Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Witam!
Z powodu że jest sima i mam sporo czasu zacząłem sie zastanawiać nad zakupem jakiegoś lepszego motocykla. Moje doświadczenie jest niewielkie przez 5 lat jeździłem simsonem a teraz mam Honde CRm 125.
Szukam jakiegoś sprzętu do 10 tys, z homologacją i względnie tani w utrzymaniu. Co mi możecie polecić.
pozdrawiam
Z powodu że jest sima i mam sporo czasu zacząłem sie zastanawiać nad zakupem jakiegoś lepszego motocykla. Moje doświadczenie jest niewielkie przez 5 lat jeździłem simsonem a teraz mam Honde CRm 125.
Szukam jakiegoś sprzętu do 10 tys, z homologacją i względnie tani w utrzymaniu. Co mi możecie polecić.
pozdrawiam
- Darek-__
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 1/12/2009, 20:51
Suzuki DRZ 400 E. Po CRM nie powinieneś mieć problemu z ogarnięciem tego sprzęta. Moto jest nie do zajechania i cieszy się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
tak tez ci to polecam kumpel miał 3 lata sprzedał dla drugiego kumpla ten juz ponad rok smiga i kazdy z nich był zadowolony i przez ten czas czyli okres juz prawie 5 lat bo juz niedługo tyle minie odkąd go ten 1 kupił. to były chyba 2 razy wymieniane oponki olej był zmieniany raz na sezon na zime gosc jeździł czasami tylko na weekend krótki intensywny wyjazd więc nie musiał robic tego częsciej. jak go ten drugi kumpel kupił wymienił łancuszek . oczywiscie regulacje robione na czas wszystkie i moto nigdy nikogo nie zawiodło
spalanie małe i nawet niezła moc ;d i kumpel nawet dawał rade tym skakac
moze nie jest zwinne jak crossówka ale w terenie spoko daje rade. jak bys miał więcej kasy na utrzymanie jeszcze moze ktm exc lub yamaha wr lub CRF X, w miare podobne sprzęty jednak one mają silniki lekko zmodyfikowane od tych sportowych full crossów więc i wytrzymałosc nie jest największa lecz mają lepsze prowadzenie w kazdym terenie 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mam pytanie. Chodzi mi o enduro (najlepiej hard) lub dualsporta 50ccm i 125ccm, który ma najwięcej mocy w swojej klasie, ponieważ w terenie lubię latać, ale śmigam też po szosie, więc wiecie, potrzebna homologacja. No i chciałbym też aby sprzęt miał kopyto.
- Killaz
- Świeżak
- Posty: 206
- Dołączył(a): 13/8/2009, 00:23
No to w końcu 50 czy 125? Bo jak śmigasz po szosie to musisz mieć uprawnienia. Jak masz A1 to na 50 nie ma co patrzeć a jak tylko kartę motorowerową to 125 odpada.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
50 ccm honda cre, ale to ma ten sam silnik co no yamaha dt 50, gilera rcr i inne tego typu sprzęty no i jak ten sam silnik więc i moc ta sama. jednak honda ma seryjnie podrasowany silnik ;D jednak mozna także podrasowac seryjną jednostkę w np yamaszce DT odciązyc ją i na jedno wyjdzie a moze nawet taniej
zależy co ci się podoba i na co masz kase...
co do 125 duale najmocniejsze WG mnie najbardziej opłacalnym sprzętem w dualach jest yamaha DT 125. oklepany sprzęt a mimo wszystko jest w miare mocny - wystarczy wymienic wydech na sport wsadzic pozadną swiece dobry filtr powietrza i moto wyciąga ponad 30 km. mozna się pobawic w króciec ssący i inne bajery i mozna jeszcze troche wycisnąc silniki są niezawodne. nieco mocniejszym sprzętem (seryjnie ) jest kmx jednak ja mam do niego odraze nie dosc że wygląda jak zabytek
to kawasaki i z tego co wiem nie cieszy się duzą popularnoscią. cięzej potem sprzedac. a sprzedający napewno po sprzedazy będzie się cieszył że w koncu się tego pozbył ;d jest jeszcze huska to juz bardziej pod hard enduro podchodzi
ale nie ma nigdzie wyraźnej granicy między dualem a hard enduro wiec mozna i to pod tą kategorię podczepic. i chyba tyle sprzętów. są jeszcze produkty suzuki i innych ale tego ze świeca szukac. także pozostaje huska kawa yamaha aa i jeszcze honda crm 125 lub mtx 125 oba sprzęty bardzo udane i nowoczesnie ( kiedy były produkowane
) niestety chyba najnowszego mtxa widzialem z 96 roku crm to samo dawno nie produkowane i tez tego duzo nie jeździ a szkoda że honda nie ciągnęła dalej tych dosyc mocnych i wytrzymałych enduraków bo gdyby były nieco nowsze i lepiej wyposażone teraz były by niewątpliwie hitem ;d wiec twoja decyzja. hondy dobre ale niestety stare. jeszcze są nowsze CRM 50 75 ale nie wiem z 2002 roku widziałem a wyglądała gorzej jak moja DT z 85 roku
i tych hond 50 prawie nie ma i raczej bym nie polecał.

co do 125 duale najmocniejsze WG mnie najbardziej opłacalnym sprzętem w dualach jest yamaha DT 125. oklepany sprzęt a mimo wszystko jest w miare mocny - wystarczy wymienic wydech na sport wsadzic pozadną swiece dobry filtr powietrza i moto wyciąga ponad 30 km. mozna się pobawic w króciec ssący i inne bajery i mozna jeszcze troche wycisnąc silniki są niezawodne. nieco mocniejszym sprzętem (seryjnie ) jest kmx jednak ja mam do niego odraze nie dosc że wygląda jak zabytek




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
http://motoallegro.pl/item884576879_hon ... 50_85.html
O takie cudo Ci chodzi? Chociaż ta przednia lampa razi, wymieniłbym ją na tą "streetfighterową".
O takie cudo Ci chodzi? Chociaż ta przednia lampa razi, wymieniłbym ją na tą "streetfighterową".
- Killaz
- Świeżak
- Posty: 206
- Dołączył(a): 13/8/2009, 00:23
Witam!
Chciałbym zacząć przygodę z offroadem ale nie wiem jaki sprzęt będzie najlepszy, jeździłem na wielu motorach ale jeśli chodzi o crossy to tylko na hondzie xr250 i to bardzo rzadko. Chciałbym aby motor był (jak na początek) tani w eksplatacji aby nie trzeba było często wymieniać tłoczka. Pasowałoby mi abym mógł nim jeżdzić i po lasach i po torach a także szosa asfalt (jak nabiorę doświadczenia na torze to może w ten czas kupie coś bardziej do tego przystosowane) osobiście myślałem nad yamahą xt 350 lub suzuki dr 350 no ale nie wiem dlatego zaglądnąłem tutaj. Mam 180 cm i 80kg oraz 10 000 zł do wydania. Proszę o propozycje
Chciałbym zacząć przygodę z offroadem ale nie wiem jaki sprzęt będzie najlepszy, jeździłem na wielu motorach ale jeśli chodzi o crossy to tylko na hondzie xr250 i to bardzo rzadko. Chciałbym aby motor był (jak na początek) tani w eksplatacji aby nie trzeba było często wymieniać tłoczka. Pasowałoby mi abym mógł nim jeżdzić i po lasach i po torach a także szosa asfalt (jak nabiorę doświadczenia na torze to może w ten czas kupie coś bardziej do tego przystosowane) osobiście myślałem nad yamahą xt 350 lub suzuki dr 350 no ale nie wiem dlatego zaglądnąłem tutaj. Mam 180 cm i 80kg oraz 10 000 zł do wydania. Proszę o propozycje

-
Marcin65432105 - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51
killaz o takie cos mi chodzi dokładnie
majÄ…c na mysli cre
marcin poszukaj za tą kase suzuki DR-Z 400 równie w miare mocny i bardzo wytrzymały silnik jak w DR jednak juz chłodzony ciecza i lepiej mu idzie jazda w terenie
za tÄ… kase akurat juz cos takiego kupisz
jakbys troche dozbierał kasy rozglądaj sięza wersją E bo jest to najlżejsza wersja i najmocniejsza. i akurat moim zdaniem wpada w twoje oczekiwania ;d


marcin poszukaj za tą kase suzuki DR-Z 400 równie w miare mocny i bardzo wytrzymały silnik jak w DR jednak juz chłodzony ciecza i lepiej mu idzie jazda w terenie


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tez niezły sprzęt podobno tez mocne silniki ja takiej chyba nawet na oczy nie widziałem osobiscie
więc nic ci bardzo o niej nie powiem ;d wiem że w niektórych siedzial chyba rotax juz a w niektórych minarelka wiec jak minarelli to tak jak w przypadku derbi gilery i innych silnik ten sam jedynie co ci się podoba jeszcze kwestia zawieszenia nie wiem w czym najlepsze siedzi ale tam raczej zwykle paioli
a jak rotax wiem że w 125 się dobrze sprawował i niezłe apka miała osiągi nie wiem czy wogóle 50 ccm był rotaxa ale cos mi sie chyba o uszy obiło nie chce mi sie sprawdzac nawet teraz ;D ale jak rotax siedzi to napewno niezawotnosc i moc zblizona do minarelli ;D jedynie inna troche budowa


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki śliczne henio narazie będę się rozglądał po aukcjach za Suzuki DR-Z400E jak coś wypaczę to dam znać pozdro...
YAMAHA RACING TEAM
-
Marcin65432105 - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51
cięzko powiedziec
dla mnie taka 50 stoi w miejscu czuc że słabnie pod każde nawet lekkie wzniesienie
chociaż jak byłem młodszy miałem starą DT 50 to jazda była cudowna ;D moc potęzna kazda górka moja ;d i nawet moja stara DT nie wymiękała potem miałem mbk 50 na podtuningowanym silniku minarelli szła mi 120 km h
wiec raczej spory v max a mimo to w terenie dawała rade jestem ciekaw jakby zmienic tam napęd typowo na teren
mysle ze jazda była by całkiem ciekawa
mimo tej pojemnosci
zawieszenie mysle ze w hondzie akurat jest dobrze dopasowane jednak niezapominajmy że to soft enduro lub dual sport więc raczej jest pod ulice niz pod teren. ale dla początkującego to w zupełnosci wystarczy. no moc jak mówiłem ja tam w starej DT nie miałem problemów. skakałem tez ostro tyle że miałem oba amory do regeneracji tył nie miał tłumienia przód ani kropli ileju bo uszczelniacze poszły ;P to i tak skakalem ostro dobijało do konca ale kilka miesięcy dobijania i mbk wyszło bez szwanku wiec to był mocny sprzęt cre jako że jest nowsza lepied dopracowana jeszcze lepiej spobie powinna radzic ze skokami ;P no i co do nauki napewno jakies to podstawy bedą ;d zachowanie w terenie zmiana biegów itpppp jednak jazda takim czyms a nawet jakims fullem 85 w 2t to 2 różne bajki
jednak od czegos trzeba zaczÄ…c. pooglÄ…daj filmiki na YT co te cuda potrafiÄ… ;d







KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
są różne wersje DTtek jednak w hondzie alurama dodaje sporo uroku ale nowsze DT 50 tez juz alu mają i tez niexle się prezentują mozna wsadzic kilka stówek w jakies owiewki zmienione ;d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Chciał bym Was prosić o małą radę, a mianowicie sprawa wygląda tak że w życiu już jeździłem komarkiem, simsonem, teraz mam aprilkę af1 125ccm i jakieś tam doświadczenie motocyklowe już mam. jednak jeśli chodzi o sprawy enduro to nie za bardzo Laughing Tak więc czas przesiąść się na coś większego, tylko sprawa wygląda tak że już od jakiegoś czasu mam dużą chętkę właśnie na enduro. I stąd się bierze moje pytanie - czy np. enduro pokroju Suzuki DR350 czy Yamaha XT350 było by dobrym enduro na początek? Wiem, że bardziej wskazane było by kupić np. DT 125 i nabrać trochę doświadczenia w terenie ale już nie chcę się pakować w 2T, a 125ccm w 4T to chyba nie bardzo jest sens kupować (chyba źle bym się czuł z przesiadki z 35KM w aprlice na 15KM np. w DR125 Smile ) Motor miał by służyć do lekkiego terenu tzn. pośmigać czasami po łące czy lesie i do jazdy po drodze. Tak więc jakbym przesiadł się teraz na np. DR czy XT 350 to bym podołał i czy byłby to dobry wybór ?
Z góry dzięki Smile
Chciał bym Was prosić o małą radę, a mianowicie sprawa wygląda tak że w życiu już jeździłem komarkiem, simsonem, teraz mam aprilkę af1 125ccm i jakieś tam doświadczenie motocyklowe już mam. jednak jeśli chodzi o sprawy enduro to nie za bardzo Laughing Tak więc czas przesiąść się na coś większego, tylko sprawa wygląda tak że już od jakiegoś czasu mam dużą chętkę właśnie na enduro. I stąd się bierze moje pytanie - czy np. enduro pokroju Suzuki DR350 czy Yamaha XT350 było by dobrym enduro na początek? Wiem, że bardziej wskazane było by kupić np. DT 125 i nabrać trochę doświadczenia w terenie ale już nie chcę się pakować w 2T, a 125ccm w 4T to chyba nie bardzo jest sens kupować (chyba źle bym się czuł z przesiadki z 35KM w aprlice na 15KM np. w DR125 Smile ) Motor miał by służyć do lekkiego terenu tzn. pośmigać czasami po łące czy lesie i do jazdy po drodze. Tak więc jakbym przesiadł się teraz na np. DR czy XT 350 to bym podołał i czy byłby to dobry wybór ?
Z góry dzięki Smile
easy rider..
-
mefju - Świeżak
- Posty: 125
- Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
- Lokalizacja: podkarpackie
nie no spoko
DR czy XT jak najbardziej moto na początek. u mnie kumpel nie wiem czym kiedys jexdził ale wiem że miał mz 251 teraz miał długo simsona . teraz kupił dr 650 i praktycznie po simsonie od razu nieźle sobie dawał rade po ulicy to wiadomo jazda jak jazda w terenie tez mówi że czasami przycisnie tylko że oponki mu na duzo wariactw nie pozwalają
bo ma bardziej na ulice ale tez czasami wpadał na tor i skakał ;D także mysle że ty spokojnie dalbys rade na dr 350. bo te moto jest dla prawie każdego ;D aby tylko dac rade utrzymac równowage plus umiejętnosc zmiany biegów i hamowania
i mozna smiało siadac. moto nie rwie jak full cross
wiec do nauki jak najbardziej. a co ważniejsze moto jest bezawaryjne i praktycznie bezobsługowe. także się nie zastanawiaj tylko jak ci odpowiada którys z tych sprzętów to bierz ;D




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam,
Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze motocykla, a konkretniej typu soft enduro. Motocykl będzie mi służył głównie do dojazdu do szkoły, ale że mieszkam na wsi to czasem po lesie sobie pojeżdżę. Mam 13 lat, więc w grę wchodzi tylko pojemność 50 ccm. Chciałbym aby moto nie było trudne w utrzymaniu. A jeśli to ważne to mam 180cm wzrostu i ważę 70kg. Chodzi mi o moto do 3500zł, więcej nie mam.
Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze motocykla, a konkretniej typu soft enduro. Motocykl będzie mi służył głównie do dojazdu do szkoły, ale że mieszkam na wsi to czasem po lesie sobie pojeżdżę. Mam 13 lat, więc w grę wchodzi tylko pojemność 50 ccm. Chciałbym aby moto nie było trudne w utrzymaniu. A jeśli to ważne to mam 180cm wzrostu i ważę 70kg. Chodzi mi o moto do 3500zł, więcej nie mam.
- KIMETEK
- Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
- Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości