moc w motocyklu do czego to prowadzi
moc w motocyklu do czego to prowadzi
no wlasnie tak mnie to zastanawia, co sprawia, ze potrzebujecie tyle mocy. Kiedys 100km w motocyklu to bylo cos, a teraz?? Czy ta moc wam jest potrzebna, czy ulamki sekund wykorzystujecie?? Czy odczuwacie roznice miedzy 150km sprzetem, a 200km?? a moze po prostu jestescie robieni przez marketingowcow i te ulamki sekund urwane, nie wplywaja na odczucia z jazdy?? Co o tym sadzicie
- rysieks
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 27/11/2012, 16:44
Myśle że zakładając taki temat nie jezdziłeś żadnym motocyklem o mocy 150KM a już tym bardziej nie 200KM bikem A w samochodzie nie czujesz różnicy jadąć 100KM oplem astrą IIg a np 200KM Nissan-em 200SX? Odpowiedz jest oczywista.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Temat na serio czy dla beki ?
Zauważ, że nie każdy goni za mocą, dla jednego już podstawowa trójca jest wystarczająca, drugiemu klasa 600 spełnia wymagania, a dla trzeciego i litr to mało. Znalazłem ostatnio fajny obrazek mam nadzieję że nikt się nie pogniewa jak go wrzucę
Zauważ, że nie każdy goni za mocą, dla jednego już podstawowa trójca jest wystarczająca, drugiemu klasa 600 spełnia wymagania, a dla trzeciego i litr to mało. Znalazłem ostatnio fajny obrazek mam nadzieję że nikt się nie pogniewa jak go wrzucę
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Moc 120HP w 600-kach to nie to samo co 120HP w 1000-ce !
Na oko:
600 - ka ma 65Nm przy 13500 RMP.
1000-ka ma 95Nm przy 7000 RMP.
Moc ta sama a ta różnica w momencie obrotowym to przepaść.
Tak naprawdę po przesiadce na większą pojemność jeździsz czasem wolniej ale o kilka poziomów płynniej. Nm masz wszędzie i na każdym biegu, dlatego poziom komfortu z dużym silnikiem rośnie niemal wykładniczo.
A supersporty w klasie 1000 nie "umierają" powyżej 200km/h.
Na oko:
600 - ka ma 65Nm przy 13500 RMP.
1000-ka ma 95Nm przy 7000 RMP.
Moc ta sama a ta różnica w momencie obrotowym to przepaść.
Tak naprawdę po przesiadce na większą pojemność jeździsz czasem wolniej ale o kilka poziomów płynniej. Nm masz wszędzie i na każdym biegu, dlatego poziom komfortu z dużym silnikiem rośnie niemal wykładniczo.
A supersporty w klasie 1000 nie "umierają" powyżej 200km/h.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Gościa trzeba zignorować i spoko. Przez miesiąc z kawałkiem od rejestracji założył same ciekawe tematy:
małysz - viewtopic.php?p=855431&highlight=#855431
r1 - viewtopic.php?p=854777&highlight=#854777
bmw s1000 - viewtopic.php?p=844926&highlight=#844926
małysz - viewtopic.php?p=855431&highlight=#855431
r1 - viewtopic.php?p=854777&highlight=#854777
bmw s1000 - viewtopic.php?p=844926&highlight=#844926
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
Sory ale zniszczyles mnie ta lista tematow ;D fajnei zabrzmiala: małysz, r1, bmw HAHAHHAHAHAH gosc miazdzy mi glowe ;D
Zeby nie bylo ze offtop. Nie wszyscy gonia za moca, niektorzy wola np taka sv1000 ktora ma 130 chyba kucy w litrze. Ktos by pomyslal o kurde litr, a tylko 130 koni, przeciez dres 6 ma 120 a prawie polowe mniej pojemnosci. Ale moment 2 razy mniejszy...
Zeby nie bylo ze offtop. Nie wszyscy gonia za moca, niektorzy wola np taka sv1000 ktora ma 130 chyba kucy w litrze. Ktos by pomyslal o kurde litr, a tylko 130 koni, przeciez dres 6 ma 120 a prawie polowe mniej pojemnosci. Ale moment 2 razy mniejszy...
-
Krmtzzz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
Krmtzzz ale pojemność zawsze robi swoje. Czy to w samochodzie czy motocyklu.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
w uproszczeniu tak.
jeśli wziąć pod uwagę wszelkie rozwiązania techniczne, szczególnie w o4o, to nie jest już tak jedoznaczne, choć nadal tak.
pomijając bolidy formuły 1.
jeśli wziąć pod uwagę wszelkie rozwiązania techniczne, szczególnie w o4o, to nie jest już tak jedoznaczne, choć nadal tak.
pomijając bolidy formuły 1.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Black-Ghost napisał(a):Ja mam 115Nm
Pokaż wykres z hamowni i ile masz na kole (RWHP).
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Może przekształćmy trochę temat? Gdzie leży granica; tak czysto subiektywnie - osiągów silników do właściwości konstrukcji nośnych, ogumienia, hamulców naszych motocykli? Innymi słowy, przy jakiej mocy silnika motocykl przestanie "ogarniać" potencjał mocy i momentu obrotowego? W moim przypadku sądzę, że moc w granicach 160 KM i moment już w granicach 100 Nm sprawiłby 636C spore problemy... przede wszystkim centralny zawias ( nawet po drakońskiej regulacji ) dobijałby bardzo często. Dla litra? Hmmm pomijając temat zaawansowanej elektroniki, która pomogłaby ogarnąć nawet 500 konny motocykl myślę, że granica wytrzymałości konstrukcji i możliwości przeniesienia napędu kończy się coś koło 240 konika mechanicznego... Pomijając też moto GP. Tor to nie ulica ;]
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
moc moc prawda jest taka, że potencjał dzisiejszych maszyn przerasta 90% posiadaczy. Nie liczę odwijania na prostej, bo to każdy potrafi. Już widzę jak każdy tak odczuwa różnicę pomiędzy poszczególnym modelami i potrafi ją wykorzystać. No bez jaj
everything was free and everything was fast
-
wrider - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
- Lokalizacja: WRA
Dlatego mnie bawi jak ktoś jest dumny z tego że zaczynał na litrze albo teksty typu mam R1 ale nie jeżdżę więcej niż 120 bo narazie nie ogarniam To jest przerost formy nad treścią
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
http://www.wired.com/autopia/2010/06/motoczysz-e1pc/
Granica jest chyba gdzie indziej. GranicÄ… nie jest jakaÅ› tam moc max czy maksymalny moment obrotowy.
Raczej należy szukać silnika który dostarczy nam stały moment obrotowy. Czyli około 150Nm od 0 - 30k obr/min w budzie SuperSport. Pewnie powyżej tego momentu obrotowego na każdym biegu będziemy jeździli na gumie, nawet przy 250km/h. Chyba że skonstruujemy motocykl który umieści kierowcę pół metra niżej.
W moim odczuciu nie potrzebne mocniejsze motocykle niż teraz mamy.
Ale gdy zostanie opracowany inny napęd, to pewnie powstaną konstrukcje jak z Gwiezdnych Wojen. Wtedy trzeba będzie opracować tory powietrzne i ograniczenia prędkości do 500km/h
Granica jest chyba gdzie indziej. GranicÄ… nie jest jakaÅ› tam moc max czy maksymalny moment obrotowy.
Raczej należy szukać silnika który dostarczy nam stały moment obrotowy. Czyli około 150Nm od 0 - 30k obr/min w budzie SuperSport. Pewnie powyżej tego momentu obrotowego na każdym biegu będziemy jeździli na gumie, nawet przy 250km/h. Chyba że skonstruujemy motocykl który umieści kierowcę pół metra niżej.
W moim odczuciu nie potrzebne mocniejsze motocykle niż teraz mamy.
Ale gdy zostanie opracowany inny napęd, to pewnie powstaną konstrukcje jak z Gwiezdnych Wojen. Wtedy trzeba będzie opracować tory powietrzne i ograniczenia prędkości do 500km/h
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
madcap napisał(a):w uproszczeniu tak.
jeśli wziąć pod uwagę wszelkie rozwiązania techniczne, szczególnie w o4o, to nie jest już tak jedoznaczne, choć nadal tak.
pomijając bolidy formuły 1.
w nowym enzo ma być kers
wszystko zmierza ku temu, że za niedlugo w supersamochodach będzie masa rozwiązań z F1, z któymi jak wiemy, motocykle (nawet motogp) nie mogą się równać (i nie chodzi mi tu o v-max), a o 'przyczepność' w szerszym znaczeniu tego słowa
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Raczej do 5km/h jeżeli tak dalej będą dbać o nasze bezpieczeństwo na drogach.falconiforme napisał(a):[...]Wtedy trzeba będzie opracować tory powietrzne i ograniczenia prędkości do 500km/h
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
specificman napisał(a):Raczej do 5km/h jeżeli tak dalej będą dbać o nasze bezpieczeństwo na drogach.falconiforme napisał(a):[...]Wtedy trzeba będzie opracować tory powietrzne i ograniczenia prędkości do 500km/h
Ech, boję się tego. Dzisiaj świat staje na głowie i nie można być odpowiedzialny za siebie.
W ramach protestu wszyscy powinni zdjąć tablice rejestracyjne
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Albo coś na kształt strajku włoskiego. Efekt byłby podwójny: zero wpływów z mandatów, totalnie zakorkowane miasta.
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości