Zobacz wątek - Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM
NAS Analytics TAG

Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Abonic » 2/6/2008, 19:06

no tak samo jak na 1, ruszasz, wpinasz 2 i juz, roznica jest taka ze na 2 jedzie sie troche szybciej, ale dzieki temu stabilniej i latwiej sie kontroluje motocykl. Nie zawsze sie tak da, to zalezy od ustawien motocykla
CBR 600 F4i sport
Avatar użytkownika
Abonic
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 11/5/2008, 15:59
Lokalizacja: Mazowieckie


Postprzez witko2006 » 4/6/2008, 18:14

witko2006 napisał(a):Witam,

Niegdyś z pewnego źródła dowiedziałem się ,iż na egzaminie kat. A1 jest zdecydowanie łatwiej o pozytywny wynik niż na kat. A .

Jakie są wasze opinie na ten temat? Prawda/Fałsz?

PS. Z tego co zauważyłem (przeczytałem) to jeżeli chodzi o wykonywane czynności, nie różnią się od siebie.


Pozdrawiam


Pozwolę sobie odświeżyć mój post ,gdyż jestem bardzo ciekaw waszych opinii na ten temat.
...
witko2006
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 9/5/2008, 18:54
Lokalizacja: Elbląg


Postprzez CeBeRek » 4/6/2008, 19:09

Wiec i udziele odpowiedzi, nie jest wcale latwiej, wrecz przeciwnie 125ccm jest slabsze od 250 i moze nie chciec wspollpracowac na osemce z egzaminowanym, no caly egzamin przebiega tak samo tylko ze na innym motocyklu.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez milus » 5/6/2008, 00:16

No zdając A1 miałem gorzej niż na A, bo 125 trzeba było męczyć z gazem na ósemce.Ale myślę, że to też kwesta regulacji.Reszta identycznie.Zresztą gienek 125 czy 250 to jedno i to samo gówno.Słyszałem, że coraz częściej na A1 zdaje się na jakiś skuterkach z biegami, oczywiście produkcji dalekowschodniej:D
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez harry89 » 5/6/2008, 18:56

slyszalem kiedys porade, ze robiac osemke dobrze jest sciskac bak udami bo latwiej wtedy wyczuc balans, ze tworzy sie z motocyklem jednosc itp. wyprobowalem to na jazdach i powiem szczerze ze gowno prawda :P kiedy nogi trzymalem "normalnie", czyli lekko na boki, w momencie wykonywania skrętu odchylajac "wewnetrzna noge" w strone pacholka latwiej mi bylo utrzymac rownowage ;)
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez CeBeRek » 5/6/2008, 20:43

harry89 napisał(a):slyszalem kiedys porade, ze robiac osemke dobrze jest sciskac bak udami bo latwiej wtedy wyczuc balans, ze tworzy sie z motocyklem jednosc itp. wyprobowalem to na jazdach i powiem szczerze ze gowno prawda :P kiedy nogi trzymalem "normalnie", czyli lekko na boki, w momencie wykonywania skrętu odchylajac "wewnetrzna noge" w strone pacholka latwiej mi bylo utrzymac rownowage ;)


Bo jechałeś na tyle szybo, że mogłeś sobie sobie pozwolić na wychylanie nogi w strone wewnętrzną, taki sposob jest dobry w robieniu osemki na dwojce, na jedynce o wiele lepiej jest scisnac mocno bak kolanami.
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez Kasius » 5/6/2008, 21:10

no rzeczywsicie przy osemce jest taka zawrtona szybkosc ze trzeba sie podeprzec kolanem, ale tak na serio to jak ktos maklopoty z rownowaga i nerwowo jezdzi to zawsze bedzi kombinowal z kolanami na lewo i prawo.
Kasius
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 2/8/2007, 23:58
Lokalizacja: Irlandia/Wrocław

Postprzez harry89 » 6/6/2008, 18:00

CeBeRek napisał(a):
harry89 napisał(a):slyszalem kiedys porade, ze robiac osemke dobrze jest sciskac bak udami bo latwiej wtedy wyczuc balans, ze tworzy sie z motocyklem jednosc itp. wyprobowalem to na jazdach i powiem szczerze ze gowno prawda :P kiedy nogi trzymalem "normalnie", czyli lekko na boki, w momencie wykonywania skrętu odchylajac "wewnetrzna noge" w strone pacholka latwiej mi bylo utrzymac rownowage ;)


Bo jechałeś na tyle szybo, że mogłeś sobie sobie pozwolić na wychylanie nogi w strone wewnętrzną, taki sposob jest dobry w robieniu osemki na dwojce, na jedynce o wiele lepiej jest scisnac mocno bak kolanami.

no nie wiem, ja jezdzilem caly czas na jedynce, czy to na 125-kach czy na 250-tce...
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez CeBeRek » 6/6/2008, 20:04

harry89 napisał(a):
CeBeRek napisał(a):
harry89 napisał(a):slyszalem kiedys porade, ze robiac osemke dobrze jest sciskac bak udami bo latwiej wtedy wyczuc balans, ze tworzy sie z motocyklem jednosc itp. wyprobowalem to na jazdach i powiem szczerze ze gowno prawda :P kiedy nogi trzymalem "normalnie", czyli lekko na boki, w momencie wykonywania skrętu odchylajac "wewnetrzna noge" w strone pacholka latwiej mi bylo utrzymac rownowage ;)


Bo jechałeś na tyle szybo, że mogłeś sobie sobie pozwolić na wychylanie nogi w strone wewnętrzną, taki sposob jest dobry w robieniu osemki na dwojce, na jedynce o wiele lepiej jest scisnac mocno bak kolanami.

no nie wiem, ja jezdzilem caly czas na jedynce, czy to na 125-kach czy na 250-tce...


Może to zależy od człowieka :)
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez Hanni » 7/6/2008, 11:42

Witam! W Poniedziałek mam Egzamin na Kat. A. Mam kilka pytań do osób bardziej poinformowanych w tym temacie ode mnie.

1. Zdaję na motocyklu Yamaha SR 250 z 1994 roku. Ma ktoś jakiś schemacik lub może opisać 'grę wstępną' do tego motocyklu? Chodzi mi głównie o światła, oleje, płyny itp.

2. Wszystko mam opanowane lecz czuję respekt przed ósemką. I teraz zwracam się z prośbą o ocenę mojego sposobu robienia tego zadania. Mianowicie robię to tylko i wyłącznie na obrotach nie dotykając gazu. Czy jest to dobry sposób, czy może lepiej robić ją na półsprzęgle?

Do tej pory jezdziłem na YBR 125, nowej, teraz będzie egzamin na innym sprzęcie. Mam nadzieję, że pójdzie mi dobrze...

Zdaję egzamin w WORD Wałbrzych. Jeśli ktoś miał już przyjemność zdawać tam egzamin, proszę o posta. ;)
Hanni
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/8/2006, 15:59
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CeBeRek » 7/6/2008, 17:00

Nie miałem przyjemnosci zdawac w Walbrzychu lecz Legnicy na gn250, raczej obsluga ta sama czyli:

wskazanie powiomu oleju
wlew oleju
wskazanie poziomu plynu hamulcowego
stan i naciag lancucha
stan ukladu kierowniczego
stan ogumienia
swiatla
postojowe
pozycyjne i oswietlenie tablicy
mijania
drogowe
kierunkowskazow
hamowania
odblaskowe
sygnal dzwiekowy
teleskopy przednie
amortyzator tylni
hamulec przedni
hamulec tylni
jeszcze raz uklad kierowniczy

pozniej gorka osemka slalom ( zalezy od egzaminator a ) i miasto. Oczywista oczywistośćią to jest to że lepiej bez gazu robić osemke jak jest dobrze sprzet wyregulowany.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez sepo » 7/6/2008, 17:43

Hanni napisał(a):Witam! W Poniedziałek mam Egzamin na Kat. A. Mam kilka pytań do osób bardziej poinformowanych w tym temacie ode mnie.

1. Zdaję na motocyklu Yamaha SR 250 z 1994 roku. Ma ktoś jakiś schemacik lub może opisać 'grę wstępną' do tego motocyklu? Chodzi mi głównie o światła, oleje, płyny itp.

2. Wszystko mam opanowane lecz czuję respekt przed ósemką. I teraz zwracam się z prośbą o ocenę mojego sposobu robienia tego zadania. Mianowicie robię to tylko i wyłącznie na obrotach nie dotykając gazu. Czy jest to dobry sposób, czy może lepiej robić ją na półsprzęgle?



8 też robiłem na 1 bez gazu.

W tym moto poziom oleju sprawdzasz przez okienko, a nie przez bagnet we wlewie. Okienko znajduje się jak dobrze pamiętam po lewej stornie od wlewu, tak trochę niżej.
Tu masz schemat świateł itp

Obrazek
Avatar użytkownika
sepo
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1587
Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez Snoop15 » 11/6/2008, 11:09

mam pytanie odnosnie jehchania bez gazu na 2. Tzn ze ruszam, wpinam 2 i puszczam sprzeglo i jedzie rozpedzony bez gazu tak ?
Snoop15
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14/2/2008, 17:06

Postprzez Saimek » 11/6/2008, 11:12

Polecam delikatnie gazowac i duzo operowac sprzeglem :) ja tak robilem ale trzeba miec wyczucie ;)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Snoop15 » 11/6/2008, 11:26

ale powiedz mi czy jechanie ebz gazu na 2 to jest tak ze ruszam z 1 wpinam na 2 i puszczam sprzeglo i jedzie ten motor na 2 rozpedzony a ja tylko keirownica manewruje ta ??
Snoop15
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14/2/2008, 17:06

Postprzez Dominik_YZF » 11/6/2008, 13:04

Jak chcesz jechac na 2 bez gazu. Ruszasz sobie elegancko na 1, wrzucasz 2 i jedziesz bez odkręcania manetki.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Saimek » 11/6/2008, 14:21

Mozna tak zrobic jak pisal Dominik ale puszczaj sprzeglo powoli bo jak puscisz szybko to wydaje mi sie ze te slabe 125tki z egzaminu zgasna ;)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez blatomasz » 25/6/2008, 13:05

ZDAŁEM!!!
WORD Ciechanów. Moto jakaś nowa Yamaha poj. 125 mimo iz kat A. a nie A1. Moto super wyregulowane i ustawione, osemka na 1 z lekkim gazem ale nie szarpie. Ogólnie bez wiekszych zgrzytów.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez CeBeRek » 25/6/2008, 13:57

blatomasz napisał(a):ZDAŁEM!!!
WORD Ciechanów. Moto jakaś nowa Yamaha poj. 125 mimo iz kat A. a nie A1. Moto super wyregulowane i ustawione, osemka na 1 z lekkim gazem ale nie szarpie. Ogólnie bez wiekszych zgrzytów.


Gratulacje i do zobaczenia na drodze.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez ven » 2/7/2008, 22:41

po pierwsze witam
konto mam od dłuższego czasu, ale chyba nic jeszcze nie pisałem :]

za 3 tygodnie zdaje egzamin w Krakowie
a ostatnio sporo sie w MORDzie pozmieniało
nowa yamaha 250, nowy plac i trasa egzaminacyjna w planie - ma być na dniach

niestety informacja tam nie działa - dzwoniąc można narazić się jedynie na ochrzan i zdziwienie ze strony pracowników ośrodka :x ..ale to inny temat

czy ma ktoś jakieś info / zdawał ktoś niedawno w Krakowie ?

pozdrawiam
ven
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6/10/2006, 13:58

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr