Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Jeszcze odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz moto wyczynowe (EXC) którego utrzymanie trochę kosztuje. Czy motocykl bardziej lajtowy który dłużej pojeździ bez większych napraw (KDX).
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
A jaki jest koszt eksploatacji EXC?
Szukam właśnie jakiegoś enduro z żyłką crossowca. Mam 25 lat i jestem drobnej postury (170cm/60kg).
Przeznaczenie to przeważnie las, jednak czemu by nie podjechać czasem do miasta nim. Jakieś 15km po asfalcie.
Myślicie że EXC to dobry wybór?
Szukam właśnie jakiegoś enduro z żyłką crossowca. Mam 25 lat i jestem drobnej postury (170cm/60kg).
Przeznaczenie to przeważnie las, jednak czemu by nie podjechać czasem do miasta nim. Jakieś 15km po asfalcie.
Myślicie że EXC to dobry wybór?
- urwis
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/4/2009, 10:21
Koszty utrzymania EXC są zbliżone do typowej crossówki. Raz na sezon tłok, napęd pewnie opony olej w skrzyni co jakieś 10mth, klocki itp. Bardziej lajtowe moto takie jak np KDX są tańsze.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
henio12323: masz 26 lat kolega który ma 20 lat opanował cr 125 w kilka tygodni. wiec mysle ze taka 125 spokojnie dla ciebie. tyle że po ulicy duzo z niej nie wyciśniesz. moze poszukaj czegos większego ? albo cos w 4T ?
Też myślałem nad czymś większym ale tak jak już napisałem jestem niemal zupełnie świeży (na moto jechałem nie licząc kursu zaledwie parę razy i było to lata temu) i nie wiem czy większa pojemność nie oznacza utrudnionej nauki techniki jazdy (chodzi mi o to żeby moto nie prowadziło mnie, a żebym ja miał nim nim kontrolę). Jeśli tak nie jest to proszę wyprowadź mnie z błędu

Landryss25: Jeszcze odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz moto wyczynowe (EXC) którego utrzymanie trochę kosztuje. Czy motocykl bardziej lajtowy który dłużej pojeździ bez większych napraw (KDX).
Zastanawiając się nad tym doszedłem do wniosku że przy mojej laickiej (przynajmniej początkowo) jeździe, okres pomiędzy np. wymianą tłoka w EXC wydłuży się w stosunku do tego co piszą w serwisówce. Jeżeli jednak tłok padałby zgodnie z wyliczeniami konstruktorów KTM'a to byłbym w stanie to przyjąć.
KDX jest fajny i bardzo poważnie biorę go pod uwagę ale z moich obserwacji wynika że: ceny motorów wyprodukowanych w okolicach roku 2000 (takie mnie interesują) są porównywalne do cen EXC'a (który jest motorem lepszym), tych motocykli prawie nie ma a ja chciałbym coś kupić

- PGO
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/6/2009, 07:49
a DT 125? czy ktm lc2? do są sprzęty przedziały kdx. ceny nie są wysokie. jakos poządna. taką DT robi sie po 20 tysięcy bez wymiany tłoka. co do mocy. na początek dla mnie przynajmniej byłaby rakietaa. zwłaszcza że koło 2000 roku produkcja. kolega ma LC2 pozatym że trafił na jakiegos złoma bo ciągle mu sie sypie motor niezły podobno silnik jak w DT z tym że jest na nicasilu. i takimi motorkami mysle że w teren da rade a i po ulicy jakos da sie jechac. co do EXC nieporównywalnie większe koszty remontów. wieksze spalanie trzeba lac lepsze oleje i tak dalej. niby grosz do grosza ale sporo kasy na to idzie
jak miałem DT 50 tyle co zatankowac raz na kilka dni. a teraz mam CR 250 i jak nie olej to jakis smar
no i spalanie spore. wybór nalezy do ciebie jezeli chcesz miec mocniejszy sprzęt bierz EXC napewno da ci duzo więcej frajdy z jazdy niz dt lc2 kdx i tak dalej.
pozdro



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
DT i LC2 daleko do KDX, WRE czy RX. Te 3 ostatnie to najlepsze z w miarę wytrzymałych i dobrze spisujących się w terenie sprzętów. Jeszcze jest CRE ale to bardzo rzadki model.
Normą jest że EXC od tych wszystkich się będzie lepiej prowadził w terenie. Ta maszyna jest stworzona głównie do tego a pozostałe są bardziej uniwersalne. Ta sama półka co EXC to jeszcze Husqvarna WR i jest trochę tańsza.
Normą jest że EXC od tych wszystkich się będzie lepiej prowadził w terenie. Ta maszyna jest stworzona głównie do tego a pozostałe są bardziej uniwersalne. Ta sama półka co EXC to jeszcze Husqvarna WR i jest trochę tańsza.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
ale szczeże mówiąc duzo dobrego o kdx nie słyszałem. zresztąwogule mało o tym słychac nie jest to tak popularne jak DT ten lc2 tez rozpowszechniony nie jest. ale zasada jest prosta - mniejsza moc - dłuższa żywotność. jak w takiej DT raz na 2-3 lata zmienisz tłok który i tak nie jest drogi to jest dbanie o motor... w exc wymiana co sezon to jest i tak oszczędność ( jeszcze zależny ile śmigasz)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chyba jednak zdecyduje się na EXC. Nie napisałem wcześniej o tym że jakieś 20km od miejsca gdzie mieszkam jest tor MX i zapewne po jakimś czasie będę chciał tam zawitać. Poza tym jeździłem sporo czasu MTB i podejrzewam że w miarę nabywania umiejętności będę chciał wykorzystywać moto bardziej wyczynowo a do tego przecież jest ten KTM stworzony.
Prosiłbym także o to żebyście drodzy forumowicze odnieśli się do kwestii pojemności większej od 125 dla początkującego. Wydaje mi się że takie KTM'owskie 125 to aż nadto na start ale jeśli "nie koniecznie" to może celować w 200?
Dzięki za podpowiedzi!
Prosiłbym także o to żebyście drodzy forumowicze odnieśli się do kwestii pojemności większej od 125 dla początkującego. Wydaje mi się że takie KTM'owskie 125 to aż nadto na start ale jeśli "nie koniecznie" to może celować w 200?
Dzięki za podpowiedzi!
- PGO
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/6/2009, 07:49
Na początek jeśli nie 125 2t to 250 4t.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
200 na początek moze byc za mocne. z tego co słyszałem to moc jest porównywalna do 250 a masa do 125
wiec moc napewno ostra. i własnie jeżeli nie 125 to 250 w 4T podobne osiągi i moc. ale tez inna cena

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam. Opłacało by się wziąść to moto? Tylko ja mam takie dziwne wrażenie jak by było trochę "siadnięte", czy może jest w jakiś sposób obniżone?
http://moto.allegro.pl/item657929195_ap ... tanio.html
http://moto.allegro.pl/item657929195_ap ... tanio.html
- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
Jeśli jest zrobione to co koleś napisał to opłaca się brać. Tylko nie licz że ma taką moc jak w aukcji
Ma normalną wysokość zawieszenia tylko wydaje się że jest niższe bo chyba tak są zdjęcia zrobione.

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
tylko dziwi mnie jedno
że cos sie zepsuło i nie chce palic nie wiadomo co
P jezeli to drobnostka to czemu tego sam nie zrobił i wycenił motor na więcej kasy ? trzeba by go na początku dokładnie przejżec. zawieha jest ok widac że fotki są robione nieco z góry


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jasne zobaczyc zawsze mozna
bo może byc rzeczywiście okazja
tylko najważniejsze żeby dobrze przejżec motor żeby potem niespodzianek nie było


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A więc zostaje 125 2T. Różnice w cenach pomiędzy 250 4T a 125 2T są dla mnie nie do przeskoczenia.
Miałbym jeszcze jedno pytanie. Czym różnią się od siebie KTM'y EXC, EGS i EXE. Motorki wyglądają tak samo a informację na ich temat w necie są ogólnikowe.
Miałbym jeszcze jedno pytanie. Czym różnią się od siebie KTM'y EXC, EGS i EXE. Motorki wyglądają tak samo a informację na ich temat w necie są ogólnikowe.
- PGO
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/6/2009, 07:49
... nie.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Witam
Chciałbym sie zapytac czy ten motor bedzie w dobrym stanie technicznym chodzi o silnki i cz wogole oplaca sie go kupowac http://moto.allegro.pl/item660985280_ho ... _ceet.html
Chciałbym sie zapytac czy ten motor bedzie w dobrym stanie technicznym chodzi o silnki i cz wogole oplaca sie go kupowac http://moto.allegro.pl/item660985280_ho ... _ceet.html
- HP
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/6/2009, 10:04
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości