Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
jezeli kupiusz zadbany model to znikome, tłoki i inne pierdoły nie są straszelnie drogie, to nie fullcross ze co xx mth remoncik, tu się jeździ latami i dopiero cos tam kombinuje
nie zapomnij o smarze do lancucha i smarowaniu go co wyjazd
o plynie do nasączania filtrów i o myciu filtra przynajmniej raz w tyg jezeli jeździsz po lasach polach i tam gdzie sie kurzy
nie zapomnij o smarze do lancucha i smarowaniu go co wyjazd
o plynie do nasączania filtrów i o myciu filtra przynajmniej raz w tyg jezeli jeździsz po lasach polach i tam gdzie sie kurzy
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- Killaz
- Świeżak
- Posty: 206
- Dołączył(a): 13/8/2009, 00:23
No jeśli jest wszystko tak jak w opisie to myślę, że warto.
Tylko wydaje mi się, że jak się patrzy na silnik od lewej to widać tam silikon.
A tak pozatym fajna sztuka. Mógłbyś założyć jeszcze do niej kiedyś jakiś układzik wydechowy np. DEP i jak dla mnie ideał
Tylko wydaje mi się, że jak się patrzy na silnik od lewej to widać tam silikon.
A tak pozatym fajna sztuka. Mógłbyś założyć jeszcze do niej kiedyś jakiś układzik wydechowy np. DEP i jak dla mnie ideał
- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
Witam. Chciałbym się przesiąść z Bandita 1200 K6 na enduro, ale przeraża mnie ciągły serwis sportowych lekkich maszyn. Szukam jakiegoś niedrogiego (poniżej 10tys.) i powyżej 2000 rok enduro i w związku z tym że nie zamierzam startować w zawodach nie chcę motocykla który wymaga częstego serwisu i którym można pojeździć w średnim/lekkim terenie (ew. po mieście na jakiejś grubej kostce), na pewno powyżej 300cm3.
Miałem okazję przejechać się Transalpem 650 i szczerze mówiąc to gdyby nie lepsze opony, to po polnej drodze lepiej jeździło by mi się banditem, bo przynajmniej przód tak nie nurkował na koleinach. Do tego mój motocykl wydawał mi się dużo lepszy pod wzg. jakości wykonania. Jeździłem także CR250 i uważam ją za świetny, mocny motocykl, ale wyłącznie w teren i niepokoi mnie ten ciągły serwis.
Czy na rynku jest coś godnego zainteresowania i bardziej terenowego niż Transalp 650, lub Dominator?
Dzięki.
Miałem okazję przejechać się Transalpem 650 i szczerze mówiąc to gdyby nie lepsze opony, to po polnej drodze lepiej jeździło by mi się banditem, bo przynajmniej przód tak nie nurkował na koleinach. Do tego mój motocykl wydawał mi się dużo lepszy pod wzg. jakości wykonania. Jeździłem także CR250 i uważam ją za świetny, mocny motocykl, ale wyłącznie w teren i niepokoi mnie ten ciągły serwis.
Czy na rynku jest coś godnego zainteresowania i bardziej terenowego niż Transalp 650, lub Dominator?
Dzięki.
-
FireMode - Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 9/2/2011, 21:45
- Lokalizacja: LBN
siema
hmm własnie w tym problem że nie ma moto idealnego. albo masz mocne lekkie i wymagajace remontów albo masz moto słabsze i które jeździ i jeździ. ale jakies moto w miare lajtowne to np kawasaki klx 250 albo klx 300. to w miare mocny sprzęt i nie wymaga remontów ci kilka mth. to 4T. z 2T są np ktm exc 125 / 250 albo huska WRE (lub mocniejsza ale wymagajaca nieco wiecej WR) ten EXC tez jest mocny i wymaga serwisu dobrego. ale na pewno nie takiego jak w przypadku CRki. popatrz na te moto i powiedz czy cos ci sie spodobało
niestety wiem że chcesz wieksze pojemnosci ale nie bardzo takie moto istnieją. bo albo są to stare trupy albo nowe duzo droższe zabawki


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Mam 15 lat. Chciał bym zacząć przygodę z offroadem i mam pytanie jaki motor na start był by dobry ? Myślałem nad yamaha yz 85. Ale czytałem że najlepiej zacząć od dt. Mam do wykorzystania 3-4 tys.

- asg7777777
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34
za ta cene najlepiej wziasc wlasnie dttke
szczegolnie jesli zaczynasz moc na poczatek ci chyba wystarczy pojezdzisz troche zobaczysz czy ci bedzie brakowalo zawsze mozesz dozbierac i przesiasc sie na cos wiekszego
ale jesli chcesz jezdzic w offroadzie a nie na torach to lepiej chyba by bylo nie brac fullow tak jak napisales yz tylko np dozbierac i kupic wrke jakas
szczegolnie jesli zaczynasz moc na poczatek ci chyba wystarczy pojezdzisz troche zobaczysz czy ci bedzie brakowalo zawsze mozesz dozbierac i przesiasc sie na cos wiekszego
ale jesli chcesz jezdzic w offroadzie a nie na torach to lepiej chyba by bylo nie brac fullow tak jak napisales yz tylko np dozbierac i kupic wrke jakas
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
czesc. to zalezy czy cie stać. DT to super sprzecik do podstawowej nauki jazdy. jest chyba najłatwiejszy do opanowania w miare lekki, nie jest aż tak mocny i nieprzewidywalny i duzo nie kosztuje. ale nie ukrywajmy YZ 85 to teoretycznie lepszy sprzęt do nauki prawdziwego off roadu. to tez jeszcze zalezy gdzie chcesz jeździc. jezeli chcesz jeździc jak Bóg przykazał po torze ew jakies trudne leśne sciezki i o ile czułbyś się na siłach bierz YZ. jezeli interesują cie raczej długie leśne proste i tzw turystyka motocyklowa DT bedzie lepsza na początek z racji tego że nie bedziesz musiał często zmieniać tłoczka np. bo mam nadzieje że wiesz ile kosztuje utrzymanie takie yz. w twoim wieku teoretycznie smiało mozna 85 polecic bo tacy ludzie ganiaja nawet na 125. ale miło że podchodzisz do moto z respektem i decydujesz sie na mniejsze wcale nie słabsze moto.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- asg7777777
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34
co rok musisz zmienic tłok, co 2 - 3 tłoki korbowód i cylinder (regeneracja cylka albo wymiana) jak korba to i łozyska i uszczelki. wiec trzeba liczyc tak lekko 1000 zł rocznie na same utrzymanie + benzyna z olejem. prawie pełny remont silnika w 2T to koszt 2 tys zł. ale tego remontu nie robi sie co rok tylko np co 3 lata. a wczesniej jakies drobne częsci. w tych 1000 zł rocznie masz uwzględnione jakies łozyska kółm głowki ramy klocki hamulcowe itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- asg7777777
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34
napewno olej do mieszanki,spray do lancucha,olej do filtra powietrza,olej do skrzyni to te najwazniejsze zeczy ktore trzeba miec
no i na koniec sezonu remont czyli tlok, nowe uszczelki szlif <jesli bedzie tuleja>
pewnie kolo 1k wyjdzie na caly sezon jazdy
no i na koniec sezonu remont czyli tlok, nowe uszczelki szlif <jesli bedzie tuleja>
pewnie kolo 1k wyjdzie na caly sezon jazdy
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
nie ma najlepszego rocznika i pojemnosci. rocznik z reguły im nowszy tym mniej zajechany. ale ja miałem i DT z około 96 roku i z 88 jakos i oba silniki betonowe i idiotoodporne. nie ma co patrzec na rocznik tylko na stan techniczny. co do pojemnosci to zalezy czego oczekujesz. 50 to 50 jeździsz legalnie i mozna zarejestrowac i mozesz tym latac jak masz karte. 80tka to juz motocykl ale ma wiecej mocy niz 50, 125 analogicznie wiecej mocy niz 80. nie ma lepszych i gorszych
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- asg7777777
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34
to zalezy czy będzie cos wymiany. tłok wymieniasz co 15-20 tyś km jeżeli tłok bd do wymiany to go musisz wymienic. ale koszta nie są wysokie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- asg7777777
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/2/2011, 11:34
to głownie zalezy co trafisz. ja miłem sezon to wymieniłem tylko napęd - 100 zł. czasem np pójdzie linka to trzeba zmienic. to juz po prostu losowe wypadki. mozesz wpisac sobie w allegro. i popatrzec częsci które mogą ulec uszkodzeniu ( opona, tarcze sprzęgła, linki, łozyska głowki ramy, tłok, korbowód, ) czasami da sie kupic tak zdrowy motor że jeździsz bez kompletnie żadnego wkładu prócz benzyny i oleju ( no i smaru do łancucha np ) a czasami mozna kupic trupa tanio gdzie jest kilka rzeczy do zrobienia. ale generalnie koszt utrzymania DT jest dosyc niski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kupno motocykla
Witam. Mam zamiar kupić motocykl enduro/cross na zbliżający się sezon. Jestem początkujący. Co myślicie o tych aukcjach, które mnie interesują:
<b>TM</b>
http://moto.allegro.pl/super-tm-raing-1 ... 97860.html
<b>Suzuki Dr 125</b>
http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-125-za ... 97430.html
<b>Kawasaki KMX 125</b>
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125 ... 42462.html
<b>Kawasaki KMX 125</b>
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125 ... 28791.html
<b>Yamaha DT 125</b>
http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-125-ok ... 92152.html
<b>TM</b>
http://moto.allegro.pl/super-tm-raing-1 ... 97860.html
<b>Suzuki Dr 125</b>
http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-125-za ... 97430.html
<b>Kawasaki KMX 125</b>
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125 ... 42462.html
<b>Kawasaki KMX 125</b>
http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125 ... 28791.html
<b>Yamaha DT 125</b>
http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-125-ok ... 92152.html
- DexX89
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/2/2011, 11:30
- Lokalizacja: myślenice
mysle że sąto cross enduro ale nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz... podałeś całkowicie różne motocykle o róznych mocach i osiągach. moze najpierw powiedz czego oczekujesz od takiego motocykla, gdzie chcesz jeździc, jak często, ile jestes w stanie przeznaczyc pieniędzy rocznie na utrzymanie motocykla, ile masz lat, ile ważysz. bo ni jak sie ma taka TMka do DRki przepaść mocy to kilkadziesiąt koni i kilkadziesiąt kg.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości