Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
co do serwisu - lepiej podstawy samemu ogarnąć żeby wiedziec kiedy oddac do mechanika. a takie rzeczy jak zmiana oleju i filtrów, czyszczenie filtra powietrza to norma i ja bym nawet tym nie chciał tyłka zawracac mechanikowi.
co do kosztów 500 zł na przegląd starczy ;P ale czy na czesci to moze byc róznie. krótki spis co musisz często wymienic ; 5 zaworów z spręzynkami z 1000 zł, ( zalezy czy stalowe czy tytanowe bo tytanowe kosztują nawet 2X tyle ) tłok z 500-800 zł korba tyle samo, łancuszek troche ponad 100 zł. ( ceny wszystkie z głowy mniej wiecej ) to juz masz spore koszta, a takie remonty robi się co 60-80 mth tłok, i co 2X tyle generalka silnika czyli korba itp itd. ja w sezonie robie spoko ponad 100 motogodzin.
a co do 2T i 4T. to najlepiej jak bys sam sie przejechał. to nie prawda że jest nie przyjemny, po prostu oddaje moc tak a nie inaczej 4T ciagnie z dołu dajesz gaz a on od razu całą mocą idzie, ale jest cięzszy, i ma mniej mocy w stosunku do pojemnosci. z kolei 2T dodajesz gazu, a on sie dopiero wbija na obroty, jak sie otworzy zawór wydechowy masz nagle skok mocy i leci jak torpeda i moto lekkie co jest plusem.
ale coraz wiecej ludzi w wielu warunkach przesiada się na 4T. praktycznie kazda dyscyplina off roadowa jest możliwa do robienia na 4T... pare lat temu nikt nie pomyslał o zakupie 4T do FMXu, a teraz backflipy kręcą czterotaktami, to samo superenduro - gdzie fakt 2T daje duuze pole do popisu bo jest lekki i łatwiej smiga się po wszystkich przeszkodach ale dla błazusiaka ogarniecie 4T w SE sie jakos udało i odnosi sukcesy. w motocrossie to samo, gdyby nie 65/85 to praktycznie jeździły by wiekszosci 4T.
co do kosztów 500 zł na przegląd starczy ;P ale czy na czesci to moze byc róznie. krótki spis co musisz często wymienic ; 5 zaworów z spręzynkami z 1000 zł, ( zalezy czy stalowe czy tytanowe bo tytanowe kosztują nawet 2X tyle ) tłok z 500-800 zł korba tyle samo, łancuszek troche ponad 100 zł. ( ceny wszystkie z głowy mniej wiecej ) to juz masz spore koszta, a takie remonty robi się co 60-80 mth tłok, i co 2X tyle generalka silnika czyli korba itp itd. ja w sezonie robie spoko ponad 100 motogodzin.
a co do 2T i 4T. to najlepiej jak bys sam sie przejechał. to nie prawda że jest nie przyjemny, po prostu oddaje moc tak a nie inaczej 4T ciagnie z dołu dajesz gaz a on od razu całą mocą idzie, ale jest cięzszy, i ma mniej mocy w stosunku do pojemnosci. z kolei 2T dodajesz gazu, a on sie dopiero wbija na obroty, jak sie otworzy zawór wydechowy masz nagle skok mocy i leci jak torpeda i moto lekkie co jest plusem.
ale coraz wiecej ludzi w wielu warunkach przesiada się na 4T. praktycznie kazda dyscyplina off roadowa jest możliwa do robienia na 4T... pare lat temu nikt nie pomyslał o zakupie 4T do FMXu, a teraz backflipy kręcą czterotaktami, to samo superenduro - gdzie fakt 2T daje duuze pole do popisu bo jest lekki i łatwiej smiga się po wszystkich przeszkodach ale dla błazusiaka ogarniecie 4T w SE sie jakos udało i odnosi sukcesy. w motocrossie to samo, gdyby nie 65/85 to praktycznie jeździły by wiekszosci 4T.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
No z olejami i filtrami sobie napewno poradze:)ale takie rzeczy jak ustawienie zaworow to raczej nie...Mysle ze przy mojej jezdzie w weekendy to jedna korba i jeden tlok na sezon wystarcza...Ja nie zamierzam startowac w zadnych zawodach:)Mysle ze jak kupie w marcu to kape silnika w grudniu zrobie jak barborke dostane:DA co do 2t czy4t to ja wole oddawanie mocy od samego dolu:)A jeszcze takie pytanie...w 4t jak sie jezdzi to trzymac motor na maksymalnych obrotach czy raczej wczesniej zmieniac bieg?aha i jak jest z chamowaniem biegami lepiej czy sprzeglo i hamulec?
- Arnold23
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 23/1/2013, 10:51
W sumie to mozesz jezdzic na nizszych obrotach bo ciagnie od dolu , bo 2t trzeba trzymac wysoko , wjedziesz na zbyt wysokim biegu w zakret i mozesz nie miec mocy przy wyjsciu z niego
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
Tak, to prawda, w 2T cylinder i tłok jest smarowany olejem którym dolejesz do paliwa, jeżeli zaczniesz mocno hamować biegami na zamkniętej manetce gdy gażnik nie podaje paliwa to faktycznie może się w pewnym stopniu niszczyć. W 4T nie ma takiego problemu, bo cylinder i tłok są smarowane olejem silnikowym
-
FireBlade954 - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
- Lokalizacja: Małopolska
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3041858289
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_1
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_7
Który to rocznik kawy kxf 250? Wszystko lata, silnik ok, zawieszenie bez luzów, opony, naped, sprzęgło skrzynia stan bdb
za ile mogę ją kupić ? jeżeli jest w bdb stanie bez luzów i wad?
jakieÅ› problemy fabryczne z tym rocznikiem ? to stalowa rama
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_1
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_7
Który to rocznik kawy kxf 250? Wszystko lata, silnik ok, zawieszenie bez luzów, opony, naped, sprzęgło skrzynia stan bdb
za ile mogę ją kupić ? jeżeli jest w bdb stanie bez luzów i wad?
jakieÅ› problemy fabryczne z tym rocznikiem ? to stalowa rama
- krzysieg3
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04
Jak myślicie, dał bym rade jeździć na kawasaki kmx 125 lub yamaha dt 125? moja waga to 48-50 kg a wzrost 150 cm.
Ile kosztuje utrzymanie takiego motocykla na sezon?
i co byście mi bardziej polecali ? Kmxa czy Dt ?
I chciał bym jeździć ogólnie po lasach,polach i po drodze.
Ile kosztuje utrzymanie takiego motocykla na sezon?
i co byście mi bardziej polecali ? Kmxa czy Dt ?
I chciał bym jeździć ogólnie po lasach,polach i po drodze.
Motorynka --> PGO 50 --> ATV 150 --> Kawasaki Kmx 125 --> Szukam
-
piston998 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 7/10/2012, 20:10
piston ile razy jeszcze sie zapytasz nim cos kupisz ?
pytałes juz o to chyba
obojetne co kupisz. DT bardziej popularna, kmx nieco mocniejszy
utrzymanie w zaleznosci od tego w jakim stanie kupisz i jak bedziesz potrafił go uzytkowac i utrzymywac. koszta od 200 zł do 2000 zł rocznie.
pytałes juz o to chyba
obojetne co kupisz. DT bardziej popularna, kmx nieco mocniejszy
utrzymanie w zaleznosci od tego w jakim stanie kupisz i jak bedziesz potrafił go uzytkowac i utrzymywac. koszta od 200 zł do 2000 zł rocznie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
hej, co sądzicie czy warto się w to pchać http://tablica.pl/oferta/ktm-exc-125-ex ... 6c6e5;r:;s:
gość może trochę opuści nie wiem. Ale jeśli nie to czy warto to kupić za 3950 zł i wyremontować silnik nwm. co z nim będzie bo z opisu wynika że wał się kręci, co myślicie bo oprócz silnika wygląda fajnie?
gość może trochę opuści nie wiem. Ale jeśli nie to czy warto to kupić za 3950 zł i wyremontować silnik nwm. co z nim będzie bo z opisu wynika że wał się kręci, co myślicie bo oprócz silnika wygląda fajnie?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
no nie wiem czy sie to by opłąciło no bo zarzućmy ze naprawa będzie kosztować ok 2 tys bo nie wiadomo co jest tak naprawde zepsute no to za motocykl wyjdzie ok 6000 no i jak bys chciał go chciał zarejstrowac to kolejne wydatki ;/ plus do tego musisz jeszcze dołożyć ok 700 zł na tylną opne i napęd bo widać ze sa juz na wykończeniu wiec może lepiej poczekac i za 7000 tys na powinieneś wyrwać coś młodszego
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
O.o Ja bym tyle nie dał, Sam sprzedałem rok temu coś takiego (lecz było na chodzie i wpełni sprawne) za 4200 Więc ta cena jest według mnie wygórowana
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
No ale gościu dopiero co nią wystawił, coś czuje że nie będzie zainteresowania więc za kilka miesięcy może spuści z ceny. Ale co ważne jest nie daleko mnie, nwm. czy mi się wydaje ale napęd wygląda nawet dobrze. Może kiedyś podskoczę go zobaczyć.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
dawid po czym to poznałeś ? oO
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Z takim wyglądem wychodził w latach 1998-2000 , od 2001 był z innymi plastikami produkowanymi do 2006 ale w 2004 był taki jakby lifting i złaczyli boczki z tylnym błotnikiem
wątpie żeby było to ze starszego czy co on tam powie bo jak już to do starszego młodsze próbują zakładać albo jakaś wyprzedaż rocznika była
AHA pisze to na podstawie sx'a wiÄ™c mogÅ‚o siÄ™ to różnić ale i tak wolaÅ‚bym siè upewnić bo sx 2001 napewno inny bak i plastiki
wątpie żeby było to ze starszego czy co on tam powie bo jak już to do starszego młodsze próbują zakładać albo jakaś wyprzedaż rocznika była
AHA pisze to na podstawie sx'a wiÄ™c mogÅ‚o siÄ™ to różnić ale i tak wolaÅ‚bym siè upewnić bo sx 2001 napewno inny bak i plastiki
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
http://motoprofi.com/motospecspictures/ ... -2001.html tu masz ktm'a exc 125 01, ja też tak myślałem ale doszedłem do wniosku że sx miał rok wcześniej inne plastiki. A i mam taką ciekawostk, wydaje mi się że ktm sx mają czarne baki a exc przeźroczyste, jest jedno ale to się tylko sprawdza w rocznikach 98-01.
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Ja zaobserwowalem takie cos ze w 2001 r jest stnowany kolor na naklejce airboxa (duzo jest jeszcze zostawionych tych naklejek)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
To w sumie jak rocznik bedzie ok to mógłbyś nad nim pomyśleć ale w innej kwocie bo może cie to pociągnąć dużo jak wał jeszcze sie okaże zatarty , wiem ile kosztowały części do czterosuwowego sxfa 250
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości