Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez wawzon » 21/9/2012, 20:21

jak na moje oko to skladak
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36


Postprzez Diebels » 21/9/2012, 20:36

kupować czy lepiej nie?? :/
Diebels
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/9/2012, 18:58
Lokalizacja: Białystok


Postprzez barek253 » 21/9/2012, 20:52

to cos 2 posty wyżej? nieeeeee
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez wawzon » 21/9/2012, 20:57

3kola za takie cos;o

nie lepiej na poczatek jakas dt'ke kupic/? poduczylbys sie sprzedal dolozyl i cos konretniejszego
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez henio12323 » 21/9/2012, 21:25

jak widze ktm czy skladak raczej nie. choc pewnie 100% fabryczny nie jest. aczkolwiek jak kolega mowi za 3 tysie na pewno nie. jest zbyt stary zeby tyle za niego dac, ale tez jest na tyle nowy, że nie jest to zabytek ktory moze sie cenic. inna sprawa taka ze do tego nie ma praktycznie czesci. o uzywce na szybko mozna zapomniec. za ta kase duzo lepsza DTtke mozna kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Diebels » 21/9/2012, 22:44

Dobra wielkie dzięki :D
Diebels
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/9/2012, 18:58
Lokalizacja: Białystok

Postprzez krzysieg3 » 24/9/2012, 14:13

yamaha yzf 250 na alu ramie 2006 ( pali od kopa. przed wakacjami był lancuszek rozrzadu wymieniany i regulowane zawory, tłok i remont przed zimą selekcja tłoka B, naprawiony gwint? żadnych wycieków nowy napęd

takie info dostałem od kolesia, za ile taką wyrwę? Myślę, że remont będzie się szykował bo dawno był, wszystko jeździ i alu rama 2006 rocznik ile min moge dać mu za to moto?

ile taki remont by mnie wyniósł w niej? to jest na pewno 2006 rok?

Zdjęcie: http://www.fotoszok.pl/upload/b81f64d6.jpg (otwórz link)
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04

Postprzez henio12323 » 24/9/2012, 19:55

popatrz na allegro po ile takie chodza i sam wycen. jeszcze liczy sie stan pozostałych podzespołów, zawieszenie hamulce itp itd.. remont ile wyniesie? zalezy co chcez remontowac moze wyniesc 1000 zł a moze wyniesc 5-6 tysiecy. czy to na pewno 06 sprawdzisz jedynie po numerze ramy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez krzysieg3 » 24/9/2012, 20:27

a taki remont co ile się robi ? tu był poonad rok temu

żeby nie było, że kupie i od razu 4 tysiące na remont wywalam.

za 6,500 pójdzie do nego napisał jechać oglądać czy nie pchać się, żeby nie wyłożyć na początku 2tyle na remont?
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04

Postprzez henio12323 » 24/9/2012, 21:56

zalezy od jazdy, od dbania kondycji moto, pojemnosci itp itd. ogolnie około 80 mth srednio i wymiana tłoczka w takim moto. ( srednio bo mozna i po 60 miec tłok do wymiany )

hehe żeby tak nie było musisz kupic nówke z salonu ;P kupujac uzywke zawsze musisz brać poprawke na to, że to wyczynówka i w kazdej chwili praktycznie moze sie posypac. i koszta utrzymania niestety sa ogromne

to czy ten egzemplarz jest wart czy nie, nie pytaj nas, trzeba jechac i oceniac silnik. choc na słuch nie wszystko i tak sie da wyczaic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ponurak » 27/9/2012, 13:17

Witam, mam nadzieje, ze to dobry temat. Zastanawiam się nad kupnem motocykla typu enduro/dual. To byłby mój pierwszy motocykl tego typu i pierwszy motocykl w ogóle. Myślę o sprzęcie nowym. Zależy mi głownie na dobrej wytrzymałości w terenie i możliwości rejestracji, więc crossy odpadają. Ponieważ nie dysponuję nieograniczonym budżetem, szukam najtańszych wersji dostępnych na rynku w przedziale 125-250 cm3. Chciałbym poznać zdanie bardziej doświadczonych riderow na temat motocykli Honda crf 250 L, yamaha wr 125, rieju tango 250 i innych w podobnych cenach. Może ktoś ma lepsze propozycje. Tak jak pisałem, zależy mi na tym, żeby móc takim motocyklem poruszać się po mieście i żeby nie rozlecial się w trudniejszych terenie. Pozdrawiam.
ponurak
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/9/2012, 22:19

Postprzez henio12323 » 27/9/2012, 13:49

co do hondy masz swieżutka recenzje na scigaczu, wiec tam poczytaj

co do moto konkretniej, kazdy sie nadaje a to czy sie rozwali to juz twoja kwestia ;P wyczynówki to nie sa wiec jak zaczniesz katowac takie moto w trudnym terenie, albo wjedziesz na tor to kazdy dual dostaje w tyłek. z kolei jak sie boisz że moto sie rozwali smigajac, po leśnych sciezkach, że tak powiem "turystycznie" to sie na pewno nie masz czego bać, bo te sprzęty zniosa to bezproblemowo

co do wyboru - patrzył bym raczej na to, co sie Tobie podoba, czego oczekujesz od moto itp itd. trudno wrzucac do jednego worka 125 i 250tki. bo to 2 rózne klasy, 250 ma 2X tyle mocy co 125. ja od siebie na pewno polecił bym hondzinke, dobre moto na pewno, choc swieże wiec nie oczekuj odpowiedzi typu czy moto sie sypie, czy ma wady techniczne - bo to wyjdzie dopiero za jakiś czas. popatrz też nad kawasaki klx 250, dobre moto silnik wieczny po odblokowaniu fajnie chodzi :) ( z tym moto miałem najwiecej doczynienia ) wiem że też cena jest niezła nawet za nówke sztuke ( ja trzymałem w garazu i troche serwisowałem model 2010, na którym dziewczyna uczyła sie smigac po torze crossowym i moto wytrzymywał to bezproblemu )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ponurak » 27/9/2012, 13:58

Dzięki za szybka odpowiedź. Właśnie jak to jest z tym odblokowaniem? Każdy motocykl jest fabrycznie blokowany? Co daje takie odblokowanie i gdzie to można zrobić bo w oficjalnym serwisie chyba nie. Test tej Hondy oczywiście czytałem, dlatego to jedna z moich propozycji. A co do 125 czy 250 to nie wiem dlaczego np taki ktm 125 jest o 30-40% droższy niż takie same pojemności u konkurencji i wychodzi mniej wiecej tyle ile 250 nie ktm.
ponurak
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/9/2012, 22:19

Postprzez henio12323 » 27/9/2012, 14:20

tylko że ktm nie ma duala 125 i 250. to sa hard enduro stąd cena - takim ktmem fabrycznym mozesz praktycznie bez przeróek startowac w zawodach. taka honda Lką nie masz szans. jest ktm dual 350 freeride.

to jaka pojemnosc powinienes wybrac zalezy od tego jak i gdzie chcesz smigac, ile masz lat, ile wazysz itp. 125 sa słabe do turystyki sie nadaje ale jak masz zamiar wyskoczyc gdzies szybciej za miasto to 50 km h i silnik juz zaczyna wyć. 250 wg mnie jest wszędzie lepsza.

co do blokowania to i sa blokowane i nie, nie sa one specjalnie blokowane ( tez zalezy jakie moto bo niektóre sa włąsnie specjalnie :P ) pod dana moc, sa po prostu robione żeby były ekonomiczne, i bezawaryjne. nowe moto na wtrysku sa blokowane na centralce - pytałem sie w kawasaki o mozliwosc rozblokowania a raczej tuningu powiedzieli że mogą rozwiercic dysze we wtrysku + dostrojenie map w kompie i moc znacząco wzrosnie, ( nie wiem jaki byłby tego koszt niestety bo moto został sprzedany nim sie zdecydowała kolezanka na zwiekszenie mocy ) w necie tez sa schematy jak mozna samemu to osiagnąc ( mówie ciagle troche w kontekscie klxa bo o tym sie troszke naczytałem i miałem dowód na własne oczy ale honda czy yamaha stosują praktycznie te same rozwiazania ) doczytałem sie że np w klx wystarczy odpiąc czujnik stopki bocznej, i podpiac gdzies do modułu jeden przewód - tak żeby ogłupic kompa zeby myslał że moto stoi na wolnych obrotach - wtedy jest zwiekszana dawka paliwa. a podczas jazdy przekłada sie to na polepszone osiągi. ogólnie to te jednostki mozna na wszelaki sposób podkręcac, same rozblokowanie czyli podkrecenie moto na maxa bez zmiany częsci na tuningowe juz poprawi zwinnosc maszynki. ale mozemy jeszcze stuningowac moto choc z tym wiaza sie koszta i mysle że to juz troche bez sensu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ponurak » 27/9/2012, 14:42

Rzeczywiście ten ktm to nie dual. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Poszukam, pojeżdze i zobaczę ale na dzień dzisiejszy chyba to będzie ta Honda. Chyba, ze trafi mi się jakaś wyjątkowa okazja. Dzięki raz jeszcze.
ponurak
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/9/2012, 22:19

Postprzez XOR » 3/10/2012, 19:10

Co polecacie na początek przygody z motorem a na dodatek motorem terenowym enduro? Jestem świeżym kierowcą, ale robiłem prawko z myślą o zakupie motoru klasy enduro. Na kursach jeździłem Hondą.
To na czym mi zależy to, aby był to motor niezbyt zrywny, żeby nie uciekał mi spod nóg, a także niezbyt wysoki (mam 170 cm). Do ilu KM i pojemności zalecacie wziąć? Póki, co wybrałem ewentualnych kandydatów z silnikami powyżej 250cm:
Suzuki DR
Kawasaki KLX
Yamaha TT

Nie zamierzam póki, co wykonywać motorem spektakularnych wyskoków.
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57

Postprzez henio12323 » 3/10/2012, 20:22

wybrałeś dobre moto. moim zdaniem DRka to bedzie fajne moto. nie drogie w eksploatacji, jak na swoją klase ( czyli ciezki powietrzak dual sport) jest i tak dosyc zwinny. jest tak jak chcesz - nie zbyt mocny. ale mozna nim jednoczesnie uczyc sie jeździc, latać troszke ostrzej, ale mozna tez kawałek sie asfaltem przejechac nawet.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez XOR » 4/10/2012, 18:52

A co z pozostałymi? Kawasaki lub Yamaha? Czytałem, że 4-suwy są ogólnie mniej zrywne. Nie wiem jednak czy ten typ konstrukcji silnika zależy od modelu czy też modele produkowane są w kilku wersjach - np. DR w wersji 2-suw lub 4-suw?
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57

Postprzez henio12323 » 4/10/2012, 19:20

kawasaki klx 250 moto dobre moze nawet lepsze od DR pod względem nastawienia w teren. boi klx to takie nietypowe moto troche, rame ma dosyc sportowa jak na dual sporta. silnik tez w miare mocny jak na moto w zasadzie szosowe. oczywiscie mowa o tych starszych. bo te nowe na wtrysku juz nieco sie zmieniły. wada klxa jest ich rzadkosc. ciezko dosyc o czesci zamienne, i uzywane.

tt niby moto ok, ale jak widze to mało kto na tym smiga wiec duzo nie powiem..

to nie jest tak że 4T jest mniej zrywne, powiedział bym że bardziej zrywne, bo przyczepnosc sie zrywa od byle dotkniecia gazu. ( moto ciagnie od samego dołu ) 2T ciagnie tylko na górze wiec nim dojdzie do tych wysokich obrotów moto sie troche napędza, a potem nie ma czego zrywac ;D chociaz jak sie 2T wkręci to ładnie idzie. ale to tez im bardziej wyczynowe 2T tym ma bardziej wyostrzoną góre. z kolei np DT 125 ccm w 2T nawet w nizszych obrotach nieźle ciagnie ( jak na 2T )

nie ma DR 2T i 4T. DR to 4T. z 2T suzuki ma TS np ( nie zbyt udane moto )

yamaha ma DT tutaj udane, z kolei 4T były srednie ( potem WR czyli hard enduro to inna historia)

honda ma mtx potem crm potem cre (2T) a z 4T ma cała xl i xr (4t)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez XOR » 5/10/2012, 10:59

Rozumiem, że marki typu Husaberg czy Husqvarna odpadaja dla pcozątkujacego?
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê