Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Advertisement
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez kris514 » 23/2/2014, 17:20

sx/cr/rm/kx/yz to crossy jeśli szukasz hard enduro to masz z 2t do wyboru ktma exc/ husqvarne wr . Kmx to soft enduro i teraz czego oczekujesz? Mega mocy, lekkości i łatwości prowadzenia lecz z drogimi jak w crossówkach remontami czy przeciętnej mocy wagi itp z dość rzadkimi remontami(ile chcesz tym jeździć i ile rocznie masz na utrzymanie nie licząc paliwa i olei)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez karoweed » 23/2/2014, 18:40

Tak w miedzy czasie zapoznalem sie ze tak powiem, z tymi sprzetami co podales.

Teraz to czego oczekuje , tak pierwsza opcja ktora podales powiem ze podchodzi mi bardziej, moc, lekkosc latwosc prowadzenia z remontami, ale jak mozesz to chetnie przeczytam propozycje z obu zagadnien. Co do tego Ile bede jezdzil ? kilka razy w roku , na utrzymanie rocznie ? powiedzmy 2k . Mialaby to byc rozrywka get bede w kraju,moze byc bez homologacji, dlatego teraz mam drugie pytanie o taki sprzet tylko na codzienne uzytkowanie powiedzmy co weekend , tu juz z homologacja .
karoweed
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/2/2014, 13:08
Lokalizacja: ptk


Postprzez Street4Fun » 23/2/2014, 21:19

Może wyjaśnijmy kilka pojęć :
Utrzymanie roczne ; czyli nie liczymy benzyny, olejów itp. (Chodzi o tłok, korba, łożyska i elementy eksploatacyjne)
Soft Enduro(tanie w utrzymaniu, cięższe od Hard Enduro i Crosówek) czyli DT125, KMX125 itp...
Hard enduro(koszty utrzymania mniej więcej jak w crosówce, są lekkie i mają inne przełożenia, ale to praktycznie crosówki) : EXC, WR
I crosówki(czyli najdroższe w utrzymaniu, lekkie i najlepiej tylko na torze się sprawdzają) : CR, SX, KX, YZ, RM.

Jak zamierzasz latać po polach i lasach, to hard enduro ci nie potrzebne, zwykły Soft ci starczy, kieszeni też nie przetrzepie.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez karoweed » 23/2/2014, 21:53

Street4Fun oczywistych pojec jak utrzymanie roczne, sory ale nie musisz tego wyjasniac, napisalem przeciez ze moge przeznaczyc powiedzmy 2 tysiace .

Wiedz widzialbym moje upodobania w Hard enduro , choc widzialem tez ze ludzie polecaja CR , SX , RM jako hard enduro , moze te zmylily mnie filmiki jakie ogladalem o tych maszynach, jak ludzie pomykaja na nich po takich terenach jakie mi sie wlasnie widza .

Jesli sie myle poprawcie mnie, a co do napraw, na taka jazde jaka podalem, ile wyniesie roczne trzepanie kieszeni jak mowisz ?
karoweed
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/2/2014, 13:08
Lokalizacja: ptk

Postprzez henio12323 » 23/2/2014, 22:24

cross to sx rm cr itp

hard enduro to exc, wr, itp.

poczytaj troche istniejących tematów bo setki razy były podawane cenniki - na szybko, przy hard enduro 500-2000 zł rocznie w same częsci średnio
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez karoweed » 24/2/2014, 22:18

ciezko jest znalesc czasami, ale dzieki , no tak wlasnie do tych 2tyysiecy moge przeznaczyc na uzytkowanie nie liczac, paliwa , olej itd.
karoweed
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/2/2014, 13:08
Lokalizacja: ptk

Postprzez gumowy » 16/3/2014, 16:57

Witam, jestem tutaj nowy i od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad kupnem jakiegos enduro w 2t, zastanawiam sie nad kawasaki kdx 125 lub honda crm 125, niestety nie znalazłem dużo interesujących mnie informacji na ich temat. Jeździłem kiedyś troche na dr 350 i jak wypadają moca te dwa motorki do niej? Zamierzam jeździć po lasach i jakiś polnych drogach, i czy nadąże za xt 350 i ttr 600 bo zamierzam jeździć z kolegami. I ile właściwie mają koni, jedni piszą że 26 inni 30 a jeszcze inni 34. Myślałem też nad cr 125 ale nie wiem czy maszyna nie bedzie troche uciązliwa tzn nie sponiewiera mnie ;P Dzięki za odpowiedź.
gumowy
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47

Postprzez sylwek199888 » 16/3/2014, 21:47

Cr nie jest enduro ;) Jeśli zamierzasz jeździć po lasach, polnych drogach itp to nie kupuj cr. Może powiesz nam ile masz do wydania ?
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez gumowy » 16/3/2014, 21:57

Tak wiem ze cr to nie enduro, nie mówie że tylko enduro mnie interesuje. Myślę nad czymś do 5tys, jak będzie mało to poczekam i dozbieram jeszcze. W 2t to wole kupić coś tańszego i sobie wyremontować. Chciałem jakiejś informacji jak wypadają te hondy crm i kawy kdx, ale mało o nich na forum ;)
gumowy
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47

Postprzez henio12323 » 17/3/2014, 14:24

kdx troche nietypy ale fajne sprzety crm podobnej klasy. są dosyc mocne, niezłe na początek do enduro a i po torze mx da sie popyrkać :D no i cena utrzymania zdecydowanie niższa niz w przypadku hondy CR np.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez gumowy » 17/3/2014, 21:59

To mam jeszcze takie pytanie, bo znalazłem ladna crm 125 i chyba po nią pojadę ale chciałbym jeszcze wiedzieć ile ona posiada km? Bo nie wiem czy nie bedzie troche słaba.
gumowy
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47

Postprzez henio12323 » 17/3/2014, 22:07

przede wszystkim KM nie km, po 2 moc to nie wszystko liczy sie jeszcze moment obrotowy i sposób oddania mocy... bo to głownie ma znaczenie w terenie. crm jest dosyc mocna do lasu bez ostrych podjazdów 100% wystarczająca
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez gumowy » 18/3/2014, 15:29

Dzięki henio ;) w sobotę jadę oglądać crm'a. Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest mniej wiecej wysokość siedzenią, bo mam 187cm wzrostu.
gumowy
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47

Postprzez sylwek199888 » 18/3/2014, 15:51

Według menie spokojnie powinieneś dosięgać stopami do ziemi, ja mam 183cm i na cr dosięgam, a cr jest troszkę wyższa :D
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez gumowy » 18/3/2014, 16:22

Chodziło mi bardziej o to czy nie będzie za niska ;P w takim razie wiem wszystko co chciałem. Ogólnie to może zna ktoś ten motor? http://tablica.pl/oferta/honda-crm-125- ... 14ae0e33a2
gumowy
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/3/2014, 16:47

Postprzez henio12323 » 20/3/2014, 15:57

oprócz wysokosci siedzenia jest jeszcze ważna szerokość i ogólna ergonomia ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pitbullown » 21/3/2014, 15:01

Proszę o pomoc w wyborze mojego pierwszego motocykla. Mam 15 lat, 165 cm wzrostu i ważę 54 kg. Będzie używany do jazdy amatorskiej, do dyspozycji mam las, pola i polne drogi. Najbardziej podoba mi sie Yamaha YZ i Honda CR. Czy pojemność 125 będzie dobra? Z góry dzięki!
Pitbullown
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21/3/2014, 13:36
Lokalizacja: Kutno

Postprzez henio12323 » 21/3/2014, 21:40

bedzie dobra ale model mało sensowny do jazdy po lasach, cr i yz to są motocykle wycyznowe, więc do amatorskiej jazdy tymbardziej po lesie sie średnio nadaje.... lepiej poszukaj sobie yamahy dt 125 bedzie i tak na początek mocna i Cię zadowoli, przy czym jest kilkukrotnie tansza w eksploatacji, mniej pali, mniej sie psuje. do nauki wszystko ma na plus
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pitbullown » 21/3/2014, 23:25

Wielkie dzieki! :) Mógłbyś jeszcze doradzić mi czy ma to być 2t czy 4t? wgl czym różnią sie 2t i 4t?
Pitbullown
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21/3/2014, 13:36
Lokalizacja: Kutno

Postprzez Effendi » 22/3/2014, 08:05

DT to jest dwusuw(2T). A co do różnic, jest to cytat z innego forum, bo samemu mi się tego pisać nie chce, na necie masz pełno tematów o różnicach 2T i 4T: "2-suw po pierwsze pali paliwo zmieszane z olejem i tym samym smarowany jest tlok i scianki cylindra. Jeden cykl jest wykonywany w czase 2 posuniec tloka - tlok do gory powoduje kompresje mieszanki i zaplon. Gdy tlok leci w dol spaliny so wydalane przez wylot a w tym samym czasie nowa mieszanka wpada do cylindra i wszystko sie zaczyna od nowa.

4-suw nie ma mieszanego paliwa. Tam wtryskiwane jest czyste paliwo, więc spalanie nie jest takie "brudne" jak w 2-suwie. Poza tym 4-suw spala mieszanke co drugi raz. Tłok leci do gory i spala mieszanke (powietrza i paliwa (nie olej)) potem leci do dołu i znowu do góry i wydycha spaliny i potem znowu leci do dołu zasysajac mieszanke i potem do gory spalajac mieszanke i potem...

2-suw jest lżejszy, ma wieksza moc i moc ta jest dostepna przy kazdym ruchu tłoka Problem jest w tym, że jest to brudny silnik i nowa mieszanka często miesza sie ze spalinami, kiedy tłok jest na samym dole."

Dwusuw ma o tyle specyficzna charakterystykę momentu obrotowego, ze prawdziwy dopal ma dopiero przy wyższych obrotach, zależnie od silnika ale zazwyczaj w okolicy 7-8 tysiącach RPM, czterosuw natomiast ciągnie dobrze praktycznie w pełnym zakresie obrotów.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê