Yamaha DT - wszystko o motocyklu
tak 125 jest wyraźniej mocniejsza. bo dobra 50 ccm po lekkim tuningu (np sport wydech) ma niemalże te same osiągi co 80 ccm. 80 ccm ma jedynie mniej wyżyłowany silnik i większy moment obrotowy. ale 125 jest mocniejsza ;D ale tez z butów cie nie wyrwie
wiec nie ma co sie napalac na osiÄ…gi full crossa 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie wiem czy bedzie ok... skÄ…d mam wiedziec czy moc 125 ccm ci wystarczy
50 i 80 są podobne 125 jest juz większy skok mocy. ale nie wiem czy tobie to wystarczy czy bedzie ci za mało..

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
i właśnie wcześniej zapytałem o to samo na tamtym poście ale mi nikt nie odpowiedział to jak tu już pisze to napisze tu a jest jakieś enduro mocniejsze w podobnej cenie do DT 125? ja bym chciał crossa ale starzy się nie zgodzą bo musi być do rejestracji
- tokarz144
- Świeżak
- Posty: 166
- Dołączył(a): 12/4/2009, 15:58
napisałem juz mocniejsza to tylko CRM 250 w podobnej kasie. innych nie ma. chyba że np kawasaki kmx - niewiele mocniejszy. ale z kolei jak dla mnie brzydszy. i nie ma tylu częsci. i zapewne jest bardziej zawodny niz dobrze dopracowana yamaha.
ile za blokady nie wiem. zależy jakie są. jak jest z trudnoscią ich zdemontowania. i zależy jaki fachowiec. jeden zrobi ci to za połówke dobrej wódki. a inny krzyknie ci 100 zl ;P kumepel za odblokowanie skutera wziął 30 zł. a tam siedzą praktycznie te same blokady
ile za blokady nie wiem. zależy jakie są. jak jest z trudnoscią ich zdemontowania. i zależy jaki fachowiec. jeden zrobi ci to za połówke dobrej wódki. a inny krzyknie ci 100 zl ;P kumepel za odblokowanie skutera wziął 30 zł. a tam siedzą praktycznie te same blokady
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ale równe modele DT 125 maja rózne blokady
czasami wystarczy wpiąc odblokowany moduł i np z wydechu wyjąc dławik. a czasami trzeba sie bawic gaźnikiem i np dobierac dysze. róznie to bywa

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Panowie znowu musze was pytac o podstawy bo jestem zdezorientowany.
w internecie i na forach kiedy czytam o blokadach na dt125 wszedzie jest info ze sa blokady na: wydechu, ypsp, module + mozliwosc zmian w gazniku. w serwisie yamahy w radomiu mechanik powiedzial ze ten rocznik (mam 2002) nie ma zadnych blokad. teraz po rozmowie z mechanikiem z dobrego warsztatu zajmujacego sie motorami gosc mowi ze do odblokowania jest tylko modul (nowy 1500zl) i ewentualne zmiany w gazniku (ok 300zl).
czy wasze doswiadczenia z blokadami w dt125 2002 potwierdza powyzsze informacje??
czy ktos z was zna zaufanego mechanika ktory moze to zrobic w okolicach radomia (do 100km)??
w internecie i na forach kiedy czytam o blokadach na dt125 wszedzie jest info ze sa blokady na: wydechu, ypsp, module + mozliwosc zmian w gazniku. w serwisie yamahy w radomiu mechanik powiedzial ze ten rocznik (mam 2002) nie ma zadnych blokad. teraz po rozmowie z mechanikiem z dobrego warsztatu zajmujacego sie motorami gosc mowi ze do odblokowania jest tylko modul (nowy 1500zl) i ewentualne zmiany w gazniku (ok 300zl).
czy wasze doswiadczenia z blokadami w dt125 2002 potwierdza powyzsze informacje??
czy ktos z was zna zaufanego mechanika ktory moze to zrobic w okolicach radomia (do 100km)??
DT 125
- n.michal
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
- Lokalizacja: Radom
jeżeli ewidentnie ma blokady. bo np na 5 wkręca sie wyżej niza 6 wiec ma blokade na module. wymien moduł. jeżeli jeszcze moto bedzie zmulone wsadz optymalne dysze w gaźniku. nie wiem jakie twoja DT ma blokady ale wiem że w gaźniku moze byc jeszcze taka rurka wkładka zmniejszające światło gaźnika. oraz podkładka na iglice która blokuje otwarcie przepustnicy do konca. ale moduł to standard - chyba że juz jest odblokowany. no i wydech najlepiej kupic sportowy to od razu doda sporo mocy. a jeżeli chcesz serie to zobacz czy nie masz przy kolanku jakiegos dławika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
slabo znam sie na mechanice ale juz tyle oczytalem sie o zdejmowaniu tych blokad ze zastanawiam sie czy samemu nie sprobowac tego zrobic bo z tymi mechanikami radomskimi to mi rece opadaja. nie wiem tylko od czego zaczac wydaje sie ze najlatwiej bedzie wypatroszyc caly wydech i zmienic modul (moze kupic odblokowany na allegro) z drugiej strony czytalem zeby dobrze ustawic ypsp trzeba zdlac wydech wiec moze by to tez zrobic przy okazji(?) ciekawe czy jest to bardzo skaplikowane i jak duze ewentualne uszkodzenia moge zrobic z braku doswiadczenia. mechanikiem napewno nie jestem ale jak czytam te instrukcje odblokowania to wydaje mi sie ze srednio inteligentna osoba moze zrobic to sama:))
DT 125
- n.michal
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
- Lokalizacja: Radom
nie wybebeszaj wydechu to nic nie daje
to jest banalne tylko trzeba wiedziec co gdzie jest, gdzie sie znajdujÄ… blokady.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
w wiec spawa z blokadami mojej dt 125 z 2002 roku przyprowadzonej z niemiec wyglada tak:
-modul cdi jest 3RM-20 czyli orginalnie odblokowany
-w dyfuzorze na poczatku nie ma zadnego dlawika
-koncowka nie jest przelotowa - jeszcze
dzis ustawialismy ypsp zgonie z tym opisem http://forum.yamahadt.info/viewtopic.php?f=37&t=5121 i:
na zdjetym dyfuzorze moto na luzie krecilo sie do 10,5tys przy jezdzie na 4 biegu do 8,5tys
z zalozonym wydechem nadal kreci sie do 6-7tys na luzie i biegu
co moze byc przyczyna tak niskich obrotow pomimo odblokowania??
czy moze to byc wina zlego ustawienia gaznika??
kompresja sprawdzana 4tyg temu w serwisie wynik 8
filtr powietrza swiezy
-modul cdi jest 3RM-20 czyli orginalnie odblokowany
-w dyfuzorze na poczatku nie ma zadnego dlawika
-koncowka nie jest przelotowa - jeszcze
dzis ustawialismy ypsp zgonie z tym opisem http://forum.yamahadt.info/viewtopic.php?f=37&t=5121 i:
na zdjetym dyfuzorze moto na luzie krecilo sie do 10,5tys przy jezdzie na 4 biegu do 8,5tys
z zalozonym wydechem nadal kreci sie do 6-7tys na luzie i biegu
co moze byc przyczyna tak niskich obrotow pomimo odblokowania??
czy moze to byc wina zlego ustawienia gaznika??
kompresja sprawdzana 4tyg temu w serwisie wynik 8
filtr powietrza swiezy
DT 125
- n.michal
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
- Lokalizacja: Radom
Tak może być to wina źle ustawionego gaźnika. Może też być to wina zapchanego wydechu.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
wiec sprawa dalej wyglada tak:
dzis zalozylem przebudowany wydech zrobil mi to mechanik zloty raczka ktory przerabia tez skutery 2T. z orginalnego wydechu zostalo usuniete cale kolanko przy dyfuzorze i wspawane bezposrednio w gruche, rura wydechowa z dyfuzora zostala zastapiona rurka o wiekszej srednicy, koncowka przelotowa wszystko spasowane na sztywno.
wydaje mi sie ze moto pracuje troche ciszej. do 3 biegu kreci sie do 8tys i jest wyrazna poprawa mocy. na 4 i wyzej biegu do 7tys i im wyzej tym nizsze obroty. jednak zastanawia mnie slaby Vmax bo tylko 70km/h.
co moze byc przyczyna??? gaznik jeszcze nie ruszany, swieca nowka.
dzis zalozylem przebudowany wydech zrobil mi to mechanik zloty raczka ktory przerabia tez skutery 2T. z orginalnego wydechu zostalo usuniete cale kolanko przy dyfuzorze i wspawane bezposrednio w gruche, rura wydechowa z dyfuzora zostala zastapiona rurka o wiekszej srednicy, koncowka przelotowa wszystko spasowane na sztywno.
wydaje mi sie ze moto pracuje troche ciszej. do 3 biegu kreci sie do 8tys i jest wyrazna poprawa mocy. na 4 i wyzej biegu do 7tys i im wyzej tym nizsze obroty. jednak zastanawia mnie slaby Vmax bo tylko 70km/h.
co moze byc przyczyna??? gaznik jeszcze nie ruszany, swieca nowka.
DT 125
- n.michal
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
- Lokalizacja: Radom
skoro v max sie nie zmienił to nie wydech był zablokowany tylko moduł albo cos innego 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
może byc że cały napęd jest na moc ;D ale z kolei jeżeli na wyższych biegach ci sie nie wkręca do konca to nie jest wina zębatek
wyczysc i wyreguluj gazior ;D

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości