Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Marcin1324 » 17/7/2013, 09:27

Może sprowadził tłok gdzieś z usa, albo coś. Ale xr400 ponoć jest zaje***ta oczywiście zależy kto czego oczekuje :D , ale silnik nieśmiertelny ten sam co w xl 600 kuzyn w swojej miał nalatane ponad 57kkm i dopiero remont zrobił :D a xrka jest o tyle lepsza że ma lepszy zawias, jest lżejsza, ma lepsze hamulce i jest taka trochę bardziej terenowa.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła


Postprzez Fantas3k » 17/7/2013, 09:49

Wiem wszystko o tym motocyklu mam go jechać obejrzeć w sobote cena jest fajna nawet jeśli silnik bd zdrowy,zawias, i motocykl ogólnie prosty to go wezme a resztę wymienię sobie sam i będę wiedzieć w miarę czym latam. Ten właściciel mówił ze ma rejstracje,dowód itd ale nie przerejstrowal go na siebie ani niewykupil ubezpieczenia i przeglądu jakie są to koszty jakbym chciał to zrobić ile kosztuje ubezpieczenie podstawowe do.tego motocykla?
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin


Postprzez henio12323 » 17/7/2013, 20:11

rejerstracja tyle co normal;nie, przegląd 70 zł około, ponad stówka rejestracja, blachy nie wiem z 50-80 zł teraz, w skarbówce pewnie pare zł. wyjdzie 200-300 zł max. a ubezpieczenie - to zalezy od własciciela pojazdu, jak nie masz znizek, jestes młody swieze prawko, i rejestrujezz na siebie to ci grubsza kase na pewno walną. ale jak jest na kogos, kto ma znizki to moze i 50 zl kosztować. mi na ktma policzyli niecałe 400 zł. ale mam kolezanke w firmie, i porobiła mi zniżki, wyszukała wsród róznych firm najlepsza oferte i płace 70 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 18/7/2013, 11:59

Moja ciotka prowadzi ubezpieczalnie więc ubezpieczenie wyjdzie tanio a zniżki to na ojca oczywiście ;) ja nawet prawka nie mam jeszcze i 18lat dobra w sobote mam jechac dam znac co i jak wyszlo.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez MaurycyMX » 18/7/2013, 21:16

Witam . Chciałbym aby użytkownicy ocenili tą suzuki http://tablica.pl/oferta/suzuki-rm125-C ... 487b58c31b
. Bedzie to moj pierwszy motocykl crossowy , wczesniej komarki , jawki , wsk`i , skutery i quad bashan 200cc , mam 16 lat 180cm wzrostu i 70kg wagi . Z góry dziękuje za odpowiedź i prosiłbym aby to się stało jak najszybciej.
MaurycyMX
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18/7/2013, 21:09
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez henio12323 » 18/7/2013, 21:26

moto jak moto. nic specjalnego. a prosić sobie możesz ;) jak pewnie wiesz to crossówka, i ona praktycznie nie ma nic co mozna by wywalić, wszystko jest 100% potrzebne. wiec wszystko ma znaczenie, a wiec na wszystko trzeba zwrócic uwage, jednak to jak wyglądają plastiki czy lakier ma mniejsze znaczenie. plastiki mozna zmienic, rame odmalować. najwazniejsze jest to co kosztuje najwiecej, hamulce, zawieszenie i silnik. - i tutaj nikt nie jest w stanie nic powiedziec o maszynie, widząc tylko fotki. musisz sam jechac i najlepiej z kims kto sie zna, i niech oceni ci te moto. mozesz kupci super igiełke z wyglądu, super oponki, ładny wygląd... ale np silnik zakatowany którego praktycznie nie da sie zreanimować porządnie - i wtedy takie moto jest praktycznie bezwartosciowe. silnik to podstawa, tak jak i zawieszenie, uszkodzone bedzie ciekło, nigdy tego nie uszczelnisz, a regeneracje całych podzespołów to gruba kasa, i jak wydasz 3000 zł na moto, w krótkim czasie mozesz wiecej władować w regeneracje elementów których nie widac na fotkach ;) także, odpuscic trzeba z miejsca ocenianie aukcji fotek i opisów które i tak często są nieprawdziwe. tylko telefon do reki wypytać goscia co i jak, jak nic nie kręci przez telefon to jedziesz i oglądasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MaurycyMX » 18/7/2013, 22:11

Heniu nie chodzi o to ,szczerze to pierniczą mnie te plastiki kolor ramy itd mi chodzi o mechanike , koles mowi ze ma te suzuki rok ze nie robilw nim remontu zadnego ,a napisal ze do ustawienia jest tylko zaplon a mnie sie wydaje ze to moze byc cos bardziej w strone tloku/cylindra dlatego wolałem tu napisać a jak mam dać 3300 za motor i po tygodniu doplacic 1500zl to mnie to nie pasuje .
MaurycyMX
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18/7/2013, 21:09
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez henio12323 » 18/7/2013, 22:22

zapłonu tam sie nie ustawia. rok bez remontu - wiec praktycznie z miejsca mozna kupować tłok minimum. a co dalej - nie wiadomo :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 18/7/2013, 23:58

Kup padło i zrób na własną rękę remont, tak jest zawsze najpewniej i oszczędniej.
Rok bez remontu ? Jak stał w garażu, to nie ma sprawy, silnik pojeździ, ale równie dobrze mógł katować cały sezon, a w chwili obecnej tłok może być ostatniej selekcji i korba na drugim tłoku, czyli reasumując ostro po kieszeni.
Najlepiej na miejscu podnieść głowicę, albo przez telefon gościa zagadać, czy istnieje taka możliwość, jak się będzie wykręcał, to silnik do generalki.
Z tego co się dopatruję, napęd do wymiany zapewne.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez adix22904 » 8/8/2013, 13:16

Witam, zamierzam kupić motocykl motocrossowy najbardziej podobają mi się ktm-y z wyglądu i dobrej konstrukcji opini ;) a mianowicie mam takie 2 sztuki na ,,oku'' i sam nie wiem która by była lepsza jedna jest z 03r a druga 04r. ktma z 2003r mam bardzo blisko domu a tego z 04 niestety 114km ode mnie ; / który ma tuningowane części takie jak - dyfuzor+końcówka tłumika DOMA RACING;
- membrana VFORCE;
- złota głowica VHM;
- kierownica RENTHAL;
- pompka sprzęgła PULSE;
- osprzęt MAGURA;
- złoty korek wlewu paliwa;
Dobrze koniec gadania ;P podaje oby dwa linki i osądźcie który byłby ,,lepszy'' oczywiście waszym zdaniem :) (bd oglądał oby dwa jak bd kupował ,także bez takich kom). 1.04r http://tablica.pl/oferta/super-ktm-sx-1 ... 0ceaa9ddae
2.03r http://tablica.pl/oferta/ktm-sx-125-03r ... 2a4d36a878
Proszę ! o dobre doradzenie w wyborze ;) bardzo podobaja się tuningowane części ktma 04 ale nwm czy na to patrzec itp czy to coś daje itp. POZDRAWIAM ADI : )
A i na scigacz.pl o modelu 2003r było że spala 31l/100km a 04 9l/100km czy to prawda ze 03 był takim żarłokiem ? : ) :D
adix22904
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22

Postprzez Krzyżan » 8/8/2013, 14:27

Jeśli w tym 03 ktoś faktycznie zrobił remont na dobrych częściach to lepiej się opłaca, ze spalaniem to oba mogą spalić po 30l/100km ale po torze... Wszystkie wyczynowe 125 palą tyle samo, zależy od jazdy. Te "tuningowe części" w 04 to typowy pic, nie patrz na to. Przejedź się jednym i drugim i bierz tego, który ładniej pracuje i lepiej ciągnie.
Avatar użytkownika
Krzyżan
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/12/2012, 03:17
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez adix22904 » 8/8/2013, 18:23

Typowy pic co chce pan przez to powiedzieć ? właśnie troche dziwnie jest z tym motocyklem z 04r gdyż juz chyba rok jest ciągle wstawiana na tablice :) a ten 03r został wczoraj wstawiony ; ) Proszę o jeszcze jakieś porady jak by nie było problemu doradźcie drodzy użytkownicy co musi super pracować w tym kacie by nie kupić kota w worku chodzi mi dokladniej co należy sprawdzić przy oględzinach : ) Kiedyś usłyszałem od jednego żeby sprawdzić moduł zapłonowy bo kosztuje .. sporo pozdrawiam go serdecznie :)
adix22904
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22

Postprzez henio12323 » 8/8/2013, 19:02

tu nie ma panów. 2004 jak dla mnie lepszy z racji tego że jest w nowej budzie, wiec i lepsza ergonomia wszystkiego. lepiej sie prowadzi itp itd. ten 2003 ma chyba jeszcze lagi 43 mm ? częsci tuningowe to pic i nie pic. ogólnie może byc super na wypasie... ale może byc zgracony ostro, wiec częsci maja małe znaczenie liczy sie stan techniczny. oczywiscie częsci niektóre są fajne, i fajnie jakby były. akurat tuningowe głowice itp są dla mnie bez sensu bo dla amatora moc yna fabryce wystarczy, a tylko się zmniejsza zywotnosc silnika.

114 km to zadna odległosc. ludzie po motocykle całą polske przemierzają, jedź i oglądaj i wtedy myśl. weź ze sobą kogos kto się zna, bo sam nic nie ocenisz. no usłyszałeś - spoko, tylko że bez modułu moto nie odpali, wiec jak uszkodzone to moto nie pojedzie nigdzie, a bez sprzętu za grubszą kase, i wiedzy elektronicznej nic nie sprawdzisz. pozatym moduł kosztuje z 500 zł uzywka a i po 300 wyrwać mozna... a remont silnika moze kosztowac 2000 zł. wiec odpuscił bym moduł a wolałbym obejrzec silnik. także jak pisałem - weź kogos kto doradzi. samemu nawet jak ci wypiszemy co robic, to i tak tego nie zrobisz poprawnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 8/8/2013, 19:49

To ja pisałem o tym module, nie chodzi mi o to zeby kierować się w wyborze motoru modułem tylko że jest to element który w innych motocyklach rzadziej ulega awarii a tu praktycznie w co 2 jest pękniety moduł. Moduł nie zawsze psuje się tak że po prostu nie ma iskry i tyle. Zdarzyło mi się że motor chodził wkręcał się dopuki nie zdusiło się go, w tedy brak iskry i jedynie z popychu potrafił odpalić, lub po 24h z pierwszego :D wymieniłem moduł i problem się skończył.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 8/8/2013, 20:05

ten moduł to jest troche bolączka ktmów sprzed 2003 roku, gdzie podczas gleby, laga potrafiła puknąc w ten moduł ;D potem go zmniejszyli i przeniesli, przemodelowane półki itp, i juz takiego problemu nie ma ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 8/8/2013, 20:32

może jeszcze trochę później bo w ktm exc 125 z 2004r też to zaobserwowałem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez adix22904 » 8/8/2013, 20:57

kris514 napisał(a):To ja pisałem o tym module, nie chodzi mi o to zeby kierować się w wyborze motoru modułem tylko że jest to element który w innych motocyklach rzadziej ulega awarii a tu praktycznie w co 2 jest pękniety moduł. Moduł nie zawsze psuje się tak że po prostu nie ma iskry i tyle. Zdarzyło mi się że motor chodził wkręcał się dopuki nie zdusiło się go, w tedy brak iskry i jedynie z popychu potrafił odpalić, lub po 24h z pierwszego :D wymieniłem moduł i problem się skończył.
Tak to ty pisałeś, żeby też zobaczyć na moduł ; ) Nie chodziło mi się zeby kierować się w wyborze motocykla modułem tylko żeby zobaczyć też na jego stan ... Pozdrawiam :)
adix22904
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22

Postprzez Street4Fun » 9/8/2013, 09:12

Czy nie było podwieszanych co sprawdzać przy kupnie ?
Maszyna do góry i lecisz :
-luzy na główce i przeskoki(kręcisz delikatnie lewo-prawo i wyczuwasz jakieś bicia)
-luzy na wahaczu
-luzy na przegubie
To te najdroższe, które się cenią.
Reszta to : koła(przód+tył) Amortyzator(dół+góra) i to chyba wszystko.
Sprawdzasz czy lagi nie mają potów, czy amor działa poprawnie, czy nie cieknie itd.
Czy chłodnica jest cała, czy nie jest przypadkiem klejona, jak krzywa to pół biedy, na takiej jeździ się dalej.
Przed jazdą sprawdź czy silnik zimny(jak ciepły, to możesz podziękować, jednoznacznie oznacza to, że motocykl ma jakieś wady ukryte, skoro właściciel postanowił rozgrzać silnik)
Sprawdź też przed jazdą płyn chłodniczy i po jeździe, czy są jakieś ubytki.
Biegi czy wchodzÄ… i nie wyskakujÄ…, czy ma wszystkie biegi rzecz jasna.
Czy sprzęgło działa poprawnie.
Zdemontuj dyfuzor, weź silną latarkę i oświeć tłok i gładź cylindra. Możesz ewentualnie spytać, czy jest możliwość zdemontowania głowicy, jak się zgodzi, oznacza to, że jest pewny co do silnika, nie każdy może też sobie pozwolić na demontaż, więc sam dyfuzor ci zostanie, przez wlot też dopatrzysz się.
Układ hamulcowy, czy działa jak należy(chyba nie muszę tłumaczyć jak działa poprawnie układ hamulcowy) tarcze czy rantów nie mają, czy klocki w stanie jezdnym jeszcze, czy układ szczelny, podsłuchaj czy syczenia nie ma jakiegoś podejrzanego.
Najlepiej to weź kogoś, kogoś kto ma choć minimalne pojęcie, postaw mu piwo. Zawsze ta druga osoba dopatrzy się czegoś, jak ty przez ten czas będziesz zapatrzony na części "tuningowe".
Nie patrz na te części, bo większość jest ci na początek w ogóle niepotrzebna. Nie polecam dawać za motocykl wszystkich pieniędzy, nawet jeżeli to pewniak, zawsze może okazać się coś podczas jazdy, a jak kasy nie ma, motocykl stoi ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez sylwek199888 » 10/8/2013, 09:22

A co myślicie o Hondzie Cr 125 do jazdy po lesie ? Czasami możliwe że po torze(ale żadko).
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez barek253 » 10/8/2013, 13:12

Lipna miałem....
Lepiej exc 125 lub 200.
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê