Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez Krejzol7 » 17/4/2010, 19:24

Siemka wszystkim mam motorek Yamaha DT 50 R 2004r.

Pod koniec ubiegłego sezonu przy szybkim odkręceniu manetki strasznie go zamulało i ogólnie, jeżeli był zimny to sie nie dało ruszyć i miał duże problemy z odpalaniem, przy czym jak juz sie odpalilo go to niesamowicie kopcil bialym dymem.

Niedawno wymieniłem świecę na dedykowaną NGK BR9ES i wyczyściłem filtr powietrza i motor palił od kopa. Niestety tylko przez 2 tyg, moze 3. Teraz znowu powrocily problemy z odpalaniem. Na dzien dzisiejszy wyglada to tak:

- Duży problem z odpaleniem
- Gdy zimny wielkie kopcenie białym dymem
- Zaraz po odpaleniu obroty wkrecaja sie tylko do 5 tys i to z wielkim problemem
- Po 10 min jazdy chodzi idealnie jak igiełka, wkręca się, ma duzo mocy, nie kopci. Niestety po 15 min postoju problemy powracaja

Czego to może być wina? Może coś ze świecą?? Może powinienem ją zmienić na BR9EG?? Słyszałem o niej super opinie.

POMOCY!!!
Krejzol7
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 12/1/2009, 16:15
Lokalizacja: Rymanów


Postprzez cinek151511 » 17/4/2010, 21:31

Jak świeca to nie BR9ES tylko BR8ES

BR9ES jest do dt 50 gdy ma ostry tuning (wydech gaźnik cylek)
cinek151511
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22/7/2009, 23:09


Postprzez Krejzol7 » 17/4/2010, 22:49

To troche dziwne bo w instrukcji obslugi pisze, ze swieca dedykowana to wlasnie BR9ES. Czyli twierdzisz, że jest to wina świecy? Mógłby ktoś potwierdzić wypowiedź cinka?? Co o tym sądzicie??
Krejzol7
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 12/1/2009, 16:15
Lokalizacja: Rymanów

Postprzez henio12323 » 18/4/2010, 10:41

nie dowiesz sie jak nie sprawdzisz :D sprawdz inne świece i zobacz. ale dla mnie to troche dziwne że DT taka wrażliwa jest na swiece :P ja tam do swojej wsadzałem ngk iskre bosha nie patrzyłem na oznaczenia i na każdej szedł tak samo nie było żadnych problemów :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 24/4/2010, 22:09

chcialem was dokladnie dopytac co wchodzi w obowiazkowy i rozszerzony zestaw elementow do naprawy i wymiany przy wymianie tloka? i ile takie wymiany moga kosztowac u mechanika?
to samo pytanie mam do remontu zawieszenia.

przy okazji jaki powinien byc naciag lancucha?? jak to prawidlowo zrobic??

z gory wielekie dzieki za pomoc :)
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez matm117 » 24/4/2010, 22:54

wymiana tłoka plus oleje itd itd itd cały serwis wyjdzie ci koło 300 robota plus 300 części tak na oko. A co do Krejzola, kopcenie to norma, musi se z minute pokopcić na początku ale potem nie powinno tego być. Pewnie wina świecy, jakaś wadliwa była i pierdolnęła. Sprawdź czy nie przebita, i powiedz jaki kolorek itd. W każdym razie wymień na BR9ES, taka zalecana a jeśli chcesz żeby długo wytrzymała i była dobra to irydowy odpowiednik ma oznaczenie BR9EIX.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez henio12323 » 25/4/2010, 21:02

co do tloka kupujesz tlok masz od razu caly zestaw. oddajesz cylinder z tlokiem do szlifu i wszystko montujesz z powrotem :P i ot cala fizjologja :D sam mozesz to zrobic to nie jest trudne.. na yt powinny byc filmiki jak zalozyc tlok poprawnie. nie musi byc od dt. i oszczedzisz tym sposobem sporo kasy :P bo w serwisie sie cenia. co do lancucha to mozna o tym pisac ksiazki :P musi nie byc napiety ani za luźny, jak jest ogiety wahacz jak np siedzisz czy nawet jak mocno dobijesz to lancuch nie moze byc napręzony. z kolei jak moto stoi nie moze mu wisiec. na oko podciagnij :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mo » 3/5/2010, 17:31

hm, mam pewien drobny problem ;)
jak przejade przez mala i nawet plytka kaluze 3cm, jadac moze z 40km/h to motor przy wysokich obortach zaczyna przerywac pojedzie paredziesiat metrow i jest ok.
oczywiscie wieksza kaluza - wiekszy problem :) wtedy to kompletnie gasnie.
odrazu mowie ze to nie zalewa mi fajki bo sprawdzalem swieca sucha git.
co moze byc przyczyna tego przerywania przy tak niewielkim zamoczeniu...nawet przy kilku godzinnej jezdzie.
mo
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09

Postprzez henio12323 » 3/5/2010, 18:14

to proste - gaznik. po 1 poskrecaj go dobrze po 2 zobacz czy woda nie ma jak sie dostac przez np filtr powietrza - albo gumami przy gazniku ( to juz opcjonalnie) bo na 99% woda ci idzie linka gazu. owin linke gazu przy gazniku dobra miekka tasma izolacyjna albo skołuj sobie taka gumke na linke. ale ja mialem na tasme i bylo dobrze :D to rozwiąże twoj problem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez andrewbono » 5/5/2010, 17:20

Witam serdecznie
Jak widać jestem tu nowy i przychodzę z pewnym problemem i prosząc o rade.
Mam mozliowść kupna Yamahy DT 250 1980r. Co myslicie o tym Motocyklu??
Musze przyznać iż jest piękny <oryginał> jest to motocykl do remontu.
Wiec mam pytanie na co zwrócic uwagę, o co pytać.
Moc to 17KM.
Dzięki za odpowiedz.
andrewbono
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2010, 17:10

Postprzez henio12323 » 5/5/2010, 18:07

to jest tak :D jezeli kupisz taki moto nie mysl ze poejdziesz tym w teren :P jedynie co to mozesz go odpicowac do garazu i pod kocyk - a jak jest ladna pogoda zrobic kilka rundek po miejskim bulwarku :d po 1 szkoda motocykla niszczyc w terenie po 2 to chyba lepiej sie smiga wspołczesna DT 50 niz tym :P po 3 musisz poszukac czy znajdziesz gdzies wogole do tego czesci. czesto ludzie kupuja to bo to cross i jest tani. a potem pada tlok i sprzedaja za grosze bo tloka nie da sie czasem dostac. wiec jezeli chcesz kupic moto w teren kup yamahe dt 125 nowszą, jezeli chcesz miec moto do przejazdzek oczywiscie tez lekkie sciezki szutrowe ale nie skoki ostra jazda to kup tego zabytka :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez andrewbono » 5/5/2010, 19:17

właśnie o to mi chodzi, on ma być na niedzielny wyjazd nic wiecej mnie nie interesuje, do wyjazdow w teren mam co innego. to ma byc do ogladania i czyszczenia smarowania, masowania i moze za 10 lat na sprzedaz. Motocykl jest kompletny, brakuje migaczy, i lakier do odnowienia. Silnik pracuje, hamulce działają, do czyszczenia jest gaznik a tak działa bez wiekszych problemów.
Mam tez pytanie czy z takiego cuda mozna wyciągnąc trochę więcej mocy??
Dzieki
andrewbono
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2010, 17:10

Postprzez henio12323 » 5/5/2010, 20:06

haha sam sobie zaprzeczasz :P mocy zawsze mozna wycisnac ale po co jak to ma byc zabytek do krÄ…zowania. mocy mozna wycisnac zmieniajac wydech, splanowanie glowicy, jakis sportowy tloczek, dobre ustawienie gaznika dobra swieca itp i sie wiecej wycisnie... ale po co... duzo juz nie wycisniesz bo jednak moto ma swoje lata a i tak kazda ingerencja w podniesienie mocy znacznie oslabi zywotnosc serducha i cos moze ostatecznie nie wytrzymac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez andrewbono » 7/5/2010, 15:56

nie nie :) zwyczajnie pytam, z czystej ciekawości, jak wcześniej wspomniałem to motocykl do pieszczenia. Mam jescze jedno pytanko, czy orientuje sie może ktoś, czy jest ktoś co ma do sprzedanie Husqvarne 175 WR rocznik 1983??. Będę wdzięczny za wiadomość.
Pozdrawiam
andrewbono
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2010, 17:10

Postprzez andrewbono » 7/5/2010, 15:58

wracajac do poprzedniego posta, lub husqvarne CR250 ten sam rocznik
andrewbono
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/5/2010, 17:10

Postprzez henio12323 » 7/5/2010, 16:30

na marginesie edytuj posty :) i skoro tak to dobrze :D bo szkoda marnowac takiego sprzeta :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kubawsk » 8/5/2010, 22:09

witam powiedzcie jak olej wlać do lagów w dt 80 94 rok słyszałem ze może być 10w40 silnikowy syntetyk i opiszcie jak wymienić olej i uszczelniacze bo mi strasznie już ciekną :x i ile oleju wchodzi na dwie lagi pozdrawiam :)
był romeyt ogar 200,romet kadet,wsk 125, motorynka i shl,jest Yamaha dt80 :D

sprzedam koła d.i.d do hondy cx z dobrymi oponami
kubawsk
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11/4/2008, 20:05
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Dzesiu10 » 10/5/2010, 16:14

ile wchodzi oleju to Ci nie odpowiemy wie to tylko serisówka co do oleju to sa specjalne oleje do lagów o gestosciach 5,10 lub 15 W ( od najrzadszego do najgęstszego) znajdiesz takie na allegro pozdro
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez yamahadt80 » 16/5/2010, 08:34

Witam co to moze być idzie przewód od króćca do takiego pudełka i co to jest to pudełko ?
yamahadt80
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15/5/2010, 18:42

Postprzez yamahadt80 » 16/5/2010, 08:36

ile oleju trzeba wlać do amortyzatorów ?
Ostatnio edytowano 16/5/2010, 12:18 przez yamahadt80, łącznie edytowano 1 raz
yamahadt80
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15/5/2010, 18:42

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê