Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez lukas90MX » 17/8/2010, 20:01

to jak juz kupilem ;p - co ile powinno sie smarowac lancuch?
bo za duzo tez nie zdrowo chyba..
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19


Postprzez henio12323 » 17/8/2010, 20:20

akurat co do lancucha to ta zasada nie obowiazuje :)

po kazdej jezdzie lancuch sie czysci i smaruje. ciagle musi byc mokry - w rolkach oczywiscie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez mentorsct » 17/8/2010, 20:43

Dokładnie jak mówi henio12323 :) i jak mówi porzekadło "jak nie smarujesz to nie jedziesz" :D np mój kolega ma łancuch złoty ale od rdzy :D bo koleś jest tak kumaty ze nie wie ze łańcuch powinno sie samrować. Jak go zapytałem czemu nie smaruje to powiedział "bo mi sie brudził w piasku" Nie bede komentował tego ale udzieliłem mu kilka rad. Kupił nowe moto wiosną a z tłumnika juz mu dymi fakt ze to diabolini 250 w 4T ale cóż jak sie dba tak sie ma. Kup smar może być motul lub castrol do oringów xringów i zringów. Ja kupiłem puszkę za 50 pare złociszy i juz ją mam ponad 1,5 miecha a na smarach i oleju nie oszczędzam.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 17/8/2010, 20:53

i tak ma byc :D smar musi byc dobry bo piasek nie moze sie mocno przyczepiac i zeby z piaskiem sie nie wycieral. z kolei dalej musi dobrze wnikac w rolki i tam je smarowac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lukas90MX » 17/8/2010, 23:08

przyznam, ze tez niw przykladalem wagi do smarowania lancucha, ale wiem, ze to nidobrze.. wczesniej juz mi zaczela sie pojawiac rdza..
kupilem dzis cos takiego
http://www.motoallegro.pl/item1169601982_smar_shell_advance_chain_ultra_300ml_wa_wa.html (otwórz link)
bo koles mowil ze dobry do crosow.
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez mentorsct » 18/8/2010, 05:50

Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez lukas90MX » 18/8/2010, 15:51

Jeszcze co do smarowania.. czy ten smar powinien "wsiąknąć" w łańcuch?
Posmarowałem dziś, minęło sporo czasu- łańcuch jest biały i klejący..
Jak tu ma się nie przyklejać żaden piach ?? :roll:
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez mentorsct » 18/8/2010, 16:38

Hehe ja smaruje na wyjazd jakieś 10min przed, łańcuch sie lepi i piach przyciąga ale rolki łańcucha są nasmarowane. Tym sie nie martwie akurat bo i tak cały napęd mam na sezon (mało jeźdzę ze względu na brak czasu i pracę) Po czyszczeniu tez samruję łańcuch zeby nie rdzewiał i jak sie na niego spojrzy to błyszczy i sie lepi taka jego specyfika.

BTW.
Chciałem zapytać czy w klockach hamulcowych to czym sie sugierować? Ostatnio lekko wyglebiłem i chyba przednia tarcze hamulcowa mi sie lekko wygieła i chce kupić nową tarczę wraz z klockami bo gdy jadę to słyszę take stukanie klocków hamulcowych. Ciężko mi to opisać ale niepokoi mnie ten dzwięk.
Dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Witam

Postprzez zbyho222 » 18/8/2010, 19:18

Hello mam spore doswiadczenie na motorach... napisze tak Yamaha YZF 450 2003 ... Honda Cr 250 2001 Honda CRF 450.. teraz chce kupic juz z najwyszej półki mysle nad Honda CR 500... Kase mam tylko nie wiem co kupic napiszcie swoje zdanie o jakis moto z najwyszej połki...
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

afsf

Postprzez zbyho222 » 18/8/2010, 19:25

co do tej tarczy ja juz w mojej cr250 jezdze z pół roku na lekko zkrzywionej spróbuj rozebrac cały hamulec na czesci i wyczyscic ..
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 18/8/2010, 19:33

co do lancucha. ten bialy jest dobry. kumpel ma i niezle mu smaruje. z zewnatrz piach nie ma znaczenia liczy sie smarowanie rolek. moze byc nawet zwykly olej przekladniowy ale on od obrotów w 10 min zniknie :D

co do zbyha to polecam ktma exc 525 :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 18/8/2010, 19:48

zbyho222 - widzę ze jeździsz od samego początku full'ami pojemności dość spore, więc jak chcesz wrażeń polecam KTM SX 520. Ja posiadam takowego, ma 68 koni które kopią niesamowicie. U mnie od wczoraj pada deszcz i dziś się wybrałem na 30min do lasu. Błoto niesamowite, motocykl jak bym jechał byś nie poznał marki jaka to ale górka nie górka błoto do połowy koła a idzie jak burza. Tak przy okazji możecie oblukać jak zrobiłem swojego ktm'a.
Link: http://wstaw.org/w/9SH/
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez barek253 » 18/8/2010, 20:52

gdzie sie ustawia twardosc amora tyl ?
chodzi mi o to ze gdy siadam to stroche siada a podobno ma sie tylko minimalnie ugiac



p.s
ile napsikac sprayu na filtr aby go dobrze nasaczyc?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez 7beat » 18/8/2010, 20:54

przy amorze zapewne, albo masz regulacje na gwincie albo przy zbiorniku z olejem lub gazem
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez barek253 » 18/8/2010, 20:57

no tak
ale twrdosc to przy gwincie czy puszce?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 18/8/2010, 20:59

nie:)
regulacja na gwincie to regulacja wysokosci siedzenia, sa 2 regulacje w samym amortyzatorze. na dole od odbicia, i koło zbiorniczka od twardosci. ale zalezy jaki moto bo niektóre nie maja nic.


co do spreja to jak mam ci napisac ile ? tyle az sie caly nasaczy ze praktycznie bedzie z niego ciekło. czyli do granic pojemnosci gabki. potem rozpuszczalnik odparowuje i zostaje sam lep. dlatego sprejów sie nie opłaca bo ich duzo idzie i nie starcaja na dlugo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 19/8/2010, 07:32

moto to honda cr
czyli mam krecic kolo zbiorniczka w prawo czy lewo? zeby byl twardszy,zeby tak nie siadal do dolu jak na niego siadam,chyba ze tak ma byc



o sprej mi wlasnie o to chodzilo czy ma z niego cieknac dzieki
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez klima » 19/8/2010, 14:38

szybka piłka

ktm 250 exc- f z roku 2005 dla moto lamusa czyli first moto

1. 42 konie czy sie zabije ??? moze nie tak od razu :)

2. tak na serio ile remont wynosi całego silnika wiem ze duzo ale ile konkretnie ??? (btw szukałem ale nic szczególnego na ten temat nie znalazłem)

wtedy trzeba wymienic tłok, łańcuszek, zawory tez ???

Czy na serio przy jeździe turystcznej w górki silnik bedzie tak szybko siadał ??? czy te czeste wymiany oleju co firma opdaje nie tycza sie ludzi i maszyn szalejacych na torach ???

pzdr
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez mentorsct » 19/8/2010, 15:00

W salonie KTM'a wyjęcie silnika rozpołowienie i oględziny kosztuję 850zł jak dostarczysz sam silnik a jak cały motocykl to 950zł. Dolicz sobie części i w przybliżeniu masz ile w serwisie remont kosztuje. Części pieniądze to na allegro policz ja sobie w Excelu wszystko wyliczyłem.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

issdfsdf

Postprzez zbyho222 » 19/8/2010, 16:23

He wiesz co Twoja propozycja jest całkiem Mentorsct super nigdy ktm nie smigałem wiec napewno spróbuje... pojemnosc wysoka wiec power tez musi byc jak to w moto... Dzieki..... a ja tylko na full crossach smigam bo sa najlżejsze w terenie daja rady jak nikt tylko oponka musi zabierac jak trzeba i wszystko git....
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê