Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 5/4/2010, 11:02

tak 125 jest wyraźniej mocniejsza. bo dobra 50 ccm po lekkim tuningu (np sport wydech) ma niemalże te same osiągi co 80 ccm. 80 ccm ma jedynie mniej wyżyłowany silnik i większy moment obrotowy. ale 125 jest mocniejsza ;D ale tez z butów cie nie wyrwie :P wiec nie ma co sie napalac na osiągi full crossa :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez tokarz144 » 5/4/2010, 13:08

to jak jest tak jak jest na 80 to moge brać 125 i będzie ok?
tokarz144
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 12/4/2009, 15:58


Postprzez henio12323 » 5/4/2010, 13:44

nie wiem czy bedzie ok... skąd mam wiedziec czy moc 125 ccm ci wystarczy :P 50 i 80 są podobne 125 jest juz większy skok mocy. ale nie wiem czy tobie to wystarczy czy bedzie ci za mało..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tokarz144 » 5/4/2010, 14:17

i właśnie wcześniej zapytałem o to samo na tamtym poście ale mi nikt nie odpowiedział to jak tu już pisze to napisze tu a jest jakieś enduro mocniejsze w podobnej cenie do DT 125? ja bym chciał crossa ale starzy się nie zgodzą bo musi być do rejestracji
tokarz144
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 12/4/2009, 15:58

Postprzez n.michal » 6/4/2010, 18:20

Panowie ile moze kosztować zdjecie wszystkich blokad z moto u dobrego mechanika (nie serwis).
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 6/4/2010, 18:27

napisałem juz mocniejsza to tylko CRM 250 w podobnej kasie. innych nie ma. chyba że np kawasaki kmx - niewiele mocniejszy. ale z kolei jak dla mnie brzydszy. i nie ma tylu częsci. i zapewne jest bardziej zawodny niz dobrze dopracowana yamaha.

ile za blokady nie wiem. zależy jakie są. jak jest z trudnoscią ich zdemontowania. i zależy jaki fachowiec. jeden zrobi ci to za połówke dobrej wódki. a inny krzyknie ci 100 zl ;P kumepel za odblokowanie skutera wziął 30 zł. a tam siedzą praktycznie te same blokady
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 6/4/2010, 20:20

chodzi mi o wszystkie blokady na dt125. ciekawe ile jutro powie za to mechanik.
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 6/4/2010, 22:13

ale równe modele DT 125 maja rózne blokady :) czasami wystarczy wpiąc odblokowany moduł i np z wydechu wyjąc dławik. a czasami trzeba sie bawic gaźnikiem i np dobierac dysze. róznie to bywa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 10/4/2010, 13:47

Panowie znowu musze was pytac o podstawy bo jestem zdezorientowany.
w internecie i na forach kiedy czytam o blokadach na dt125 wszedzie jest info ze sa blokady na: wydechu, ypsp, module + mozliwosc zmian w gazniku. w serwisie yamahy w radomiu mechanik powiedzial ze ten rocznik (mam 2002) nie ma zadnych blokad. teraz po rozmowie z mechanikiem z dobrego warsztatu zajmujacego sie motorami gosc mowi ze do odblokowania jest tylko modul (nowy 1500zl) i ewentualne zmiany w gazniku (ok 300zl).
czy wasze doswiadczenia z blokadami w dt125 2002 potwierdza powyzsze informacje??
czy ktos z was zna zaufanego mechanika ktory moze to zrobic w okolicach radomia (do 100km)??
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 10/4/2010, 15:05

jeżeli ewidentnie ma blokady. bo np na 5 wkręca sie wyżej niza 6 wiec ma blokade na module. wymien moduł. jeżeli jeszcze moto bedzie zmulone wsadz optymalne dysze w gaźniku. nie wiem jakie twoja DT ma blokady ale wiem że w gaźniku moze byc jeszcze taka rurka wkładka zmniejszające światło gaźnika. oraz podkładka na iglice która blokuje otwarcie przepustnicy do konca. ale moduł to standard - chyba że juz jest odblokowany. no i wydech najlepiej kupic sportowy to od razu doda sporo mocy. a jeżeli chcesz serie to zobacz czy nie masz przy kolanku jakiegos dławika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 11/4/2010, 11:20

slabo znam sie na mechanice ale juz tyle oczytalem sie o zdejmowaniu tych blokad ze zastanawiam sie czy samemu nie sprobowac tego zrobic bo z tymi mechanikami radomskimi to mi rece opadaja. nie wiem tylko od czego zaczac wydaje sie ze najlatwiej bedzie wypatroszyc caly wydech i zmienic modul (moze kupic odblokowany na allegro) z drugiej strony czytalem zeby dobrze ustawic ypsp trzeba zdlac wydech wiec moze by to tez zrobic przy okazji(?) ciekawe czy jest to bardzo skaplikowane i jak duze ewentualne uszkodzenia moge zrobic z braku doswiadczenia. mechanikiem napewno nie jestem ale jak czytam te instrukcje odblokowania to wydaje mi sie ze srednio inteligentna osoba moze zrobic to sama:))
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 11/4/2010, 22:28

nie wybebeszaj wydechu to nic nie daje :P to jest banalne tylko trzeba wiedziec co gdzie jest, gdzie sie znajdujÄ… blokady.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 12/4/2010, 22:07

w wiec spawa z blokadami mojej dt 125 z 2002 roku przyprowadzonej z niemiec wyglada tak:
-modul cdi jest 3RM-20 czyli orginalnie odblokowany
-w dyfuzorze na poczatku nie ma zadnego dlawika
-koncowka nie jest przelotowa - jeszcze


dzis ustawialismy ypsp zgonie z tym opisem http://forum.yamahadt.info/viewtopic.php?f=37&t=5121 i:
na zdjetym dyfuzorze moto na luzie krecilo sie do 10,5tys przy jezdzie na 4 biegu do 8,5tys
z zalozonym wydechem nadal kreci sie do 6-7tys na luzie i biegu
co moze byc przyczyna tak niskich obrotow pomimo odblokowania??
czy moze to byc wina zlego ustawienia gaznika??
kompresja sprawdzana 4tyg temu w serwisie wynik 8
filtr powietrza swiezy
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez Landryss25 » 13/4/2010, 14:44

Tak może być to wina źle ustawionego gaźnika. Może też być to wina zapchanego wydechu.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez n.michal » 14/4/2010, 20:51

wiec sprawa dalej wyglada tak:
dzis zalozylem przebudowany wydech zrobil mi to mechanik zloty raczka ktory przerabia tez skutery 2T. z orginalnego wydechu zostalo usuniete cale kolanko przy dyfuzorze i wspawane bezposrednio w gruche, rura wydechowa z dyfuzora zostala zastapiona rurka o wiekszej srednicy, koncowka przelotowa wszystko spasowane na sztywno.
wydaje mi sie ze moto pracuje troche ciszej. do 3 biegu kreci sie do 8tys i jest wyrazna poprawa mocy. na 4 i wyzej biegu do 7tys i im wyzej tym nizsze obroty. jednak zastanawia mnie slaby Vmax bo tylko 70km/h.
co moze byc przyczyna??? gaznik jeszcze nie ruszany, swieca nowka.
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez arti16 » 14/4/2010, 21:47

Nie podoba mi się ten wydech to przez niego może być taki słaby vmax. Wydech powinieneś tylko odblokować a nie aż tak przerabiać bo zmieniłeś teraz właściwości dyfuzora i moto może nie chodzić tak jak powinno
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez n.michal » 14/4/2010, 22:04

vmax nie zmianil sie po przebudowie wydechu. odczuwalny jest natomiast wzrost mocy.
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 15/4/2010, 14:00

skoro v max sie nie zmienił to nie wydech był zablokowany tylko moduł albo cos innego :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 15/4/2010, 19:03

modul jest orginalnie odblokowany 3RM-20
mam zamiar jeszcze oddac gaznik do regulacji i sprawdzic jakie zebatki ma wrzucone moto. moze ma zalozone przelozenia na moc nie predkosc(?)
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 15/4/2010, 19:56

może byc że cały napęd jest na moc ;D ale z kolei jeżeli na wyższych biegach ci sie nie wkręca do konca to nie jest wina zębatek :P wyczysc i wyreguluj gazior ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê