Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez uQasz » 19/3/2013, 18:56

a podobnej klasy enduro jakis inny model rowniez wytrzymaly i tani w eksploatacj ?? moze cos w innych pieniadzach ?
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32


Postprzez Marcin1324 » 19/3/2013, 19:21

Honda xr 400, albo trochę droższy w eksploatacji ktm exc 400
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła


Postprzez henio12323 » 19/3/2013, 19:26

DRZ to najpopularniejszy sprzet tego typu.

jest XR mało popularna, podobno super sie nią jeździ choc parametry na to nie wskazują ;P

ktm exc to juz troche klasa wyzej i wieksze koszta. choc moc niewiele wyzsza niz DRZ to mimo wszystko silnik jest nastawiony na sport

są tez ktmy lc4 400 ale tez rzadkie sprzęty

troche nizsza klasa kawasaki klx 250 i 300 ale też sprzety rzadkie. ogólnie klasa takich sprzetów jest mało rozbudowana ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kula07 » 20/3/2013, 09:50

Xr 400 jest dużo wyższa od DRZ węższą i lżejsza (od S'ki)

Także przy tym wzroście bym polecał ;)

EXC 400 też bardzo fajne moto, jak znajdziesz coś ciekawego to byłby to najlepszy wybór z wszystkich wyżej ;)
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez uQasz » 20/3/2013, 11:37

Rozumiem spoko ale wlasnie tez syszalem ze ktm lubia sie gotowac to nie wiem czy w terenie nie mial bym problemu z tym zwlaszcza ze bedzie musial troche towaru wiesc... :)
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez uQasz » 20/3/2013, 11:39

aaaa jeszcze exc 450 to to samo co 400 oczywiscie chodzi mi o wytrzymalosc moc rozumiem ze wieksza ale nie przeraza mnie to tak
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez henio12323 » 20/3/2013, 11:49

hehe kazdy sprzet lubi sie gotować tak samo. KTMa swojego zagotowałem tylko kilka razy - stojąc w korku, i raz na ostrych bagnach. w wersji EXC mozna wymienic korek na taki o wiekszym cisneniu i wtedy "problem" sie nieco eliminuje, ale przy normalnej jeździe nie ma praw asie zagotować chyba ze ktos zamula

exc 400 i 450 to troche inne sprzety mimo stosunkowo nieduzej róznicy. chodzi o skok i srednice. w 450 jest to bardziej sportowe zestawienie. w 400 skok jest dłuzszy a srednica mniejsza. co daje wiekszy moment a mniejszą moc i generalnie silniki 400 sa mniej wysilone stosunkowo niz 450 i 520/525.

ale z kolei te mniejsze wysilenie przekłada się na wytrzymałosc która wzrasta... ale nadal jesto wyczynówka i porównujac koszta oszczędność nie bedzie duzo wieksza. co ma sie zuzyc to sie zuzyje i tyle. a np oszczednosc typu że tłok w 450 zmienaisz co 100 mth a w 400 co 110 mth to róznica praktycznie żadna i na tym sie nie zaoszczędzi.

tutaj DRZ i XR bedÄ… na pewno duzo tansze w eksplo.

swoja droga ja nie wiem kto projektował te XRki, podobno lataja fajnie, ale wyglądaja jak sprzetry sprzed lat 90tych ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez xtaki9 » 20/3/2013, 14:09

A czy to prawda że Kx-y lubią się psuć ? Mnie najbardziej interesuje klasa 85cc ;)
Nie Moc Silnika Lecz Technika Czyni z Ciebie Zawodnika . Lwg
xtaki9
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/2/2013, 15:23
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez wawzon » 20/3/2013, 15:29

Starsze modele te nowsze są już spoko mojemu kumplowi w starym kx skrzynia padla ja w mojej kawie nie mam problemów :)
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez uQasz » 20/3/2013, 18:39

Dzieki w taki razie za info wszystkim... tez walsnie mysle zeby zostac jednak przy drz w przyszlosci moze cos innego a co do xr to racja wygladaja juz na ostro zmeczone i stare :)
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez Kula07 » 20/3/2013, 18:48

wyglądają ma zmęczone...?

motocykla terenowego nie kupuje siÄ™ po wyglÄ…dzie...

Gdybyś przejechał się DRZ i XR wybrałbyś XR ;)

co nie zmienia faktu, że DRZ też fajne moto.
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez uQasz » 21/3/2013, 19:25

Jeździłem na brata drz właśnie ttylko on ma 430 bo było coś robione i trochę mocy jest więcej to dobrze ki sie go prowadziło bez większych trudność
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez henio12323 » 21/3/2013, 22:12

noo spoko, ale potem siądź np na ktma EXC np z 2000 roku i róznica jest kolosalna.... potem siądz na takiego exc z 2008 roku i masz znów kolosalną róznice w prowadzeniu. ergonomii itp itd... mi sie kiedys dobrze jeździło yamaha dt 50 ;P 2 motocykle później miałem mozliwosc znów przejechania sie DTtką, i w sumie sam sie sobie dziwiłem jak tym mogłem tak jeździc jak jeździłem :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez uQasz » 22/3/2013, 16:39

czyli mowisz ze cos takie by bylo lepsze
http://moto.allegro.pl/ktm-model-exc-40 ... 04975.html
http://otomoto.pl/ktm-exc-ktm-exc-400-4 ... 61484.html
a jak jest z czesciami do nich sa jakies problemy moze cos sie orjetujecie ?? bo tak z grubsza to ja kolega poprzeni mowil chyba i mi sie zdaje na oko ze lzejszy jest od drz no a oto mi tez troche chodzi :)
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez henio12323 » 22/3/2013, 19:37

kazdy jest lepszy ale zalezy do czego. exc 400 to praktycznie wyczynówka. silnik na bazie wyczynowych silników i w zasadzie jest wyczynowy ale minimalnie odpręzony. wystarczy że wstawisz korbowód inny i cylinder i mozesz przerobic to na 525 czyli 510 pojemnosci. są to super sprzerty mocne, niezła zawieha jak na te lata itp itd... ale są też koszta. pewnie lekko 2X tyle kosztuje w utrzymaniu co uliczna DRZta
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 22/3/2013, 19:55

No a co do exc to ten z pierwszego linku na pewno z 2002 tylko 01 albo 00, i nie wiem jak tam o nią dbał bo jak wymieniał olej co 15-18 mth i co drugą wymianę oleju filtr nie za rzadko?? No ale dodaje jak strój, więc nie wiem niech mądrzejsi ode mnie :D coś napiszą.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 22/3/2013, 20:32

ja wymieniam olej co 15-20 mth, i filtry co 2 wypad :P jak silnik zdrowy to taka wymiana jest ok... co do rocznika najlepiej po vin dochodzic. bo nawet rocznik 00 mozna przerobic na 2010 np w godzine.... i kompletny amator moze sie nie zaczaić co do rocznika. bo ktm to taka maszynka że praktycznie wszystko pasuje wymiennie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Trojanek » 23/3/2013, 16:22

Witam,
Jak kiedyś pisałem poszukuje w dalszym ciągu motocykla enduro/soft enduro oczywiście ze względu, że zależy mi na prawie rejestracji. Poszukuje modelów młodszych niż 2006 rok. Jak wspominałem zależy mi na niemałej mocy, pojemności minimum 250, dużej wytrzymałości i małej awaryjności. Głównym kandydatem jest Suzuki DRZ na którą jakiś czas już poluję :D Lecz może macie propozycje innym motocykli spełniających te wymogi? Ważny dla mnie jest fakt żeby mało wydawać na serwis i eksploatacje oraz żeby wymiany typu tłok itp. nie były za częste.

Myślałem też nad Husqą TE 250 ,np:
http://otomoto.pl/husqvarna-te-250-M3538187.html (otwórz link)
Co o niej myślicie? ;p
Trojanek
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2013, 17:03

Postprzez uQasz » 23/3/2013, 17:44

Jeszcze chciałem się zapytać o crf 450 2006 jakie jest w eksploatacja w porównaniu do drz400:-)
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez Marcin1324 » 23/3/2013, 18:24

No ta husqa to już będzie droższa w eksploatacji, ale to już fajna husqa lepsza od tych z przed 2001 roku. uQasz Crf 450 będzie dużo droższa w eksploatacji od drz, ale o ile to nich się inni wypowiedzą.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê