Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
husqvarna te 450 to ponoć bardzo dobre motory, znajomy ma te 250 dość niedługo ale nie narzeka na razie fajnie chodzi.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Witam wszystkich.
Mam zerowe doświadczenie jeśli chodzi o motocykle 175 cm 73kg wagi i jestem w trakcie robienia prawka kat. A. Szukam pierwszego motocykla, którym będę mógł się w tygodniu poruszać po mieście (dojazd do pracy) a w weekendy chciałbym spróbować jakiś wycieczek po lasach polnych ścieżkach itp. na razie bez ekstremum raczej nauka. Przeglądnąłem masę tematów i wstępnie myślałem o motocyklu Yamaha 125 dt. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to około 6 tyś na motocykl +2tyś przygotowanie i ubiór. Mam od razu wątpliwości bo widziałem, żę najwięcej zadbanych DT-k jest w wersji X i z oponami na asfalt. Rozumiem, że na takich oponach jazda w cięższym terenie raczej wiąże się z brakiem przyczepności do tego wyczytałem, że ta wersja ma twardsze zawieszenie. Czy lepiej kupić X-a i np zmienić opony i do pierwszych kroków w trudniejszym terenie i poruszaniu się po mieście spokojnie wystarczy czy może celować w jakąś starszą DT ? Pytanie pewnie laickie, ale wolę się upewnić starych wyjadaczy niż kupić coś co nie spełni moich oczekiwań.
Mam zerowe doświadczenie jeśli chodzi o motocykle 175 cm 73kg wagi i jestem w trakcie robienia prawka kat. A. Szukam pierwszego motocykla, którym będę mógł się w tygodniu poruszać po mieście (dojazd do pracy) a w weekendy chciałbym spróbować jakiś wycieczek po lasach polnych ścieżkach itp. na razie bez ekstremum raczej nauka. Przeglądnąłem masę tematów i wstępnie myślałem o motocyklu Yamaha 125 dt. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to około 6 tyś na motocykl +2tyś przygotowanie i ubiór. Mam od razu wątpliwości bo widziałem, żę najwięcej zadbanych DT-k jest w wersji X i z oponami na asfalt. Rozumiem, że na takich oponach jazda w cięższym terenie raczej wiąże się z brakiem przyczepności do tego wyczytałem, że ta wersja ma twardsze zawieszenie. Czy lepiej kupić X-a i np zmienić opony i do pierwszych kroków w trudniejszym terenie i poruszaniu się po mieście spokojnie wystarczy czy może celować w jakąś starszą DT ? Pytanie pewnie laickie, ale wolę się upewnić starych wyjadaczy niż kupić coś co nie spełni moich oczekiwań.
- sztandar
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/4/2013, 17:05
- Lokalizacja: kraków/rzeszów
Wydaje mi się że skoro robisz kat. A to na Yamaha DT 125 będziesz wyglądał i czół się co najmniej śmiesznie no bo pewnie masz koło 25 lat+/- a to raczej "młodociany sprzęt" który nie będzie Ci wystarczał po 3-4 tygodniach i zapragniesz czegoś bardziej z pazurem mimo że wzrostem i wagą nie odbiegasz dużo od nastolatków(sorry) dlatego proponuje exc 125/200..
wiem że 6 tys nie wystarczy, 7 też nie gwarantuje Ci niezawodności i idealnego stanu moto ale wolałbym osobiście dać 8 tys za exc 200 z dokumentami i być pewny że na 1-2 sezony spokojnie wystarczy by nie myśleć o zmianie w połowie sezonu na coś czym można zasuwać już jak na kat A. przystało. Sprzęt do 140 bardzo energicznie przyspiesza i w mieście się nie zgubisz, o bezdrożach nie wspomnę bo tam dopiero exc pokazuje na co go stać jednak exc 125 jest bardziej przyjazne dla człowieka początkującego. dostępność części i samego moto na serwisach aukcyjnych ale 200 właśnie bardziej pasuje do kat A wg mnie
wiem że 6 tys nie wystarczy, 7 też nie gwarantuje Ci niezawodności i idealnego stanu moto ale wolałbym osobiście dać 8 tys za exc 200 z dokumentami i być pewny że na 1-2 sezony spokojnie wystarczy by nie myśleć o zmianie w połowie sezonu na coś czym można zasuwać już jak na kat A. przystało. Sprzęt do 140 bardzo energicznie przyspiesza i w mieście się nie zgubisz, o bezdrożach nie wspomnę bo tam dopiero exc pokazuje na co go stać jednak exc 125 jest bardziej przyjazne dla człowieka początkującego. dostępność części i samego moto na serwisach aukcyjnych ale 200 właśnie bardziej pasuje do kat A wg mnie
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
Yamaha YZ 250 2004
- DzidekSX
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
- Lokalizacja: Kraków
tak exc do jazdy po mieście , pracy?! proszę cię.. dt dobry pomysł tylko właśnie problem z mocą tylko 22km ale da się poszaleć, osobiście mam kmx od roku i jeszcze mnie potrafi pozytywnie zadziwić ^^ możę lepiej dołożyć i kupić drz 400S bezawaryjny ekonomiczny 40KM po kmx będe napewno w drz celował
oponki moża wstawić uniwersalne i szaleć

oponki moża wstawić uniwersalne i szaleć
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
Chcesz powiedzieć, że EXC kompletnie się do tego nie nadaje? Przyjacielu, gdyby tak było to nie istniałaby odmiana supermoto tego modelu.. Faktycznie DR-Z rozsądny sprzęt ale zdobycie go w woj.małopolskim za mniej jak 10tys. z dokumentami jest naprawdę trudne. Oczywiście mówimy tu o zdrowej sztuce. Cena jest naprawdę wysoka głównie za sprawą legendarnej bezawaryjności z której DR-Z słynie przez co w ogóle nie spada w dół. Kuloodporny i niewysilony silnik. EXC vs DR-Z to hard enduro vs soft enduro w moim odczuciu, pozostaje tylko kwestia kto czego szuka bardziej. Twoje propozycja jest jak najbardziej trafna i w pełni popieram ale przy podanej kwocie można liczyć tylko na łut szczęścia żeby trafić na moto które nie będzie straszyć
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
Yamaha YZ 250 2004
- DzidekSX
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
- Lokalizacja: Kraków
po 1 nie ma EXC w 2T jako supermoto fabrycznie, bo to bezsens.
po 2 to że exc ma homologacje, to nie znaczy że to sprzet na codzien
po 3 to że są wersje supermoto, to tym bardziej nie znaczy że są to sprzety na asfalt!!! od jazdy supermoto są specjalne tory.. nie drogi publiczne
jak dla mnie duzo lepsza była by tutaj DT, co z tego że jest duzy i nie ma 15 lat ? mam znajomych którzy ponad 30-40 lat mają i kupują sobie np DTtki 125, moto tanie w zakupie, ekonomiczne w utrzymaniu. jak ktoś lubi 2T to taka DT bedzie duzo lepszym wyborem niz wyczynowe EXC które co praktycznie wyjazd trzeba serwisowac, a przy uzytkowaniu codziennym wychodzi bardzo drogo - sam jakis czas latałem swoim na uczelnie itp... przesiadłem sie na chinski motorower z racji kosztów. juz nie chodzi o paliwo itp... ale opony, napęd, utrzymanie silnika - to są duze koszta.
dlatego ja proponuje soft enduro, DT to dobre moto.... ale 4T moim zdaniem jest przyjemniejsze do jazdy zwłaszcza takiej. zalezy teraz tylko od budżetu, mozna szukac DRZ - świetne moto i w zasadzie to by było najlepsze, za 9-10 tysi mozna szukać fajnej sztuki... to że w małopolskim moze sie nie znajdzie - to co ? przeciez mozna podjechac czasem kawałek dalej.... jak ewidentnie też nie stać Cię na DRZ, to nie ma co sie pchac w okazje za 7 tysi... bo prędzej czy później wyjdą ukryte wady i koszta bedą wysokie. dlatego wtedy mozna pomyslec nad starszą generacją czyli suzuki DR 350. moto też super, za tą kase tym bardziej cos kupisz. nie jest za mocne, troszke mocniejsze od DT. ale przyjemniej sie jedzie, i jazda po miescie bedzie ekonomiczniejsza
po 2 to że exc ma homologacje, to nie znaczy że to sprzet na codzien
po 3 to że są wersje supermoto, to tym bardziej nie znaczy że są to sprzety na asfalt!!! od jazdy supermoto są specjalne tory.. nie drogi publiczne
jak dla mnie duzo lepsza była by tutaj DT, co z tego że jest duzy i nie ma 15 lat ? mam znajomych którzy ponad 30-40 lat mają i kupują sobie np DTtki 125, moto tanie w zakupie, ekonomiczne w utrzymaniu. jak ktoś lubi 2T to taka DT bedzie duzo lepszym wyborem niz wyczynowe EXC które co praktycznie wyjazd trzeba serwisowac, a przy uzytkowaniu codziennym wychodzi bardzo drogo - sam jakis czas latałem swoim na uczelnie itp... przesiadłem sie na chinski motorower z racji kosztów. juz nie chodzi o paliwo itp... ale opony, napęd, utrzymanie silnika - to są duze koszta.
dlatego ja proponuje soft enduro, DT to dobre moto.... ale 4T moim zdaniem jest przyjemniejsze do jazdy zwłaszcza takiej. zalezy teraz tylko od budżetu, mozna szukac DRZ - świetne moto i w zasadzie to by było najlepsze, za 9-10 tysi mozna szukać fajnej sztuki... to że w małopolskim moze sie nie znajdzie - to co ? przeciez mozna podjechac czasem kawałek dalej.... jak ewidentnie też nie stać Cię na DRZ, to nie ma co sie pchac w okazje za 7 tysi... bo prędzej czy później wyjdą ukryte wady i koszta bedą wysokie. dlatego wtedy mozna pomyslec nad starszą generacją czyli suzuki DR 350. moto też super, za tą kase tym bardziej cos kupisz. nie jest za mocne, troszke mocniejsze od DT. ale przyjemniej sie jedzie, i jazda po miescie bedzie ekonomiczniejsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jakby nie patrzeć w poprzednim poście przyznałem odiro racje uznając wyższość DR-Z nad EXC co do przeznaczenia tej maszyny zaznaczając że będzie to trudne znaleźć taki sprzęt. Napisałem o woj.małopolskim a chwile później zacząłem szukać z ciekawości po aukcjach w sąsiednich województwach i tylko utwierdziłem się w mojej tezie. Co do DT jednak nie zmienię zdania dalej zatrzymując go w kategorii do lat. 16. A o EXC który fatalnie sprawuje się w mieście.. "to że są wersje supermoto, to tym bardziej nie znaczy że są to sprzety na asfalt" jeżeli możesz to rozwiń tą wypowiedź.
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
Yamaha YZ 250 2004
- DzidekSX
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
- Lokalizacja: Kraków
jeszcze co do kupna moto - nie kupuje sie z dnia na dzien... zobacz sobie np kawasaki klx, swietne sprzety a na allegro czasami nie ma nawet 1 sztuki ponizej 00 roku. mimo to kilku znajomych miało te motocykle, mimo że teoretycznie wydawało by sie że ich nie ma
wiec to że dzis nie ma w małopolskim to nie znaczy ze za tydzien nie bedzie...
co do supermoto - supermoto to nie jest motocykl na asfalt ( no chyba że miejskie supermoto, jakas lc4, xt660 itp ) supermoto to motocykle typowo na tory pod supermoto. i są to wyczynówki. nie ma EXC w SMkach, chyba że sobie ktoś założy, EXC wychodzi na kołach enduro, a wersje supermoto to nie EXC, tylko SMR bez homologacji. dlatego nie widze powiązania z supermoto i bezproblemowym smiganiem po mieście, 2 sprawa taka że taki EXC jest beznadziejny na codzienny dojazd. mało praktyczny, drogi w eksploatacji, to juz lepiej wyszło by kupic chociazby wspomnianą lc4, dać wiekszy gaxnik, komin akrapa. i na asfalcie bedzie sie podobnie zachowywał, moze bardziej stabilniej, ale bedzie kilka X tanszy w eksplo, i bardziej praktyczny

co do supermoto - supermoto to nie jest motocykl na asfalt ( no chyba że miejskie supermoto, jakas lc4, xt660 itp ) supermoto to motocykle typowo na tory pod supermoto. i są to wyczynówki. nie ma EXC w SMkach, chyba że sobie ktoś założy, EXC wychodzi na kołach enduro, a wersje supermoto to nie EXC, tylko SMR bez homologacji. dlatego nie widze powiązania z supermoto i bezproblemowym smiganiem po mieście, 2 sprawa taka że taki EXC jest beznadziejny na codzienny dojazd. mało praktyczny, drogi w eksploatacji, to juz lepiej wyszło by kupic chociazby wspomnianą lc4, dać wiekszy gaxnik, komin akrapa. i na asfalcie bedzie sie podobnie zachowywał, moze bardziej stabilniej, ale bedzie kilka X tanszy w eksplo, i bardziej praktyczny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siema pytalem juz raz tutaj ale mam male wątpliwości Czy jezeli mam 175 wzrostu waze 65 kg to dt125 nie będzie na mnie za duży nie miałem doczynienia z taka pojemnoscia i chcialbym sie również dowiedzieć czy na dt 80 wydaje się dużo mniej na remonty.
Romet727-->...
-
ISHIFTI - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 3/4/2013, 17:49
- Lokalizacja: Brzeziny
masz wzrost średni.. 177 to średni wzrost męszczyzn w europie - nie robili by motocykli dla dzieci... ani dla wielkoludów w takiej pojemnosci. robią włąsnie pod taki wzrost ! wiec za mała ani za duza nie bedzie. wagowo to inna bajka, bo waga nie ma nic do znaczenia. no chyba że wazysz 30 kg to pewnie sie połamiesz nim zdejmiesz go ze stopki... z kolei w drugą strone przy wadze 120 kg zawieszenie i silnik beda miały ciezki zywot... ale jechac bedzie. nie na 80 i 125 na remonty wydaje sie podobnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witajcie!
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna motocykla offroadowego. Przeczytałam spory kawałek tego tematu jednak im więcej czytam tym większy mętlik mam w głowie a jedyne co przychodzi mi na myśl to "takie rzeczy tylko w erze"
Trochę o mnie: Jestem kobietą, ale nie karzełkiem. Mam 178cm wzrostu 65kg wagi i wystarczająco dużo siły i odwagi, o tym zapewniam
Mam trochę doświadczenia motocyklowego aczkolwiek nie offroadowego, aktualnie jeżdżę suzuki gsx-r 600r i jest to moje pierwsze moto więc nie mam problemu z nauką, szybko przyswajam nowe umiejętności.
Czego oczekujÄ…?
-potrzebna mi homologacja jednak moto nie będzie docelowo jeździło po mieście, dojazd do mojego miejsca zabaw offroadowych prowadzi publicznymi drogami.
-chciałabym, aby motocykl był tani w exploatacji (utrzymanie 2 moto to dla mnie dużo..)
-i musi dać mi dużo frajdy
Budżet to do 4500zł samo moto, bez kasku ochraniaczy itp.
Mam nadzieje, że bardziej doświadczeni koledzy coś mi podpowiedzą, osobiście myślałam nad suzuki ds 350, co Wy na to ?
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna motocykla offroadowego. Przeczytałam spory kawałek tego tematu jednak im więcej czytam tym większy mętlik mam w głowie a jedyne co przychodzi mi na myśl to "takie rzeczy tylko w erze"

Trochę o mnie: Jestem kobietą, ale nie karzełkiem. Mam 178cm wzrostu 65kg wagi i wystarczająco dużo siły i odwagi, o tym zapewniam

Czego oczekujÄ…?
-potrzebna mi homologacja jednak moto nie będzie docelowo jeździło po mieście, dojazd do mojego miejsca zabaw offroadowych prowadzi publicznymi drogami.
-chciałabym, aby motocykl był tani w exploatacji (utrzymanie 2 moto to dla mnie dużo..)
-i musi dać mi dużo frajdy

Budżet to do 4500zł samo moto, bez kasku ochraniaczy itp.
Mam nadzieje, że bardziej doświadczeni koledzy coś mi podpowiedzą, osobiście myślałam nad suzuki ds 350, co Wy na to ?
-
appaloosa - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 8/6/2012, 14:12
- Lokalizacja: Warszawa/ Nowy Dwór Mazowiecki
Najlepsza była by dla ciebie tak jak napisałaś, suzuki dr 350 zajefajne moto bezawaryjne, tanie w utrzymaniu. No a jeśli dr nie znajdziesz no to jeszcze yamaha dt 125 też fajnie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Witamy
w koncu jakas odmiana
Drka fajny sprzęt, jak pisałaś, moto jest tanie w eksploatacji o ile dorwiesz zadbany egzemplarz utrzymanie jest śmiesznie tanie w stosunku do wyczynówek. moto jednak jest troche cięzkawe w ostry teren, ale na lasy szutry, i asfalt jest super
mozna jeszcze obejrzeć się za kawasaki klx 250. moto tez fajne, silnik na bazie suzuki, ale fajniej sie prowadzi, fakt też jest troche słabsze, choc mozna podkręcic i zwawo lata, i odchudzone wersje spoko sobie radzą na torze MX nawet. jedyna wada - to dostepnosc. na allegro bywa tak że nie stoi ani jedna sztuka uzywana.
yamaha DT 125 moto też o tyle dobre że jest najlzejsze z wymienionych. mocowo tez nie wypada źle, nawet odblokowana DT jest chyba mocniejsza od DR. koszta utrzymania też są niskie ;d jeżeli odpowiadała by Ci charakterystyka silnika 2T to śmiało można iść w tą strone.


Drka fajny sprzęt, jak pisałaś, moto jest tanie w eksploatacji o ile dorwiesz zadbany egzemplarz utrzymanie jest śmiesznie tanie w stosunku do wyczynówek. moto jednak jest troche cięzkawe w ostry teren, ale na lasy szutry, i asfalt jest super

mozna jeszcze obejrzeć się za kawasaki klx 250. moto tez fajne, silnik na bazie suzuki, ale fajniej sie prowadzi, fakt też jest troche słabsze, choc mozna podkręcic i zwawo lata, i odchudzone wersje spoko sobie radzą na torze MX nawet. jedyna wada - to dostepnosc. na allegro bywa tak że nie stoi ani jedna sztuka uzywana.
yamaha DT 125 moto też o tyle dobre że jest najlzejsze z wymienionych. mocowo tez nie wypada źle, nawet odblokowana DT jest chyba mocniejsza od DR. koszta utrzymania też są niskie ;d jeżeli odpowiadała by Ci charakterystyka silnika 2T to śmiało można iść w tą strone.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
2T to trochę za duże koszta dla mnie, niestety... Tak teraz myślę, że te DR za ciężkie na zabawy na jakie liczę, coś czuję, że i tak skończy się bez kompromisów i kupie jakieś 2T choć może być ciężko z kaską. A Huśka TE 410 ? co myślicie ?
I jeszcze takie pytanko, z 4T które moto jest najlżejsze i nadające się na średnie hopki ?
Ewentualnie może trochę poczekać i odłożyć trochę więcej kasy ? Ahh te kompromisy
I jeszcze takie pytanko, z 4T które moto jest najlżejsze i nadające się na średnie hopki ?
Ewentualnie może trochę poczekać i odłożyć trochę więcej kasy ? Ahh te kompromisy

-
appaloosa - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 8/6/2012, 14:12
- Lokalizacja: Warszawa/ Nowy Dwór Mazowiecki
sprzęt spoko, tylko ze stare huski, to raz, że nie typy, dwa ze sypią sie na potęge... a ciezko zadbany model wyrwać.
no tak jak pisałem, z 4T nie bedzie duzego wyboru za ta kase, najlzejszy z najlepszym zawiasem bedzie kawasaki klx 250 / 300. ale tez jak pisałem trudno o te sprzety. nawet jak troche dozbierasz to i tak nic ciekawego nie dorwiesz bo ta klasa jest niszowa. małe mocne 4T z niezłym zawiasem - dopiero ktm EXC 250 w 4T zaczyna, ale trzeba dać koło 10 tysi na sztuke do jazdy. o 2T pomyśl, spalanie niby fakt większe, ale taka DRka 350 spali 3-5 litrów gdy DT spali 4-7 róznica jest, ale czy taka nie do obejścia to juz twoja decyzja ;P
no tak jak pisałem, z 4T nie bedzie duzego wyboru za ta kase, najlzejszy z najlepszym zawiasem bedzie kawasaki klx 250 / 300. ale tez jak pisałem trudno o te sprzety. nawet jak troche dozbierasz to i tak nic ciekawego nie dorwiesz bo ta klasa jest niszowa. małe mocne 4T z niezłym zawiasem - dopiero ktm EXC 250 w 4T zaczyna, ale trzeba dać koło 10 tysi na sztuke do jazdy. o 2T pomyśl, spalanie niby fakt większe, ale taka DRka 350 spali 3-5 litrów gdy DT spali 4-7 róznica jest, ale czy taka nie do obejścia to juz twoja decyzja ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam.
Mam pytanie do was forumowiczów odnośnie jazdy w terenie dokładnie to chodzi mi o las aby po jeździć ,ślad zostawić , jakieś górki , podjazdy , ścieżki , polne drogi. I przystawiam się do jakiegoś kupna motocykla ENDURO , po prostu nie stać mnie na takie koszta utrzymania full crossa .
Teraz moje doświadczenie.
A więc tak , mam szosówkę 125ccm ( china ).
Jeżdżę na niej 1.5-2lata .
I teraz chcę przejść na offroad
Moje gabaryty:
179 cm wzrostu , około 75 kg wagi .
I myślę nad kupnem Yamahy DT 125 bądź Kawasaki KMX 125.
Rozumiem ,że w nich nie trzeba robić takich remontów dajmy na to co 30 MTH ?
Na co patrzyć przy kupnie takiego enduro , dokładnie ? ( są może jakieś inne wersje na mniejszych kołach albo coś ?) Tak abym się nie dał zrobić sprzedawcy w balona.
I czy jest warto kupować z papierami czy bez papierów takie enduro ?
Bez papierów pewnie taniej znajdę , a co do jazdy szosowej to mam tego chińczyka 125 .
Jak byście mi doradzili ?
Mój budżet to okolice 3000-3400zł.
Ile rzeczywiście odblokowana DT 125 ma koni a ile KMX też odblokowany?
Tu dam parę orientacyjnych linków i proszę o wypowiedzi na temat tych enduro ( tak żebym wiedział na co szczególnie patrzyć ).
1. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... a9e08;r:;s:
2. http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... be9e2;r:;s:
3. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... a9e08;r:;s:
4. http://otomoto.pl/yamaha-dt-125-r-M3605667.html
5. http://allegro.pl/kawasaki-kmx-125-i3221675041.html
6. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-2 ... a9e08;r:;s:
JakiÅ› link od was?
I czy jest możliwość podania mi przez was orientacyjnych cen na dane roczniki ?
Wiem ,że na allegro znajdę , lecz chcę wiedzieć , bo nie raz dziwnie tanie są te enduro , więc podejrzewam ,że coś może być nie tak i taka niska cena mnie dziwi.
Oczywiście proszę napisać coś od siebie
.
Dziękuję.
Bardzo ProszÄ™ o Pomoc.
Mam pytanie do was forumowiczów odnośnie jazdy w terenie dokładnie to chodzi mi o las aby po jeździć ,ślad zostawić , jakieś górki , podjazdy , ścieżki , polne drogi. I przystawiam się do jakiegoś kupna motocykla ENDURO , po prostu nie stać mnie na takie koszta utrzymania full crossa .
Teraz moje doświadczenie.
A więc tak , mam szosówkę 125ccm ( china ).
Jeżdżę na niej 1.5-2lata .
I teraz chcę przejść na offroad
Moje gabaryty:
179 cm wzrostu , około 75 kg wagi .
I myślę nad kupnem Yamahy DT 125 bądź Kawasaki KMX 125.
Rozumiem ,że w nich nie trzeba robić takich remontów dajmy na to co 30 MTH ?
Na co patrzyć przy kupnie takiego enduro , dokładnie ? ( są może jakieś inne wersje na mniejszych kołach albo coś ?) Tak abym się nie dał zrobić sprzedawcy w balona.
I czy jest warto kupować z papierami czy bez papierów takie enduro ?
Bez papierów pewnie taniej znajdę , a co do jazdy szosowej to mam tego chińczyka 125 .
Jak byście mi doradzili ?
Mój budżet to okolice 3000-3400zł.
Ile rzeczywiście odblokowana DT 125 ma koni a ile KMX też odblokowany?
Tu dam parę orientacyjnych linków i proszę o wypowiedzi na temat tych enduro ( tak żebym wiedział na co szczególnie patrzyć ).
1. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... a9e08;r:;s:
2. http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... be9e2;r:;s:
3. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... a9e08;r:;s:
4. http://otomoto.pl/yamaha-dt-125-r-M3605667.html
5. http://allegro.pl/kawasaki-kmx-125-i3221675041.html
6. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-2 ... a9e08;r:;s:
JakiÅ› link od was?
I czy jest możliwość podania mi przez was orientacyjnych cen na dane roczniki ?
Wiem ,że na allegro znajdę , lecz chcę wiedzieć , bo nie raz dziwnie tanie są te enduro , więc podejrzewam ,że coś może być nie tak i taka niska cena mnie dziwi.
Oczywiście proszę napisać coś od siebie

Dziękuję.
Bardzo ProszÄ™ o Pomoc.
- ErgoS
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 4/5/2013, 12:30
- Lokalizacja: Kraków
po 1) crossówka nawet nie nadaje się na takie tereny
po 2 ) DT czy kmx czy inny 125 w 2T w soft enduro niexle nadaje sie na taki teren i do nauki. i jest śmiesznie tania w eksploatacji. co 30 mth to trzeba paliwa do baku dolać
po 3) kół małych akurat i kmx i DT nie maja. chyba że DT w wersji SM ( supermoto ) ma oba koła 17stki jak pamiętam, i nie są załozone opony enduro tylko asfaltowe co widac z daleka.
po4) co do papierów - to zalezy od ciebie, moto bez papierów mozna kupic duuzo taniej, wiec plus jak nie masz zamiaru jeździc po asfalcie to nie do konca papiery są potrzebne, ale 2 dylematy wtedy, raz że czemu nei ma papierów ? moze kiedys był kradziony, nie musiało tak byc ale jest jedna z możliwości, druga sprawa czy nie bedziesz chciał kiedys sie przejechac kilka km po asfalcie, DT spokojnie to umożliwia.
ile DT ma koni ? kup i jedź na hamownie... jeszcze rzetelnych info nie widziałem. podobno stockowa ma koło 25 koni odblokowana. ale widziałem papier z hamowni w DT 125 na ponad 30 kucy, tylko że po przeróbkach była.
co do linków - nawet nie chce mi sie ich otwierać, po 1 po zdjęciach i super opisie nic sie nie da ocenić, bo to nie scigacze czy chopperki i ryski na lakierze moga powiedziec historie sprzed 20 lat. interesuje cie sztuka - jedź i oglądaj. co do cen też nie ma orientacyjnych, rynek się ciągle zmienia, a ceny dyktują ludzie. jak ktoś ma super DTtke i mysli że jego jest najlepsza na swiecie bo ma neony i nowe opony. to wystawiaja ludzie czasem za kosmiczna kase. cały rynek dyktuje praktycznie allegro tam wystarczy przeglądać i tyle. jak trafisz dziwnie tani sprzet - jedź obejrzyj, jak sie trzyma kupy mozna wziąc, zrobic generalke silnika, zmienic podstawowe rzeczy, wyjdzie ci te 4000 zł i masz igłe do jazdy
po 2 ) DT czy kmx czy inny 125 w 2T w soft enduro niexle nadaje sie na taki teren i do nauki. i jest śmiesznie tania w eksploatacji. co 30 mth to trzeba paliwa do baku dolać

po 3) kół małych akurat i kmx i DT nie maja. chyba że DT w wersji SM ( supermoto ) ma oba koła 17stki jak pamiętam, i nie są załozone opony enduro tylko asfaltowe co widac z daleka.
po4) co do papierów - to zalezy od ciebie, moto bez papierów mozna kupic duuzo taniej, wiec plus jak nie masz zamiaru jeździc po asfalcie to nie do konca papiery są potrzebne, ale 2 dylematy wtedy, raz że czemu nei ma papierów ? moze kiedys był kradziony, nie musiało tak byc ale jest jedna z możliwości, druga sprawa czy nie bedziesz chciał kiedys sie przejechac kilka km po asfalcie, DT spokojnie to umożliwia.
ile DT ma koni ? kup i jedź na hamownie... jeszcze rzetelnych info nie widziałem. podobno stockowa ma koło 25 koni odblokowana. ale widziałem papier z hamowni w DT 125 na ponad 30 kucy, tylko że po przeróbkach była.
co do linków - nawet nie chce mi sie ich otwierać, po 1 po zdjęciach i super opisie nic sie nie da ocenić, bo to nie scigacze czy chopperki i ryski na lakierze moga powiedziec historie sprzed 20 lat. interesuje cie sztuka - jedź i oglądaj. co do cen też nie ma orientacyjnych, rynek się ciągle zmienia, a ceny dyktują ludzie. jak ktoś ma super DTtke i mysli że jego jest najlepsza na swiecie bo ma neony i nowe opony. to wystawiaja ludzie czasem za kosmiczna kase. cały rynek dyktuje praktycznie allegro tam wystarczy przeglądać i tyle. jak trafisz dziwnie tani sprzet - jedź obejrzyj, jak sie trzyma kupy mozna wziąc, zrobic generalke silnika, zmienic podstawowe rzeczy, wyjdzie ci te 4000 zł i masz igłe do jazdy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości