Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
jeśli chodzi o ustawienia gaźnika to jestem na to uczulony(po tym jak kupiłem suzuki z dyszą główną 120 zamiast 460 wiec jak kupie moto to pierwsze co to gaźnik w mak
jeśli chodzi o jazdę staram się motor nie trzymać na jednakowych obrotach nie uczestniczę w żadnych wyścigach czasem lubię pojeździć trochę po torze piaskowym
jeśli chodzi o jazdę staram się motor nie trzymać na jednakowych obrotach nie uczestniczę w żadnych wyścigach czasem lubię pojeździć trochę po torze piaskowym
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
oo to i ja się przyłączę do pytania, docieram CRkę, zrobiłem sporą mieszankę bo 250ml na4l benzy, jakies 1:15? zrobiłem tak tylko z powodu ostatniego zatarcia silnika, spowodowanego złą regulacją gaźnika, i tym że to kureska tuleja i mam co do niej wiele obaw, może niesłusznych, ale jeśli mam jeździc czymś, komuś to sprzedac to musi to byc w dobrym stanie i nadającym się do użytku, jaką polecasz mi proporcje? czy 1: 40 zda egzamin?
olej jakiego używam to castrol R1 racing http://www.bemotor.com.pl/towary.php?id ... =91#srodek
olej jakiego używam to castrol R1 racing http://www.bemotor.com.pl/towary.php?id ... =91#srodek
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
lej jak lejesz ja tak cały tłoczek wylatałem cały ostry sezon, i było ok ;D racja że moze nie miał tyle mocy co w przypadku innej proporcji ( mniej oleju) ale i tak mi to w zupełnosci wystarczało wazne żeby gaźnik był pod to ustawiony, żeby nie kopcił jak smok, wiadomo zimny to zimny i przepala dopiero, ale u mnie przy proporcji 1:25 nie dał nawet dymka ;d a swieca miała idealny brązowy kolorek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
^_^ tylko że u mnie wiadro smoły można zebrac po odpaleniu i jeździe wylewajacej się z kazdego zamakarka wydechu ^_^ ale jestem ciekawy co i jak z tymi mieszankami
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
noo ale ty docierasz i masz 1:15 wiec norma dotrzyj zmien na ubozsza w olej to nie bedzie tak kopcił i pluł olejem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Heniek ale ty po prostu piepszysz!
Znajomy ma tuleje w cr250 03r. i w porównaniu do mojej cr z tego samego roku na nicasilu jest zamulona i sprawia wrażenia jak by ciągle była niedogrzana.
Tworzenie tak bogatej mieszanki przy okresie docierania służy tylno jednemu celowi.
Jeśli popełniłeś jakiś błąd przy montażu i miałby on się ukazać po wypaleniu pierwszej litry lub dwóch to wtedy większa zawartość oleju może troche uchronić przed jakimiś uszkodzeniami. Innych powodów stosowania bogatszej mieszanki nie widzę.
Olej który używasz możesz spokojnie stosować w proporcji 1:45 przy normalniej niewyżyłowanej jeździe, również w okresie docierania. Mieszankę 1:40 proponuję używać, gdy jedziesz na jakieś dobre zawody albo bardzo mocny trening.
Znajomy ma tuleje w cr250 03r. i w porównaniu do mojej cr z tego samego roku na nicasilu jest zamulona i sprawia wrażenia jak by ciągle była niedogrzana.
Tworzenie tak bogatej mieszanki przy okresie docierania służy tylno jednemu celowi.
Jeśli popełniłeś jakiś błąd przy montażu i miałby on się ukazać po wypaleniu pierwszej litry lub dwóch to wtedy większa zawartość oleju może troche uchronić przed jakimiś uszkodzeniami. Innych powodów stosowania bogatszej mieszanki nie widzę.
Olej który używasz możesz spokojnie stosować w proporcji 1:45 przy normalniej niewyżyłowanej jeździe, również w okresie docierania. Mieszankę 1:40 proponuję używać, gdy jedziesz na jakieś dobre zawody albo bardzo mocny trening.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Pozwolę sobie wrzucić taką rozpiskę o mieszankach olejów (troszkę dał mi do myślenia majster ) Może ktoś by zrobił przyklejony temat jaką mieszankę na jakim oleju powinno się robić (taka moja prośba) wiem że trochę mało olejów ale można przecież takie coś zapoczątkować (prawdopodobnie pierwszy polski spis tego typu)
Castol Power 1 racing 2t 1:50 2%
Motul 710 1:25-1:50 2%-4%(według zaleceń producenta motoru i stylu jazdy)
Motul 800 1:50 2%
IPONE (Strawbery) 1:50 2%
Respol moto off road 1:25-1:50 2%-4% (według zaleceń producenta motoru i stylu jazdy)
Valvoline competition Oil (według zaleceń producenta motoru)
Castol Power 1 racing 2t 1:50 2%
Motul 710 1:25-1:50 2%-4%(według zaleceń producenta motoru i stylu jazdy)
Motul 800 1:50 2%
IPONE (Strawbery) 1:50 2%
Respol moto off road 1:25-1:50 2%-4% (według zaleceń producenta motoru i stylu jazdy)
Valvoline competition Oil (według zaleceń producenta motoru)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Ja dorzuce, że moja stara CR 125 (znaczy sprzedana) rocznik 2005 miał tuleję i lałem mieszanke przy docieraniu 1:25. Dotarta prawidłowo na tej mieszance, potem tylko zrobiona lekko uboższa i było idealnie. Oczywiście świece trzeba było wozić z sobą, czasami lubiła stracić iskrę . Polecam na docierania DENSO, NGK padały co chwilę.
Racja . Prosta filozofia.
No raczej zbyt uboga, może odrazu 1:50 jak do starego komarka?, przy 1:45 można uszkodzić świeżo zrobiony silnik.
Zasada prosta: bogatsza mieszanka przy dotarciu chroni przed uszkodzeniami, im uboższa tym gorzej, czyli większe prawdopodobieństwo na uszkodzenia.
Pozdrawiam.
henio12323 napisał(a):noo ale ty docierasz i masz 1:15 wiec norma dotrzyj zmien na ubozsza w olej to nie bedzie tak kopcił i pluł olejem
Racja . Prosta filozofia.
MJR128 napisał(a):Olej który używasz możesz spokojnie stosować w proporcji 1:45 przy normalniej niewyżyłowanej jeździe, również w okresie docierania.
No raczej zbyt uboga, może odrazu 1:50 jak do starego komarka?, przy 1:45 można uszkodzić świeżo zrobiony silnik.
Zasada prosta: bogatsza mieszanka przy dotarciu chroni przed uszkodzeniami, im uboższa tym gorzej, czyli większe prawdopodobieństwo na uszkodzenia.
Pozdrawiam.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Wie ktoś może z jakiego materiału kask będzie najlepszy do wybru poliwęglan, FIBERGLAS, włókno szklanege. Z tego co widziałem to ten drugi materiał jest chyba najlzejszy kask wazy 1250g, 2 pozostałe po 1500g.
Nie wiem własnie który powinienem wybrac wszystkie te kaski kosztuja w granicach 300-450zł.
http://allegro.pl/kbc-x7-focus-moto-roz ... 64173.html Co powiecie o tym???
Nie wiem własnie który powinienem wybrac wszystkie te kaski kosztuja w granicach 300-450zł.
http://allegro.pl/kbc-x7-focus-moto-roz ... 64173.html Co powiecie o tym???
- damian8178
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 6/7/2011, 10:41
No raczej zbyt uboga, może odrazu 1:50 jak do starego komarka?, przy 1:45 można uszkodzić świeżo zrobiony silnik.
Ciekawe kto do komarka lał Motula 800 czy R2.
Zasada prosta: bogatsza mieszanka przy dotarciu chroni przed uszkodzeniami, im uboższa tym gorzej, czyli większe prawdopodobieństwo na uszkodzenia.
Pozdrawiam.
Do czego tą zasadę chcesz zastosować? Jaka jest wg. ciebie def. docierania?
Wg. mnie jest to skrawanie tłoka, pierścieni i cylindra w celu uzyskania luzów montażowych umożliwiających pracę silnika przy maksymalnym obciążeniu bez zatarcia.
Za duża dawka oleju blokuje proces docierania.
Wiele tłoków już wymieniałem na tulejach i nicasilu. Klientom nakazywałem trzymać się proporcji 1:40 (dla olei klasy Motul 800) przepalając pierwsze 3l paliwa. Na tym kończył się pierwszy etap docierania. Drugi składał się z wypalenia baku paliwa na mieszance 1:50 bez mocnego obciążania silnika. Na tym się zawsze kończyło docieranie. Jak do tej pory nie miałem żadnych reklamacji spowodowanych złym docieraniem.
Z resztą jeśli macie sobie zawracać głowę i tracić tyle czasu na rozmyślania na temat olei do mieszanek to proponuję kupić olej proponowany przez producenta i zastosować się do proporcji mieszania z serwisówki.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
jeśli chodzi o docieranie to się z tobą zgodzę ale przy dalszej jeździe to jaką mieszankę stosować??
widzę że naprawdę różne rzeczy piszą na tych olejach(duże rozbierzności)
ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jedno
W suzuki polecajÄ… mieszankÄ™ 1:35 na oleju suzuki lub motul 800(pewnie proporcje tylko do pierwszego oleju)
W yamaha polecajÄ… mieszankÄ™ 1:30 na oleju yamalube
W KTM polecajÄ… mieszankÄ™ od 1:40 do nawet 1:60(najnowsze modele 1:60) na motorex
W kawasaki 1:32 nie wiem na jakim oleju
W hondzie od 1:20 do 1:32 na oleju honda 2t
czyli żadna firma nie poleca tego samego oleju a wiedząc to co napisał majster wychodzi na to że możliwe jest aby każdy motor mógł chodzić na tej samej mieszance dodam tylko że z punktu technicznego wszystkie crossy wyglądają podobnie (te same firmy zamienników tz. tłok korba itd. wszystkie działają na tej samej zasadzie we wszystkich smarowane są te same elementy obrotami się nie różnią nawet gaźniki maja tej samej firmy (mikuni / keihin) no to jakim cudem jest taka rozbierzność w smarowaniu między KTM a innymi??
w serwisówce suzuki znalazłem cos takiego
A mixture containing too little oil will cause piston seizure. too much oil will cause excessive carbon formation resulting in preignition, fouled spark plug and loss of engine power mix fuel and the engine oil at ratio of 1:30
co mniej wiecej brzmi
Mieszaniny zawierającej zbyt mało oleju spowoduje zajęcie(pewnie chodzi o zatarcie) tłoka. zbyt dużo oleju spowoduje nadmierne powstawanie węgla w wyniku przedwczesnego zapłonu, zanieczyszczenie świecy i utrata mocy silnika
mieszać paliwo oraz olej silnikowy w stosunku 1:30
widzę że naprawdę różne rzeczy piszą na tych olejach(duże rozbierzności)
ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jedno
W suzuki polecajÄ… mieszankÄ™ 1:35 na oleju suzuki lub motul 800(pewnie proporcje tylko do pierwszego oleju)
W yamaha polecajÄ… mieszankÄ™ 1:30 na oleju yamalube
W KTM polecajÄ… mieszankÄ™ od 1:40 do nawet 1:60(najnowsze modele 1:60) na motorex
W kawasaki 1:32 nie wiem na jakim oleju
W hondzie od 1:20 do 1:32 na oleju honda 2t
czyli żadna firma nie poleca tego samego oleju a wiedząc to co napisał majster wychodzi na to że możliwe jest aby każdy motor mógł chodzić na tej samej mieszance dodam tylko że z punktu technicznego wszystkie crossy wyglądają podobnie (te same firmy zamienników tz. tłok korba itd. wszystkie działają na tej samej zasadzie we wszystkich smarowane są te same elementy obrotami się nie różnią nawet gaźniki maja tej samej firmy (mikuni / keihin) no to jakim cudem jest taka rozbierzność w smarowaniu między KTM a innymi??
w serwisówce suzuki znalazłem cos takiego
A mixture containing too little oil will cause piston seizure. too much oil will cause excessive carbon formation resulting in preignition, fouled spark plug and loss of engine power mix fuel and the engine oil at ratio of 1:30
co mniej wiecej brzmi
Mieszaniny zawierającej zbyt mało oleju spowoduje zajęcie(pewnie chodzi o zatarcie) tłoka. zbyt dużo oleju spowoduje nadmierne powstawanie węgla w wyniku przedwczesnego zapłonu, zanieczyszczenie świecy i utrata mocy silnika
mieszać paliwo oraz olej silnikowy w stosunku 1:30
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
jeśli chodzi o docieranie to się z tobą zgodzę ale przy dalszej jeździe to jaką mieszankę stosować??
Napisałem już wyżej. Chyba nie wymagasz ode mnie, że powiem by mieszać np 1:40 i to jest sztywna reguła. Napisałem już względem czego można wprowadzać poprawki.
no to jakim cudem jest taka rozbierzność w smarowaniu między KTM a innymi??
Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź wyżej, gdzie mówię o rozpuszczalnikach.
Rozbieżność KTMa 40-60 podana jest dla dobrania odpowiedniej mieszanki do warunków eksploatacyjnych.
Proponuję poszukać informacji na temat teorii tarcia i różnicę w tarciu między niskimi i dużymi prędkościami. Odnośnie prędkości tłoka przy niskich i wysokich obrotach.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
majster nie denerwuj się pisałem dość długo tego posta(inne zajęcia w międzyczasie) i jak go wysłałem dopiero przeczytałem twoja wypowiedź. A twoja wypowiedź przekonała mnie do tego żeby nie lać 1:30 tylko "na wyczucie"
motorem mam zamiar pojeździć jeszcze z 1 sezon więc zrobię tak że będę lał coraz mniej oleju do paliwa (stopniowo najpierw 1:30 potem 1:35 itd) aż trafie na mieszankę z możliwie największą ilością oleju ale żeby motor spokojnie szedł z gazu na trójce na koło jak trafie to będę już na takiej mieszance jeździł.
dzięki Majster (jako jedyny potrafiłeś wytłumaczyć czemu jest taka rozbierzość z proporcjami)
motorem mam zamiar pojeździć jeszcze z 1 sezon więc zrobię tak że będę lał coraz mniej oleju do paliwa (stopniowo najpierw 1:30 potem 1:35 itd) aż trafie na mieszankę z możliwie największą ilością oleju ale żeby motor spokojnie szedł z gazu na trójce na koło jak trafie to będę już na takiej mieszance jeździł.
dzięki Majster (jako jedyny potrafiłeś wytłumaczyć czemu jest taka rozbierzość z proporcjami)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Dorzucę Ci jeszcze dwa wykresy, z których powinieneś potrafić wywnioskować potrzebę zastosowania optymalnej zawartości oleju w mieszance (nie za małej i nie za dużej).
Współczynnik tarcia w funkcji prędkości obrotowej czopa dla różnych obciążeń jednostkowych
Polecam się na przyszłość.
Współczynnik tarcia w funkcji prędkości obrotowej czopa dla różnych obciążeń jednostkowych
Polecam się na przyszłość.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Miał ktoś cos doczynienie z tym kaskiem albo cos o n im wie http://allegro.pl/kbc-x7-focus-moto-roz ... 64173.html czy lepszy bedzie lazer x5???
- damian8178
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 6/7/2011, 10:41
kbc to nie chinol miałem super kask, niestety na mnie za mały. ale był bardzo lekki, i miał wygodny środek.
orido co do DT to tak jest, zalezy nawet na jaki kraj była produkowana, na jednym była blokowana na inny nie itp. po odblokowaniu wszystkie modele (dokładne modele) są takie same. jednak są montowane są blokady
orido co do DT to tak jest, zalezy nawet na jaki kraj była produkowana, na jednym była blokowana na inny nie itp. po odblokowaniu wszystkie modele (dokładne modele) są takie same. jednak są montowane są blokady
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość