Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
 
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 26/3/2013, 20:26

marka obojętne jak juz pisałem. wszystkie sprzety są podobnej klasy. i o ile to nie jest nówka a ty nie jestes zawodnikiem - róznicy nie odczujesz zadnej. w uzywanych moto moc i osiągi zalezą od stanu technicznego jak kupisz trupa to nigdy nie bedzie pracował jak trzeba. wiec trzeba skupic sie nie ma marce tylko na stanie technicznym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Pola1213 » 26/3/2013, 21:53

Spox to dzięki :!:
A i jeszcze jak byś mi mugł powiedzieć co ile mth wymienia się tłok i korbe w takiej 125 bo rużnie mówią i jeszcze jaka ma być przerwa między tłokiem a cylindrem :?: :)
Z gury dzięki :D
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24


Postprzez henio12323 » 26/3/2013, 22:23

nie mugłbym, nie mówią rużnie,. z gury sie nie dziękuje

ale za to mógłbym, powiedziec, bo ludzie róznie mÓwią ;) to wszystko zalezy od tego jak sie jexdzi i jak sie dba. generalnie serwisowo tłok sie wymienia co jakies 15-25 mth. korba co 1-3 tłoki. zwykle 2. mowa o motocyklu bez przeróbek. jezeli co tyle bedziesz wymieniał masz praktycznie 99% pewności że tłok nie sprawi niespodzianek. ale zwykle ludzie trzymają do około 40 mth. - skutki są rózne, czasem wyciągają tłoki jeszcze w wizualnie niezłym stanie. a czasami wyjmują w ostatniej chwili.

co do przerwy, jezeli masz na myśli o luzie, to jest to zależne od producenta tłoka, serwisowego luzu itp itd. zwykle jakies 0.05-0.06 luzu, ale niektórzy czasem zalecają np 0,04 luzu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 27/3/2013, 10:18

To gitara już prawie wszystko wiem :wink:
Co sÄ…dzicie o takich ochraniaczach?ZdadzÄ… egzamin?:
http://allegro.pl/kask-thor-quadrant-ro ... 77329.html
http://allegro.pl/zbroja-buzer-fox-tita ... 02818.html
:D
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 27/3/2013, 10:36

kask ok, zbroja - dobra jak jest chłodno, albo na przelotowe trasy, na tor i całą reszte terenu wg mnie lepszy jest buzer. cenowo moze wyjsc kilkadziesiąt zł wiecej za pełen zestaw. ale wygodniej sie uzywa. w lecie w zbroi bywa za gorąco.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 27/3/2013, 10:49

Spox. :D To się jeszcze zastanowie czy zakupić zbroje czy buzer :) No i oczywiście potem trzeba zakupić jakieś buty i nakolanniki :wink: .Pas nerkowy jest konieczny czy nie?
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez Marcin1324 » 27/3/2013, 11:09

Jak kupisz zbroje to masz full opcje razem z pasem nerkowym ;D
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Pola1213 » 27/3/2013, 11:12

No ja wiem .Ale jak kupje buzer to czy pas nerkowy jest konieczny? :wink: :D
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez dawidsx » 27/3/2013, 13:15

Cały brzuch masz odkryty to lepiej kup.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 27/3/2013, 16:45

jak kupisz zbroje to masz wszystko razem, co wychodzi troche taniej czasami
pas nerkowy to podstawa prędzej zdejme buzer niz pas nerkowy ;P nie jest drogi wiec warto sie w niego zaopatrzec.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 28/3/2013, 00:40

Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez Marcin1324 » 28/3/2013, 09:31

Nie wiem który ale ta crka z 3 linku jest najmłodsza i zostanie ci jeszcze trochę kasy na ewentualny remont.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Pola1213 » 28/3/2013, 09:46

Ok dzięki :wink:
Jeszcze siÄ™ troche zastanowie i zobaczymy co z tego wyniknie :D
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez groby23 » 30/3/2013, 19:24

przegladam temat i czesto pytania sa o enduro wiec zapytuje,chce kupic swoj 1-szy motocykl i zdecydowalem sie na crossa. zaden asfalt tylko teren-tor

budzet ~10tys wzrost 175 waga 75 z tego co wyczytalem od henio12312 to najlepiej chyba 125 2T? interesuja mnie konkretne nazwy modeli i roczniki za ktorymi sie rozgladac.
groby23
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22/8/2012, 22:35

Postprzez Marcin1324 » 30/3/2013, 21:55

Jeśli teren-tor to raczej hard enduro a jak chcesz 125 2t to myślę że dobre będzie to, ktm exc 125 byle który rok ważne żeby po 98 r. Husqvarna wr 125 tu nie ma reguły bo starsze też były dobre ale stać cie na całkiem świeży rok, gas gas ec 125 który rok hmmm... nie wiem. A jeśli cross to raczej nie teren tylko tor ale jak chcesz crossa to tak, ktm sx 125, yamaha yz 125, husqvarna cr 125, honda cr 125, suzuki rm 125, kawasaki kx 125 to takie bardziej popularne, a rok to masz dość kasy żeby kupić po 2005 roku i tu nie ma znaczenia który wybierzesz, ważne żeby był w dobrym stanie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez krystian333 » 31/3/2013, 19:30

Witam, chcę kupić motocykl i nie wiem na który się zdecydować, mam 19 lat 176 wzrostu i 75 kg wagi, czy mam doświadczenie ? Aktualnie swojego moto nie posiadam ale zaczynałem od wsk i różnych skuterów, na czymś poważniejszym to jeździłem na 450 yamaha szosowa, a jeśli chodzi o crossy to kmx 125, dr 350 i kmx 300 (nie pamiętam dokładnie) i radziłem sobie bez zarzutu z czego dr 350 4t był troszkę ciężki jak w cięższy teren ale wtedy byłem jakieś 10 kg lżejszy niż teraz i zawieszenie tył było do wymiany . Do czego będzie przeznaczony motocykl ? Podjazdy, las, błoto, łąki, drogi polne i czasami kawałek po asfalcie, przydała by się możliwość rejestracji i chciał bym żeby to było hard enduro (nie jestem pewnien czy mają możliwość rejestracji), przede wszystkim musi mieć światła(gęsty las, jazda późnym wieczorem)* , na motocykl jestem w stanie przeznaczyć ok 7 tyś a max to 10 tyś zł. Interesuje mnie 2t 250 z znanych i lubianych marek jak yamaha suzuki ktm kawasaki honda (zdecydowałem się na 250 2t ze względu na tańsze serwisowanie z tego co wiem ale nie wiem jak jest ze spalaniem w porównaniu do 400-450 4t i w stosunku do mojego przeznaczenia nie wiem czy lepsze będzie to 2t 250 czy 4t 400-450). Wiem że ten sport wiąże się z dużymi kosztami serwisowania co sezon itp. Ale chciałbym żeby moto było mało awaryjne (wydaje mi się że każde z nich jest markowe i mało awaryjne serwis ok. 1000-1500zł się zmieszczę ?) i żeby nie paliło strasznie dużo, abym mógł na baku troszkę km na wypadzie zrobić a nie martwić się że mi paliwa braknie czy coś (posiadam quada kawasaki 360 i na długie dystanse w ciężkim terenie można się czasami zdziwić że w baku szybko ubywa i do tego jak jeszcze 2 osoby jadą).
* jeżeli full cross będzie bezwzględnie lepszy (ale nie wydaje mi się) to zdecyduje się na full ale homologacja była by bardzo przydatna ponieważ nie chce mieć kłopotu z policją jak czasami wracał bym kawałek asfaltem i jazdą w nocy itp.
Moc 2t 250 mieści się w przedziale 50-60 km i wydaje mi się że przy umiejętnościach da się wszędzie wyjechać.
Prosił bym aby ktoś się z własnego doświadczenia wypowiedział jak jest ze spalaniem 2t i 4t czy różnica jest bardzo duża, jak z serwisowaniem, jaka rozbieżność cenowa w 2t i 4t i części można dostać do każdego modelu w sklepach lub na allegro ??
Myślę że wszystko opisałem, jeśli czegoś nie napisałem to proszę pytać, z góry dziękuję za odpowiedzi.
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez henio12323 » 31/3/2013, 21:13

jak zwykle
kmx itp to nie sÄ…crossy
cross - moto bez homologacji, bez swiateł typowo na tor crossowy
soft enduro czyli DT kmx itp. sprzety na asfalt z mozliwoscia wjazdu w teren
hard enduro - motocykle typowo w teren z mozliwosciÄ… wjazdu na asfalt fabrycznie maja homologacje.

rzeczywiscie na twoje wymagania hard enduro byłby najlepszym rozwiązaniem. niestety doswiadczenia nie masz na 250 w 2T... za mocny sprzet dla amatora. DR czy stary kmx to są stosunkowo pierdziawki do np ktma EXC 250.

1000-1500 ale miesięcznie :D wtedy spokojniutko sie wyrobisz. rocznie to juz niestety da sie albo jak bedzie moto wiecej stało niz jeździło.

to że 250 ma te np 50 koni i wszedzie da sie wyjechac to prawda. ale 125 w 2T ma koni powiedzmy 40 i też wszędzie da sie wyjechac i wjechac tylko że duzo bezpieczniej ;) za mało wyjeździłeś na wyczynówkach żeby siadac na najmocniejsze sprzety od razu.

co do kosztów - 2T i 4T są równie drogie. w 2T pali wiecej, w 4T co chwile musisz wymieniac olej w silniku który tani nie jest. itp itd.... moim zdaniem jednak 4T jest lepsze jak chcesz polatac po lesie łąkach i dalszy teren - duzo przyjemniej sie jedzie po prostych i dzidowanie po prostej jest mniej szkodliwe dla silnika niz w 2T.

co do pojazdu. ja bym polecał na początek np ktm EXC 200, skoro czujesz sie na siłach. troche mocniejszy od 125tki. i jezeli mowa o 2T. ew huska WR 125/ ktm exc 125.

jak 4T to ktm EXC-F 250. mozna też popatrzeć na 450 EXC mimo że ma podobną moc co 250 w 2T to łatwiej będzie go opanowac niz 2T który pracuje zbyt dziko i beznadziejnie się go opanowuje w trudniejszym terenie. a nie stać cię na nowsze doskonalsze modele. ew odpowiedniki od yamahy, czy hondy. choc yamaha i ktm dla mnie w tej półce cenowej biją na głowe konkurencje

w wymienionych wyzej sprzetach koszta utrzymania są wysokie. palą duzo, są napędo i opono żerne. są bezawaryjne o ile sie odpowiednio dba. a żeby dbać trzeba niestety troche tej kasy wyłozyc... a jak nie wyłozysz zawsze warto mieć kontakt do kogos z lawetą :D

jeszcze pomysl nad np suzuki DRZ 400 w jakis ciekawych wersjach np E albo Y z papierami. moto jest w zasadzie z klasy soft enduro. nie ma wyczynowego zawieszenia, ani super lekkiego silnika. ale sprzet na początek ( nie ukrywajmy wyczynowo jeszcze nigdy jeździc nie mogłeś na starej DRce ) jest spoko, a przede wszystkim jest smiesznie tani w eksploatacji względem odpowiednika w hard enduro czyli suzuki RMX450Z chociazby, czy kata EXC itd..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez krystian333 » 1/4/2013, 09:34

Tak wiem dt i kmx to softy sorki :) a powiedz mi czy wr 250 2t lub 450 4t była by dobrym wyborem ? Zastanawiałem się jeszcze nad hondą crf ale nie wiem co o tym sprzęcie myśleć. Jednak wolał bym szczerze mówiąc 2t bo są lżejsze. Mocy wiem że nie wykorzystam na początku bo jeszcze nie mam doświadczenia z motorkiem ale z czasem napewno go ładnie opanuje i nie zabardzo mi leży kupować teraz coś słabszego a za rok czy dwa wymieniać na mocniejszy. A co do suzuki polecił byś coś jeszcze ?? Np rmz są stosunkowo tanie i crf w stosunku do wr i exc
krystian333
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/3/2013, 16:03

Postprzez henio12323 » 1/4/2013, 09:39

nie bo nie ma WR 250 w 2T. pozatym napisałem wyzej co sądze o 250 w 2T na 1 moto.

crossówki zawsze są tansze bo to crossówki, w exc musisz dopłacic za homologacje, swiatła elektryke dodatkową itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 1/4/2013, 10:40

Mu pewnie chodziło o husqvarne wr, rmz są tanie bo nie są takie popularne i moją nienajlepszą opinie, a ponoć nowe roczniki są całkiem dobre.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê