie do osrodka uslyszalem 1 pytanie: "panie masz pan dzieci ?"
i juz mnie wtedy zimny pot oblal... mowie mu "mam" to on polecial z 2 pytaniem: "ma pan uprawnienia do kierowania ruchem ?"
wtedy mialem juz bardzo glupktowaty wyraz geby...
po chwili dostalem zjeby za zmuszanie pieszego do przechodzenia na czerwonym :lol:

Jak dodal na koniec, ze wynik egzaminu jest pozytywny to banan na mojej gebie byl tak wielki, ze gdyby nie uszy to smialbym sie na okraglo :lol:

Reasumujac - nie ma sie czego bac - jesli ktos umie jezdzic to musi cos naprawde 'madrego' odpier.....ic, zeby udupic ;)
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa


Postprzez maciopa » 30/11/2007, 18:45

No to z mojej beczki -
prawo jazdy kat A zdałem 14.11., egzaminator - rzeczowy, konkretny nie owijał nic w bawełnę.
a teraz najlepsze:
19.11 ORD wysłał dokumenty poleconym do mojego urzędu miasta i ... papiery wcięło. Urząd Miasta twierdzi że on nie dostał dokumentów więc nie można nic od nich żądać i oni tylko czekają na dokumenty (w sumie prawda), ORD dopełnił obowiązku bo wysłał dokumenty, a Poczta Polska nie udziela informacji bo ja nie jestem ani nadawcą ani adresatem przesyłki...
Oto Polska właśnie...
maciopa
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24/6/2007, 21:52
Lokalizacja: z ziemi tej

Postprzez werzaba » 6/12/2007, 13:45

hejka
a ja będę zdawał egzamin w pord w grudziądzu, mimo że uczyłem się jeździć w gdańsku. Czy może ktoś zdawał tam egzamin i może powiedzieć coś o jego przebiegu? Czego czepiają się najbardziej? czy trzeba na 8 obracac głowę i włączać kierunki, jak na slalomie itd.
Będę wdzięczny za odpowiedzi tych którzy znają ośrodek w grudziądzu.
Dzięki
werzaba
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8/11/2007, 13:41

Postprzez Quatre88 » 6/12/2007, 19:34

Witam,
jestem z okolic Grudziądza i mam kilku znajomych, którzy zdawali tam prawko na moto (ja tam zdawalem na katamaran :D). Z tego co wiem to każdy z nich robił te wszystkie pierdoły, czyli odwracanie się, kierunki itp. Lecz nie wiem czy egzaminatorzy tego wymagają. Dodam tylko do twojej wiadomości, że plac jest strasznie nierówny, a jazda po mieście ogranicza się do objechania ulicami dookoła ośrodka (z tego co pamiętam to jest tam gdzieś nawet trasa wywieszona). Nie chciał bym cię wprowadzać w błąd bo ja tam na moto nie zdawałem na prawo rodzinne (otwórz link) lecz (tata a Marcin powiedział, że jego tata powiedział :P) z moich wiadomości wynika, iż przeważnie każdy tam zdaje.
Ostatnio edytowano 28/8/2013, 15:58 przez Quatre88, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Quatre88
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11/11/2007, 09:19
Lokalizacja: Alpha Centauri

Postprzez Maciej17 » 6/12/2007, 20:09

Ja też jestem z okolic Grudziądza tylko, że ja wczoraj zdałem na prawko A1- w Grudziądzu nie można robić, więc musiałem jechać do Torunia zdawałem na Suzuki GN 125ccm (zdałem :D ). A co do ósemki to nic nie robiłem, tzn. chodzi o obracanie się, patrzenie w lusterka, czy kierunki i było OK :wink: POZDRAWIAM!
Sory, że trochę nie na temat ;)
Maciej17
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/12/2007, 20:55
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez werzaba » 7/12/2007, 06:57

dzięki za odpowiedzi, nadal czekam na tych którzy robili A w grudziądzu. Wiem że na mieście nie jest za trudno ale po tych wszystkich opisach zacząłem obawiać sie placu - mam nadzieję że nie słusznie.
Wiem że egzmin jest na GN 250. Najbardziej nurtuje mnie kwestia kierunków i oglądania się na 8, bo tego nawet nigdy nie ćwiczyłem, w slalomie to nie problem w sumie, w najgorszym wypadku w 8 też mam nadzieję że sobie poradzę, ale może ktoś z grudziądza wie jak tam z wymogami. Mozę też ktoś jest w stanie doradzić na którym biegu w tych GN manewrować - ale podejrzewam że na 1 bo ogólnie nie jest za ciepło a będzie to mój pierwszy kontakt z tym sprzętem
werzaba
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8/11/2007, 13:41

Postprzez mr_neox » 7/12/2007, 22:40

werzaba napisał(a):Mozę też ktoś jest w stanie doradzić na którym biegu w tych GN manewrować - ale podejrzewam że na 1 bo ogólnie nie jest za ciepło a będzie to mój pierwszy kontakt z tym sprzętem


stary poczciwy gienek, jak nie mial przestawianych obrotow biegu jalowego, to na 1 i 2 daje rade bez gazu (jak jest dobrze rozgrzany)

osobiscie polecam 2 bieg - bez operowania manetka jedzie elegancko i nie poszarpuje jak na 1. kwestia gustu
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez werzaba » 15/12/2007, 11:52

słuchajcie, a jak jest z pozycjami kranika w GNce?
wiem że w pionie kranik jest otwarty, czy pozycja w lewo to zamknięty kranik?

a czy jest też 3 pozycja w prawo? jeśli tak to co ona oznacza? czy jest jakaś pozycja oznaczająca rezerwę - jak ją "włączyć"
pytanie jest pilne - w poniedziałek mam egzamin a z GN nie miałem wcześniej kontaktu
dzięki
werzaba
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8/11/2007, 13:41

Postprzez kaka84 » 11/1/2008, 12:06

witam.niestety zima przerwal mi kurs ale za to zanlazl sie czas by poczytac wasze rady na ten temat.
wierzba jesli jest 3 pozycja to moze to byc to tak
1 rezerwa
2 normalna jazda
3 napelnianie gaznika po dluzszym postoju
tak jest w gs 500
Już niedługo... to już przeszłość
GS500f K4(2006) :D
Avatar użytkownika
kaka84
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 13/2/2007, 08:18
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez werzaba » 11/1/2008, 12:35

Dzięki za odpowiedz - trochę po czasie ale cóż ....
Ważne że udało mi się 17 grudnia zdać egzamin, nie było źle, niepotrzebnie się obawiałem. Ale nikomu nie życzę zdawania egzaminu w zimie (jak ja zdawałem było -1) i zmarzłem jak diabli.
Ale co było to było, teraz prawko w kieszeni tylko czekam z niecierpliwością na wiosnę
werzaba
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8/11/2007, 13:41

Postprzez kaka84 » 11/1/2008, 14:55

SORKI nie spojrzalem na date twojego postu ale gratuluje:D
Już niedługo... to już przeszłość
GS500f K4(2006) :D
Avatar użytkownika
kaka84
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 13/2/2007, 08:18
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez Alus » 27/4/2008, 23:35

Sorry ze po tak dluzszym czasie;]
prawdę mówiąc powinni uczyc na motorach ktore maja w Wordzie.
A propos zdawania w zimie... czy czasami nie trzeba do kwietnia czekac ? [tak mowil mi instruktor ze dopiero od kwietnia w wordzie mozna].
Ja dopiero czekam na teorie, ale potem jazde...
Niech mi ktos powie , jak aktualnie to w Bielsku wyglada?
Na poczatek slyszalem ze tylko na 8 trzeba sie obracac, teraz mowia ze na slalomie.
Albo prowadzi sie motor z kaskiem czy bez kasku?
p.s po 7 godzinach na GN 125 ;] oswiadczam ze cale szczescie ze na Yamce sa tam kursy;]
Alus
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/2/2008, 23:42
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez Dominik_YZF » 28/4/2008, 14:07

Trzeba miec kask. Obracasz sie i na 8semce i na slalomie, z tym, że na slalomie uzywasz jeszcze kierunków.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez llih_tnelis » 29/4/2008, 14:52

Witam wszystkich :) Niedługo czeka mnie egzamin i mam małe obawy chyba jak każdy z resztą :P Kurs zaczynałem na Hondzie 400 (modelu nie pamiętam) teraz jeżdżę na Yamaszce SR250 no i tu zaczyna się ból bo na egzaminie w Opolu najprawdopodobniej jezdzi teraz Yamaha YBR250 poniżej zdjątko nie wiem czy się połapie gdzie co jest to w końcu zupełnie inny motocykl niż SRka :oops: :cry: Obrazek

Jak powinien przebiegać egzamin proszę niech ktoś mnie popoprawia:
1.1 Sprawdzamy naciąg łańcucha powinien wynosić o ile pamiętam 15-25 mm; sprawdzamy płyny (hamulcowy, olej)...
1.2 Zakładamy kask i wsiadamy na moto sprawdzamy światła mijania, drogowe, 2xstopu oraz kierunki; płynność ruchu kierownicą...
1.3 Jedziemy slalom na 2-gim biegu z tego slalomu wjeżdżamy na nieszczęsna ósemka i poruszamy się na niej na 1-wszym biegu no i ruszanie pod górke, miasto... kiedy hamowanie awaryjne? jak to w ogóle ma wyglądać?

Mam jeszcze pytanka ogólne:
2.1 Jak wygląda egzamin w Opolu? Trzeba używać kierunków na slalomie/ósemce oraz kręcić głową?
2.2 Błagam kogoś o podanie trasy egzaminacyjnej w Opolu niestety nie będę jezdził na kursie po tej trasie :evil:
2.3 Można prosić o jakąś krótką jazdę próbną na egzaminie?
llih_tnelis
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/4/2008, 13:33

Postprzez Lukas_dan » 29/4/2008, 21:40

llih_tnelis napisał(a):Witam wszystkich :) Niedługo czeka mnie egzamin i mam małe obawy chyba jak każdy z resztą :P Kurs zaczynałem na Hondzie 400 (modelu nie pamiętam) teraz jeżdżę na Yamaszce SR250 no i tu zaczyna się ból bo na egzaminie w Opolu najprawdopodobniej jezdzi teraz Yamaha YBR250 poniżej zdjątko nie wiem czy się połapie gdzie co jest to w końcu zupełnie inny motocykl niż SRka :oops: :cry: Obrazek

Jak powinien przebiegać egzamin proszę niech ktoś mnie popoprawia:
1.1 Sprawdzamy naciąg łańcucha powinien wynosić o ile pamiętam 15-25 mm; sprawdzamy płyny (hamulcowy, olej)...
1.2 Zakładamy kask i wsiadamy na moto sprawdzamy światła mijania, drogowe, 2xstopu oraz kierunki; płynność ruchu kierownicą...
1.3 Jedziemy slalom na 2-gim biegu z tego slalomu wjeżdżamy na nieszczęsna ósemka i poruszamy się na niej na 1-wszym biegu no i ruszanie pod górke, miasto... kiedy hamowanie awaryjne? jak to w ogóle ma wyglądać?

Mam jeszcze pytanka ogólne:
2.1 Jak wygląda egzamin w Opolu? Trzeba używać kierunków na slalomie/ósemce oraz kręcić głową?
2.2 Błagam kogoś o podanie trasy egzaminacyjnej w Opolu niestety nie będę jezdził na kursie po tej trasie :evil:
2.3 Można prosić o jakąś krótką jazdę próbną na egzaminie?


Ogolne zasady egzaminu praktycznego...
1. Przygotowanie do jazdy. Sprawdzenie stanu technicznego, czyli:
-poziom oleju
-dzialanie syg dzwiekowego
-dzialanie swiatel zewnetrznych
-wlasciwe ustawienie lusterek
-sprawdzenie stanu lancucha
2. Zdjecie z podporki i przemieszczenie na odleglosc ok 5 m be zpomocy silnika.
3. Podparcie motocykla na podporce.
4. Upewnienie sie o mozliwosci jazdy-ocena sytuacji wookol poazdu no i plynne ruszenie :P
5. Ruszanie z miejsca na wzniesieniu
6. Slalom
7. 5-krotny przejazdy przez osemke rozgladajac sie na skrzyzowaniu.
(Na osemke od razu wjezdzasz slalomem rozgladajac sie przy tym przed skretem przed pacholkiem, dalej 5 krotny przejazd przez osemke, rozgladasz sie na skrzyzowaniu. Wracasz tak samo slalomem.
Przed egzaminem egzmainator ci wszystko wytlumaczy, u mnie w wordzie nie tzreba dawac zadnych kierunkow... :P
Z hamowaniem awaryjnym to jest tak, jak komu czapka stoi... mnie sie trafilo, wiec sie rozpedzam na prostej i na jego komende hamuje przednim jak i tylnym hamulcem, byleby silnik nie zgasl i w miare szybko sie zatrzymac :P Pozniej to juz miasto i wszystko sie moze zdarzyc... Powodzenia !
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez llih_tnelis » 30/4/2008, 20:16

dzięki Lukas_dan :) slalom i inne manewry nie stanowią problemu trochę się martwię o tą ósemkę chodź wszyscy mówią że jest ogromniasta więc chyba aż taka straszna nie jest :P

ile powinien wynosić luz na łańcuchu?

llih_tnelis napisał(a):2.2 Błagam kogoś o podanie trasy egzaminacyjnej w Opolu niestety nie będę jezdził na kursie po tej trasie :evil:
2.3 Można prosić o jakąś krótką jazdę próbną na egzaminie?
llih_tnelis
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/4/2008, 13:33

Postprzez Lukas_dan » 2/5/2008, 09:29

llih_tnelis napisał(a):ile powinien wynosić luz na łańcuchu?


Wyczytalem z forum, ze luz na lancuchu powinien miec 25-35 mm :wink:
Na egzaminie jest to raczej prowizoryczne sprawdzanie :roll:
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Moje prawko kat.A :)

Postprzez eban666 » 2/5/2008, 15:49

Ja zdawalem w bydgoszczy na kategorie A i zdawalem na suzuki gn250.
Ogólnie tego dnia to byłem chyba jedyny na motorek, pogoda była do du*y. Moto oczywiscie nie rozgrzane no ale wsiadłem. Egzaminator mi wszystko wytlumaczyl itd. itp. i w momencie jak odpalilem silnik, grad mi spadł :) jeszcze o ile dobrze pamietam to na samej trasie ósemki była fabra rozlana taka co na przejsciach dla pieszych jest :shock: . Chciałem jechac powoli wiec start był z jedynki no ale motorek szarpal to na 2 zmieniłem ... i Bumm ... było tak kure*sko slisko, że nawet do łuku nie dojechalem :) drugie podejscie to juz na pełnych majtach robilem i na 1 biegu i jakos poszlo dobrze ale wspomnienia, stres i nerwy - Bezcenne :)
eban666
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 13/12/2007, 11:19

Postprzez Kasius » 5/5/2008, 14:27

Lukas_dan napisał(a):Wyczytalem z forum, ze luz na lancuchu powinien miec 25-35 mm :wink:
Na egzaminie jest to raczej prowizoryczne sprawdzanie :roll:



25-35mm to ja ma w rowerze, z ktorego postu wytrzasnałes 25-35m

powinno byc 30-50mm i sie tego nie pokazuje na egzaminie tylko sie opisuje czynnosci, w obsludze codziennej motocykla. Oprocz swiateł, hamulca i ruchow kierwonica, i moze cos jeszcze moze cos pominalem, ale reszte sie opowiada egzaminatorowi
Kasius
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 2/8/2007, 23:58
Lokalizacja: Irlandia/Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê