Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
sx/cr/rm/kx/yz to crossy jeśli szukasz hard enduro to masz z 2t do wyboru ktma exc/ husqvarne wr . Kmx to soft enduro i teraz czego oczekujesz? Mega mocy, lekkości i łatwości prowadzenia lecz z drogimi jak w crossówkach remontami czy przeciętnej mocy wagi itp z dość rzadkimi remontami(ile chcesz tym jeździć i ile rocznie masz na utrzymanie nie licząc paliwa i olei)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Tak w miedzy czasie zapoznalem sie ze tak powiem, z tymi sprzetami co podales.
Teraz to czego oczekuje , tak pierwsza opcja ktora podales powiem ze podchodzi mi bardziej, moc, lekkosc latwosc prowadzenia z remontami, ale jak mozesz to chetnie przeczytam propozycje z obu zagadnien. Co do tego Ile bede jezdzil ? kilka razy w roku , na utrzymanie rocznie ? powiedzmy 2k . Mialaby to byc rozrywka get bede w kraju,moze byc bez homologacji, dlatego teraz mam drugie pytanie o taki sprzet tylko na codzienne uzytkowanie powiedzmy co weekend , tu juz z homologacja .
Teraz to czego oczekuje , tak pierwsza opcja ktora podales powiem ze podchodzi mi bardziej, moc, lekkosc latwosc prowadzenia z remontami, ale jak mozesz to chetnie przeczytam propozycje z obu zagadnien. Co do tego Ile bede jezdzil ? kilka razy w roku , na utrzymanie rocznie ? powiedzmy 2k . Mialaby to byc rozrywka get bede w kraju,moze byc bez homologacji, dlatego teraz mam drugie pytanie o taki sprzet tylko na codzienne uzytkowanie powiedzmy co weekend , tu juz z homologacja .
- karoweed
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22/2/2014, 13:08
- Lokalizacja: ptk
Może wyjaśnijmy kilka pojęć :
Utrzymanie roczne ; czyli nie liczymy benzyny, olejów itp. (Chodzi o tłok, korba, łożyska i elementy eksploatacyjne)
Soft Enduro(tanie w utrzymaniu, cięższe od Hard Enduro i Crosówek) czyli DT125, KMX125 itp...
Hard enduro(koszty utrzymania mniej więcej jak w crosówce, są lekkie i mają inne przełożenia, ale to praktycznie crosówki) : EXC, WR
I crosówki(czyli najdroższe w utrzymaniu, lekkie i najlepiej tylko na torze się sprawdzają) : CR, SX, KX, YZ, RM.
Jak zamierzasz latać po polach i lasach, to hard enduro ci nie potrzebne, zwykły Soft ci starczy, kieszeni też nie przetrzepie.
Utrzymanie roczne ; czyli nie liczymy benzyny, olejów itp. (Chodzi o tłok, korba, łożyska i elementy eksploatacyjne)
Soft Enduro(tanie w utrzymaniu, cięższe od Hard Enduro i Crosówek) czyli DT125, KMX125 itp...
Hard enduro(koszty utrzymania mniej więcej jak w crosówce, są lekkie i mają inne przełożenia, ale to praktycznie crosówki) : EXC, WR
I crosówki(czyli najdroższe w utrzymaniu, lekkie i najlepiej tylko na torze się sprawdzają) : CR, SX, KX, YZ, RM.
Jak zamierzasz latać po polach i lasach, to hard enduro ci nie potrzebne, zwykły Soft ci starczy, kieszeni też nie przetrzepie.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Street4Fun oczywistych pojec jak utrzymanie roczne, sory ale nie musisz tego wyjasniac, napisalem przeciez ze moge przeznaczyc powiedzmy 2 tysiace .
Wiedz widzialbym moje upodobania w Hard enduro , choc widzialem tez ze ludzie polecaja CR , SX , RM jako hard enduro , moze te zmylily mnie filmiki jakie ogladalem o tych maszynach, jak ludzie pomykaja na nich po takich terenach jakie mi sie wlasnie widza .
Jesli sie myle poprawcie mnie, a co do napraw, na taka jazde jaka podalem, ile wyniesie roczne trzepanie kieszeni jak mowisz ?
Wiedz widzialbym moje upodobania w Hard enduro , choc widzialem tez ze ludzie polecaja CR , SX , RM jako hard enduro , moze te zmylily mnie filmiki jakie ogladalem o tych maszynach, jak ludzie pomykaja na nich po takich terenach jakie mi sie wlasnie widza .
Jesli sie myle poprawcie mnie, a co do napraw, na taka jazde jaka podalem, ile wyniesie roczne trzepanie kieszeni jak mowisz ?
- karoweed
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22/2/2014, 13:08
- Lokalizacja: ptk
cross to sx rm cr itp
hard enduro to exc, wr, itp.
poczytaj troche istniejących tematów bo setki razy były podawane cenniki - na szybko, przy hard enduro 500-2000 zł rocznie w same częsci średnio
hard enduro to exc, wr, itp.
poczytaj troche istniejących tematów bo setki razy były podawane cenniki - na szybko, przy hard enduro 500-2000 zł rocznie w same częsci średnio
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witam, jestem tutaj nowy i od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad kupnem jakiegos enduro w 2t, zastanawiam sie nad kawasaki kdx 125 lub honda crm 125, niestety nie znalazłem dużo interesujących mnie informacji na ich temat. Jeździłem kiedyś troche na dr 350 i jak wypadają moca te dwa motorki do niej? Zamierzam jeździć po lasach i jakiś polnych drogach, i czy nadąże za xt 350 i ttr 600 bo zamierzam jeździć z kolegami. I ile właściwie mają koni, jedni piszą że 26 inni 30 a jeszcze inni 34. Myślałem też nad cr 125 ale nie wiem czy maszyna nie bedzie troche uciązliwa tzn nie sponiewiera mnie ;P Dzięki za odpowiedź.
- gumowy
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47
Cr nie jest enduro Jeśli zamierzasz jeździć po lasach, polnych drogach itp to nie kupuj cr. Może powiesz nam ile masz do wydania ?
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Tak wiem ze cr to nie enduro, nie mówie że tylko enduro mnie interesuje. Myślę nad czymś do 5tys, jak będzie mało to poczekam i dozbieram jeszcze. W 2t to wole kupić coś tańszego i sobie wyremontować. Chciałem jakiejś informacji jak wypadają te hondy crm i kawy kdx, ale mało o nich na forum
- gumowy
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47
kdx troche nietypy ale fajne sprzety crm podobnej klasy. są dosyc mocne, niezłe na początek do enduro a i po torze mx da sie popyrkać no i cena utrzymania zdecydowanie niższa niz w przypadku hondy CR np.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
przede wszystkim KM nie km, po 2 moc to nie wszystko liczy sie jeszcze moment obrotowy i sposób oddania mocy... bo to głownie ma znaczenie w terenie. crm jest dosyc mocna do lasu bez ostrych podjazdów 100% wystarczająca
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Według menie spokojnie powinieneś dosięgać stopami do ziemi, ja mam 183cm i na cr dosięgam, a cr jest troszkę wyższa
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Chodziło mi bardziej o to czy nie będzie za niska ;P w takim razie wiem wszystko co chciałem. Ogólnie to może zna ktoś ten motor? http://tablica.pl/oferta/honda-crm-125- ... 14ae0e33a2
- gumowy
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47
oprócz wysokosci siedzenia jest jeszcze ważna szerokość i ogólna ergonomia ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Proszę o pomoc w wyborze mojego pierwszego motocykla. Mam 15 lat, 165 cm wzrostu i ważę 54 kg. Będzie używany do jazdy amatorskiej, do dyspozycji mam las, pola i polne drogi. Najbardziej podoba mi sie Yamaha YZ i Honda CR. Czy pojemność 125 będzie dobra? Z góry dzięki!
- Pitbullown
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 21/3/2014, 13:36
- Lokalizacja: Kutno
bedzie dobra ale model mało sensowny do jazdy po lasach, cr i yz to są motocykle wycyznowe, więc do amatorskiej jazdy tymbardziej po lesie sie średnio nadaje.... lepiej poszukaj sobie yamahy dt 125 bedzie i tak na początek mocna i Cię zadowoli, przy czym jest kilkukrotnie tansza w eksploatacji, mniej pali, mniej sie psuje. do nauki wszystko ma na plus
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Wielkie dzieki! Mógłbyś jeszcze doradzić mi czy ma to być 2t czy 4t? wgl czym różnią sie 2t i 4t?
- Pitbullown
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 21/3/2014, 13:36
- Lokalizacja: Kutno
DT to jest dwusuw(2T). A co do różnic, jest to cytat z innego forum, bo samemu mi się tego pisać nie chce, na necie masz pełno tematów o różnicach 2T i 4T: "2-suw po pierwsze pali paliwo zmieszane z olejem i tym samym smarowany jest tlok i scianki cylindra. Jeden cykl jest wykonywany w czase 2 posuniec tloka - tlok do gory powoduje kompresje mieszanki i zaplon. Gdy tlok leci w dol spaliny so wydalane przez wylot a w tym samym czasie nowa mieszanka wpada do cylindra i wszystko sie zaczyna od nowa.
4-suw nie ma mieszanego paliwa. Tam wtryskiwane jest czyste paliwo, więc spalanie nie jest takie "brudne" jak w 2-suwie. Poza tym 4-suw spala mieszanke co drugi raz. Tłok leci do gory i spala mieszanke (powietrza i paliwa (nie olej)) potem leci do dołu i znowu do góry i wydycha spaliny i potem znowu leci do dołu zasysajac mieszanke i potem do gory spalajac mieszanke i potem...
2-suw jest lżejszy, ma wieksza moc i moc ta jest dostepna przy kazdym ruchu tłoka Problem jest w tym, że jest to brudny silnik i nowa mieszanka często miesza sie ze spalinami, kiedy tłok jest na samym dole."
Dwusuw ma o tyle specyficzna charakterystykę momentu obrotowego, ze prawdziwy dopal ma dopiero przy wyższych obrotach, zależnie od silnika ale zazwyczaj w okolicy 7-8 tysiącach RPM, czterosuw natomiast ciągnie dobrze praktycznie w pełnym zakresie obrotów.
4-suw nie ma mieszanego paliwa. Tam wtryskiwane jest czyste paliwo, więc spalanie nie jest takie "brudne" jak w 2-suwie. Poza tym 4-suw spala mieszanke co drugi raz. Tłok leci do gory i spala mieszanke (powietrza i paliwa (nie olej)) potem leci do dołu i znowu do góry i wydycha spaliny i potem znowu leci do dołu zasysajac mieszanke i potem do gory spalajac mieszanke i potem...
2-suw jest lżejszy, ma wieksza moc i moc ta jest dostepna przy kazdym ruchu tłoka Problem jest w tym, że jest to brudny silnik i nowa mieszanka często miesza sie ze spalinami, kiedy tłok jest na samym dole."
Dwusuw ma o tyle specyficzna charakterystykę momentu obrotowego, ze prawdziwy dopal ma dopiero przy wyższych obrotach, zależnie od silnika ale zazwyczaj w okolicy 7-8 tysiącach RPM, czterosuw natomiast ciągnie dobrze praktycznie w pełnym zakresie obrotów.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
- Effendi
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
- Lokalizacja: Białystok
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości