Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 11/2/2010, 18:02

po 1 ) bmw nowosc w offroadzie jako takim wiec jeszcze nikt ci o nim poprawnej opinni nie wystawi :) moto jest nawet nie roczne wiec tam sie nie miało co psuc. nie wiadomo co wyjdzie za 2 czy 5 lat....
czy duza ładownosc ? zależy jaki masz plecak. nie wiem gdzie chciałbys cos tam upychac. chyba że piwo pod siedzenie obok filtra ;D akurat mała waga nie chce mi sie zgłębiac ale jak ma systemy abs napewno do najlżejszych nie należy. ponadto w trasy sie nie nadaje - za mała pojemnosc. żeby sensownie jechac silnik bedzie po prostu wył i sie nie bedzie przyjemnie jechało. generalnie trasa to tylko na tor kilka km i z powrotem ;P jak dla mnie moto jak moto. wolałbym ktm exc 450 :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


zanim DRZ-400 SM nastÄ…pi........?

Postprzez lookassch » 14/2/2010, 14:17

Witam Wszystkich! :

to mój pierwszy post na tym forum, choć jestem jego czytelnikiem od kiedy zaświtał mi w głowie pomysl o zakupie własnego moto.

Przeczytałem uważnie większość postów w temacie PIERWSZE MOTO, i na wiele pytań znam już odpowiedzi , jednak potrzebuje Waszej rady w takiej kwestii: chce kupić DRZ-400 SM...........w przyszłości. o mnie:

- wiek 30 lat
- waga 100 kg
- wzrost 192 cm
- umiejętności: brak.kiedyś, kiedyś trochę motorynka, w zeszłym roku pojeździłem przez miesiąc na DR600 i wiem, że za wcześnie na takie moto dla mnie.
- chciałbym jakiegos dualsporta, troche po lesie i polnych drogach, potem zmiana kół na sm na miasto i trasy do 200 km.
- nie mam zbyt wiele czasu na "pieszczenie " motocykla, więc raczej 4T (tak przynajmniej wywnioskowałem z forum)
-prawka na razie brak - wiosnÄ… idÄ™ na kurs
- chce moto gotowe do jazdy

i moje pytania do doświadczonych bikerów:

? może nie jest zbyt wielkim ryzykiem kupno od razu DRZ 400?
? dt125,dr350czy xt350, który jest większy - niechciałbym wyglądać jak niedzwiedź na wigry3?
? czy dt125 będzie o wiele bardziej kłopotliwy w obsłudze?
? co myślicie o poniższych propozycjach z allegro?:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1529870
http://www.allegro.pl/item917273096_yam ... rower.html

http://www.allegro.pl/item917798189_suz ... arter.html

http://www.allegro.pl/item907475276_yam ... oznan.html
http://www.allegro.pl/item907473138_yam ... dzony.html


pozdrawiam





chce sie nauczyć jeżdzić i kupić coś do tego celu, a może od razu mogę zaryzykować kupno supermoto
lookassch
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/2/2010, 13:52


Postprzez henio12323 » 14/2/2010, 20:26

WItamy ;D

generalnie DR-Z to super sprzęt dla kogos kto ma juz obcykaną jazde i na sam początek tez sie nadaje :) sądząc po wieku masz chociaż troche oleju w głowie i nie zachcesz uczyc sie wheelie na 1 przejażdżce :D wiec taka DR-Z spoko. co do DR 650 to jets bardziej krowa i DR-Z chyba jest szybsza :D moze na trasie 650 lepsza lepszy v max lesza elastyka silnika. ale DR-Z lepsze w teren. moce podobne. DR wypada słabiej nawet od DR-Z

DT to super sprzet ale raczej dla ciebie będzie o wiele za małe no i 2T musiałbys piłowac żeby sensownie jechac :d z kolei obługa DT jest chyba najprostrza w 4T trzeba wymieniac filtry oleje bawic sie zaworami itd. w DT co 2-3 sezony wymiana tłoka. co kilka jazd mycie nasączanie filtra (po ulicy to nawet kilkanascie) olej w skrzyni też co pół sezonu. Więc tu nie ma praktycznie co obsługiwac :D


XT nie do konca jestem przekonany do tego sprzęta :P wolałbym juz miec DRke. także najlepszym rozwiązaniem WG mnie jest DR-Z 400 lub DR 650. albo DR 350 bo tez niezły sprzet i mysle że mocy by ci wystarczyło. najlepiej spróbuj sie przejechac każdym z tych moto ocen który ci lepiej leży. DR-Z to moto bardziej w teren na trasy średnio bo nie ma duzego v maxa. DR 650 w trasy juz mozna mozna :D tez zawrotnych prędkosci nie ma ale silnik sie nie męczy. DR 350 troche mała pojemnosc na trasy ale jest dosyc tani i ekonomiczny. wszystkie sprzęty mozna przerobic na SM :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez baziu96 » 15/2/2010, 22:30

Witam,
moj kolega chce sobie kupic enduro tak o poj 250-350 ale ma okolo 190cm i tak sie zastanawia jakie bedzie najlepsze,moze dr 350
http://allegro.pl/item920954427_suzuki_dr_350s.html
pomozecie?
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez henio12323 » 15/2/2010, 22:32

jeżeli z takich pojemnosci to chyba DRka najlepsza :D w sumie nie ma bardzo innych :P moze CRM 250 jeszcze ale nie ma co cuda szukac :D wysoki jest i na kazdy sprzęt bedzie wyglądał mniej niz on xd :D ale DRKe jak podwyższy bedzie mu sie dobrze smigało :D moze jeszcze sprecyzuj czy to ma byc ostro w teren czyli full cross? czy to ma byc enduro ? 2T 4T ? i mniej więcej przedział cenowy jaki ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez baziu96 » 15/2/2010, 22:38

to ma byc soft enduro,weekend do lasu raz na jakis czas po gorkach poszalec.
cena to nie wecej niz 6k.
a jeszcze jedno pytanko jakie najlepsze enduro 125cc na okolo 180-185cm wzrostu,wydaje mi sie ze prawie wszystkie,najlepiej zeby oba byly 4t ale 125 to moze byc i 2t.
I jak podwyzyc dr'ke.
i motor musi miez pozwolenie na rejestracje.
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez henio12323 » 15/2/2010, 22:47

hmm 125 pewnie jest cięzki moto sie moze męczyc z nim :P jak juz to bym polecał DT 125... ale to malutkie jest. nie ma bardzo duzego 2T w 125... DRka tu jest najlepszą opcją :D a jak podwyższyc na początek po prostu ustawic ją na maxa. nie wiem jaką regulacje ma zawieszenie ale napewno da sie podkręcic spręzyną z przodu w półkach podwyższyć itp i powinno byc dobrze ;D jak to nic nie da.. zawsze mozna walnąc większą kierownice albo podwyższenie kierownicy i chociażby walnąc większą gąbke na siedzisko :D ale mysle że standardowa regulacja by wystarczyła
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez baziu96 » 15/2/2010, 22:53

a klx 250?to jest soft czy hard enduro?
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez henio12323 » 15/2/2010, 22:59

mocny soft enduro ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez baziu96 » 15/2/2010, 23:03

nadawal by sie dla wysokiego(klx) ?
jestes pewien ze 180cm wzrostu bedzie smiesznie wygladal na dt 125?
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez henio12323 » 15/2/2010, 23:07

tak 125 DTtka malutka jets ja tez mam 180 wzrostu i sie na niej smiesznie czuje :D ale wiesz da sie polatac :d nie ma że mocno nie wygodna... a i sory :D dopiero przeczytałem że chodzi o 180 cm wzrostu :D przeczytałem 190 xD to Ci powiem że kazdy sprzęt bedzie ok ;P DR KLX bedzie super bo pod taki wzrost mniej więcej moto są robione. co do DT to zależy jak mu bedzie pasowało ja tam sam planuje moze DTtke kupic wiem jak sie na tym jeździ mi jest ok ale jeżeli ktos lubi miec dużo miejsca i dotykac ziemi palcami to DeTka moze byc za mała. dobrze jakby dosiadł sam osobiscie kilka sprzętów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Matti#454 » 16/2/2010, 11:09

Cześć!!
teraz posiadam crf 150f ale na wiosnę chciałbym ją zmienić tylko nie wiem na co czy na crf 150r czy na 250
Mam ok 168 cm wzrostu i 50 kg wagi był by to mój 3 motor crossowy miałem już chinola 125 i teraz 150f jeżdżę od 2009r
Honda crf 150
Matti#454
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/2/2010, 17:27
Lokalizacja: małopolska

Postprzez henio12323 » 16/2/2010, 11:15

jak dasz rade bierz od razu 250tke :) bedzie to troche skok ale jeżeli masz juz troche obcykane powinienes dac rade. jak kupisz Rke 150 ccm duzego skoku nie bedzie i moto znowu ci sie szybko znudzi :P a 250 jakis czas polatasz... przynajmniej ja bym tak zrobił. ale to kwestia czy ty dasz rade opanowac teraz 250tke :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez baziu96 » 16/2/2010, 12:12

henio12323 napisał(a):tak 125 DTtka malutka jets ja tez mam 180 wzrostu i sie na niej smiesznie czuje :D ale wiesz da sie polatac :d nie ma że mocno nie wygodna... a i sory :D dopiero przeczytałem że chodzi o 180 cm wzrostu :D przeczytałem 190 xD to Ci powiem że kazdy sprzęt bedzie ok ;P DR KLX bedzie super bo pod taki wzrost mniej więcej moto są robione. co do DT to zależy jak mu bedzie pasowało ja tam sam planuje moze DTtke kupic wiem jak sie na tym jeździ mi jest ok ale jeżeli ktos lubi miec dużo miejsca i dotykac ziemi palcami to DeTka moze byc za mała. dobrze jakby dosiadł sam osobiscie kilka sprzętów



a co powiesz na honde xlr?
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez henio12323 » 16/2/2010, 13:55

zabytek :D nie wiem nigdy takiej nie testowałem. wiem że służby graniczne mieli XLki i pocinali ni mi moto takie o do takich celów jak oni mieli to spoko. ale ja bym takiej nigdy nie chciał ;P DRke bym wolał bardziej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Matti#454 » 16/2/2010, 16:43

henio12323 ale ja mam 12 lat 168 cm i ok 50 kg wagi
jeżdżę od sezonu 2009 crf 150f mam od września 2009r
Honda crf 150
Matti#454
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/2/2010, 17:27
Lokalizacja: małopolska

Postprzez Bostorn » 16/2/2010, 16:49

to ja polecam zostac przy crfie 150 bo to dobre i przyjemne sprzęty ;d

jeżeli dobry jestes w tym to pnij się do góry

i albo wsiadaj na 85 2t albo 150 4t i do boju
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 16/2/2010, 16:54

a czy wiek ma cos do znaczenia ? jeden w wieku 12 lat bierze udział w zawodach i zajmuje dobre miejsca jeden w wieku 12 lat ledwo odpala sprzęt :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Matti#454 » 16/2/2010, 17:52

bostorn a to jest z klasycznym zawieszeniem i bębnę
Honda crf 150
Matti#454
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/2/2010, 17:27
Lokalizacja: małopolska

Postprzez Bostorn » 16/2/2010, 18:00

uuuu a jaki to rok maszyny??

znajomy z klubu latał na 150 z 05r i dobre miejsca zajmował ;d czołówka na podium ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê