Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez m2000w » 28/8/2013, 13:24

Witam, mam 14 lat i planuję kupić Crossa. Chodzi mi o jazdę głównie po lasach, łąkach. Co mi polecicie? Nigdy nie jeździłem na crosie więc to byłby mój pierwszy sprzęt.
Chciałbym, aby był w miarę szybki. Do tego polećcie mi jakiś w miarę dobry, nie za drogi kask.

Budżet: 4000 zł
Waga: 58 kg
Wzrost: 175 cm
m2000w
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27/8/2013, 06:53


Postprzez henio12323 » 28/8/2013, 19:26

paula - z 4T ciezko wyrwać cos w tej klasie, bo w zasadzie tylko CRF robi crossówki w tej pojemnosci, inne marki robiątylko 2T w klasie 85. ( 85 w 2T i 150 w 4T to jedna klasa ) z kolei CRF F czy yamaha ttr 125 to bedzie zaden postęp po DT. wiec pozostaje tylko CRF

sirsm - 250 w 2T założe sie że nie opanujesz przez kilka lat, bo 80% zawodników nie siada na takie sprzety. 125tka jest do opanowania zawsze. do 3000 zł cos wyrwiesz tylko zalezy czego oczkujesz, igła do 5k to na pewno nie bedzie. ale bedzie sie toczyła, i koszta utrzymania nie beda jakies najgorsze ( biorąc pod uwage np zabytki z 90 roku ) 2T i 4T są podobne w kosztach utrzymania

m200W - przecież zapytałeś i dostałeś dwie odpowiedzi po co znów pytasz ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Sirsm » 29/8/2013, 00:38

henio12323- a gdyby np. mi taka DR 350 upadła to dałbym radę ją dźwignąć? mam 15 lat i sądze że jest trochę za ciężka
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez papek23 » 29/8/2013, 11:03

uu jeszcze jak by Ci upadła na płaskim to moze byś sobie poradził ale jak na podjezdzie to nie ma opcji nie podniesiesz bo jednak ona waży ok 130kg z wszystkim (paliwem i olejami ) podobnie jak klx ja mam 17 i ciągle ćwicze i nieraz jak przyjdzie gdzieś podnieść gdzie nie ma twardego podłoża i góra to trzeba sie nieraz przypocic :) a jak jezdzisz sam to lepiej unikaj podjazdów itp bo jak jest was wiecej to zawsze ktoś pomoże i taka rada jak kupisz moto zainwestuj w buty na crossa :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Sirsm » 29/8/2013, 15:48

echh czyli DR 350 i KLX 250 odpadajÄ….. mam buty na crossa :D
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 29/8/2013, 18:11

jak masz 15 lat to dobra 50tka, rozwiercona na 80tke, po tuningu spoko starczy. moto w miare mocne i żwawe i przede wszystkim lekkie. duzo lepiej sie sprawdzi niż juz chociazby dt 125
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Sirsm » 30/8/2013, 00:07

Dobry pomysł henio12323,tylko jaką 50/80 ??
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marcin1324 » 30/8/2013, 08:49

Ale sirsm ja też mam 15 lat, i potrafie podnieść xlke 600 która waży 150 kg, a ta 80 2t to będzie jakaś różnica po 125 4t ??
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez papek23 » 30/8/2013, 09:35

Marcin1324 coś mi sie nie wydaję ze w górach byś podniósł taką 600 :P która potrafi miotać nawet doświadczonymi kierowcami bo jeśli jezdzi sie po prostym to moze i ok ale jak by przyszło przenieść to we 2 byłoby cieżżko a samemu to ani mowy . Nie no 125 w 4t to takie moto żeby dojechac z punktu A do B taj jedzie bo jedzie fajne mało kosztowne moto tylko jedyny minus to moc ;/
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Sirsm » 30/8/2013, 13:31

Marcin1324 czyli nie odczuję dużej różnicy wsiadając na 80 w 2T ?
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 30/8/2013, 18:52

no rzeczywiscie duzej róznicy nie będzie. bedzie róznica w charakterystyce. moim zdaniem o ile sprzet dobry, dolatał bym nim troche, pewnie szybko rośniesz i potem kupic cos konkretniejszego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez m2000w » 30/8/2013, 20:23

1. Siema, co sÄ…dzicie o YAMAHA DT 50 X?
2. Ile on ma w ogóle biegów, bo niektórzy piszą że 5 a niektórzy że 6?
3. Kupię jakąś konkretną DT 50 X za 3.500 / 4000 zł ?
4. Yamaha DT 50 X będzie najlepsza dla 14 latka który mierzy 172 cm zwrostu czy polecicie coś innego?
5. I piąte najgłupsze pytanie :D, Czy do enduro takich jak Yamaha DT 50 X kupuje się normalny kask czy Crossowy ?
m2000w
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27/8/2013, 06:53

Postprzez henio12323 » 30/8/2013, 21:07

1) moto jak moto, jak praktycznie kazdy inny motorower, róznice sa miedzy nimi znikome
2) 6 biegów,
3) costam kupisz na pewno, igła to nie bedzie ale nie bedzie też trup
4) zalezy do czego najlepsza, do jazdy w terenie bedzie beznadziejna. na poczÄ…tek daje rade
5) a jaki sobie chcesz, crossowy jest głośniejszy i nie jest aerodynamiczny, ( choc przy tych prędkosciach i tak mocno tego nie czuć ) i jak sie dłuzej lata zwłaszcza asfalcie to wygodniej jest kupic zwykły, ale z kolei w zwykłym bywa troche gorąco , przynajmniej mi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Sirsm » 30/8/2013, 21:18

henio12323 to lepsza 125 2T czy 80 2T? jeżeli 80 to jaka? ogólnie dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 30/8/2013, 21:47

troche b ezsensowne pytanie, bo to zależy do czego. jak nie masz doswiadczenia, umiejętnosci, sił to 80 bedzie lepsza bo jest mniejsza, lżejsza łatwiejsza do opanowania i bedziesz mógł wiecej rzeczy zrobić z 80 niz z 125tką. z kolei seta, to juz mocniejsze sprzęty, cięzsze potrafią więcej ale pod odpowiednim kierowca, tylko że niektórzy od razu mogą siadać na 125tki a innym spoko starczy 80tka. pisze tutaj w kontekscie enduro, bo crossówki to jeszcze inna bajka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KTMlove » 4/9/2013, 16:01

Witam. Chce kupić motor typu enduro 125. Chciałbym żeby ładnie wyglądał, ( Wiem że to najmniej ważne) mocą nie musi grzeszyć. Chciałbym taki motor do którego nie są drogie części chodzi o silnik. ( tak ok do 700 zł na remont). Mam do wydania 4000 zł.
KTMlove
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27/8/2012, 14:55
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Effendi » 4/9/2013, 18:40

Było sporo takich tematów, w sumie dość niedawno, skoro chcesz aby był nie drogi w utrzymaniu to sof-enduro, takie jak Kawasaki KMX czy Yamaha DT, ewentualnie Suzuki DR 350, ale to nie z tym budżetem. jeżeli chcesz jeździć po lesie to wygląd ma małe znaczenie, najważniejszy jest silnik ;).
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kondi39 » 6/9/2013, 09:59

Witam, zamierzam kupić pierwsze enduro ważę 76 kg wzrost 176 cm , zastanawiam się nad yamahą dt i xt tylko tutaj pytanie czym różnią się te dwa motorki i który będzie lepszy w las jakieś kopalnie itp ?
kondi39
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/9/2013, 22:22

Postprzez henio12323 » 6/9/2013, 19:37

dt motocykl w dwusuwie, XT w 4T.
DT ma 2X wiecej mocy i 2X wieksze spalanie. i robi sie remonty 2X częsciej. ale i tak 20 tysiecy trzeba praktycznie nabić żeby cos remontować. wiec stosunkowo koszta utrzymania mechanicznego są niskie. do jazdy w terenie duzo lepiej sprawdzi sie DT. XT jest zbyt ocięzałe i za słabe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kondi39 » 7/9/2013, 10:27

Oglądałem wczoraj właśnie dt 125 z 2005 roku za 5500 jednak kolega powiedział mi żebym nie wydawał aż tyle na taki motor bo się nie opłaca co o tym sądzicie ? dostaje z serwisu motorek i 1000km gwarancję przebieg około 16k , teoretycznie wszystko sprawne. Podsunął mi jeszcze kolega wr 250 co sądzicie też o tym motorku na początek? Albo jaki polecicie na początek do lasu , kawasaki kmx odpada bo mi się nie podoba.
kondi39
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/9/2013, 22:22

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości




na górê