Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez niko10p » 18/10/2012, 14:55

z 50 ccm polecam derbi sende drd (chcesz to w kwietniu mogę Ci sprzedać) ..
ja chcę bardziej takie na żwirownie górki i te sprawy ... i chce żeby dawała rade .. :D
niko10p
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/10/2012, 15:06


Postprzez patyk223 » 18/10/2012, 19:44

Jeszcze jedno pytanie. Co to znaczy mth?
patyk223
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/10/2012, 20:26


Postprzez Street4Fun » 18/10/2012, 20:50

moto godziny :)
Polecam wiki...
" jednostka miary czasu pracy maszyny, obliczanej jako różnica między czasem jej zakończenia a rozpoczęcia"
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 18/10/2012, 20:50

mth to znaczy motogodzina. jezeli nadal nie wiesz co to jest odsyłam do google :) nawet na wikipedii jest ładnie opisane. na przyszłosc - google nie boli
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KELGAR » 21/10/2012, 10:32

Ja mam pytanie jako Świeżak offroadu. Po wypadku na szosie doszedłem do wniosku, że mam tak piękne okolice na jazdę w terenie, że głupotą jest narażać się ponownie na ulicach, których tak naprawdę brak.
Planuje zakup jakiegoś enduro, które będę mógł zarejestrować. Na szosie jeździłem Kawasaki ER5, nabiłem kilka kilometrów, ale i tak sądze, że jestem amatorem jeżeli chodzi o technikę jazdy, w offroadzie natomiast nigdy nie siedziałem, więc nie wiem z czym to się je. Wiem natomiast, że zakup sprzętu, który po sezonie okaże się niewystarczający odpada.
Kolega proponuje mi KMT LC4 jako pierwsze moto, ale tego się mocno obawiam, 50KM i spora waga to chyba duże ryzyko. Rozglądałem się za DRZ400 ale nie jestem przekonany co do niezawodności. Nie zamierzam katować moto, raczej rekreacyjnie pośmigać po duktach, lekkich górkach, polach, poligonach.
JakieÅ› rady? :))
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez henio12323 » 21/10/2012, 12:57

oba moto wymienione są niezłe. ale wg mnie dla amatora DRZa bedzie ciekawsza. do rekreacji w sam raz. mam znajomego który miał własnie DRZ smigał okazjonalnie, i czasem ostro katował, a czasem turystyka wręcz. smigał i smigał raz na rok na zime tylko robił serwis typu regulacje zaworów wymiana oleju ;P ( fakt że to troszke zaniedbywanie moto ) ale sprzet spisywał sie idealnie. nie jest to wyczynówka, wiec nie trzeba remontowac co chwile. jeszcze zalezy jaka wersja, ale tobie polecam zwykła Ske, kolega nawet na torze crossowym sobie pomykał wiec sie da :D ( potem drugi kolega odkupił i nawet startował w zawodach supermoto po zmianie kół, a na enduro startował w cross country wiec sprzęt uniwersalny )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KELGAR » 21/10/2012, 20:29

Ok, wielkie dzięki za odp. A jak jest z tymi remontami, bo poza tym, że są kosztowne, to nic więcej nie wiem :P
Po jakim okresie mniej więcej wszystko ulega zużyciu? Opłaca się kupić moto po remoncie silnika, czy kupić tańsze i zrobić to na własną rękę?
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez henio12323 » 21/10/2012, 21:28

zalezy, DRZ to jeszcze jest soft enduro. wiec tam remonty to nie jest norma. w zasadzie taka lc4 czy DRZ użytkowana amatorsko, czy turystycznie, przy odpowiednim serwisie wytrzymuje bardzo długo wręcz dożywotnio. ale jak siądzie narwany 16 latek na taka DRZ i na kazdym biegu zacznie do odciny kręcic to tłok padnie duzo szybciej. trudno powiedziec dokładnie ile, ciezko mówic o liczbach gdy rozbierznosc jest dosyc spora :) jak kupisz po remoncie, ( zaznaczy że po dobrym remoncie ) kilka sezonów na pewno posmigasz bez wiekszego wkładu w te elementy. prędzej moto sprzedasz niz w DRZ zajeździsz nowy tłok :D tutaj od razu weszło na następne pytanie. jak kupujesz moto po remoncie, moze okazac sie ze był to trup robiony pod sprzedaz, ktos wymienił najtanszym kosztem chinski tłok i sprzedaje jako prawie nówka ;D jak robisz sam to wiesz co i jak zrobiłes. choc to moze drozej wyjsc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KELGAR » 22/10/2012, 15:31

O takie odp mi chodziło ;)
Wielkie dzięki za konkretne info :)
Dam znać jak coś wypatrzę.
Pozdrawiam
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez Artur_ » 22/10/2012, 16:00

Taka suzia (drz-400s), używana turystycznie, pali niewiele więcej niż skuter, można do niej dokupić większy baniak. Znajomy jeździ tym nie tylko po okolicznych hałdach, polnych drogach, czy poligonach, ale też w dalsze zakątki europy (galeria (otwórz link)). Kilka razy na allegroszu widziałem "Skę" zrobioną typowo pod daleką turystykę - stelaże pod sakwy/kufry, poszerzona kanapa, szybka itd.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez KELGAR » 22/10/2012, 17:26

:shock:
To odważny... Galeria robi wrażenie
Mam już faworyta :D
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez henio12323 » 22/10/2012, 18:46

lc4 jest jeszcze bardziej uniwersalna. znam kolege który wrzucił fotki z kilku kolejnych dni. jednego dnia jak ostro katuje sprzet wgdzies w terenie :d a następnego dnia juz na oponkach szosowych bardziej, w sakwach itp stoi pod fabryką KTMa w Mattinghofen ;P ( swoja drogą wracając odkręcił mu sie korek wlewu oleju, wiekszosc oleju wywaliło i sprzęt zatarł ;/ )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KELGAR » 22/10/2012, 22:00

A teraz pytanko tak troche odbiegające od sprzętów.
Według polskiego (jak zwykle chorego prawa) nie wolno motocyklem offroadowym jeździc praktycznie nigdzie, chyba, że ma się na to zezwolenie albo prywatny teren. Jak wy sobie z tym radzicie? Zdarzają sie pościgi po lesie, czy z reguły każdy to olewa? ^^
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez Artur_ » 23/10/2012, 09:29

Na to nie ma rady. Ja się staram nie wjeżdżać, a jak już muszę to przelatuję po cichu z DB-Killerem, rejestracja oczywiście jest udupcona z błota, bo znane są przypadki "uprzejmie donoszę, że" z załączoną fotką wielbiciela przyrody, czemu się nie dziwię, bo biegając po lasach też nie lubię być rozjeżdżany. Wszędzie można znaleźć "dzikie tory" i tam się można wyszumieć, a poza tym dla spokoju zostają jedynie polne drogi :( Za legalem można jedynie wybrać się za granicę, choć już np w południowej Rumunii potrafią się doczepić (w końcu unia, wiec są wymogi, są zakazy, ale jeszcze olewają). Tak więc Ukraina, północna Rumunia (Maramuresz), czy Albania, gdzie od przypadku do przypadku można się legalnie wspiąć na 2500m (otwórz link) (z wszelkich map gó..no wynika, więc czasami na prawdę to przypadek). A najlepiej, jak gdzieś dalej, to ładować kilka moto na przyczepkę, żeby się nie męczyć z dojazdówką 1000-1500km (przy okazji wychodzi taniej) i zwiedzać jak znany niektórym Louis (jego filmy to już klasyka (otwórz link)), przez którego zachorowałem na RO, a teraz choruję na bułgarskie Rodopy :wink: Ale tu już wchodzimy w tematy wakacyjne. W PL mamy przej.. ne i albo ryzykujesz, albo nie jeździsz :(
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez henio12323 » 23/10/2012, 09:59

najlepiej znać okolice i smigac tam gdzie nikt sie nie czepia. ja mieszkam gdzie w koło są same lasy. do niektórych wystarczy wjechac i za 2 minuty juz patrol jedzie. a w innych mozna ganiac do woli. ale też staramy sie nie jeździc jak dzieci z ADHD w kółko, tylko planujemy sobie traske, jak smigniemy raz to, mało kto sie przyczepi. gorzej jak pod czyims oknem przejedziesz kilka razy wtedy nie ździwił bym sie że ktos dzwoni na policje, czy jakas straz leśna. w PL niestety mamy mało terenu do jazdy. ale jakby tak wziąc pod lupe np Wielką Brytanie gdzie jeździc nie mozna zupełnie nigdzie ( chyba że ktos mieszka na zadu*** gdzies na północy UK. tam nawet jak kawałek pola jest i wjedziesz to ludzie dzwonią i donoszą. a mandaty sie często sypią i nie są to groszowe sprawy. także i tak mozna sie cieszyc z tego co mamy. ja mieszkam pod granicą z ukrainą i białorusią i np przy rzece granicznej Bug smiało mozna smigac, jedynie co to warto wczesniej zgłosic np telefonicznie że wybieramy sie od danej miejscowosci np 30 km w jedna strone i nawet podczas kontroli nikt sie nie czepia. zawsze graniczniaki spytaja sie co za maszyny i czy fajnie sie smiga :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KELGAR » 23/10/2012, 18:55

Ja mieszkam na Dolnym Śląsku, i lasów generalnie też mam pełno pod domem, ale z opowieści kolegów słyszę różne rzeczy, czasami czepiają się po prostu wszystkiego i każdego, nawet jak wjedzie się na drogę prowadzącą w okolicach lasu. Tyle, że to województwo jest najbardziej zacofane w całej PL pod każdym względem, więc też nie ma co wymagać cudów ^^
Ponoć da się uciec, ale wolałbym tego nie ćwiczyć :D
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez dejavu » 27/10/2012, 16:01

A więc che kupić enduro Yamaha DT 50. Lecz ze względu że to będzie mój 1 motor rodzice nie dadzą mi więcej niż 3000zł.
Wszyscy proponują mi Yamahe DT 50 ponieważ jest ona ''dobra dla nowicjuszów i mało się psuje" ale za tę cenę będę musiał dobrze szukać i co myślicie o kupnie rocznika 2000 wzwyż ponieważ podoba mi się wyglond i dać ją koledze taty (mechanikowi od motorów offroad itd) aby ją tak jakby odświeżył? piszcie co uważacie :)
Yamaha DT 50 > Aprilia RX 125 1998r
dejavu
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/9/2012, 23:07

Postprzez henio12323 » 27/10/2012, 16:20

podpowidzi typu piszcie co uwazacie mozesz zadawać w dziale 50 ccm skuterki motorowerki itp.

tu jest dział off road, konkretne pytania w dziedzinie off roadowej.

jak chcesz DT to kup DT. moto jak moto, jak kazda inna 50 ccm w 2T. równie dobra jest derbi senda, czy gilera rcr czy jeszcze kilkanascie innych modeli. kup po prostu to na co cie stac to bedzie dobrze. jak zadbana maszyna to nawet z 95 roku moze ładnie smigac. po zakupie warto zrobic mały przegląd. a potem tylkol cieszyc sie jazda
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez XOR » 29/10/2012, 20:01

Czy istnieją zamienniki części plastikowych motocykla enduro - takie jak błotniki czy osłonki boczne? Jeśli tak to polećcie jakiś sklep. Czy łatwo samemu zdemontować i założyć inne czy lepiej oddać do "fachowca"?
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57

Postprzez henio12323 » 29/10/2012, 20:04

zalezy jaki model marka itp itd. do motocykli hmm bardziej soft enduro, czyli takich gdzie w zasadzie uzywajac zgodnie z przeznaczeniem trudno cos uszkodzic. to zamienników nie ma. do bardziej wyczynowych maszyn są. np do KTMa plastiki produkują chyba ze 3 firmy. choc takie bardziej nietypowe elementy np osłona filtra powietrza produkuje tylko jedna firma czyli oryginał. błotniki przednie w wielu moto mozna załozyc obojetne jakie. ( no byle do małych moto nie zakładac plastików z duzej crossówki bo sie moga nie zmiescic a i komicznie moze to wygladac ) ale np do yamahy DT 125, z yamahy yz moze pasowac, ( jedynie co to mozna by przewiecic nowe otwory montażowe )

czy łatwo ? mysle ze w samym wykręcaniu śrubek zadnej filozofii nie ma :P i nie trzeba do tego zadnych wybitnych umiejętnosci, ani też i narzędzi ( podstawowe starcza )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê