Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
przegladam temat i czesto pytania sa o enduro wiec zapytuje,chce kupic swoj 1-szy motocykl i zdecydowalem sie na crossa. zaden asfalt tylko teren-tor
budzet ~10tys wzrost 175 waga 75 z tego co wyczytalem od henio12312 to najlepiej chyba 125 2T? interesuja mnie konkretne nazwy modeli i roczniki za ktorymi sie rozgladac.
budzet ~10tys wzrost 175 waga 75 z tego co wyczytalem od henio12312 to najlepiej chyba 125 2T? interesuja mnie konkretne nazwy modeli i roczniki za ktorymi sie rozgladac.
- groby23
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22/8/2012, 22:35
Jeśli teren-tor to raczej hard enduro a jak chcesz 125 2t to myślę że dobre będzie to, ktm exc 125 byle który rok ważne żeby po 98 r. Husqvarna wr 125 tu nie ma reguły bo starsze też były dobre ale stać cie na całkiem świeży rok, gas gas ec 125 który rok hmmm... nie wiem. A jeśli cross to raczej nie teren tylko tor ale jak chcesz crossa to tak, ktm sx 125, yamaha yz 125, husqvarna cr 125, honda cr 125, suzuki rm 125, kawasaki kx 125 to takie bardziej popularne, a rok to masz dość kasy żeby kupić po 2005 roku i tu nie ma znaczenia który wybierzesz, ważne żeby był w dobrym stanie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Witam, chcę kupić motocykl i nie wiem na który się zdecydować, mam 19 lat 176 wzrostu i 75 kg wagi, czy mam doświadczenie ? Aktualnie swojego moto nie posiadam ale zaczynałem od wsk i różnych skuterów, na czymś poważniejszym to jeździłem na 450 yamaha szosowa, a jeśli chodzi o crossy to kmx 125, dr 350 i kmx 300 (nie pamiętam dokładnie) i radziłem sobie bez zarzutu z czego dr 350 4t był troszkę ciężki jak w cięższy teren ale wtedy byłem jakieś 10 kg lżejszy niż teraz i zawieszenie tył było do wymiany . Do czego będzie przeznaczony motocykl ? Podjazdy, las, błoto, łąki, drogi polne i czasami kawałek po asfalcie, przydała by się możliwość rejestracji i chciał bym żeby to było hard enduro (nie jestem pewnien czy mają możliwość rejestracji), przede wszystkim musi mieć światła(gęsty las, jazda późnym wieczorem)* , na motocykl jestem w stanie przeznaczyć ok 7 tyś a max to 10 tyś zł. Interesuje mnie 2t 250 z znanych i lubianych marek jak yamaha suzuki ktm kawasaki honda (zdecydowałem się na 250 2t ze względu na tańsze serwisowanie z tego co wiem ale nie wiem jak jest ze spalaniem w porównaniu do 400-450 4t i w stosunku do mojego przeznaczenia nie wiem czy lepsze będzie to 2t 250 czy 4t 400-450). Wiem że ten sport wiąże się z dużymi kosztami serwisowania co sezon itp. Ale chciałbym żeby moto było mało awaryjne (wydaje mi się że każde z nich jest markowe i mało awaryjne serwis ok. 1000-1500zł się zmieszczę ?) i żeby nie paliło strasznie dużo, abym mógł na baku troszkę km na wypadzie zrobić a nie martwić się że mi paliwa braknie czy coś (posiadam quada kawasaki 360 i na długie dystanse w ciężkim terenie można się czasami zdziwić że w baku szybko ubywa i do tego jak jeszcze 2 osoby jadą).
* jeżeli full cross będzie bezwzględnie lepszy (ale nie wydaje mi się) to zdecyduje się na full ale homologacja była by bardzo przydatna ponieważ nie chce mieć kłopotu z policją jak czasami wracał bym kawałek asfaltem i jazdą w nocy itp.
Moc 2t 250 mieści się w przedziale 50-60 km i wydaje mi się że przy umiejętnościach da się wszędzie wyjechać.
Prosił bym aby ktoś się z własnego doświadczenia wypowiedział jak jest ze spalaniem 2t i 4t czy różnica jest bardzo duża, jak z serwisowaniem, jaka rozbieżność cenowa w 2t i 4t i części można dostać do każdego modelu w sklepach lub na allegro ??
Myślę że wszystko opisałem, jeśli czegoś nie napisałem to proszę pytać, z góry dziękuję za odpowiedzi.
* jeżeli full cross będzie bezwzględnie lepszy (ale nie wydaje mi się) to zdecyduje się na full ale homologacja była by bardzo przydatna ponieważ nie chce mieć kłopotu z policją jak czasami wracał bym kawałek asfaltem i jazdą w nocy itp.
Moc 2t 250 mieści się w przedziale 50-60 km i wydaje mi się że przy umiejętnościach da się wszędzie wyjechać.
Prosił bym aby ktoś się z własnego doświadczenia wypowiedział jak jest ze spalaniem 2t i 4t czy różnica jest bardzo duża, jak z serwisowaniem, jaka rozbieżność cenowa w 2t i 4t i części można dostać do każdego modelu w sklepach lub na allegro ??
Myślę że wszystko opisałem, jeśli czegoś nie napisałem to proszę pytać, z góry dziękuję za odpowiedzi.
- krystian333
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03
jak zwykle
kmx itp to nie sÄ…crossy
cross - moto bez homologacji, bez swiateł typowo na tor crossowy
soft enduro czyli DT kmx itp. sprzety na asfalt z mozliwoscia wjazdu w teren
hard enduro - motocykle typowo w teren z mozliwosciÄ… wjazdu na asfalt fabrycznie maja homologacje.
rzeczywiscie na twoje wymagania hard enduro byłby najlepszym rozwiązaniem. niestety doswiadczenia nie masz na 250 w 2T... za mocny sprzet dla amatora. DR czy stary kmx to są stosunkowo pierdziawki do np ktma EXC 250.
1000-1500 ale miesięcznie
wtedy spokojniutko sie wyrobisz. rocznie to juz niestety da sie albo jak bedzie moto wiecej stało niz jeździło.
to że 250 ma te np 50 koni i wszedzie da sie wyjechac to prawda. ale 125 w 2T ma koni powiedzmy 40 i też wszędzie da sie wyjechac i wjechac tylko że duzo bezpieczniej
za mało wyjeździłeś na wyczynówkach żeby siadac na najmocniejsze sprzety od razu.
co do kosztów - 2T i 4T są równie drogie. w 2T pali wiecej, w 4T co chwile musisz wymieniac olej w silniku który tani nie jest. itp itd.... moim zdaniem jednak 4T jest lepsze jak chcesz polatac po lesie łąkach i dalszy teren - duzo przyjemniej sie jedzie po prostych i dzidowanie po prostej jest mniej szkodliwe dla silnika niz w 2T.
co do pojazdu. ja bym polecał na początek np ktm EXC 200, skoro czujesz sie na siłach. troche mocniejszy od 125tki. i jezeli mowa o 2T. ew huska WR 125/ ktm exc 125.
jak 4T to ktm EXC-F 250. mozna też popatrzeć na 450 EXC mimo że ma podobną moc co 250 w 2T to łatwiej będzie go opanowac niz 2T który pracuje zbyt dziko i beznadziejnie się go opanowuje w trudniejszym terenie. a nie stać cię na nowsze doskonalsze modele. ew odpowiedniki od yamahy, czy hondy. choc yamaha i ktm dla mnie w tej półce cenowej biją na głowe konkurencje
w wymienionych wyzej sprzetach koszta utrzymania są wysokie. palą duzo, są napędo i opono żerne. są bezawaryjne o ile sie odpowiednio dba. a żeby dbać trzeba niestety troche tej kasy wyłozyc... a jak nie wyłozysz zawsze warto mieć kontakt do kogos z lawetą
jeszcze pomysl nad np suzuki DRZ 400 w jakis ciekawych wersjach np E albo Y z papierami. moto jest w zasadzie z klasy soft enduro. nie ma wyczynowego zawieszenia, ani super lekkiego silnika. ale sprzet na początek ( nie ukrywajmy wyczynowo jeszcze nigdy jeździc nie mogłeś na starej DRce ) jest spoko, a przede wszystkim jest smiesznie tani w eksploatacji względem odpowiednika w hard enduro czyli suzuki RMX450Z chociazby, czy kata EXC itd..
kmx itp to nie sÄ…crossy
cross - moto bez homologacji, bez swiateł typowo na tor crossowy
soft enduro czyli DT kmx itp. sprzety na asfalt z mozliwoscia wjazdu w teren
hard enduro - motocykle typowo w teren z mozliwosciÄ… wjazdu na asfalt fabrycznie maja homologacje.
rzeczywiscie na twoje wymagania hard enduro byłby najlepszym rozwiązaniem. niestety doswiadczenia nie masz na 250 w 2T... za mocny sprzet dla amatora. DR czy stary kmx to są stosunkowo pierdziawki do np ktma EXC 250.
1000-1500 ale miesięcznie

to że 250 ma te np 50 koni i wszedzie da sie wyjechac to prawda. ale 125 w 2T ma koni powiedzmy 40 i też wszędzie da sie wyjechac i wjechac tylko że duzo bezpieczniej

co do kosztów - 2T i 4T są równie drogie. w 2T pali wiecej, w 4T co chwile musisz wymieniac olej w silniku który tani nie jest. itp itd.... moim zdaniem jednak 4T jest lepsze jak chcesz polatac po lesie łąkach i dalszy teren - duzo przyjemniej sie jedzie po prostych i dzidowanie po prostej jest mniej szkodliwe dla silnika niz w 2T.
co do pojazdu. ja bym polecał na początek np ktm EXC 200, skoro czujesz sie na siłach. troche mocniejszy od 125tki. i jezeli mowa o 2T. ew huska WR 125/ ktm exc 125.
jak 4T to ktm EXC-F 250. mozna też popatrzeć na 450 EXC mimo że ma podobną moc co 250 w 2T to łatwiej będzie go opanowac niz 2T który pracuje zbyt dziko i beznadziejnie się go opanowuje w trudniejszym terenie. a nie stać cię na nowsze doskonalsze modele. ew odpowiedniki od yamahy, czy hondy. choc yamaha i ktm dla mnie w tej półce cenowej biją na głowe konkurencje
w wymienionych wyzej sprzetach koszta utrzymania są wysokie. palą duzo, są napędo i opono żerne. są bezawaryjne o ile sie odpowiednio dba. a żeby dbać trzeba niestety troche tej kasy wyłozyc... a jak nie wyłozysz zawsze warto mieć kontakt do kogos z lawetą

jeszcze pomysl nad np suzuki DRZ 400 w jakis ciekawych wersjach np E albo Y z papierami. moto jest w zasadzie z klasy soft enduro. nie ma wyczynowego zawieszenia, ani super lekkiego silnika. ale sprzet na początek ( nie ukrywajmy wyczynowo jeszcze nigdy jeździc nie mogłeś na starej DRce ) jest spoko, a przede wszystkim jest smiesznie tani w eksploatacji względem odpowiednika w hard enduro czyli suzuki RMX450Z chociazby, czy kata EXC itd..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak wiem dt i kmx to softy sorki
a powiedz mi czy wr 250 2t lub 450 4t była by dobrym wyborem ? Zastanawiałem się jeszcze nad hondą crf ale nie wiem co o tym sprzęcie myśleć. Jednak wolał bym szczerze mówiąc 2t bo są lżejsze. Mocy wiem że nie wykorzystam na początku bo jeszcze nie mam doświadczenia z motorkiem ale z czasem napewno go ładnie opanuje i nie zabardzo mi leży kupować teraz coś słabszego a za rok czy dwa wymieniać na mocniejszy. A co do suzuki polecił byś coś jeszcze ?? Np rmz są stosunkowo tanie i crf w stosunku do wr i exc

- krystian333
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03
nie bo nie ma WR 250 w 2T. pozatym napisałem wyzej co sądze o 250 w 2T na 1 moto.
crossówki zawsze są tansze bo to crossówki, w exc musisz dopłacic za homologacje, swiatła elektryke dodatkową itp itd.
crossówki zawsze są tansze bo to crossówki, w exc musisz dopłacic za homologacje, swiatła elektryke dodatkową itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mu pewnie chodziło o husqvarne wr, rmz są tanie bo nie są takie popularne i moją nienajlepszą opinie, a ponoć nowe roczniki są całkiem dobre.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Jeżeli jest możliwość dodatkowego montażu świateł to nie ma problemu może być i taki motorek, a jaka jest różnica wagi i prowadzenia pomiędzy 250 a 450 ? Jednak zdecyduje się na 4t tylko nie wiem teraz jaka marka model i pojemność teraz, czy yamaha czy ktm będzie lepszy ? Która marka i model czym się charakteryzuje ? Bo ktm są z jednej strony uważane za najlepsze i najmocniejsze i mnie ciągnie do nich z tej strony a teoretycznie czytając yamahy są bardzo niezawodne i też dosyć mocne itp i też mnie ciągnie do niej również i z wyglądem. A henio12323 powiedział że yamaha i ktm bije wszystkie inne na głowe w tym przedziale a jak jest z hondą ? Przepraszam że was tak męczę ale nie jestem zdecydowany na 2, 3 czy 4 jakieś moto żeby spróbować się przejechać do kogoś i wybrać które mi lepiej pasuje. Proszę o dalszą pomoc i wyrozumiałość 

- krystian333
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03
jezeli to cross możliwosci nie ma. tzn zawsze jest ale wiąze sie to z duzo większa przeróbką i kosztami. taniej wyjdzie kupic zamiast np ktma SX od razu EXC.
róznica jest znaczna.
czy yamaha czy ktm to jedno i to samo. oba sprzety sa porobnie mocne ( porównując 450tki ), równie niezawodne. kazdy ma jakas bolączke, ale wszystko zalezy od stanu technicznego wiec bierz to co ci sie podoba ew co ci sie lepiej trafi.
honda CRF X to troche nietyp, mało tego jeździ silniki na bazie zwykłej CRFy wiec tragedii z częsciami nie będzie. w sumie nie są duzo gorsze od ktma czy yamahy. ale jak ktoś gania typowo w hard enduro (nawet wyczynowo ) rzadko decyduje sie na CRFe.
róznica jest znaczna.
czy yamaha czy ktm to jedno i to samo. oba sprzety sa porobnie mocne ( porównując 450tki ), równie niezawodne. kazdy ma jakas bolączke, ale wszystko zalezy od stanu technicznego wiec bierz to co ci sie podoba ew co ci sie lepiej trafi.
honda CRF X to troche nietyp, mało tego jeździ silniki na bazie zwykłej CRFy wiec tragedii z częsciami nie będzie. w sumie nie są duzo gorsze od ktma czy yamahy. ale jak ktoś gania typowo w hard enduro (nawet wyczynowo ) rzadko decyduje sie na CRFe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A dlaczego rzadko się decydują na crf ?? Ok wielkie dzięki za pomoc i będę szukał i ktm i yamahy tylko wybiore to co będzie w lepszym stanie, a na co zwrócić uwagę kupując takie moto i możesz mi opisać jakie bolączki ma exc i jakie bolączki ma wr yamaha ? Oraz jeszcze jak w innym temacie zadałem pytanie jaki to motorek i powiedzieliście że rmz 450, czy te nowe można porównać do ktm i yamahy czy to również dobre sprzęty i można by się pokusić o takiego jeśli by się znalazł w dobrym stanie ? I tak pytanie jeszcze osobne na czym jeżdżą zawodowcy ?? Preferują 2t czy 4t ? I jakie pojemności ?
- krystian333
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03
bo CRFy są najmniej sportowe i takie hmm byle jakie. szczególnie te nowe gdzie blizej im do soft enduro niz wyczynówki.
na wszystko trzeba zwrócic uwage, i najlepiej jechac z kims kto sie troche zna - sam nie ocenisz nic poprawnie
bolączek mozna wypisywać wiele... ale i tak to ci nic nie da. w yamaszce np bolączką jest 5 zaworów tytanowych czy są zuzyte czy nie bez rozbiórki silnika tego nie obczaisz. chyba ze są w stanie na prawde agonalnym.
rmz to crossówka wiec do exc i WR nie ma porównania.
wiekszosc zawodników przesiada się mimo wszystko na 4T. aczkolwiek są dyscypliny sportu gdzie 2T dominuje np superenduro, erzbergi itp itd. pojemność też dopasowana do terenu jak i zawodnika. czy innym sie jeździ po torze mx, czym innym polecisz na erzberg
na wszystko trzeba zwrócic uwage, i najlepiej jechac z kims kto sie troche zna - sam nie ocenisz nic poprawnie
bolączek mozna wypisywać wiele... ale i tak to ci nic nie da. w yamaszce np bolączką jest 5 zaworów tytanowych czy są zuzyte czy nie bez rozbiórki silnika tego nie obczaisz. chyba ze są w stanie na prawde agonalnym.
rmz to crossówka wiec do exc i WR nie ma porównania.
wiekszosc zawodników przesiada się mimo wszystko na 4T. aczkolwiek są dyscypliny sportu gdzie 2T dominuje np superenduro, erzbergi itp itd. pojemność też dopasowana do terenu jak i zawodnika. czy innym sie jeździ po torze mx, czym innym polecisz na erzberg
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dziękuję bardzo za wyjaśnienie. Rmz do exc czy wr nie ma porównania bo jest mocniejsza zrywniejsza i lepsze zawieszenie ma tak ?? A w porównaniu do sx i yzf jak wypada rmz ??
- krystian333
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03
nie.. jest mocniejsza i zrywniejsza a zawieszenie nie ma lepsze tylko dostosowane pod warunki torów mx a nie rajdow enduro itp. sx yzf i rmz to jedna półka. tak samo sie spisuje jak konkurencja. np w USA były bardzo popularne. w europie niezbyt, nawet było ich bardzo mało.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siemka chcę kupić jakiegoś offroadka :>
Co myślicie o honda crf 450 z 2010?
Czy warto? Ile wyciÄ…gnie?
Może ktoś ma i co o nim sądzi ?
Warto?
I jak ze spalaniem?
Ile przejadÄ™ bez awarii?
Co myślicie o honda crf 450 z 2010?
Czy warto? Ile wyciÄ…gnie?
Może ktoś ma i co o nim sądzi ?
Warto?
I jak ze spalaniem?
Ile przejadÄ™ bez awarii?
- TheKonradX
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 29/3/2013, 18:31
- Lokalizacja: Kuźnica
crf 2010 - warto
ile wyciągnie - dla ciebie na prostej - połowę tego co potrafi a potem się spocisz jak będziesz jeszcze na niej siedział
PS super pomysł na pierwszego " offroadka"
czy nikt nie czyta co piszą ludzie którzy mają jakiekolwiek doświadczenie? ,
każdy musi mieć 450 tkę do jazdy na prostej ,a potem szybko się jej pozbywać ?
ile wyciągnie - dla ciebie na prostej - połowę tego co potrafi a potem się spocisz jak będziesz jeszcze na niej siedział
PS super pomysł na pierwszego " offroadka"
czy nikt nie czyta co piszą ludzie którzy mają jakiekolwiek doświadczenie? ,
każdy musi mieć 450 tkę do jazdy na prostej ,a potem szybko się jej pozbywać ?
- kapelan78
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 24/3/2013, 12:41
- Lokalizacja: śląsk /such a B.
bez sensu ładować sie w 450 jak nie masz doswiadczenia. 250 w 4T/125 w 2T ostro tobą moze pozamiatać.
ale przede wszystkim napisz gdzie chcesz tym jeździc... bo byc moze moto całkiem nietrafione
ale przede wszystkim napisz gdzie chcesz tym jeździc... bo byc moze moto całkiem nietrafione
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):bez sensu ładować sie w 450 jak nie masz doswiadczenia. 250 w 4T/125 w 2T ostro tobą moze pozamiatać.
ale przede wszystkim napisz gdzie chcesz tym jeździc... bo byc moze moto całkiem nietrafione
Heniu dziurawe żwirówki, żwirownie, wielkie piaszczyste góry i lasek

Ps. to nie mój 1 crosik miałem wcześniej Kawasaki kx 125.
- TheKonradX
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 29/3/2013, 18:31
- Lokalizacja: Kuźnica
i co sprzęt nie był wystarczający ? czemu wybierasz motocykl strworzony na tory crossowe i uzytkujesz go np lesie... kup sobie enduro. typu ktm EXC, huska WR itp itd. nawet w pojemnosci 125 w 2T bedzie ci sie duzo lepiej ganiało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości