Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Bostorn » 12/11/2011, 20:07

MJR128 napisał(a):Bostorn jakiej firmy naklejki masz na amorach w cr ? Widzę, że chyba nie masz seryjnego zawieszenia.



cos tam było majtane, jak wymieniałem uszczelniacze to jakies podkladki tam były, tuned by twenty napis na amorkach a na oslonach musiał bym czytnąc

bo nie pamietam

na oslonach honda, ale mam jeszcze sprężyne z tyłu wymienioną chyba, niebieska jest, wiem że chyba nie jest fabryczna, na zbiorniczku z gazem też jest jakas nalepka
Ostatnio edytowano 12/11/2011, 23:41 przez Bostorn, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez henio12323 » 12/11/2011, 22:15

jak to 250tki są tansze w zakupie oO, 250 w stanie jak 125 z tego samego roku kosztuje minimum 1000 zł wiecej ;D setki sie cenią :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez barek253 » 13/11/2011, 11:18

jaką byście polecili oponę do endurzenia?
przeważnie jeżdżę po miękkim i średnim terenie ale dużo muszę dolecieć po asfalcie

myślalem o michelin ac-10 http://allegro.pl/michelin-enduro-cross ... 88114.html
lub motoz teerrapactor http://allegro.pl/motoz-terrapactor-s-t ... 95891.html

coś jeszcze ciekawego?możecie coś polecić?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 13/11/2011, 11:25

Å‚ykaj michasia, co michaÅ› to michaÅ› ;d nie ma to tamto ;d a ta 2ga nie podoba mi sie, bieznik dziwaczny
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez barek253 » 13/11/2011, 11:39

ale podobno michasia przeżywa
chodzi mi o takÄ… co zaraz nie poleci na asfalcie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez kris514 » 13/11/2011, 11:54

tamta druga pisze że jest 75% do miękkiego terenu więc wydaje mi się że na asfalt to nie ta bajka
a jeśli chodzi o podobno to jak ostatnio byłem na zawodach (jako widz) to słyszałem że na niebieskim oleju od piły to motor nie chce się wkręcać i żeby na tym nie jeździć ale za to na czerwonym wkręca się najlepiej i żeby na takim jeździć :lol:
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 13/11/2011, 16:26

co do oponki, druga jest troche lipna miałem taką, w terenie tak o, standardowo jak na opone tego typu. z kolei na mokrym asfalcie tyłek tanczy jak chce :D ja bym brał michelina, bedzie lepsza.

co do ktma exc 125 pali tyle ile wlejesz, godzinowo/ na 100 h to zalezy jak sie gania. rozbierznosc jest na prawde spora. mi pali od około 3.5 litra do 8 litrów wiec średnią ciezko wyliczyc ;P i jak juz liczyc to pod dany teren :P koszty utrzymania w zaleznosci od jazdy ( częstotliwosci i katowania) ale 1000-1500 rocznie na pewno pochłonie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mikozniak » 14/11/2011, 19:28

Czy może być minimalny luz na tylni kole??, jeżeli nie co myślicie o łożyskach All Balls??
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 14/11/2011, 19:41

luz moze byc :D ale zaden nie jest wskazany. all balls to tylko firma która zbiera dobre łozyska podfirm, pakuje je w swoje opakowania dorzuca naklejke i kilkadziesiat % marży ;D ja nigdy nie kupił bym łozysk za 100 zł :D kupuje zwykłe łozyska w rolniczym sklepie, mówie do czego maja byc, i jaki typ. dobieraja mi łozyska które wychodzą do 30 zl ( zalezy jakie łozysko, jakie moto itp) do tego uszczelniacze po kilka zł sztuka i zestaw gotowy ;D głowna przyczyną padania łozyska to nie zuzycie naturalne, tylko albo pogorszenie smarowania, albo dostawanie sie syfu. zalezy tez jakie moto, ale np ktm ma troche lipne dystanse, od uszczelniaczy szybko sie wycierają i po taplaniu sie w błotku, czy dobrym myciu karcherem woda potrafi sie dostac i o skutkach nie musze chyba mówic :D i szkoda jak padnie łozysko za 100-150 zl. ja jak załozyłem łozyska po 6 zł sztuka i uszczelniacze po 2 zl sztuka ganiam na tym dooobre pół sezonu :D z tym że jak pisałem dystanse puszczaja troche i zawsze jak rozbieram to wyłazi rdza ;/ wiec lepiej zabezpieczone dluzej wytrzyma :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 14/11/2011, 19:50

hmm zależy co rozumiesz pod minimalny?
all balls to tylko firma co pakuje łozyska do pudełka i daje naklejke:)
jesli chodzi o łozyska do kół ja bym ni ekupował żadnych zestawów tylko poszedł do sklepu z łożyskami i kupił odpowiednie po ok.8-10zł jedno nie są może najlepsze ale lepiej kupic 2-3 razy takie i zmienic czesciej niz kupowac jakis zestaw po 80-100zl





p.s
co do opony na tył do exc 200 lepiej 110/90 czy 110/100?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez MJR128 » 14/11/2011, 21:16

Na kołach nie ma być żadnego wyczuwalnego luzu. Jeśli się takowy pojawi to trzeba natychmiast wymienić łożyska.
Ostatnio edytowano 14/11/2011, 21:57 przez MJR128, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez grunder » 14/11/2011, 21:48

Ktoś z was, bądź waszych kolegów przerabiał XT 600 z 92r?, proszę o kontakt na pw. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez MJR128 » 14/11/2011, 21:54

Miałem kiedyś XT 600 :) dobry traktorek. To był jakiś 90r. jeszcze przed 3TB.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Landryss25 » 15/11/2011, 13:23

Z łożysk sklepowych polecam KOYO i SKF. Nie polecam łożysk marki FAG, mi dwa komplety się szybko wysypały a inne latają.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 15/11/2011, 13:43

są jeszcze NTN które sam nabyłem i będziemy testowac, potwierdzam koyo, SKF bdb łożyska :)

łożyska dobre, cena nie jest niska, ale warte, haa i tak taniej wychodzi niż by kupowac komplety regenerujące
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 15/11/2011, 18:55

ja tam latałem na łozyskach z kraśnika i tez było ok :D dodatkowo kiedys miałem suzi RM a tam szły na wale 2 rózne łozyska. jedno kosztowało 5 zł (krasnickie własnie) drugie musiałem kupic japonskie TNT czy jakos tak za 70 zł ( nie było tanszych zamienników) niestety tłok był na wykonczeniu i strzelił (pękł) łozysko NTN przez to dostało luzów a krasnickie jak nowe :D wiec tez nie wszystko co drogie jest najlepsze xd to mógł byc równie dobrze przypadek ;D ale jednak daje to do myslenia :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 17/11/2011, 19:11

Pisałem już kiedyś o tym lecz niedawno dołączył do nas Majster128 i chciałem ponowić pytanie czemu w mojej yz 125 jest tak że gdy zrobię mieszankę 1:30 to nie chce iść z gazu na koło (nie chce próbować jakichś technik podnoszenia na koło) po przegazówce idzie a przy mieszance 1:50 od 1 do 3 biegu koło non stop w górze
Z czym to jest zwiÄ…zane, czy to jest normalne??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez MJR128 » 17/11/2011, 19:52

Rozumiem, że mam się wypowiedzieć na ten temat...
Zakładam i zapewne mam rację, że nie używasz do mieszanek olei firmowych takich jak yamalube, prohonda, czy motorex.

Zacznę od tego, że olej nie pełni roli paliwa i z jego spalania nie mamy tak dużej energii jak ze spalania benzyny.

Po pierwsze. Stosując mieszankę 1:30 zwiększasz ilość oleju tym samym zmniejszając wartość energetyczną całej mieszanki. To mogłoby przejść jeśli wyregulowałbyś gaźnik do tej mieszanki. Silnik działałby poprawnie, ale energia ze spalania była zawsze mniejsza.

Po drugie. Olej olejowi nie równy. To, że w serwisówce pisze, by stosować mieszankę 1:30 nie oznacza, że dotyczy to wszystkich olei. Już pisałem kiedyś o tym na motoxie, ale że tak powiem, trochę mnie spławiono. Każdy olej do mieszanki składa się z dwóch substancji: oleju i rozpuszczalnika. Stosunek jednego do drugiego nie jest stały i zależy od firmy i produktu.
Oleje yamalube, prohonda itp. posiadają większą zawartość rozpuszczalnika i tego względu, aby zapewnić odpowiednią ilość oleju (smaru) w mieszance, należy wymieszać benzynę z olejem w stosunku 1:30 lub zbliżonym (zależy od rajdera).
Inne oleje jak np. Motul 800, Repsol off road, Castrol 2R itp. zawierają mniejszą wartość rozpuszczalnika w stosunku do oleju (smaru). Przez to należy zastosować inną mieszankę z benzyną. Zwykle proponowaną przez producenta (czytaj etykietę), ewentualnie z własnymi poprawkami wynikającymi z doświadczenia wynikającego z eksploatacji.
Są też oleje np. Castrola, na których piszę wyraźnie, że proponuje on mieszankę 1:120 z benzyną. Kosztuje też proporcjonalnie więcej. W tym przypadku jeśli wymieszałbyś ten olej w stosunku 1:30 to byłaby, że tak powiem lipa.

Czy przy mieszance 1:30 masz taki efekt, że przy dodaniu max gazu z bardzo niskich obrotów silnik potrafi nawet zgasnąć? Oraz czy przy dodaniu max gazu ze średnich obrotów silnik robi takie przymulone "bum bum bum" i dopiero zaczyna się wykręcać?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kris514 » 17/11/2011, 20:24

Jeździłem wcześniej na castrol r2 teraz mam olej ipone (truskawkowy :) taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/mm-ipone-olej-do-mies ... 38151.html ) i rzeczywiście pisze na butelce żeby robić mieszankę 1:50.
gdy motor jest zimny po dodaniu nawet odrobiny gazu potrafi zgasnąć ale gdy się już zagrzeje wkręca się bardzo równo i mogę szarpać gazem ile się da i nic się nie dzieje. przy średnich obrotach też czegoś takiego nie ma jak piszesz
Każdy szanujący się mechanik w okolicy mówi żeby lać 1:30 i pełny syntetyk (ale widzę że oni się nie znają nawet tłoka dobrać nie potrafią)
1Czyli mówisz że to może być wina oleju??
2To w końcu jaką mieszankę powinienem robić??(1:50 nawet bardziej mi odpowiada)
3 Czy nie zaszkodzÄ™ motorowi przez taka mieszankÄ™??

Mieszanka Według Motula
710 1:25 - 1:50
800 1:50
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez MJR128 » 17/11/2011, 20:42

Zapomniałem dodać, że chodziło mi o działanie na rozgrzanym silniku.
Każdy mechanik ma jakieś swoje zdanie, mniej lub bardziej uzasadnione. Nie sposób mi nich dyskutować. Wyrażam swoją opinię.
1. To nie jest wina oleju, tylko proporcji mieszanki.
2. Jeśli jesteś amatorem, który nie pałuje motoru na torze, po prostych czy w błocie to stosunek 1:50 jest wystarczający. Olej powinien być zawsze w pełni syntetyczny. A w zależności od oleju powinna być brana poprawka do stosunku mieszanki. Jeśli używasz motoru bardziej ekstremalnie to dla bezpieczeństwa możesz zrobić stosunek 1:45.
3. Nie zaszkodzisz silnikowi tym stosunkiem. Możesz zaszkodzić złą regulacją gaźnika, na co zwróć uwagę i od czasu do czasu kontroluj wygląd świecy.

Osobiście stosuję proporcję 1:45 na treningach (tor, strome podjazdy), a na zawodach 1:40 z olejem Repsol off road.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê