Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
- Damianooo1998
 - Świeżak
 - Posty: 278
 - Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
 - Lokalizacja: Poddębice
 
Witam, mam takie pytanie co do cr 125. Nie wiem czemu ale strasznie mi sie slizga sprzeglo, mam olej transoil motul (ten typowy) Tarcze niby są ok bo przed remontem nic sie nie slizgalo, jak wrzucam 1 to tak ledwo co idzie, na dwójce prawie tak samo, musze porządnie rozgrzać motor zeby sie nie slizgalo? Wczoraj przez 5 min chodzil na wolnych i tez mi sie slizgal, ale cylek nie byl tak goracy bo reką normalnie utrzymam.
				
			- 
				

Nagaroth - Świeżak
 - Posty: 89
 - Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
 - Lokalizacja: Gdańsk
 
rozbierz sprzęgło i pomierz wszystko zgodnie z ksiązka serwisowa. nikt nie jest jasnowidzem co moze byc przyczyna, ale zakładam że moze to byc albo xle wyregulowana linka ( ze np ciagle jest za mocno naciągnieta ) albo masz spręzynki które nie trzymaja wymiaru. serwisówka podaje wymiar. mozna też zrobic taki szybki test dajac podkładke pod kazdą sprezynke. jak sie conieco poprawi to spręzynki won dasz nowe i powinno byc dobrze
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
no oczywiscie, spręzynki wtedy tak nie dociskają, i nie ma docisku miedzy tarczami a przekładkami
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
Kurde to nie wiem co teraz robić, bo wymieniałem kosz sprzęgła na używany i gość mi mówił, że jest 100% oryginalny od cr z mojego rocznika, a jednak jest o pare mm niższy, że musi być jedna tarcza mniej.
				
			- 
				

Nagaroth - Świeżak
 - Posty: 89
 - Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
 - Lokalizacja: Gdańsk
 
w sprzęgle chodzi o to żeby był odpowiedni nacisk talerza dociskowego. tarcze i przekładki muszą miec odpowiedni kształt itd. wszystko musi byc zgrane. ale np KTM ma rózne sprzegła które sa identyczne ale róznia sie własnie tarczami i przekładkami. EXC ma grubsze tarcze i przekładki , SX ma ich więcej i są ciensze. ale oba zestawy są identyczne na wysokość. i mozna zamiennie stosować. wiec jezeli u ciebie jedna tarcza nie wchodzi pokombinował bym żeby ją wywalic. ew kupic tarcze i przekładki od innego modelu CRki od tego z jakiego jest ten kosz
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
No ja zamiast 8 tarcz mam 7 i jedną przekładke mniej, a jakbym pokombinował z dociskiem tych sprężynek? Skoro mi słabiej dociska to sprzęgło, to dałbym podkładke pod każdą sprężynę i byłby większy docisk. A i jedno pytanie, na zimnym silniku ma sie troche zlizgać sprzeglo czy nie?
				
			- 
				

Nagaroth - Świeżak
 - Posty: 89
 - Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
 - Lokalizacja: Gdańsk
 
mozna próbować. na wszelki wypadek zmierz spręzynki najpierw i porównaj z oryginałem. 
co do rozgrzewania slizgac sie nie powinno nigdy, jedynie moze sie zaklejac nieco jak postoi i jest zimne. czyli np moto nieodpalone wbijasz bieg pchasz i moze sie nie rozsprzęglać. ale nie zeby slizgac
				co do rozgrzewania slizgac sie nie powinno nigdy, jedynie moze sie zaklejac nieco jak postoi i jest zimne. czyli np moto nieodpalone wbijasz bieg pchasz i moze sie nie rozsprzęglać. ale nie zeby slizgac
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
Ja miałem taką akcje, sprzęgło strasznie mi ciągnęło. Co się okazało, koleś kupił za grube tarcze, nie mieściły mu się więc wywalił jedną metalową przekładkę a i tak było za dużo. Od strony sprężynek była przekładka z zewnętrznymi ząbkami(tak być nie powinno), które były zjechane, wywaliłem ją. Sprzęgło teraz "wyżej" łapie ale nie zauważyłem żeby się ślizgało, ale przestało ciągnąć 
. Także pokombinuj.
Jak zimny sprzęt to zazwyczaj sprzęgło ciągnie a nie się ślizga.
				Jak zimny sprzęt to zazwyczaj sprzęgło ciągnie a nie się ślizga.
ktm exc 250 4t 2002
			- 
				

kzq - Świeżak
 - Posty: 79
 - Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
 - Lokalizacja: Lubań
 
nie kombinuj kolego, nie kombinuj, tylko serwisówka w dłoń i dokladnie sprawdzamy gdzie jaka podkładka, tarczka idzie i co byc powinno a czego nie.
Nie ma tutaj miejsca na partactwo i kombinacje
				Nie ma tutaj miejsca na partactwo i kombinacje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
			- 
				

Bostorn - Moderator
 - Posty: 5511
 - Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
 - Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
 
Elo 
Mam teraz dylemat w sprawie opon do DT 125. Mianowicie chce kupić opony aby na wiosne mieć już nówki, bo teraz mam założone Michelin AC-10 lecz zdarte do końca prawie
 No i teraz nie wiem jakie kupić, bo wszyscy sobie chwalą właśnie te AC-10 i Mitas C16. Bardziej przemawiają do mnie te mitasy, bo Michelin ma, a raczej nie ma takiej rasowej kostki 
 Moglibyście sie wypowiedzieć która opona w/g was będzie lepsza 
 ? Michelin AC-10 czy Mitas C16
				Mam teraz dylemat w sprawie opon do DT 125. Mianowicie chce kupić opony aby na wiosne mieć już nówki, bo teraz mam założone Michelin AC-10 lecz zdarte do końca prawie
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
			- 
				

anders1998 - Świeżak
 - Posty: 137
 - Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
 - Lokalizacja: Limanowa
 
znów te same pytania ;/ uzyj opcji szukaj...
napisz łaskawie gdzie chcesz ty smigac. po kij ci rasowa kostka jak moze smigasz 50% czasu po asfalcie gdzie zbyt rzadka kostka bedzie szła w oczach... albo bardzo asfaltowa nie da rady w błocie.
				napisz łaskawie gdzie chcesz ty smigac. po kij ci rasowa kostka jak moze smigasz 50% czasu po asfalcie gdzie zbyt rzadka kostka bedzie szła w oczach... albo bardzo asfaltowa nie da rady w błocie.
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
Ogółem gdybym już kupił nową opone na asfalt bym nie wyjechał i tylko w lasy. Przecinałbym tylko 2 razy 2 metry asfaltu a reszta to średnio miękki teren i ubite leśne drogi a czasami jakieś bardziej kamieniste podłoża 
Ale jednak od czasu do czasu chciałbym tez wyjechać na asfalt i popędzić na pełnym gazie po prostej.
				
			Ale jednak od czasu do czasu chciałbym tez wyjechać na asfalt i popędzić na pełnym gazie po prostej.
- 
				

anders1998 - Świeżak
 - Posty: 137
 - Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
 - Lokalizacja: Limanowa
 
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 150 gości