Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez rek38 » 14/4/2014, 22:40

''250 w 2T to bez bezsens dla amatora chyba że nowa sztuka'' dlaczego bez sensu i co byś polecił w okolicach 5 tyś? bo 125 2t jest dla mnie za słaba
rek38
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 13/6/2011, 19:28
Lokalizacja: wołomin


Postprzez henio12323 » 15/4/2014, 10:01

250tka to mocne moto, nawet dla zawodnika, pokaż mi filmik gdzie pokazujesz, że 125 jest za słaba.... chyba że uzywasz motocykla niezgodnie z przeznaczeniem i katujesz po prostych na crossówce.... cross jest na tor crossowy i jak tam ci 125 tka jest za słaba, to nie wiem dlaczego o Tobie nie słyszałem na zawodach. napisz co to ma byc za moto, do czego itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez teppis » 15/4/2014, 10:03

Witam, interesuje mnie motocykl tylko I wyłącznie do jazdy terenowej. Mam 15 lat, 170 cm wzrostu i 65 kg wagi. W wieku ok. 10 lat jeździłem trochę na zabawce o pojemności 75 cc, piszę, bo może Wam się to przyda. Cena za bardzo nie gra roli, ale bez przesady. Co polecacie? Pozdrawiam.
teppis
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/4/2014, 09:57

Postprzez henio12323 » 15/4/2014, 10:23

nie gra roli ale bez przesady - pisz dokładnie ile, dla mnie bez przesady sprzet to 10 tysiecy złotych, ale dla niektórych to 10X za duzo.... napisz wiec ile dokładnie mniej wiecej masz kasy, jakis przedział, i gdzie dokładnie chcesz tym jeździc, bo w terenie mozna miec kilka typów motocykli i zaden nie jest idealny pod kazdy rodzaj sportu offroadowego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez teppis » 15/4/2014, 10:28

Myślę, że około 5 tys. Jestem praktycznie całkowicie początkujący. Nie wiem jak Ci to opisać, mieszkam w dogodnym miejscu, jest obok poligon. Piach, pagórki, naprawdę może to być ciekawy teren, ale według mnie dobry dla początkujących.
teppis
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/4/2014, 09:57

Postprzez henio12323 » 15/4/2014, 10:42

mozesz mieszkac w górach, i na góry kupuje sie inne moto, moze ci sie podobac trial motocyklowy, możesz mieszkac na równinach gdzie raczej lata sie nie w trudnym terenie tylko po długich prostych, moze interesować cie też tor crossowy i w zasadzie na kazdy teren sprzet powinien byc inny.

a duzo masz kasy na utrzymanie "? bo zakup to jedno, opcje widze dwie dla ciebie tutaj
1) full cross 85 ccm, jakas honda cr 85, suzuki rm, ktm sx, obojętne bo kazdy markowy bedzie bardzo podobny, mowa o typowym wyczynowym crossie, one są dobre maja swietne zawieszenie, swietne hamulce, silnik mocny ale średnio sobie radzą poza torem crossowym, czyli na długich prostych sie szybko zuzywają, i łapią szybko zadyszke


2) jakies mocne soft enduro, pokroju yamahy dt 50, z powiekszanym silnikiem na np 80 ccm. sprzety sporo tansze, i w utrzymaniu i zakupie, wiec bedziesz mógł na prawde fajną sztuke dorwać. mocowo na jakis poligon po prostych sciezkach sie pobawic na początek w zupełnosci wystarczy, no i jak nie dobijesz moto to za ile kupisz za tyle praktycznie sprzedasz bo mało cene traca/ tutaj popatrz np na hm cre 50 lub 80 fajne sprzęty na początek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 17/4/2014, 16:46

ktoś by się z was pchał w kupno motoru bez papierów? Niby od policjanta, ale On na swojej umowie kupna sprzedaży ma zmienioną pierwszą cyfrę. Tj. zamiast 4BL w umowie ma RBL (dodam, że ja rozczytałem z ramy również to jako RBL) przykładowo będę miał jego umowe kupna sprzedazy i numer vin nie bedzie zgadzał się z moją umową, którą ja bym z nim podpisał
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez sylwek199888 » 17/4/2014, 21:00

Zauważ, że wszystkie full crossy nie mają fabrycznie homologacji ;) Pamiętaj, że z papierami moto są droższe, a kwestia umowy jest taka, że możesz zaświadczyć tylko komuś że nie ukradłeś tego moto.
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez GTTT » 17/4/2014, 22:35

Jeśli jednak okazało by się, ze jest kradziony zabierają Ci motor i tracisz go jak i pieniądze, ale sprzedaje go policjant wiec raczej by nie ryzykował pracą he
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 17/4/2014, 22:52

róznie, nie zawsze od razu zabierają moto... to juz w najgorszych okolicznosciach.

spisując umowe, spisz poprawną, z dobrymi danymi VIN. i jeździj, tylko omijaj drogi publiczne i tyle :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 17/4/2014, 23:03

Każda polna jest publiczna :D Policjant, który go sprzedaję powiedział, że jeśli nie będę rył komuś pola i nie bedzie skargi to nic nie zrobią a jesli nawet to ucieknę, nawet taki człowiek z niego : ) Tak się zastanawiałem na pierwszy raz, dt czy cross a powiem wam, że jak zobaczyłem jak ruszył to poszedł jak burza, więc jeśli ktoś się będzie zastanawiał tak jak ja to bierzcie na pierwszy raz DTke. On na umowie kupna sprzedaży ma błąd w pierwszym znaku VIN, ale domyślam się, ze spisując z nim umowe nie potrzebuję tamtej...
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 18/4/2014, 09:15

tak, tamtej nie potrzebujesz on moze ją trzyąc. ale jak ci daje lepiej weź. no i spisujesz poprawną z nim i nie ma problemu zadnego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 18/4/2014, 10:08

Ale ja mam pecha Henio. Napisałem mu rano smsa, że biorę a za godzinę pojawiła się DTr z 98r za 3.5tys do negocjacji z Niemiec. Homologacja, papiery, 7lat młodszy, tylko koszta rejestracji dojdą i wymienić tam jakieś dwie rzeczy co wyjdzie maks 300zł. Takie bez papierów, bez homologacji będzie mi bardzo trudno sprzedać. Co ja się mam, zachciało się przygód :D
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez rek38 » 18/4/2014, 20:19

henio moto będzie mi służyło do jazdy po poligonie.Zależy mi na większej mocy bo są tam dosyć duże górki i 125 nie radzą sobie
rek38
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 13/6/2011, 19:28
Lokalizacja: wołomin

Postprzez sylwek199888 » 19/4/2014, 08:30

125 ? Ale softy czy full crossy ? Zauważ, że jest różnica.
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez rek38 » 19/4/2014, 13:52

Full cross
rek38
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 13/6/2011, 19:28
Lokalizacja: wołomin

Postprzez malin171 » 19/4/2014, 16:14

witam wszystkich

możecie mi podsunąć jakieś wskazówki na co należy zwrócić uwagę przy kupnie cr 125? dzisiaj oglądałem ten egzemplarz... http://olx.pl/oferta/honda-cr-125-CID5- ... b1ded4e665
najprawdopodobniej amortyzator do regeneracji. Po odpaleniu bez trzymania gazu gaśnie, kwestia regulacji gaźnika czy oznaki słabej kompresji?
malin171
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19/4/2014, 16:09

Postprzez sylwek199888 » 19/4/2014, 17:04

malin171- na początek, to jest max 1997, ponieważ od 98 były już alu ramy (niech właściciel [oda Ci nr vin to będziesz n a 100% pewny roku). Regeneracja amortyzatora tylnego to koszty 400-500zł. Jeśli gaśnie, to równie dobrze może być to kwestia regulacji, ale też i remontu. Trzeba zwracać uwagę na wszystko, na napęd (łańcuch, zębatki), luzy (główka ramy, kiwak, koła), czy nie wyskakują biegi, sprzęgło czy nie ciągnie, stan klocków, amortyzatorów przód i tył, czy chłodnica nie cieknie gdzieś i nie ubywa płynu, czy silnik nie ma pęknięć/spawów, i czy rama nie była spawana ;)
Ostatnio edytowano 19/4/2014, 17:11 przez sylwek199888, łącznie edytowano 1 raz
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 19/4/2014, 17:09

od 98 roku szły na aluramie ale jeszcze do 2000 roku minimum mozna było kupic stalówke ;P


kolego malin dam ci rade - jak sie nie znasz to przy zakupie bądź z kims kto sie zna. my ci mozemy dać rade ale co z tego, jak sam nie ocenisz poprawnie większosci rzeczy. głupie hamulce, dla ciebie mogą byc idealne a dla kogos kto juz sie w terenie wyjeździł moga byc np zbyt miekkie i słabo dozowalne. na początku i tak takich pierdół nie czuć ale po kilku sezonach dobrej jazdy zaczniesz odczuwać i sam bedziesz mógł oceniac co jest dobre a co nie :P dlatego na zakup jak chcesz chociaz troche maszyne ocenic to nie sam ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Blichar » 23/4/2014, 20:50

Witam. Przymierzam się do kupna nowego sprzętu i już od dłuższego czasu zastanawiam się nad Hondą crf250r ale usłyszałem dzisiaj od znajomego że te crossy lubią się psuć i ogólnie odradzał mi ten wybór. Myślałem też nad rmz250 no i sx-f ale KTM'y to jednak sporo droższa inwestycja. A więc moje pytania: Czy Honda crf250 rzeczywiście jest taka podatna na uszkodzenia? Czym różni się Honda crf250 od wersji crf250R? I Który z tych moto jest (nie jestem pewny czy słowo NAJLEPSZY tu pasuje ;) godny polecenia: Honda crf250, suzuki rmz250, ktm sx-f 250, Kawasaki kxf250?
Blichar
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/9/2013, 22:05
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości




na górê